Kvalifisering: Lillestrøm SK - Start, 7. og 11. desember

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #21
    Lennartsson ut (endelig), kortstokken legges på nytt. Hvordan og med hvem vi skal spille med mot Stoart blir interessant å se.
    Ingen sikra å starte mot Start, utenom Maric og TLO.

    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1357

      #22
      Hvem er aktuelle internt til å lede oss i disse kampene? Arild og Ordinas i tospann?

      Kommentar

      • Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

        #23
        Hadde ikke Norlie 4 poeng mot Start i år? Han kjenner motstanderen og LSK.
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #24
          Skeid har i det minste spilt mye morsommere og angrepsvillig fotball enn oss i år, med et lag som er mye dårligere enn det vi har nå som Jørgen slutter å fucke med hodene deres.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1309

            #25
            En tidlig spådom av Nordlie-ellever:

            Maric
            Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
            Mathew - Pedersen - Krogstad
            DG - TLO - Brenden

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              #26
              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              En tidlig spådom av Nordlie-ellever:

              Maric
              Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
              Mathew - Pedersen - Krogstad
              DG - TLO - Brenden
              Brenden har ikke noe der å gjøre. Bortsett fra det ser det ut som et lag og en formasjon som faktisk kan score mål og vinne kamper.

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 857

                #27
                Ref uttalelser fra Nordlie rundt tidligere redningsaksjoner så kommer han etter kort tid til å peke ut de elleve som skal starte. Hvis Brenden viser sterkere psyke enn Ødemarksbakken og Smarason ikke blir vurdert som smal ving i 4-3-3 skal du ikke se bort fra Brenden gitt.

                Tipper disse spillerne på banen om vi må jage mål mot slutten:
                Maric
                Rafn - Tamm - Salquist - SKM
                Matthew - Sheriff - Krogstad
                TLO - Kippe - Brenden/Ødemarksbakken

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                  Ref uttalelser fra Nordlie rundt tidligere redningsaksjoner så kommer han etter kort tid til å peke ut de elleve som skal starte. Hvis Brenden viser sterkere psyke enn Ødemarksbakken og Smarason ikke blir vurdert som smal ving i 4-3-3 skal du ikke se bort fra Brenden gitt.

                  Tipper disse spillerne på banen om vi må jage mål mot slutten:
                  Maric
                  Rafn - Tamm - Salquist - SKM
                  Matthew - Sheriff - Krogstad
                  TLO - Kippe - Brenden/Ødemarksbakken
                  Melgalvis på venstrevingen burde også være en mulighet. Han har det mentale og målpoengene på plass, selv om farta ikke er optimal. Ellers kan DG true bakrom og strekke Starts forsvar være en mulighet. Tom kan fort få hodet hans på plass og gi det riktige instruksene slik at vi spiller på hans styrker.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    #29
                    DG er en av de jeg virkelig tror kan blomstre under Nordlie. Han er godt vant til å spille ving i 433 og det passer nok han bedre. Så får vi se om to kamper gjør noe forskjell.
                    ..................

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 857

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Melgalvis på venstrevingen burde også være en mulighet. Han har det mentale og målpoengene på plass, selv om farta ikke er optimal. Ellers kan DG true bakrom og strekke Starts forsvar være en mulighet. Tom kan fort få hodet hans på plass og gi det riktige instruksene slik at vi spiller på hans styrker.
                      Absolutt ja til begge deler. Jeg tenkte utelukkende siste 10-15. Regner med at DG og DP starter, men vil ha løpt seg tomme før slutt. Smarason enten fra start eller innhopp, heller vel kanskje mest mot innhopp

                      Kommentar

                      • banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 431

                        #31
                        Blir spennende å se laget i en 4-3-3 med vinger og indreløpere som jager både opp og ned som strikkballer.

                        Tror spesielt Krogstad, Ødemarksbakken og DG, i den rekkefølgen, trives vesentlig bedre i 4-3-3.
                        Om Pedersen eller Matthew bør være ankeret på midten er jeg usikker på. Men tror jeg går for DAP. Han er litt mer en hovmester, og Matthew har større motor og passer derfor bedre som indreløper.

