Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Mesfin allerede i gang med å prate LSK ned enda en divisjon. En oppvask uten at det innebærer at personen som sitter som sportslig ansvarlig går av er alt annet enn en oppvask. Det er en hvitvasking av en person ansvarlig for laget som totalt sett leverte dårligst, og som har tatt valg på valg som har gitt det såkalte nye ungdommelige LSK det verste mulige utgangspunktet.

    If you tolerate this Postnord-ligaen will be next...

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3136

      #22
      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

      Mesfin sier at "nye, moderne LSK starter opp 1. januar".

      - Nedrykket har akkumulert seg etter 10-12 år med bunnstrid.
      - Hele klubben må gjennomgås og klubben må moderniseres og få mer ut av ressursene.
      - Spillerne har fått beskjed om at det er de som "ønsker å spille for LSK" man ønsker med videre.
      - Klubben sitter med kontroll i form av at lønnsreduksjon er kontraktsfestet.
      - Slik det ser ut per i dag, vil stallen bestå av 7-8 egenutviklede spillere av totalt 22.
      - Satsingen på akademiet vil fortsette og forsterkes.
      - Det er viktigere å finne den rette treneren enn å ta en rask avgjørelse.
      - Programmet for sesongoppkjøringen er på det meste klart, bortsett fra siste kamp før sesongstart, som det jobbes med nå.
      - Han (Mesfin) er inneforstått med at hans egen posisjon og rolle også evalueres, og at det er andre enn han som må gjøre det.
      - Det har vært julelunsj for sponsorene i dag, med veldig stort fremmøte. Mange, både gamle og nye, sponsorer signaliserer at de ønsker å satse på LSK videre.
      - Mange privatpersoner har også sendt støttemailer til klubben og flere har signalisert at de gjerne kjøper sesongkort for både ett og flere år.
      Varmer både hode og hjerte å lese dette, og for min egen del kjøper jeg selvfølgelig sesongkort igjen neste år.

      På sikt tror jeg til og med at vi kan vokse på dette. Den mentale tvangstrøya "45 år" er borte, vi får snudd rundt på alt og alle, og får muligheten til å sette et nytt system. Dessuten er det flere spillere på laget som ikke helt har holdt mål i Eliteserien, som kanskje kan få det som skal til av et år i OBOS.

      De første 75 minuttene i går viste hva vi kan når vi virkelig er på, tror på det vi driver med og spiller i et system som er tilpasset laget. Og ikke minst, til neste sesong er spøkelsene fra Lennartsson-tiden grundig feiet ut av alle krinker og kroker.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3306

        #23
        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Varmer både hode og hjerte å lese dette, og for min egen del kjøper jeg selvfølgelig sesongkort igjen neste år.

        På sikt tror jeg til og med at vi kan vokse på dette. Den mentale tvangstrøya "45 år" er borte, vi får snudd rundt på alt og alle, og får muligheten til å sette et nytt system. Dessuten er det flere spillere på laget som ikke helt har holdt mål i Eliteserien, som kanskje kan få det som skal til av et år i OBOS.

        De første 75 minuttene i går viste hva vi kan når vi virkelig er på, tror på det vi driver med og spiller i et system som er tilpasset laget. Og ikke minst, til neste sesong er spøkelsene fra Lennartsson-tiden grundig feiet ut av alle krinker og kroker.
        Jeg avventer resultatet av evalueringen før jeg klapper. Det er her klubben viser hvilken grad av åpenhet som eksisterer. Er veldig usikker på om klubben evner å gjennomføre evalueringen som er nødvendig. Når ledere snakker om ‘nye, moderne LSK’ så blir jeg skeptisk. Slike floskler har vi hørt mye av, og er på lang vei med på å forklare hvorfor vi har havnet i Obos. Er redd det blir en symbolsk syndebukk som må gå, og så er det ‘same old, same old’.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1206

          #24
          Det ironiske er at de spillerene jeg vil ha med videre er de spillerene som for 3 år siden ble hentet fra obos og post nord. Dette laget blir ikke markant dårligere uten Maric, Salquist, DAP, Smarasson. Jeg ville selvsagt hatt med Lehne Olsen videre men han må ut tror jeg da penger må inn. Kan vi beholde Krogstad og Sheriff ville det vært en bra start på 2020. Marius Amundsen henter jeg gjerne tilbake til obos for en billig penge. DG tror jeg kan gjøre en god figur i obos hvis han blir med videre.

