Kamptråd: Ranheim - LSK, Extra Arena, 24.11.19. Kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    Kamptråd: Ranheim - LSK, Extra Arena, 24.11.19. Kl. 18.00

    Neste rundes kamptråd kommer tidlig denne gangen siden det er landslagspause, og fordi jeg tar en etterlengtet ferie hvor kamptråden fort kan gå i glemmeboka. Ranheim ligger per nå sist etter å ha tapt "skjebnekampen" mot Mjøndalen. De har fortsatt en teoretisk mulighet til å redde plassen med to seire, men trenerens uttalelser etter kampen mot Mjøndalen tilsier vel at de er forberedt på å rykke ned. Det er en klubb med minimale ressurser som overrasket mange med å beholde plassen i fjor. Forhåpentligvis senker de ikke skuldrene og slipper seg løs for da kan det bli en spennende affære. For vår del handler det mye som Tom Nordlie sier i Studio Åråsen om å gjøre ting enkelt, og i hvertfall ikke gjøre ting enkelt for motstander. Vi har så mange spillere som ikke er i form at det blir bortimot umulig å sette en lagoppstilling som er slagkraftig, så jeg velger å avvente den til nærmere kampstart.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    #2
    Er vi heldige med resultatene i kampene til MIF og Godset, og vi i tilegg greier å vinne, vil vi være mattematisk sikkret mot både nedrykk og kvalik. Dette er med andre ord en helt ekstremt viktig kamp. Om vi skulle finne på å tape, igjen, tror jeg vi er helt avhengige av at Særp vinner slik at de ikke har noe å spille for i siste serierunde. Mye kan med andre ord avgjøres denne runden.

    Om ikke Lennartsson går av i landslagspausen håper jeg at han i det minste kan gå litt i seg selv. Ranheim er ikke så gode, og bør så absolutt kunne slås. Gitt at DAP ikke er tilbake fra skade håper jeg vi stiller med

    Marić

    Rafn
    Salquist
    Tamm
    Kind

    Haakenstad
    Krogstad
    Matthew
    Gustavsson

    Smarason
    Lehne Olsen

    Syntes Haakenstad viser større offensive vilje enn noen av våre andre kantalternativer, og DG funket bedre som innoverkant på venstre enn hva Ødemarksbakken gjør. Begge har også bra tempo og løpskraft, som vil være viktig på kunstregresset. Dette er i tillegg spillere som ikke har fått det helt til, eller som ikke har fått noen mulighet i år, og de har derfor utrolig mye å bevise, noe som forhåpentligvis slår positivt ut.
    Last edited by hekk; 12.11.2019, 12:27.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3314

      #3
      Slik jeg skjønte det på JL før kampen mot STB så ville DAP være klar til denne, og da er det rimelig å anta han går rett inn sentralt. Selv kunne jeg tenkt meg en 4-4-1-1 med Mathew i Smarason-rollen.

      Maric
      Rafn - Tamm - Salquist - SKM
      Haakenstad - Sheriff - Krogstad - Hva som helst, kjegle, dukke, ingenting fungerer
      Mathew
      TLO

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3136

        #4
        Spiller neppe noen rolle hva vi ønsker oss, for Lennartsson kommer til å gå ut ekstremt defensivt, og vil være svært fornøyd med 0-0 og ett poeng.

        Skal vi begynne å spille noe som ligner fotball så må vi nok havne under 0-1, og da er nok sannsynligheten for 0-2 betydelig større enn 1-1.

        Mener ikke å være en brønnpisser, men uansett hvor dypt jeg graver så klarer jeg ikke å finne glede, motivasjon eller håp akkurat nå.

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 438

          #5
          Jeg er en svoren tilhenger av 4-3-3, med en 3 backs linje som en god nummer to. Ser hva Wolves fikk til spesielt i fjor. Og lag som Sheffield United, Aalesund og Nest-Sotra har prestert ekstremt bra i sine 3-5-2 formasjoner.
          Med stallen vi har nå, så må i mine øyne 3-5-2 (3-5-1-1) være stilen som må brukes de to siste kampene. Vi har to uker nå hvor det kan hardtrenes på hver enkelt spiller sine oppgaver, slik at de er komfortable med sine roller før de to "cupfinalene" som ligger foran oss.

          Her er laget:
          Maric
          Sheriff - Tamm - Salquist
          Haakenstad - Krogen - Matthew - DAP - SKM
          Smarason
          Lehne Olsen

          Ødemarksbakken har sine beste stunder på venstrekanten i en femmer på midten, men også hatt suksess som indreløper. Så han kan være et godt alternativ til både DAP og SKM. Resten av laget er vel bankers.