                        Synes i tillegg at Rafn har vært direkte svak i de siste kampene og at Haakenstad kanskje fortjener sjansen. Men det er veldig jevnt mellom de to. Resten av laget synes jeg sier seg selv. Bortsett fra at Melgalvis banker på døren i både den ene og den andre posisjonen.

                        Maric
                        Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
                        Krogstad - Pedersen - Matthew
                        DG - TLO - Ødemarksbakken

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3308

                          #32
                          Kjør da NFF!

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av banan
                            Blir spennende å se laget i en 4-3-3 med vinger og indreløpere som jager både opp og ned som strikkballer.

                            Tror spesielt Krogstad, Ødemarksbakken og DG, i den rekkefølgen, trives vesentlig bedre i 4-3-3.
                            Om Pedersen eller Matthew bør være ankeret på midten er jeg usikker på. Men tror jeg går for DAP. Han er litt mer en hovmester, og Matthew har større motor og passer derfor bedre som indreløper.

                            Synes i tillegg at Rafn har vært direkte svak i de siste kampene og at Haakenstad kanskje fortjener sjansen. Men det er veldig jevnt mellom de to. Resten av laget synes jeg sier seg selv. Bortsett fra at Melgalvis banker på døren i både den ene og den andre posisjonen.

                            Maric
                            Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
                            Krogstad - Pedersen - Matthew
                            DG - TLO - Ødemarksbakken
                            Haakenstad er nok ikke en back, selv om Rafn har vært svak. Håper Tom klarer å fikse hodet hans denne uka. Faen så glad jeg ikke er forballtrener. Nå begynner jeg å lene mot ny lagoppstilling.

                            Fra start:

                            Rafn-Tamm-Salquist-SKM
                            Krogstad-DAP-Mathew/ Krogstad-Mathew-DAP
                            Haakenstad-TLO-Melgalvis

                            Bytte i andre omgang når Start begynner å bli litt sure i beina:

                            Smarason-TLO-DG, ikke nødvendigvis i en ren 3er med to vinger, men Smarason som møtende, DG stikkende i bakrom, og TLO som utnytter rommene som oppstår.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 857

                              #34
                              Utifra hva jeg kunne se på rbs sending fra trening var lag uten keeper:
                              Rafn - Tamm - Sheriff - SKM
                              Mathew - DAP - Krogstad
                              DG - TLO - Ødemarksbakken
                              mot

                              Ranger -???? - Sandberg - Baccay
                              Knudsen - Melgalvis - ????
                              Haakenstad - ???? - Brenden


                              Veldig usikker ettersom sjefen til stadighet var innom
                              Last edited by brune stakkeland; 04.12.2019, 00:21. Begrunnelse: Salquist trente visst alternativt, rb er nede så ikke fått sjekka

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3891

                                #35
                                Gratis inngang for alle på Åråsen til skjebnekampen mot Start – hovedsponsoren tar regninga

                                NB! Billettene må hentes. Maks 4 per person. Først til mølla.

                                Gratisbilletter kan hentes på følgende steder fra fredag ved lunsjtider:
                                • DNB Lillestrøm
                                • DNB Jessheim
                                • Kaos Lillestrøm (Lillestrøm Torv)
                                • Kaos Lørenskog (Metro Senter)
                                • «Julegenserbutikken» – Jule Torvet Lillestrøm
                                • G- Max (Strømmen Storsenter)
                                • Scandic Lillestrøm (resepsjonen)
                                • Martin’s Lillestrøm
                                https://www.mittlillestrom.no/lsk/ar...a/s/5-110-8869
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  #36
                                  Har gjort et lite dykk ned i Start på jakt etter noen halmstrå.

                                  De to siste seriekampene deres var ikke overbevisende. De slo Ull/Kisa (uten en suspendert Lars Ranger) hjemme 2-1 hvor seiersmålet kom på overtid. 0-2 borte mot Notodden i siste runde. Notodden var allerede før kampen klar for kvalik mot Åsane (som de tapte). De møtte med andre ord ikke all verdens motstand, og imponerte ikke veldig mye. Spesielt Ull/Kisa kampen fremstår ikke veldig overbevisende. Notodden kan ha vært et hvileskjær, men vi bør være en betydelig vanskeligere motstander enn Åsane.

