Kvalifisering: Lillestrøm SK - Start, 7. og 11. desember

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    Hvis noen tror at Brenden med sine Post Nord kvaliteter er løsningen for dette laget, er vi mer fucka enn laget.

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2082

      12 strake kamper uten seier. Hvordan skal vi plutselig vinne på onsdag?
      Obos here we come !

      Kommentar

      • Tore Nordlie
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2019
        • 1

        Deilig

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Kan prøve å grave frem noe positivt. Så kampen live på stadion og har ikke orka å se noe repriser men likevel.

          - Vi får med oss et viktig bortemål.
          - Vi skaper hvertfall litt mer enn de siste kampene.
          - Flere tegn til gode bevegelser. Goalen vår er fin. Også Krogstad tar flere fine løp mellom back og stopper.
          - DG tar også mange bra løp.

          Det som er negativt er selvsagt at vi nok en gang roter bort ledelse. Forsvaret er også utrolig vaklende. Samarbeidet mellom Tamm og Salquist var rotete ved første kamp og har faen ikke blitt bedre. Begge gjør mye rart. Nesten så jeg vil benke begge og sette inn Kippe og Sheriff på hjemmebane. Ellers synes jeg ikke Pedersen gjør nok ut av seg. Han er kaptein og skal gå foran. Det gjør han ikke. Mathew, Rafn og Ødemarksbakken var også svake. Resten er på det jevne. Håpet lever selvsagt ennå, men nå har vi hatt så ufattelig mange muligheter til å drepe dette, men vi er faktisk ikke bedre. Jeg tror dette går ned, men vi får håpe på bedring/flaks/et eller annet. Få Kippe inn hvertfall.
          ..................

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3120

            Realiteten er selvfølgelig at vi pr dags dato spiller som et OBOS-lag, men det betyr ikke at vi ender der nede. Jeg synes vi så revitaliserte ut i bortekampen, det var en glød i laget jeg ikke har sett på lenge - og jeg er helt enig i de positive punktene Jonern trekker frem i innlegget over.
            Dessuten er Start et like begrenset lag som det vi er, og det er vi som har det høyeste toppnivået. Start trives heller ikke på ekte gress, og den publikumsstøtten de kan mønstre er flau. Kunne ikke engang overdøve oss på deres egen hjemmebane.

            Jeg tror Nordlie får spillerne til å senke skuldrene på onsdag. Jeg tror vi får et lag med mannfolk. Jeg tror vi redder oss i 12te time nok en gang.

            Det skal i det minste ikke stå på støtten. Alle mann til Åråsen, og la plastikklaget bli der de hører hjemme!!!

            Kommentar

            • tarsen
              Medlem
              Bøffel
              • May 2015
              • 32

              Opprinnelig skrevet av Playboy1
              12 strake kamper uten seier. Hvordan skal vi plutselig vinne på onsdag?
              Obos here we come !
              Statistikk var aldri min sterke side, men dess flere kamper på rad uten seier, dess større er sannsynlighet for at neste kamp faktisk blir seier.

              Oppsiden er at vi i hvert fall klarte å skape noe mot Start i løpet av et par dager med nye impulser. Nå har laget fått enda flere dager på denne retningen. Forhåpentligvis klarer vi nå å skape enda mer. Med dagens situasjon har vi rykket ned, dermed har vi heller ingen ting å tape og kamputgangspunktet bør være deretter.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                Fotballekspert og tidl. Startspiller hevdet at Start spilte sin beste kamp for året på lørdag, og de trengte allikevel minst en gavepakke fra Kjensli for å slå oss (Tor Arne Solberg, fra teamet vårt, mente 2-1 scoringen også skulle vært avblåst for offside da en Startspiller stod inne i femmeteren når skuddet gikk, og er derfor som deltager å regne. Jeg vet ikke selv hva reglene sier om dette, men regner med at han har mer peiling). Onsdag skal de møte oss på gress som jeg regner med at de ikke er altfor kjent med (uten at jeg kjenner til banedekkene i Obos), så ting er ikke umulig selv om det kan virke ganske svart akkurat nå.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2809

                  Opprinnelig skrevet av tarsen

                  Statistikk var aldri min sterke side, men dess flere kamper på rad uten seier, dess større er sannsynlighet for at neste kamp faktisk blir seier.
                  Som ingeniør, og ganske kompetent innen statistikk, må jeg dessverre fortelle deg at det er ikke slik statistikk fungerer. Om du f.eks. kaster en terning 100 ganger uten å få en sekser, er sjansen for en sekser fremdeles 1/6 på det 101. kastet. Når det gjelder fotballkamper generelt, og LSK spesielt, har tolv foregående kamper uten seier - om noe - en påvirkning på at sjansen for en seier i den 13 er *mindre* enn om vi hadde for eksempel kommet fra en rekke med tolv seire på rad. Men det har med gruppepsykologi og fysisk form å gjøre, ikke statistikk.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    Sikkert spurt om 100 ganger, men. Kan jeg hente gratis billetter på onsdag ved Martins? Evt når slutter de å gi ut disse? Kommer meg ikke til byen før da.

