Aasmund Bjørkan

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 438

    Aasmund Bjørkan


    Jeg stemmer for Aasmund Bjørkan som permanent arvtager etter Lenny. Ledet Glimt opp i Eliteserien med å vinne OBOS-ligaen suverent og sette ny scoringsrekord med 83 mål i forfjor og skal ha en stor del av æren for suksessen til Glimt i år. For på tross av sin arbeidstittel som sportslig leder, bruker han mye tid på treningsfeltet. Grunnet til at Bjørkan overlot roret til Knutsen i fjor var av hensyn til sønnen sin Fredrik som er en ung og fantastisk god venstreback: For å sitere Aasmund "Det er nettopp på grunn av spørsmålet om habilitet at Knutsen har siste ordet i forhold til uttak av tropp og lag".

    Solgte spillere for over 30 mill i løpet av i forfjor og i fjor, og har så langt i år solgt for over 40 millioner.

    Han liker å satse på unge spillere og har god oversikt over hvilke spillere som må suppleres med dagens stall for at vi kan spille sprudlende og fin 4-3-3.

    Jeg tror det er gode muligheter for at han kan være interessert i å flytte til Lillestrøm, og bør kontaktes ASAP! Bedre trener er det utopisk for oss å kunne hente.
  • Møkkamannen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2014
    • 61

    #2
    Meget bra forslag

    Kommentar

    • Grankanari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2018
      • 125

      #3
      Helt enig. Jeg tror han vil kunne utnytte potensialet i klubben.

      Han har spilt for søpla, da.

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #4
        Synes det er litt tidlig å spekulere i neste trener. Unngå nedrykk først!

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          #5
          Den tanken der er veldig, veldig spennende. Vil ikke være kjip, men trur vel strengt tatt at han ikke vil ned til oss.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3922

            #6
            Opprinnelig skrevet av Oddis
            Den tanken der er veldig, veldig spennende. Vil ikke være kjip, men trur vel strengt tatt at han ikke vil ned til oss.
            Selvfølgelig vil han aldri i verden gå fra en sentral posisjon i en toppklubb, til en uviss fremtid i en visjonsløs bånnklubb.

            Jeg synes også innspillet om Bjørkan er interessant og spennende, og det er helt åpenbart at Jørgen ikke mestrer å få stallen til å fungere som et lag. Men som mange andre har påpekt, må vi nok først og fremst finne en eller flere sterke personligheter til å lede klubben. Noen med entusiasme, tro og visjoner og med kraft til å få med seg folk. Noe totalt forskjellig fra Lauritsen, som vel hadde passet bedre til å lede et begravelsesbyrå! Det er så langt fra den typen ledere en fotballklubb trenger man kan komme!

            Hvis det er mulig å finne nye og en helt annen type ledere til LSK, tror jeg klubben kan ha en fremtid i toppen. Hvis det fortsatt kommer til å være personer med like lite karisma, energi og entusiasme som skal lede klubben, tipper jeg eliteseriefotball på Åråsen snart kun vil være et fjernt minne.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3303

              #7
              Virker absolutt spennende. Dersom han er interessert, så bør han være på blokka.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Joha
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 314

                #8
                Bjørkan i et to spann med Kippe hadde vært spennendene tror Frode Kippe har det i seg til og være en tøff og god leder,men tror Lsk hadde hatt gått av et nedrykk til obosligan slik som Stabæk for og satse på unge spillere så kansje lederne i Lsk hadde skjønt det at de har gjort en dårlig jobb det har vært nære på nedrykk flere år på rad.Skulle Lsk klare seg må det til store forandringer i alle ledd allt fra ledelse til spillere og trenere

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3303

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Joha
                  Bjørkan i et to spann med Kippe hadde vært spennendene tror Frode Kippe har det i seg til og være en tøff og god leder,men tror Lsk hadde hatt gått av et nedrykk til obosligan slik som Stabæk for og satse på unge spillere så kansje lederne i Lsk hadde skjønt det at de har gjort en dårlig jobb det har vært nære på nedrykk flere år på rad.Skulle Lsk klare seg må det til store forandringer i alle ledd allt fra ledelse til spillere og trenere
                  Og med store forandringer menes det at en eks-spiller skal inn som assistenttrener? Jeg ville vært forsiktig med å ansette eksspillere direkte etter avsluttet karriere. La de skaffe seg erfaring før de får jobb i klubben. Det gjelder både Sundgots rolle som assistenttrener og Søgårds rolle i markedsavdelingen. Resultatene de kan vise til er heller deprimerende. Frode er en fin fyr med mye erfaring som spiller, men det betyr ikke automatisk at han blir en god trener. I så tilfelle burde vår neste trener hete John Arne Riise.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • blahbla
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Jul 2008
                    • 35

                    #10
                    Jeg ville vært forsiktig med å ansette eksspillere direkte etter avsluttet karriere
                    Eneste sjansen for LSK å få en meget god trener er å prøve nye folk. Flesteparten av de største trenerne fikk vel sjansen sin i egen klubb som eks-spiller? eks. Klopp og Guardiola. LSK har vel truffet på det selv også noen ganger. Jeg mener neste trener bør være uprøvd. Ett kjent navn er også fint for attraktiviteten og sponsorer sin skyld. Synes Bjørkan/Kippe i så måte blir litt kjedelig, men er helt ok valg å teste ut.

