Kamptråd: LSK - S08, 30. runde, 01.12.19, kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    Kamptråd: LSK - S08, 30. runde, 01.12.19, kl. 18.00

    Har ventet noen dager med å starte kamptråden i håp om at de verste følelsene skal ha roet seg, men det ser dårlig ut. Virker heller ikke å bli bedre før vi sitter med fasiten i hånda.

    Nok en gang nærmer det seg sesongslutt, og nok en gang sitter vi med gjørme til knærne. Det er en situasjon vi har opplevd gjentatte ganger det siste tiåret, men i år virker det mørkete enn på lenge. I fjor hadde vi fått inn DAP og Smarason i sommervinduet, og de bidro til å gi laget en ny giv. Vi fikk ny energi inn i laget, og vant kamper. De fleste dro på Åråsen i siste kamp med en tro på at vi kunne slå et KBK som ikke hadde noe å spille for. Problemet denne gangen er at S08 også kan rykke ned med tap, og har derfor noe å spille for.

    S08 var det vel ingen som trodde skulle havne i sumpa i år etter suksessen i Europaligaen i fjor som bidro med et ukjent antall kroner i budsjettet. De tok grep i sommer ved å bytte Mos mot Salvesen, og hente inn Kyle Lafferty. Hvor gode de grepene har fungert er mer usikkert, men klubben har i hvertfall forsøkt. Vi har sittet i båten og sett vannet stige uten å forsøke å tette hullene. Søndag vil det vise seg om båten vil gå ned.

    Å forsøke å sette opp en lagoppstilling føles veldig meningsløst da det virker som alle spillerne er totalt ute av form, men her er et forsøk.

    Maric
    Rafn-Tamm-Salquist-SKM
    Melgalvis-Sheriff-Krogstad-Ødemarksbakken
    Smarason
    TLO

    Laget er et resultat av manglende alternativer enn tro på spillerne. Alle har fått flere sjanser denne høsten uten å ta en eneste. Maric, Salquist, og til dels Krogstad er de eneste som burde følt seg trygge på laget. Resten har variert veldig i prestasjonene eller underprestert enormt. Smarason holder neppe 90 minutter, men nå gjelder det å ikke komme bakpå fra start. Å sette han inn i det 60. eller 70. min. når laget har gått i oppløsning er meningsløst selv om jeg gjerne skulle spart han til de avgjørende minuttene. På topp har vi en spiss som er like tannløs som en oldemor, men vi er blottet for alternativer. Kantene er lik, Bakken har vært årets skuffelse og eneste grunn til at jeg setter opp Melgalvis er at han faktisk produserer litt målpoeng og er en type som fort står frem i viktige kamper. Å kunne sette inn en uthvilt DG mot litt slitne bein i andre omgang er et av de få halmstråene jeg klamrer med til. Det samme med Mathew som kan komme inn og bidra med litt ro i spillet når de andre blir slitne. Hans inntreden i laget har også nettet null seire, selv om hans eget spill ikke har vært så galt.

    Man kan nesten garantere at Mos scorer på søndag. Spørsmålet er om vi har noen som evner å gjøre det samme.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kjøttkaka
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2012
    • 287

    #2
    Så har det altså skjedd. Vi skal møte en Abdellaoue i en avgjørende nedrykkskamp i siste serierunde.

    Det finnes altså en Gud, og han er ond. Fy faen, som jeg gruer meg til å se den jævla målsniken komme inn som innbytter og snu kampen mot slutten.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3136

      #3
      Det halmstrået jeg hadde var at den hjelpeløse svensken skulle få sparken og forsvinne før søndag. Det brast.

      Det nye halmstrået er at S08 ikke trives på gress, og til en viss grad at de tror dette blir enkelt.

      Vi kan ikke legge oss bakpå å håpe at vi flakser inn 0-0. Hvis resultatene i de andre kampene går mot oss så holder ikke det.

      Problemet er at jeg ikke tror Jørgen er i stand til å komme opp med en alternativ plan om det så stod om livet hans.

      Det aller verste scenariet er at vi rykker ned på søndag uten en gang å ha prøvd.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3314

        #4
        Hvis jeg ser en defensiv 4-5-1 med 11 mann rundt egen 16 i denne klikker det for meg. Gå i strupen på dem for helvete!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Det verste er egentlig at LSK like godt kan finne på å dra opp en prestasjon lignende den i cupfinalen mot Sarp. At gutta, helt mot normalt, bestemmer seg for å gå i strupen på motstander fra start og spiller på en måte som bare får en til å klø seg i hue å lure på hvorfor i helvete det er så vanskelig å vise den siden av seg selv oftere.

