Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    #61
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg tror vel det kommer an på om klubben faller ned på å satse steinhardt på unge spillere, og heller ofre opprykk det første året for å sette og utvikle en stamme for fremtiden. I så fall syns jeg Toni Ordinas er den mest nærliggende. Han er fantastisk dyktig som spillerutvikler. Hvorfor det gikk galt for ham i Stabæk vet jeg ikke nok om, men i jobben han har nå må han være blant de aller beste i Skandinavia.
    Hjertet til Ordinas ligger vel i spillerutvikling, og ikke nødvendigvis å være hovedtrener. Virker som at han trives mer med å jobbe med unge spillere fremfor å pønske ut taktikk o.l. Han tok vel hovedtrenerjobben i Stabæk for å hjelpe klubben, ikke nædvendigvis fordi han ønsket jobben. Egentlig en veldig unik type.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      #62
      Jeg liker alt maset om unge lokale spillere dårlig. Første bud er å rykke opp på første forsøk og da må man finne den rette balansen mellom etablerte eliteseriespillere mot de yngre. Det er så klart plass til noen nye yngre i en etablert elver i obos ligaen men stammen må bestå av spillere som har spillt eliteserie. Forslag som jeg har sett her som å erstatte keeper og alle forsvarspillere med yngre uetablerte eliteseriespillere er helt hinsides. Vi rykker ikke på første forsøk hvis vi ikke klarer å beholde noen eller å tillnytte oss noen billige etablerte eliteseriespillere.Samme hvor mange unge lokale spillere det er som spiller underholdende fotball så generer det verken mye publikum eller nye sponsorer hvis vi forblir i obos.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3303

        #63
        Opprinnelig skrevet av tarsen

        Ønsker vi egentlig Røsler som resirkulert trener? Suksess i fortiden er ingen garanti for suksess i nå- og framtiden, noe vi så med Erlandsen. Med all respekt for Uwe, frykter jeg det er lett å se seg blind på historien og hente inn en gammel helt som skal gjenskape det gamle fremfor å bygge nytt. Etter så mange år i dumpa, mener jeg at klubben trenger et nytt fundament. Stak en retning og hent en sulten ny trener som står for denne retningen. Hvis fotballen vi skal spille harmonerer med Uweball, go for it, men gjør valget basert på fremtiden, ikke fortiden.
        Det er vel ikke så veldig realistisk, men mer en nostalgisk drøm om en svunnen tid. Har ikke studert Røslers karriere etter 2006. Dersom han skulle være interessert, så må det noen seriøse intervjurunder og sjekk av referanser. Hva står Uwe for fotballmessig i dag? I 2006 var det diamant på midten som var formasjonen hans. Hvordan fungerer det i dag, og spesielt med tanke på spillerstallen og hvordan den kan komponeres i forhold til taktikk. Vi har ikke råd til å hente spillere som passer inn i en spesiell formasjon. Andre spørsmål som må besvares er hvorfor det ble brudd med Malmø nå, og hva som har skjedd i andre klubber.

        Det siste klubben har råd til nå er å hente feil trener.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #64
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Forslag som jeg har sett her som å erstatte keeper og alle forsvarspillere med yngre uetablerte eliteseriespillere er helt hinsides.
          Det er tatt fra din egen fantasi. Ikke er det et argument heller.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1206

            #65
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

            Det er tatt fra din egen fantasi. Ikke er det et argument heller.
            Det er bare å lese tråden så ser du at dette er forslag som har blitt servert

            feks. Trigz: "Hele forsvaret kan jo faktisk skiftes ut, med Baccay, Sandberg, Slørdahl og Ranger. Magnus Knudsen har jo fått spilletid på midtbanen i år. Aleksander Sannes er vel nå 18 år gammel og har gjort det godt i 3. divisjon i år, der han har scoret ganske mye mål."

            eller feks sitat som dette : "Får bare håpe at det tvinger seg inn mange lokale unggutter i førsteelleveren."

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #66
              I teorien kan hele forsvarsrekka byttes ut ja, og det stemmer jo. Nevner han eksplisitt at alle bør inn samtidig eller er det bare en mening du legger til? Det andre eksempelet er et håp, ikke noe konkret, og bør tolkes slik også.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Og hvis du er så lei maset om unge spillere, hva skal klubben tjene penger på nå som satsinga på afrikanske talenter virker å ha gått helt i stå? Du finner minst like mange argumenter for at søkelyset på å rykke opp igjen direkte er en ny invitasjon til å hive penger inn i et svart høl. Og kanskje ende opp som et heislag. Personlig er jeg drittlei kortsiktigheten, fokuset på å hente etablerte spillere har i all hovedsak vært en gedigen fiasko. Og mest fordi klubben helt mangler en troverdig spillestil og et system som skaper trygghet og selvtillit.