          At det må endringer til er det ikke tvil om, og i mine uprofesjonelle øyne er dette den viktigste endringen som bør gjøres for å få de resultatene vi ønsker oss i de to siste kampene i år. Samt at det legges inn et høyt aggressivt press for å får til en høy gjenvinning og stupe i angrep når vi har sjansen.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            #6
            Hva med å hente inn Bohinen de siste drøye to ukene av sesongen?
            OBOS er ferdigspilt med Aalesund som suveren vinner. De satte likesågodt ny poengrekord. Så av de drøye 5 millionene som bor i Norge er det mest sannsynlig ingen som er bedre på 3-5-2 enn han.

            Det største problemet med spillerne i stallen er at vi ikke har noen kantspillere som fungerer som de skal. Mens vi har både gode stoppere og sentrale midtbanespillere. Og både Haakenstad og SKM er vel så gode offensivt som defensivt. Og det er nærmest umulig å benytte seg effektivt av stallens største stjerne Smarason i en 4-3-3 formasjon.

            Så er det en stil som årets stall er skrudd sammen for er det 3-5-2. Og siden Bohinen har ferie, bør han benyttes - selv om både Aafk og Bohinen vil ta seg godt betalt. Det beste hadde vært om han kunne coache både trenere og spillere. Om det er mulig, så bør det ikke komme offentlig ut. Bohinen har sikkert ikke noe imot å tre på seg skjegg og løsbarter. Eventuelt bare coache spillerne, for Lennartsson skal være langt over gjennomsnittet ydmyk om han vil finne seg i at Bohinen får et overordnet ansvar. I så tilfelle bør Lennartsson permitteres i drøye to uker, eller gjøre som han har gjort i de tre foregående klubbene sine - avbryte kontrakten før tiden.

            Jeg er overbevist om at 3-5-2 er stilen som bør benyttes og at Bohinen har helt nødvendig kunnskap å formidle i den forbindelse.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              #7
              LSKs spillere fungerer ikke optimalt med dagens laguttak, stil og formasjon, det er opplagt for alle. Spillermaterialet må avgjøre hva som er beste formasjon, ikke trenerens mening om hva som er best i teorien. Bohinen er kjent for ikke å være den skarpeste kniven. Han må unngås!

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1816

                #8
                Opprinnelig skrevet av banan
                Hva med å hente inn Bohinen de siste drøye to ukene av sesongen?
                OBOS er ferdigspilt med Aalesund som suveren vinner. De satte likesågodt ny poengrekord. Så av de drøye 5 millionene som bor i Norge er det mest sannsynlig ingen som er bedre på 3-5-2 enn han.

                Det største problemet med spillerne i stallen er at vi ikke har noen kantspillere som fungerer som de skal. Mens vi har både gode stoppere og sentrale midtbanespillere. Og både Haakenstad og SKM er vel så gode offensivt som defensivt. Og det er nærmest umulig å benytte seg effektivt av stallens største stjerne Smarason i en 4-3-3 formasjon.

                Så er det en stil som årets stall er skrudd sammen for er det 3-5-2. Og siden Bohinen har ferie, bør han benyttes - selv om både Aafk og Bohinen vil ta seg godt betalt. Det beste hadde vært om han kunne coache både trenere og spillere. Om det er mulig, så bør det ikke komme offentlig ut. Bohinen har sikkert ikke noe imot å tre på seg skjegg og løsbarter. Eventuelt bare coache spillerne, for Lennartsson skal være langt over gjennomsnittet ydmyk om han vil finne seg i at Bohinen får et overordnet ansvar. I så tilfelle bør Lennartsson permitteres i drøye to uker, eller gjøre som han har gjort i de tre foregående klubbene sine - avbryte kontrakten før tiden.

                Jeg er overbevist om at 3-5-2 er stilen som bør benyttes og at Bohinen har helt nødvendig kunnskap å formidle i den forbindelse.
                Jeg lanserte 3-5-2 som et godt alternativ på Twitter tidligere i høst, basert på dagens spillermateriale. Formasjonen krever definerte roller og disiplin, men jeg mener vi har de definerte rollene i laget allerede, og dette er fremtiden i kamper vi skal styre.

                Om Bohinen er rett mann er jeg mer usikker på.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7021

                  #9
                  Det blir jo enten 4-4-2 eller 4-4-1-1. Han endrer ikke formasjon nå. Låter helt vilt å si dette, men Haakenstad bør antakelig starte på kant, utelukkende fordi alle andre kandidater har prøvd og feilet. Han treffer på et innlegg en gang iblant og løper mye, det er da noe.

                  Dansken må jo være helt ute av form. Spørs om det er så lurt å sette ham inn fra start. Gjøres det, tipper jeg Krogstad skyves ut på kant, noe alle vet ikke kommer til å fungere.

                  Tror også at vi kommer til å gå ut negativt og defensivt for å kjipe inn 0-0, og jeg har null tro på at vi greier det. Taper 0-2 i denne.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3314

                    #10
                    Oddsen på Ranheim er utrolige 2.28. Spørsmålet her er hvor mye man skal sette. Vurderer sterkt et firesifret beløp.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Bare å stålsette seg. Ranheim må vinne, har hjemmepublikumet i ryggen. Det kan bare ikke gå...