          Mentalitet og mentale ferdigheter som helhet er et stort svart hull i klubben som det må tas tak i skikkelig.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1206

            #6
            Vi kan ikke gjøre store endringer. 4 4 2 er å foretrekke. Det viktigste er og ikke bruke både DAP og Mathew samtidig Jeg velger Melgavis før DG. Samtidig må kampplanen for ulike scenarioer være gått igjennom tusen ganger før avspark. Det er helt åpenbart at det laget som eventuelt tar ledelsen kommer til å bli trykt langt tilbake i egen 16 meter. Haakenstad skal være klar fra det 55 minutt. Kippe skal være klar fra 80
            Drømmescenariot med dette laget er at vi tar ledelsen i det 57 minutt og at vi avgjør til 2 0 med en 3 mor 1 situasjon i det 87 minutt med DG eller Haakenstad involvert.
            Kommer vi under med dette laget så har vi en frisk Mathew eller DAP som kan komme inn og utgjøre en forskjell.

            Maric

            Rafn Salqvist Tamm SKM

            Melgalvis DP eller Mathw Krogstad Øde

            Lehne Smara

            Strengt tatt så ville jeg ha hatt byttet Rafn tilbake på venstre og Haakenstad inn på samme side som Melgalvis men dette er ikke kampen å bytte tilbake
            Last edited by maxpayne; 26.11.2019, 11:20.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2278

              #7
              Har heldigvis muligheten til å være kanyle pære til denne kampen. For et sinnsykt drama. Må regne med at på visse tidspunkter underveis kan vi ligge på direkte nedrykk. Litt avhengig av tidspunkt, men passerer vi det 80. må Kippe, Salquist og Tamm flyttes inn i boks på topp, og så får de elegante pasningsføttene til de gjenværende forê disse. Skal faen ikke se TLO nede ved hjørneflagget eller ut på løpeturer langs sidelinja heller.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3314

                #8
                Maric
                Rafn - Kippe - Salquist - SKM
                Melgalvis - Krogstad - DAP - Ødemark
                TLO - Smarason

                Jeg vil ha spillere som vil i krigen. Jeg vil ha spillere som veit hva dette betyr, og som ikke er her på lånt tid. Spillere som blør for drakta. Vi trenger kapteinen vår, og er det en som kommer til å blø for drakta her så er det Kippe, i sin siste kamp. Elvis på kant fordi han av og til produserer målpoeng. Krogstad må tilbake igjen sentralt der han er best. Mathew benk. Ødemark på andre kanten grunnet mangel på alternativer. TLO og Smarason sier seg selv.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3314

                  #9
                  Håper også å se Sannes på benken. Er vi der at vi MÅ ha mål så er det bare å kaste inn på det vi har av offensive kyts, selv om han er et uskrevet blad på dette nivået. Han veit i det minste hvor målet står. Jeg orker ikke å se Brenden inn etter 84 min hvis vi trenger scoring.

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    #10
                    "Et av de grepene som ikke inngår i klubbens hemmelighold er at man vurderer å legge oppkjøringen til kampen til et av nabolandene, hvor det er mulig å trene på gress." (RB) Har noen hørt mer om dette eller er det trening i LSK-hallen eller feltet 1030 som vanlig denne uka?

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3922

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Det aller verste scenariet er at vi rykker ned på søndag uten en gang å ha prøvd.
                      Selv om vi - mot formodning - skulle berge plassen i siste serierunde, har vi, jeg mener de, ikke engang prøvd. De, eller Jørgen, har regnet med at dette skulle ordne seg uten noen plan. På de 11 siste kampene har han altså satset på 0-0 og et eventuelt flaksemål. Og sanket fire poeng! Med bare et snev av tro på eget lag og et mikrogram mot og offensiv holdning som kunne gjort at han satset på at vi skulle angripe og vinne, kunne gitt oss 2 seire på disse 11 kampene. To seire ville ha gitt 6 poeng. Da ville vi hatt to poeng mer enn vi har og situasjonen ville ha vært avklart. Da kunne vi ha tapt de 9 andre kampene og likevel ligget bedre an!

                      LSKs nedrykk 2019 vil være tidenes beste eksempel på hvor ekstremt mye bedre det er å angripe og i det minste prøve å vinne enn å fortelle eget lag at de ikke duger og legge opp kampplanen deretter!

                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13241

                        #12
                        Kjør Kippe på topp. Smarason like bak. Gustafsson i baren på Gardermoen med en regning på de siste tre måneders lønn i lomma. TLO kan løpe opp baller på vingen, meningsløst å se ham tape duell på duell som midtspisso Som kant kan han dra midtstopperne ut av posisjon, selv bronselaget fra 1936 kunne stoppet TLO som ensom spiss og låst av bakrommet. Haakenstad og Melagvis spiller 90 minutter, eneste av spillerne som kan skåre og faktisk gjør det.. Resten er vaksinert.

                        Kommentar

                        • heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2114

                          #13
                          Samling i bånn nå, viktig å støtte laget søndag. Jeg flyr inn fra København og gjør min del av jobben
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                          Endelig er mørketida over.