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 221

            #25
            Etter et uvirkelig drama på Åråsen er det klart at Lillestrøm Sportsklubb rykket ned fra Eliteserien og spiller i OBOS-ligaen i 2020. Vi er utrolig lei oss for at vi har mislyktes og skuffet så mange. Men en ting er helt sikkert: LSK skal komme sterkere tilbake.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #26
              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Jeg avventer resultatet av evalueringen før jeg klapper. Det er her klubben viser hvilken grad av åpenhet som eksisterer. Er veldig usikker på om klubben evner å gjennomføre evalueringen som er nødvendig. Når ledere snakker om ‘nye, moderne LSK’ så blir jeg skeptisk. Slike floskler har vi hørt mye av, og er på lang vei med på å forklare hvorfor vi har havnet i Obos. Er redd det blir en symbolsk syndebukk som må gå, og så er det ‘same old, same old’.
              «Det nye moderne LSK» er Mesfins variant av Bjarmanns «Vi skal følge utviklinga». At Mesfin vil ha med Maric videre er for meg aleine nok til å avsløre denne ordgrøten, «hils det nye LSK velkommen, samme som det gamle». Helt utrolig hvis man lar seg lure av dette igjen, da er det skam på oss selv. Mesfin fikk en ny sjanse med ansettelsen av Lenny, han må være ferdig.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3136

                #27
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Jeg avventer resultatet av evalueringen før jeg klapper. Det er her klubben viser hvilken grad av åpenhet som eksisterer. Er veldig usikker på om klubben evner å gjennomføre evalueringen som er nødvendig. Når ledere snakker om ‘nye, moderne LSK’ så blir jeg skeptisk. Slike floskler har vi hørt mye av, og er på lang vei med på å forklare hvorfor vi har havnet i Obos. Er redd det blir en symbolsk syndebukk som må gå, og så er det ‘same old, same old’.
                Er helt enig i det. Tanken er riktig, men det blir handlingene som bestemmer om det er mer enn floskler. Jeg velger å ha trua inntil det eventuelt blir motbevist.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7021

                  #28
                  Det LSK har vært dyktige på de to siste årene, er å etablere dette akademiarbeidet og utviklingsarbeidet sitt. Her har de en klar plan for å dyrke frem egne spillere. Noen sa til meg i går at det er vel og bra, men at det kanskje ennå er litt tidlig å dytte inn for mange unge spillere i laget. Men vi har blant annet et veldig godt G2004-lag, og en del spillere som vi må regne med å se på banen mer neste år, nå som vi skal spille i OBOS. Hele forsvaret kan jo faktisk skiftes ut, med Baccay, Sandberg, Slørdahl og Ranger. Magnus Knudsen har jo fått spilletid på midtbanen i år. Aleksander Sannes er vel nå 18 år gammel og har gjort det godt i 3. divisjon i år, der han har scoret ganske mye mål.

                  Så jeg er ikke med på å hugge hodet av alle i administrasjonen helt ennå, for jeg syns det er tydelig å se at det er en rød tråd i utviklingsarbeidet, men jeg avventer evalueringen de skal ta med spenning. Vi har ikke hatt så mye penger å signere spillere for, derfor har vi blitt sittende med backer og midtbanespillere som ikke har vært gode nok i flere sesonger på rad. Nå kan vi forhåpentligvis slippe til yngre spillere som det går an å forme til elitespillere. Vi ville ikke fått den muligheten hvis vi hadde holdt plassen. Det eneste jeg er redd for, er at økonomien skal skjære seg. Vi må antakelig rykke opp på første forsøk.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3306