                                  Ser man bort fra 1-7 seieren mot Jerv, så har Martin Ramsland scoret alle 7 målene i de siste tre kampene (Notodden, Ull/Kisa og Sandnes Ulf). Han kan vel beskrives som en kraftspiss på 183 som ble hentet fra Sogndal i sommer. Burde være en spisstype som passer Tamm og Salquist bra. Aron Sigurdarson er lagets toppscorer med 13 mål (noe som ikke nødvendigvis er altfor imponerende i Obos) beskrives som en tekniker som nok er verre for vårt forsvar å forholde seg til. Han virker å slite med formen og har kun ett mål (mot Jerv) med forrige mot Nest-Sotra i midten av September. Han hadde to assist mot Jerv, men ellers har han siden Sandnes Ulf i slutten av September. Han virker med andre ord å være inne i en dårlig formkurve. De to andre målfarlige har syv mål totalt hvor Mathias Bringsaker har ikke scoret siden overnevnte Jervkamp og Kasper Skånes som ikke har scoret siden Nest Sotra. Av de fire mestscorende på laget er det kun Ramsland som virker å være i form, og han er nok den som passer vårt forsvar best. Midtstopper Damion Lowe scoret målet mot KFUM, men med kun ett mål og en assist i løpet av hele den regulære sesongen så er det ikke den Jamaikanske Kippe vi snakker om.

                                  Vi kan ikke se tilbake på noen god periode denne høsten, men Start har heller ikke overbevist stort mot presumptivt dårligere motstand. Dersom TN klarer å skape litt entusiasme i laget og gi spillerne tro på egne ferdigheter, så burde vi ha en brukbar sjanse. Det er utvilsomt at høsten under Jørgen har ført til høye skuldre og total mangel på selvtillit. Det er hverken Liverpool eller Barcelona vi skal møte. Start er fortsatt en liten favoritt, men de er ikke bedre enn at de kan slås.

                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3120

                                    #37
                                    Det vi må være forberedt på er midstopperen Lowe. Han er kanskje den største grisen i de to øverste divisjonene, og jeg har flere ganger sett at han har gått bevisst ut for å skade eller skremme motstanderlagets antatte bestemann /playmaker.

                                    Vi snakker om alt fra spytting til to-fots taklinger med strake bein.

                                    Det har blitt mye gult og rødt av det, men altfor ofte kommer han unna med det også.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5089

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Det vi må være forberedt på er midstopperen Lowe. Han er kanskje den største grisen i de to øverste divisjonene, og jeg har flere ganger sett at han har gått bevisst ut for å skade eller skremme motstanderlagets antatte bestemann /playmaker.

                                      Vi snakker om alt fra spytting til to-fots taklinger med strake bein.

                                      Det har blitt mye gult og rødt av det, men altfor ofte kommer han unna med det også.
                                      Ai ai ai for en viktig kamp i nedrykksgjørma. Krise med tap. Kan leve med uavgjort, men bør gå for seier. For å sitere Dagbla " Utrolig hvordan en klubb

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4207

                                        #39
                                        https://www.nordicbet.com/no/blogg/f..._Zojy0R1dgx5yU

                                        Elendige Kjensli, som nå mer eller mindre har prestert å bli skvist ut av dommerkarriéren pga dårlige prestasjoner, får altså sin svanesang i morgen fordi resten av dommerstanden er utilgjengelig – de er nemlig opptatt med NFF-julebord på Kiel-ferga...

                                        Parodien vil ingen ende ta. Snakk om å pisse på en av de viktigste kampene i norsk fotball. Det bunnløse hatet for NFF vil ingen ende ta for undertegnede.

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          #40
                                          Kjensli som dommer kan like godt slå positivt ut for LSK. Situasjonen er dessverre sånn at LSK kan trenge noen dårlige dommeravgjørelser for å unngå nedrykk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