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      Sikkert spurt om 100 ganger, men. Kan jeg hente gratis billetter på onsdag ved Martins? Evt når slutter de å gi ut disse? Kommer meg ikke til byen før da.
                      Tror det skal gå helt fint. Har de gått tom for billetter der er det flere steder man kan hente.

                      Kommentar

                      • tarsen
                        Medlem
                        Bøffel
                        • May 2015
                        • 32

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                        Som ingeniør, og ganske kompetent innen statistikk, må jeg dessverre fortelle deg at det er ikke slik statistikk fungerer. Om du f.eks. kaster en terning 100 ganger uten å få en sekser, er sjansen for en sekser fremdeles 1/6 på det 101. kastet. Når det gjelder fotballkamper generelt, og LSK spesielt, har tolv foregående kamper uten seier - om noe - en påvirkning på at sjansen for en seier i den 13 er *mindre* enn om vi hadde for eksempel kommet fra en rekke med tolv seire på rad. Men det har med gruppepsykologi og fysisk form å gjøre, ikke statistikk.
                        Gledesdreper!
                        Er klar over at enkeltkampen har tre mulige utfall hvor to igjen garanterer nedrykk. Derfor har vi heller ingen ting å tape på å gå i strupen på Start.
                        Når Startsupporterne selv synes lørdagens kamp var en god prestasjon av eget lag så synes jeg det sier alt om nivået. Jeg har fortsatt trua!

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3891

                          Lagets største fiende i denne kampen er spillernes hoder! Jeg mener det ikke er tvil om at vi er gode nok til å vinne denne kampen med nødvendig resultat, bare de får orden på egne nerver.

                          Dessverre har laget brutt sammen som "mentale dverger" (unnskyld dverger!), som noen formulerte det, nesten hver eneste gang de har fått et mål. Eller et mål imot! Sick!

                          En skadefri Smarason ville ha gjort underverker for dette laget. For ikke å si en spillertype som Ståle Solbakken! Nå har vi ingen av delene, men likevel en fair sjanse til å klare det.

                          Vi får håpe de viser seg som menn, og ikke som kyllinger, i morgen. Og skulle det ikke gå, er jo ikke det slutten på verken verden eller fuglas historie! Vi kommer alltid tilbake! Lykke til, alle sammen!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kristian
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 689

                            Klubben går ut med at vi har rykket ned, og nå har én kamp å rykke opp på fremfor 30 neste år. Samme taktikk ble forsøkt av Ranheim, og det fungerte jo nesten for dem. Kanskje det nesten vil fungere for oss også?

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2082

                              Bare timer igjen nå.... grrrrrrr
                              Har en merkelig god følelse faktisk
                              Kom igjen Fugla !!

                              Kommentar

                              • Tjodleif
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2017
                                • 848

                                Sitresitre! Merker at jeg disse ettermiddagstimer går fra å spre god tro til kollegaer til å krympe inn til en livredd småfugl. Dette blir intenst.

                                Kommentar

                                • ChrisK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2013
                                  • 285

                                  Gjelder bortemålsregelen også ved eventuelle ekstraomganger?

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    Det blir spennende å se lagoppstillinga. Var jeg trener ble det et par-tre endringer.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1358

                                      Det som interesserer meg er de gule trøyene, ikke hvem som er inni dem.
                                      - Ivar Hoff

                                      Kom igjen nå, folkens! Selv om man er frustrert på sportslig ledelse og/eller spillere, så handler denne kampen først og fremst om klubben. Vi er en del av den, og det er den som betyr noe. La oss gjøre vår del på tribunen for at vi er der vi skal være også neste år. Forza!

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 219

                                        Laget som starter:
                                        Marko Maric, Simen Rafn - Sheriff Sinyan - Tobias Salquist - Simen Kind Mikalsen, Ifeaniy Mathew - Daniel Pedersen - Fredrik Krogstad, Alekander Melgalvis - Thomas Lehne Olsen - Daniel Gustafsson

                                        Innbyttere:
                                        Mads Hedenstad Christiansen, Mats Haakenstad, Frode Kippe, Kristoffer Ødemarksbakken, Erik Brenden, Arnór Smárason, Alexander Sannes

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3269

                                          Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                          Gjelder bortemålsregelen også ved eventuelle ekstraomganger?
                                          Den skal vel i utgangspunktet ikke gjelde, men er ikke bombesikker.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