                Selvfølgelig skal målet være å komme direkte tilbake i eliten, men fokuset må også være å skape noe som tåler en trøkk og som er solid og som kan vare. Et fokus på å bruke masse penger for å få klubben tilbake der den hører hjemme er det som virkelig bør skremme folk. Hvis man er villig til å lære noe av historien.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7020

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  feks. Trigz: "Hele forsvaret kan jo faktisk skiftes ut, med Baccay, Sandberg, Slørdahl og Ranger. Magnus Knudsen har jo fått spilletid på midtbanen i år. Aleksander Sannes er vel nå 18 år gammel og har gjort det godt i 3. divisjon i år, der han har scoret ganske mye mål."
                  Kan, ikke må. Men jeg håper et par av disse får mye tillit neste år. Baccay er f.eks. et stort talent. Jeg skjønte ikke hvorfor han ble uaktuell over natta i vår, etter en rekke med fine kamper.

                  Vi må jo ha en rutinert grunnstamme i laget, men samtidig gi tillit til de yngre spillerne våre i større grad enn vi har gjort.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9359

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                    Det er bare å lese tråden så ser du at dette er forslag som har blitt servert

                    feks. Trigz: "Hele forsvaret kan jo faktisk skiftes ut, med Baccay, Sandberg, Slørdahl og Ranger. Magnus Knudsen har jo fått spilletid på midtbanen i år. Aleksander Sannes er vel nå 18 år gammel og har gjort det godt i 3. divisjon i år, der han har scoret ganske mye mål."

                    eller feks sitat som dette : "Får bare håpe at det tvinger seg inn mange lokale unggutter i førsteelleveren."
                    Ikke glem at de "etablerte" sugde såpass lut at vi rykka ned nå da.

                    Og trur ikke vi rykker opp med den grunnstammen vi har. De er der de hører hjemme.

                    ​​​​​​


                    ​​​

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3303

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av knut

                      Ikke glem at de "etablerte" sugde såpass lut at vi rykka ned nå da.

                      Og trur ikke vi rykker opp med den grunnstammen vi har. De er der de hører hjemme.

                      ​​​​​​


                      ​​​
                      Jeg tør påstå at med en mental trener og en annen hovedtrener, så hadde det ikke skjedd. En hel sesong hvor usikkerheten fikk bre seg og hovedtrener ikke evnet å endre/trygge spillerne førte til kollaps etter kollaps. Start var det suverent tredje beste laget, og ikke langt bak Sandefjord, og vi rundspilte dem i 91 av 97 min.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                        Fra alvor til spøk: det triste er at guttene våre ikke blir å se på FIFA 21.
                        Til gjengjeld er det kanskje en større FM-profil på sosiale medier som tar "Rebuilding Lillestrom"-utfordringa.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3134

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Jeg tør påstå at med en mental trener og en annen hovedtrener, så hadde det ikke skjedd. En hel sesong hvor usikkerheten fikk bre seg og hovedtrener ikke evnet å endre/trygge spillerne førte til kollaps etter kollaps. Start var det suverent tredje beste laget, og ikke langt bak Sandefjord, og vi rundspilte dem i 91 av 97 min.
                          100% enig. Uten den katastrofale ansettelsen av Lennartsson hadde vi vært et helt annet sted.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 959

                            #73
                            Dette blir kanskje den mest spennende pre season ever....

                            Hvem forsvinner...hvem nye kommer inn??

                            Men en ting jeg er hundre prosent sikker på er at hvis vi mister mange av de beste spillerne våre og bare skal erstatte de med unge egenutviklede spillere (juniorer) så blir det ikke opprykk neste år, men kanskje tidligst om 2-3 år. Rykke opp fra Obos er ingen plankekjøring. Jeg mener klubben må satse alt på å rykke direkte opp igjen allerede neste år.

                            Men for og understreke det så er jeg helt enig at vi MÅ bli MYE flinkere til å bruke unge talenter mer og finne en trener som er villig og har kompetanse til at det skal bli vår fremtidige plan.