                          Kommentar

                          • Mats69
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2014
                            • 9

                            #14
                            Hva med denne "vi skal styre kampen":

                            Maric

                            Rafn Tamm Salqvist

                            Melgalvis DP Krogstad SKM

                            Mathew

                            Lehne Smara

                            Lehne/Smara låser av i press (skal ikke la de spille seg ut) og holder bredde med den ene kanten i angrep (motsatt i boks).
                            Mathew skal tenke offensivt/være med i press og strø baller til spissene + SKM/Megalvis som kommer på løp - her skal det løpes - opp og ned. Kan bytte Megalvis med Haakenstad - fordeler og ulemper. Krogstad ligger høyere enn DAP. Prøver på den måten å styre kampen, ha ballen på Sarp sin banehalvdel 85% av kampen (langt opp til mål for de).
                            Når Smarasson blir sliten og om vi trenger mål er Kippe en mann som kan ligge på topp siste 20. Hvis ikke kommer Sherif inn på midtbanen, SKM går ned og vi sikrer inn 3 poeng ;-)

                            Kommentar

                            • hthaug
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 396

                              #15
                              Tviler på om jeg klarer å se kampen, men venter til lagoppstillingen og formasjonen før jeg bestemmer meg. Blir det 4-5-1 her så skal jeg bare langt ned i whisky-flaska lenge før kampen starter.

                              Men setter opp et forslag litt utenom det vanlige.

                              Maric

                              Rafn - Tamm - Salqvist - SKM

                              Haakenstad DP Krogstad ØMB

                              TLO
                              Smarason

                              Vil ha inn noen som kan faktisk ta i mot snøballene som kommer og forhåpentligvis kan Smarason gjør noe med de. Dytte inn Kippe for Smarason og sende TLO på topp når Smarason går tom for luft og bytte ØMB med Matthew og Haakenstad med DG siste 30.

                              Last edited by hthaug; 28.11.2019, 09:37.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3303

                                #16
                                Det som har vært så frustrerende er at alle som har fått sjanser i høst har latt være å ta vare på dem. Kan ikke være lett for Jørgen å sette opp et lag når ingen spillere klarer å spille to godkjente kamper på rad.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av hthaug
                                  Tviler på om jeg klarer å se kampen, men venter til lagoppstillingen og formasjonen før jeg bestemmer meg. Blir det 4-5-1 her så skal jeg bare langt ned i whisky-flaska lenge før kampen starter.

                                  Men setter opp et forslag litt utenom det vanlige.

                                  Maric

                                  Rafn - Tamm - Salqvist - SKM

                                  Haakenstad DP Krogstad ØMB

                                  TLO
                                  Smarason

                                  Vil ha inn noen som kan faktisk ta i mot snøballene som kommer og forhåpentligvis kan Smarason gjør noe med de. Dytte inn Kippe for Smarason og sende TLO på topp når Smarason går tom for luft og bytte ØMB med Matthew og Haakenstad med DG siste 30.

                                  Kippe sikra cupfinalen i 2017 mot S08, han veit hva som står på spill. Kippe må spille.
                                  Og ikke bare fordi Kippe er Kippe, men også fordi Tamm har vært elendig de siste kampene for fugla (og landslaget sies det)

                                  Ellers enig i 11'ern din.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3136

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Det som har vært så frustrerende er at alle som har fått sjanser i høst har latt være å ta vare på dem. Kan ikke være lett for Jørgen å sette opp et lag når ingen spillere klarer å spille to godkjente kamper på rad.
                                    Ingen spillere klarer å yte sitt beste når de har en trener som tror motivasjon er en by i Finland, og har brukt hele sesongen på å innprente laget at de er så elendige at det eneste de kan gjøre er å pakke alle mann i forsvar og håpe på 0-0.

                                    En anstendig trener ville ha trent oss til midt på tabellen. Lennartsson ville ha trent Molde ned i OBOS.

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Maric
                                      Rafn - Kippe - Salquist - SKM
                                      Melgalvis - Krogstad - DAP - Ødemark
                                      TLO - Smarason

                                      Jeg vil ha spillere som vil i krigen. Jeg vil ha spillere som veit hva dette betyr, og som ikke er her på lånt tid. Spillere som blør for drakta. Vi trenger kapteinen vår, og er det en som kommer til å blø for drakta her så er det Kippe, i sin siste kamp. Elvis på kant fordi han av og til produserer målpoeng. Krogstad må tilbake igjen sentralt der han er best. Mathew benk. Ødemark på andre kanten grunnet mangel på alternativer. TLO og Smarason sier seg selv.
                                      Bytt ut Melgalvis med Haakenstad så er jeg helt enig. Dette blir en tut-og-kjør kamp, da tenker jeg man trenger løpskraften og punchen til Haaken på kant. Passer mye bedre der enn på back. Hender tilogmed at han putter fra den posisjonen.
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #20
                                        Å sette opp et ønsket lag til denne kampen er noe jeg glatt står over. Omtrent samtlige har skuffet enormt i år og spesielt de siste kampene. Men jeg forventer at de 11 som starter har en helt annen vilje og tenning enn det vi har sett. Det skal faen meg bare mangle. Jeg vil se desperasjon, trøkk og engasjement! Hvis ikke rykker vi rett ned.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