                    #29
                    De minuttene Knudsen fikk mot Haugesund var vel ikke veldig mange. Vi har hørt mye om talentutvikling i mange år nå, men det hjelper ikke dersom talentene selges så fort noen tilbyr noen glansbilder. Klubben sa umiddelbart ja til å selge Ranger så fort B/G kom med et tilbud. Økonomien vår har vært en hemsko altfor lenge, og å budsjettere med spillersalg er en uting av dimensjoner. Å få orden på økonomien burde vært øverst på sakslista, men ønsket om å beholde plassen og rekorden har gjort at klubben har pisset i buksa i snart ti år.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Økonomien vår har vært en hemsko altfor lenge, og å budsjettere med spillersalg er en uting av dimensjoner. Å få orden på økonomien burde vært øverst på sakslista, men ønsket om å beholde plassen og rekorden har gjort at klubben har pisset i buksa i snart ti år.
                      Ønsket om å holde plassen har vel så mye med økonomi å gjøre. Økonomien blir absolutt ikke bedre av å rykke ned.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Så jeg er ikke med på å hugge hodet av alle i administrasjonen helt ennå, for jeg syns det er tydelig å se at det er en rød tråd i utviklingsarbeidet, men jeg avventer evalueringen de skal ta med spenning.
                        Det hjelper jo ikke med en rød tråd i utviklingsarbeidet hvis det man møter når man tar steget opp på a-laget er en helt annen spillestil og rollefordeling. Under Arne så vi jo faktisk hvordan dette slo ut i praksis da talenter med en fysikk som ballgutter satt på benken kun for å fylle reservekvoten. Kortvokste små teknikere var aldri i nærheten av å ta en plass i Arnes knokkelballett. Det er blant annet derfor jeg er så kritisk til Maric når man samtidig altså skulle utvikle pasningsspillet. Dette er ikke en liten filleting i moderne fotball, spesielt nå som nye regler kommer for spill ut bakfra. Og vi har keepertalenter som er gode på det.

                        Det er KLUBBEN som må ha en rød tråd i det sportslige. Det viktige er ikke å pålegge en hovedtrener å gi dem mer spilletid, men å skape en spillestil som rett og slett gjør det naturlig å ty til yngre spillere som er vant til stil og rolle gjennom tida i UA. Det må bli slutt på at sportssjefen gjemmer seg bak treneren og signerer spillere med ordene at det er han som bestemmer hvor han skal brukes. Målet bør være å komme dit at selv en supporter med perifer interesse med en gang gjenkjenner hva en nysignering vil tilføre laget i posisjonen han skal brukes.

                        Mesfin & co har ingen troverdighet igjen og en brutal evaluering (etter eget utsagn) kan bare ende med en ting, hoderulling. Hvis ord betyr noe.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3306

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                          Ønsket om å holde plassen har vel så mye med økonomi å gjøre. Økonomien blir absolutt ikke bedre av å rykke ned.
                          Men den har også ført til mange kortsiktige løsninger. Når klubben må bake spillersalg inn i budsjettene for å få de til å gå opp, så er det et varseltegn. Hvor mange spillere har vi solgt til spottpris de siste årene fordi klubben har måttet selge? At vi ikke har fått solgt Mathew har ført til store underskudd som jeg tror har hindret ledelsen i å ta grep tidligere. Min hypotese er at styret ventet i det lengste med å sparke Jørgen i håp om at han skulle redde plassen. Da kunne de latt han gå ut kontraktstiden og spare penger, eller sparket han neste sommer og også spare penger.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7021

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Det hjelper jo ikke med en rød tråd i utviklingsarbeidet hvis det man møter når man tar steget opp på a-laget er en helt annen spillestil og rollefordeling. Under Arne så vi jo faktisk hvordan dette slo ut i praksis da talenter med en fysikk som ballgutter satt på benken kun for å fylle reservekvoten. Kortvokste små teknikere var aldri i nærheten av å ta en plass i Arnes knokkelballett. Det er blant annet derfor jeg er så kritisk til Maric når man samtidig altså skulle utvikle pasningsspillet. Dette er ikke en liten filleting i moderne fotball, spesielt nå som nye regler kommer for spill ut bakfra. Og vi har keepertalenter som er gode på det.