                            Vi må slutte å skrive at noen av spillerne våre er for gode til å spille i Obos. Spillerne leser på forumet og jeg tror ikke det blir noe større sjanse for å beholde de når de leser at folk mener de er for gode for å spille for oss. Samtlige av våre spillere har vært med på å dra oss ned i Obos og da er de faen ikke for gode for å spille oss opp igjen. Jeg mener det er en selvfølge at de faktisk skal være med å bidra med å spille oss opp igjen. Det skylder de klubben og ikke minst oss supportere.

                            Klubbledelsen har lovet at de skal rydde opp og ta en grundig evaluering. Våre spillere har i kontrakta at de skal 25 % ned i lønn. Våre sponsorer viser at de virkelig eLSKer klubben og fortsetter og bidra, kanskje faktisk bidrar mer. Hvis vi supportere som mener vi er Norges beste, fortsatt kjøper sesongkort så er klubben kommet et godt stykke på veien. Det viktigste neste punktet klubben og vi supportere bør prioritere er å overbevise våre beste spillerne til å bli i klubben og bidra til at klubben går rett opp igjen.

                            Det er ingen som helst tvil om at en stor grunn til at vi rykket ned i år er at ledelsen/trenerne ikke klarte å få det beste ut av spillergruppa, mangel på plan og spillestil osv.

                            Men en annen stor grunn, som jeg er litt overrasket over at ikke flere nevner, er at vi så si aldri har hatt våre beste spillere samtidig på banen. Vel og merke skadefri og i form. Våre beste og viktigste spillere mener jeg er Salquist, D. A. Pedersen, Krogstad, Mathew, Smarason og TLO. Når flere av disse spillerne har vært skadefri og ikke minst i FORM har de blitt lov priset av supportene og flere har nevnt at de skjønner ikke hvordan klubben har klart å lokke så gode spillere til klubben. Men hvor ofte har vi opplevd det i år?? At de spillerne har vært samtidig på banen i år har sikkert skjedd, men da har flere kommet fra skadeopphold og totalt ute av form. For eksempel Smarason har vel knapt vært skadefri denne sesongen, men likevel brukt. Han har i hvert fall ikke vært i form.

                            Marko Maric, Jonas Tamm, Legenden Frode Kippe, Brenden, Charles, P.M. Olsen og Mathew har eller vil mest trolig ikke være med neste sesong. Noe jeg mener er helt ok og håper ikke klubben vil bruke ressurser på å beholde.(Mathew kunne gjerne blitt men det hadde blitt dyrt og tror ikke han hadde vært motivert) Disse håper jeg om de skal erstattes, blir erstattet av unge talenter i klubben.

                            Men der i mot av de jeg mener er våre beste og viktigste spillerne,
                            Salquist, D. A. Pedersen, Krogstad, Mathew, Smarason og TLO,
                            håper jeg ikke vi mister mer enn maks 2-3 av. Mathew er vel som sagt sikkert ikke med neste sesong så da håper jeg ikke det forsvinner mer en maks 1-2 av dem. Dette er ikke uerstattelige spillere men jeg tror ikke vi vil få så mye for dem at vi kan kjøpe lik kvalitet. I hvert fall ikke når vi spiller i Obos.

                            Skulle vi derimot få bud på spillere som Haakenstad, Kind Mikalsen etc så mener jeg vi burde selge. Der har vi like gode erstattere i Ranger, Baccay og det vil heller ikke være så dyrt eller vanskelig å få tak i erstattere.

                            Foreløpig muligens lagoppstillinger for 2020 sesongen;


                            E. G Ødegaard / Igonen


                            Rafn E. T Sandberg Salquist Baccay
                            Ranger Sheriff Slørdahl Kind Mikalsen
                            Haakenstad


                            Ødegaardsbakken Krogstad D.A. Pedersen Gustafson
                            Melgavis Sheriff Knudsen Moses


                            TLO Smarason
                            Moses

                            Satt opp i 4-4-2 men det er vel kanskje like store sjanser for at det blir 4-3-3 eller 4-2-3-1

                            Har ikke helt oversikt over hvilke juniorer som har skrevet "proff" kontrakter men vi er vel ca 20-22 spillere som har kontrakt for 2020. Det er vel også antallet ledelsen har nevnt vil bli troppen for neste sesong.

                            Jeg tror absolutt dette er en tropp som kunne blitt blant de 2 beste i Obos om vi får den riktige treneren som kunne klart å bygd et lag og få det beste ut av spillerne. Men det er garantert noen av disse som forsvinner og da må de erstattes.

