Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Tror vår største risiko denne sesongen er på topp - vi har veldig tynn dekning både på kantene og midtspiss. Skulle Lehne Olsen ryke på 4-8 uker med skade har vi enten Moses som ikke har vist noe som midtspiss eller Sannes som er helt uprøvd på nivået bak. Alternativt DG som ikke passer særlig godt i midten foran i 4-3-3. I tillegg mener jeg vi er for tynne på kantene. Tokstad inn ville vært en god signering for bedre konkurranse på kantene og også som et indreløperalternativ, kanskje mest aktuelt til sommeren når Mathew forsvinner ut. Men jeg skulle gjerne likt å se at vi hadde et hottere alternativ bak Lehne Olsen, for troppen ellers ser veldig sterk ut med god dekning på alle plasser.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Tror vår største risiko denne sesongen er på topp - vi har veldig tynn dekning både på kantene og midtspiss. Skulle Lehne Olsen ryke på 4-8 uker med skade har vi enten Moses som ikke har vist noe som midtspiss eller Sannes som er helt uprøvd på nivået bak. Alternativt DG som ikke passer særlig godt i midten foran i 4-3-3. I tillegg mener jeg vi er for tynne på kantene. Tokstad inn ville vært en god signering for bedre konkurranse på kantene og også som et indreløperalternativ, kanskje mest aktuelt til sommeren når Mathew forsvinner ut. Men jeg skulle gjerne likt å se at vi hadde et hottere alternativ bak Lehne Olsen, for troppen ellers ser veldig sterk ut med god dekning på alle plasser.
      Moses har sett bra ut så langt i år. Han passer kanskje enda bedre som spiss enn som ving. Han viste i Strømmen at han kan score i Obos. Hadde vi spilt ES, så kunne jeg vært enig, men i Obos føler jeg meg trygg. Videre kan man håpe at Smarason kommer seg på beina igjen. Å ønske seg et bedre alternativ bak TLO mens vi er nede er forståelig, men en luksus klubben neppe har råd til.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Moses har ferdigheter laget trenger og han har vist at han holder OBOS-standard, hvordan i huleste kan dette være dårlig dekning? Jeg vet ikke hva man krever av denne spilleren når man samtidig er så villig til å gi langt mer garva spillere mye mer tillit og tid. Det er noe som skurrer. Faktumet at vi nå er et lag som er langt mer villige til å bruke hele banen og vende spillet hurtig så fremstår det spennende også å se ham som et mulig oppspillspunkt på kant eller, dare I say, raumdeuter.

        Og trenger man noen til å ta deler av møkkajobben for ham så er det akkurat dette spillertyper som Krogstad er lagd for. Og Knudsen har jo til og med selv sagt at han elsker den defensive jobbinga. Både Moses og Ødemarksbakken har vist hva de kan levere når de får rom til å utfordre inn i banen. Sistnevnte trenger virkelig konkurranse. Og jeg ser mye heller at Moses tar de tunge duellene som stakkars TLO ble satt til før og som jevnlig resulterte i at vår viktigste målgjører lå nede for telling. Og som fikk ham skada. TLO er mer enn noe annet en måltyv og alt rundt ham bør formes etter dette. TLO skal ha nesa mot mål, Moses er med både fysikk og fart i tillegg til det tekniske den spilleren som gir oss uforutsigbarhet i oppspillsfasen. Som kan bli gull verdt i det som vil bli frustrerende kamper, spesielt hjemme.

        Og fortsatt vet vi ikke helt hva Kairinen har å bidra med, men pasningsfoten hans kan umulig være dårlig nytt for å få det beste ut av Moses.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Moses har ikke levert stabilt i LSK på 2,5 år, og et par gode treningskamper i februar endrer ikke det. Han har gjort en god høst i OBOS i 4-4-2 for et år siden, men å kalle han en sikker backup vil etter mitt skjønn være svært opportunistisk.

          I angrepsrekka har vi en relativt klar førstetreer med Ødemarksbakken, Lehne Olsen og Daniel Gustafsson i dag. Bak her kan antagelig Moses, Sannes og Knudsen gjøre en OK figur. Smarason velger jeg å utelate fra ligninga all den tid mannen ikke har spilt fotball på 1 år og jeg har moderat tro på at vi får mye ut av han i år. Mener vi helt klart mangler en tydelig målscorer og en velfungerende spiss i 4-3-3 med dagens tropp, selv om Moses selvsagt kan slå gjennom for fullt i år. Lite som har tydet på det før de siste to matchene.