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      #11
                      Bortsett fra at Bjørkan og Kippe kommer fra to vidt forskjellige verdener. Bjørkan er en offensiv 4-3-3 mann til fingerspissene, mens Kippe har levd et halvt århundre i en defensiv 4-4-2.
                      Og Kippe er allerede fast ansatt i en annen rolle i klubben.
                      Bjørkan vet nok best selv hvem som utfyller han på beste måten. Så får vi se hva klubben tar seg råd til å foreta seg.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Ikke noe dårlig forslag, men en dyr løsning. Fallskjermer og kompensasjoner i alle retninger. Hva med å gi Ordinas rollen som sportssjef eller hovedtrener isteden? Helt enig at vi trenger noen «utenifra» LSK-sfæren nå, men Ordinas har nå fått et drøyt år med talentene i klubben og satt seg inn i hvordan ting fungerer, samtidig som han er klar på at han ikke kom hit for å kopiere det han gjorde i Stabæk. Ligger et fint podkastintervju med Josimar ute.

                        Sparkes Lenny blir 2020 uansett et år der økonomisk gymnastikk ikke lenger lar seg gjøre og vi blir tvunget til å gi yngre spillere tillit.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3303

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av blahbla
                          Eneste sjansen for LSK å få en meget god trener er å prøve nye folk. Flesteparten av de største trenerne fikk vel sjansen sin i egen klubb som eks-spiller? eks. Klopp og Guardiola. LSK har vel truffet på det selv også noen ganger. Jeg mener neste trener bør være uprøvd. Ett kjent navn er også fint for attraktiviteten og sponsorer sin skyld. Synes Bjørkan/Kippe i så måte blir litt kjedelig, men er helt ok valg å teste ut.
                          Uten at jeg kjenner karrierene til Klopp og Pep, så er det ingen tvil om at de er ekstreme hoder. Ståle er i samme genre, men han flytter nok neppe fra FCK med mindre det blir noe større. Uwe var vel i så måte ‘vår’ sjanse, men den tok vi ikke vare på. Jeg ser ikke for meg Kippe som typen som er oppslukt av fotballteori. Skal vi først ansette en ny trener, så er det greit at de har lært av nybegynnerfeilene sine før de kommer til oss. Uwe ble, så vidt jeg husker, av at kampene skulle avsluttes ved cornerflagget, men vi mistet ballen og motstander kontret inn utligning/vinnermålet.

                          Jeg mener en neste trener ikke behøver å være en profilert trener, men bør ha litt ballast da vi må endre kultur i klubben og ikke har mye ressurser, spesielt etter årets underskudd.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3922

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Jeg mener en neste trener ikke behøver å være en profilert trener, men bør ha litt ballast da vi må endre kultur i klubben og ikke har mye ressurser, spesielt etter årets underskudd.
                            I tillegg tror jeg det vil være ekstremt viktig å få inn en trener med andre ideer enn det som har preget Sportsklubben i altfor mange år. Vi trenger nytt blod mer enn noe annet, både på trener og ledersida! Vi kan ikke fortsette med å prøve å gå baklengs inn i framtida!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1204

                              #15
                              Mulig jeg ikke har fått det med meg, men hva er det så er så spesielt med Bjørkan? Han leder ikke laget i år og han ledet ikke laget i fjor der de kom på plassen rett foran oss. Da hadde 1 seier på siste 10. Året før spilte de i OBOS..
                              Last edited by fredpet76; 24.11.2019, 05:08.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                #16
                                Alle de tre klubbene han har ledet har hatt stor progresjon så fort han har overtatt, hvor antall scoringer har gått opp markant. Ingen lag har noensinne scoret mer mål i OBOS enn med han bak roret i forfjor. Og at han ikke trente laget i fjor og i år stemmer ikke. Knutsen og han har et nærmest likestilt treningsansvar, hvor Knutsen har det siste ordet grunnet habilitet ovenfor Aasmunds sønn Fredrik.
                                Han står for den fotballen vi har sett Glimt spille i hele år, en offensiv, hurtig, leken og godt organisert 4-3-3.
                                Han ville vært en fantastisk valg for å lede klubben opp der den hører hjemme igjen.

                                Kommentar

                                • banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2018
                                  • 438

                                  #17
                                  Endre gjerne denne tråd-tittelen fra Aasmund Bjørkan til Ny trener.

                                  Noe som også blir viktig når ny trener kommer inn er at han får med seg sine menn, ref Joacim Jonsson: https://video.eurosport.no/fotball/s...87/video.shtml

                                  Lennartsson fikk veldig dårlige arbeidsbetingelser ved oppstart med å ikke få lov til å få med seg egen utvalgte assistenttrener. Å skulle dele treningsansvaret med en som har en helt annen filosofi er jo galskap. Med tanke på hvor krevende og altoppslukende treneryrket er så er det essensielt at man har med seg en man stoler på 100 % og som man vet kan tilføre spillergruppa akkurat det den trenger.

                                  Så ved neste korsvei så MÅ styret sette av nok penger til å minimum hente både ny trener og assistenttrener.

                                  Så inn med en ny trener som vet nøyaktig hva som skal til for å få en spillergruppe til å prestere maksimalt, og som står for en offensiv, utviklende og sjanseskapende spillestil + en assistenttrener som han velger ut.

                                  Ps! Gjerne en som har guts til å satse på ungdommen, med tanke på alle de spennende ungguttene vi har. Alle de tre som er utnevnt til "Årets unge spiller" er Bodø/Glimt spillere by the way (les Bjørkan)

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