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3314

                        #12
                        Denne landslagspausen kunne jo strengt tatt ikke kommet på et bedre tidspunkt for vår del. Ser flere av spillerne, bl.a våre danske venner har vært i Danmark hos sine kjente og kjære. Kanskje det er det som skal til, koble av, komme seg unna, tenke på noe annet. Få lada opp med energi. Husk Ranheim har enda større press på seg. Uavgjort er ikke godt nok for dem. Dette blir en thriller ut av en annen verden.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2852

                          #13
                          Dette blir nok ingen typisk "begge lag er fornøyd med uavgjort.kamp", nei. Får løsbartene det første målet, blir dette et helvete.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3306

                            #14
                            Har tenkt mye på laget i landslagspausen, og har en radikal formasjon på gang. Mye av tankene er et resultat av skader og formsvikt.

                            Maric
                            Rafn-Tamm-Salquist-SKM
                            Haakenstad-Mathew-Krogstad-Ødemarksbakken
                            Melgalvis
                            DG

                            Premisset med DG på topp er å slå ball inn i bakrom, gjerne bak backene. Dersom vi ikke klarer å slå disse pasningene og DG må krige i lufta, så byttes TLO inn for mest sannsynlig Ødemarksbakken i pausen og DG trekkes ned på venstre kant. Tanken med Melgalvis fra start i Smarasonrollen er at sistnevntes fysiske form, faktum at Melgalvis ofte havner i de rommene uavhengig av hvilken posisjon han spiller, og han faktisk har et klokt fotballhode. Å kunne bytte inn en uthvilt Smarason i 2. Omgang kan gi han tiden han trenger for å blomstre. Årsaken til at jeg vil vrake TLO fra start er hans begredelige målform. Inkludert 16. Mai-kampen har han scoret 3 mål, og han har vel knapt løpt i offside denne høsten. Jeg skulle gjerne sett Ødemarksbakken på benken også siden han også er fullstendig ute av form. Haakenstad bekreftet vel mot Stabæk at han ikke er noen back, selv om han fikk minimalt med hjelp fra Tamm og i overkant mye skyld av Svesengen (at han stoppet løpet sitt når Mathew løp på innsiden av Stabækspilleren er ikke helt unaturlig, selv om han helst skulle fullført det).
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              #15
                              Pedersen er høyst sannsynlig klar til denne. Og Lennartsson bekreftet langt på vei at han kommer til å starte, i dagens RB. Trekker frem hans lederegenskaper som en av grunnene til det. Tror det er bra å få han tilbake. Mulig Krogstad må vike nå. Han har ikke vært så god de siste 3-4 kampene. Pedersen og Mathew sentralt er ganske bankers akkurat nå. På kantene er det ingen som har fungert i år så det blir hipp som happ. Akkurat nå foretrekker jeg Krogstad på høyre og DG, som faktisk imponerte meg i innhoppet mot Stabæk, på venstre.

                              Maric
                              Rafn - Tamm - Salquist - SKM
                              Krogstad - DAP - Mathew - DG
                              Smarason - TLO
                              ..................

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2852

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Mulig Krogstad må vike nå. Han har ikke vært så god de siste 3-4 kampene.
                                Krogen er den første jeg ville satt opp, spesielt i en kamp som denne. Ikke glem at han var banens beste i den livsviktige siste kampen forrige sesong, sjøl om han heller ikke da hadde vist overbevisende form på forhånd. Krogen er vår største kriger, og han har fått såpass erfaring at han veit veldig godt hvor tenningsnivået skal ligge. Jeg håper han spiller, og spår at han presterer sesongbeste i den kampen, som vi vinner.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #17
                                  Håper Tamm blir kvitt
                                  svimmelheten etter 0-5 i Nederland.

                                  Kommentar

                                  • banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2018
                                    • 438

                                    #18
                                    Vi tapte 3-2 i tilsvarende oppgjør i fjor. Vi tok ledelsen etter 12 min ved Rafn. Men i løpet av det 34. til det 38. min putta de 2 raske ved Tønne og Løkeberg. Så ved pausen var det 2-1. I det 53. min punkterte de nærmest kampen med 3-1 av Witry. Men i det 83 scoret Matthew og skapte spenning igjen i kampen. Men tap ble det.

                                    I år er Ranheim vesentlig dårligere enn i fjor. Men formen vår er på lignende måte veldig mye dårligere i år enn i den perioden kampen ble spilt i fjor.

                                    Håper på seier, men skal jeg tippe på et resultat så er det 3-1 til Ranheim.

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      #19
                                      Ser ut til at Tom Harald Hagen er satt opp som dommer. Hvis jeg husker rett har vi ikke vunnet med han siden 2013. Noe for konspirasjonspodden ?

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3314

                                        #20
                                        RB spår ultradefensiv 4-5-1. Dette er dømt til å gå til helvete.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