          Sier ikke at det er å forvente at et OBOS-lag har fullgod dekning på alle plasser, men er det et sted vi er tynt dekka og sårbare på skader er det framme, og særlig i midtspissrollen. Også noe usikker på keeperplassen - Igonen har ikke imponert og det kan være vel så spennende å kjøre Christiansen selv om jeg har liten tro på at det kommer til å skje.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Moses har ikke levert stabilt i LSK på 2,5 år, og et par gode treningskamper i februar endrer ikke det. Han har gjort en god høst i OBOS i 4-4-2 for et år siden, men å kalle han en sikker backup vil etter mitt skjønn være svært opportunistisk.

            I angrepsrekka har vi en relativt klar førstetreer med Ødemarksbakken, Lehne Olsen og Daniel Gustafsson i dag. Bak her kan antagelig Moses, Sannes og Knudsen gjøre en OK figur. Smarason velger jeg å utelate fra ligninga all den tid mannen ikke har spilt fotball på 1 år og jeg har moderat tro på at vi får mye ut av han i år. Mener vi helt klart mangler en tydelig målscorer og en velfungerende spiss i 4-3-3 med dagens tropp, selv om Moses selvsagt kan slå gjennom for fullt i år. Lite som har tydet på det før de siste to matchene.

            Sier ikke at det er å forvente at et OBOS-lag har fullgod dekning på alle plasser, men er det et sted vi er tynt dekka og sårbare på skader er det framme, og særlig i midtspissrollen. Også noe usikker på keeperplassen - Igonen har ikke imponert og det kan være vel så spennende å kjøre Christiansen selv om jeg har liten tro på at det kommer til å skje.
            Jeg klarer ikke å se at Ødemarksbakken skal være noe opplagt valg foran Moses per nå. Han hadde en horribel sesong i fjor, og eneste årsak til at han spilte så mye var mangelen på konkurranse, i hvertfall i Jørgens hode. Slik jeg ser det er Moses førstevalg på vingen per nå, og Ødemarksbakken i utfordrerposisjon når han blir skadefri.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 1918

              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Jeg klarer ikke å se at Ødemarksbakken skal være noe opplagt valg foran Moses per nå. Han hadde en horribel sesong i fjor, og eneste årsak til at han spilte så mye var mangelen på konkurranse, i hvertfall i Jørgens hode. Slik jeg ser det er Moses førstevalg på vingen per nå, og Ødemarksbakken i utfordrerposisjon når han blir skadefri.
              Tilbøyelig til å være enig, men ikke ubetinget. Moses har benyttet sjansen godt i Ødes fravær. Likevel, Øde har ennå ikke fått mulighet til å vise seg fram for Bakke, og vil sannsynligvis passe bedre i et 4-3-3 system. Moses har ennå mye å vise i forhold til å levere stabilt på et godt nivå (i likhet med Øde). Ved sensongstart håper jeg disse framstår som to trygge alternativer som vil gi hverandre konkurranse. Med ca. 6 uker igjen til seriestart tipper jeg at det er ganske 50/50 hvem som tar denne plassen.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Tilbøyelig til å være enig, men ikke ubetinget. Moses har benyttet sjansen godt i Ødes fravær. Likevel, Øde har ennå ikke fått mulighet til å vise seg fram for Bakke, og vil sannsynligvis passe bedre i et 4-3-3 system. Moses har ennå mye å vise i forhold til å levere stabilt på et godt nivå (i likhet med Øde). Ved sensongstart håper jeg disse framstår som to trygge alternativer som vil gi hverandre konkurranse. Med ca. 6 uker igjen til seriestart tipper jeg at det er ganske 50/50 hvem som tar denne plassen.
                Et spørsmål er hvor lang tid det tar før Ødemarksbakken er frisk. Er enig i at han også vil komme bedre til sin rett som ving. Begge har vist at de duger på Obos-nivå, så jeg er ikke bekymret for 2020. Det andre er om en eller begge benytter årets sesong til å ta steget til Eliteserienivå.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Snow
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2019
                  • 179

                  Nedenfor er skrevet av Gilbert (under treningstråden). Kan hende vi har en spiller som kan overaske oss alle.