                            Det er KLUBBEN som må ha en rød tråd i det sportslige. Det viktige er ikke å pålegge en hovedtrener å gi dem mer spilletid, men å skape en spillestil som rett og slett gjør det naturlig å ty til yngre spillere som er vant til stil og rolle gjennom tida i UA.
                            Ja, jeg er ikke uenig med deg. I aldersbestemt spiller vel LSK ganske ballbesittende, typisk kunstgressfotball. Skal vi få opp noen fra disse årgangene uten at de må lære å spille på en helt annen måte, må vi være slik plassert at vi kan tillate at de prøver og feiler, og det har vi ikke hatt råd til når vi har vært nede i gjørma i Eliteserien. Behandlingen av Baccay i vår var ikke særlig bra. Han spilte vel fem (?) kamper der han klarte seg helt fint, før han hadde én dårlig kamp. Siden har han knapt nok vært på benken. Et år i OBOS bør (bør!) kunne gi spillerom for å slippe til yngre, sultne spillere og la dem modne.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #34
                              Har ikke råd til å prøve og feile så mye om man skal rykke opp heller. Da bør man helst vinne de fleste kamper og tåler ikke mye poengtap.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7021

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Har ikke råd til å prøve og feile så mye om man skal rykke opp heller. Da bør man helst vinne de fleste kamper og tåler ikke mye poengtap.
                                Klart det, men nivået er ganske mye lavere, tross alt. Jeg syntes virkelig ikke Start var særlig bra, de vant på grunn av at våre egne spillere mistet hodet i noen korte perioder i de to kampene, men de tok 62 poeng og var langt foran nummer fire i OBOS. Det samme gjelder jo Sandefjord, som var håpløse i fjor og rykket enkelt opp i år.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 557

                                  #36
                                  Har sagt det i noen tråder før og jeg nevner det igjen, det må samles inn MYE penger. Det er helt umulig å lage smykker av potetgull, bedrifter og private må være rausere om klubben skal opp igjen på øvre nivå
                                  ________________________
                                  TB

                                  Kommentar

                                  • Møkkamannen
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2014
                                    • 61

                                    #37
                                    Røsler er ferdig i Malmø. Kjøpt ut av siste året i kontrakten
                                    Da er det vel bare å ringe med engang

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                                      Røsler er ferdig i Malmø. Kjøpt ut av siste året i kontrakten
                                      Da er det vel bare å ringe med engang
                                      Fra å vinne gruppa i Europa League med skandinavias kanskje største klubb, til å reise rundt til Grorud og trøndelag for å møte Stjørdals/Blink for småpenger? Tror folk virkelig på dette?
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3306

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av trigz

                                        Klart det, men nivået er ganske mye lavere, tross alt. Jeg syntes virkelig ikke Start var særlig bra, de vant på grunn av at våre egne spillere mistet hodet i noen korte perioder i de to kampene, men de tok 62 poeng og var langt foran nummer fire i OBOS. Det samme gjelder jo Sandefjord, som var håpløse i fjor og rykket enkelt opp i år.
                                        Sandefjord gjorde det bra for to år siden etter at Cifuentes tok over. De hadde bare for langt opp til trygg plass etter en elendig vårsesong til at de lot seg redde. Ellers enig i at Start overbeviste ikke, og jeg blir ikke overrasket dersom de rykker rett ned igjen. Opprykksstriden i år stod i realiteten mellom tre lag.

                                        Også ufattelig enig i bruken av Baccay. Han klarte seg helt fint i de kampene han fikk, og jeg skulle gjerne hørt hva trenerteamet har å si om hvordan de vurderte situasjonen hans.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3306

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                          Fra å vinne gruppa i Europa League med skandinavias kanskje største klubb, til å reise rundt til Grorud og trøndelag for å møte Stjørdals/Blink for småpenger? Tror folk virkelig på dette?
                                          Det er fortsatt lov å drømme. Det er vel de færreste som tror på det, men det er fortsatt lov å ta en telefon. Det er tross alt snart jul
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