                  Ø
                  demarksbakken og Gustafsson ser ut til å trives mye bedre med Bakkes opplegg og i 4-3-3 enn de gjorde i 2019, og ser foreløpig ut som opplagte valg på sine plasser, men Alexander Sannes har imponert stort med løpskapasitet, fart, hodestyrke og innsatsvilje, og puster dem i nakken. Han er selvfølgelig uprøvd på høyt nivå. Moses løper som nevnt bedre enn jeg antyda i går, og er god og aktiv, men lider av ubesluttsomhet og får det liksom ikke helt til - her ligger en mental utfordring for trenerapparatet. Thomas Lehne Olsen skårte tre mål mot Kippes Allstars, og det rimer bra med inntrykket jeg får på trening. Jeg vet også at Bakke er veldig fornøyd med det han ser fra Lehne Olsen.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2253

                    Hvordan stiller kommunen seg til NFFs oppmykning av ølsalg. Kan vi umyndiggjorte, som ikke vet vårt eget beste, stakkarslige fattigglemmer som ikke har råd til VIP plass også få lov til å kjøpe øl under(i pausen?) kampa?
                    Norges Fotballforbund (NFF) opphever forbudet mot å selge alkohol til vanlige supportere på kamper. Regelendringen trer i kraft allerede kommende sesong. Nå blir det opp til kommunene å avgjøre.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3148

                      Opprinnelig skrevet av Snow
                      Nedenfor er skrevet av Gilbert (under treningstråden). Kan hende vi har en spiller som kan overaske oss alle. "Alexander Sannes har imponert stort med løpskapasitet, fart, hodestyrke og innsatsvilje, og puster dem i nakken. Han er selvfølgelig uprøvd på høyt nivå."
                      Nå fikk han prøvd seg mot (dårlig) eliteserienivå i dag, med brukbar suksess, får vi vel si. Det sies også at Bakke synes Sannes er en meget spennende spiller, som han gjerne skulle sett mer av nå, uten den uheldige skadeperioden.

                      gilbert

                      PS. Og når det gjelder spissplassen, har klubben på ingen måte gitt opp Sindre Mauritz-Hansen. Men han må komme i god nok fysisk form før han eventuelt tilbys kontrakt.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4207

                        Ny nigeriansk spiss på trening i dag. Olanrewaju Abdulafeez (18). Noen som så treninga og fikk noe førsteinntrykk av hva man kan forvente her?

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 1918

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Ny nigeriansk spiss på trening i dag. Olanrewaju Abdulafeez (18). Noen som så treninga og fikk noe førsteinntrykk av hva man kan forvente her?
                          Ut fra bildet på rb.no så han mer ut som 30 enn 18, dette med alder er jo alltid litt spennende med spillere fra den kanten.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Ut fra bildet på rb.no så han mer ut som 30 enn 18, dette med alder er jo alltid litt spennende med spillere fra den kanten.
                            Det var vel første tanken som slo meg og. Får nesten Makthar Thioune til å se ut som en ungfole

                            Kommentar

                            • lsk_rob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2016
                              • 139

                              Det blir spennende å se hva Abdulafeez bidrar med på trening.
                              PS: Leste akkurat at Tokstad har forlenget kontrakten sin med Godset, så han er ikke lenger aktuell.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3308

                                Vedr. Tokstad, så ser jeg i DT sin artikkel i går (+) at han vraket et lukrativt økonomisk tilbud fra LSK. Jeg som trodde vi var fattige..

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3120

                                  Burde vel være trist over at noen vraker LSK, men kjenner jeg er lettet over at Tokstad ikke kommer. Klarer ikke å se hva han skulle tilføre oss.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2253

                                    Er egentlig enig. Tokstad kunne sikkert ha kjempet om en plass i 11ern men noe åpenbaring for laget tviler jeg på at han ville vært.
                                    Når det gjelder den nye Nigerianeren så har jo liten tro det går i boks. Dette må jo være en spiller som isåfall går rett inn på laget. Trenger ikke flere leiesoldater på benken. Synes Moses har vært veldig positiv i oppkjøringa. Merkelig plutselig å sette han på sidelinja til fordel for en som ikke kjenner norsk fotballt. Og skulle han være så god er det rart han blir sendt til oss og ikke en klubb med stødigere økonomi. Dessuten kan jo dette dytte Sannes lengre bakover i køen.
                                    Det eneste inistementet jeg kan komme på er at det spekuleres i å selge vår nye kaptein så fort muligheten byr seg for å betale ned gjeld.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4375

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Vedr. Tokstad, så ser jeg i DT sin artikkel i går (+) at han vraket et lukrativt økonomisk tilbud fra LSK. Jeg som trodde vi var fattige..
                                      At han ble tilbudt noe mer hos oss enn Godset nekter jeg å tro. Det må være DT som vinkler dette i favør Tokstad, som tross alt har "flørtet" litt med en retur til Åråsen.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Blomster til Godset som gjør en større innsats for å holde oss bærekraftige enn klubbens egne ledere.

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 857

                                          Sak i RB nå hvor Mesfin avkrefter de spekulasjonene. Budsjettet gikk ikke opp, så LSK måtte trekke tilbake tilbudet de hadde kommet med. Håpet å signere han som bosman i august, men forstår at Tokstad ikke tok sjansen på å vente på det.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