                            Som sagt...dette blir en jævli spennede pre season selv om vi skal spille i Obos neste år.









                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #74
                              Jeg mener man har en unik mulighet til å spille hardball med en rekke erfarne spillere som ikke kan kategoriseres som nøkkelspillere og at de må tåle mer enn et 25% lønnskutt hvis de ønsker å bli værende. Å være kritisk til at for mange unge spillere skal slippe til. samtidig som man mener at SKM og Rafn er bra nok på backplassene for å rykke opp fra Obos, henger ikke på greip for min del. Godt voksne spillere uten utviklingspotensial i en svak lagdel er nettopp de som enten bør erstattes av talenter eller der man bør gå for signalsignering/lån.

                              Hvis man vil balansere den ultravanskelige utfordringen å gi unggutter tillit og i tillegg ha som mål å rykke opp, så bør lånemarkedet absolutt være et tema. Og det må være lån som setter en standard på banen og i treningshverdagen og som er bedre utgaver av egne talenter, like spillertyper og tiltenkte roller. Hvis Mesfin og co nettopp har hatt dette i tankene i sin såkalte speed-dating med klubber i det store utland og har en trenertype som Isnes i tankene slik det spekuleres i, så skal jeg tilstå at det fremstår ganske forlokkende.

                              Samtidig er man en optimist med erfaring hva angår LSK.

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 959

                                #75
                                Når du skriver; «Å være kritisk til at for mange unge spillere skal slippe til. samtidig som man mener at SKM og Rafn er bra nok på backplassene for å rykke opp fra Obos, henger ikke på greip for min del» Er det et slags svar til innlegget mitt?

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3303

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Jeg mener man har en unik mulighet til å spille hardball med en rekke erfarne spillere som ikke kan kategoriseres som nøkkelspillere og at de må tåle mer enn et 25% lønnskutt hvis de ønsker å bli værende. Å være kritisk til at for mange unge spillere skal slippe til. samtidig som man mener at SKM og Rafn er bra nok på backplassene for å rykke opp fra Obos, henger ikke på greip for min del. Godt voksne spillere uten utviklingspotensial i en svak lagdel er nettopp de som enten bør erstattes av talenter eller der man bør gå for signalsignering/lån.

                                  Hvis man vil balansere den ultravanskelige utfordringen å gi unggutter tillit og i tillegg ha som mål å rykke opp, så bør lånemarkedet absolutt være et tema. Og det må være lån som setter en standard på banen og i treningshverdagen og som er bedre utgaver av egne talenter, like spillertyper og tiltenkte roller. Hvis Mesfin og co nettopp har hatt dette i tankene i sin såkalte speed-dating med klubber i det store utland og har en trenertype som Isnes i tankene slik det spekuleres i, så skal jeg tilstå at det fremstår ganske forlokkende.

                                  Samtidig er man en optimist med erfaring hva angår LSK.
                                  Når det gjelder SKM, så mener jeg han bør flyttes frem på kanten med Baccay bak seg. Han har vist seg som en god avslutter både med føtter og hodet, og burde være inne i motstanders boks mye oftere enn han har fått vist fra backplassen. Han vil også kunne hjelpe Baccay defensivt i stor grad.

                                  En signalsignering hadde vært en ledertype ala det Wehrmann var i sin tid. En som kan dirrigere og styre laget. Det mangles i aller høyeste grad i dette laget, og har bidratt til nedrykket.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Holterkanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 557

                                    #77
                                    Håper ryktetråden varmes opp igjen, den bør gå gode tider i møte
                                    ________________________
                                    TB

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9359

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Når det gjelder SKM, så mener jeg han bør flyttes frem på kanten med Baccay bak seg. Han har vist seg som en god avslutter både med føtter og hodet, og burde være inne i motstanders boks mye oftere enn han har fått vist fra backplassen. Han vil også kunne hjelpe Baccay defensivt i stor grad.

                                      .
                                      Beste hodespiller'n på laget, uten tvil.

                                      ​​Eller, uten tvil ble feil.

                                      Uten konkurranse...

                                      ​​​​​​

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2104

                                        #79
                                        Jeg Håper også vi virkelig beholder Krogstad og Sheriffen .
                                        Moses vil jeg gi nye sjanser , tror Evt han kan slå igjennom i OBOS neste år . Vil heller ikke gi helt slipp på Ødemarksbakken riktig ennå .
                                        Utenom disse vil jeg ikke savne noen av de andre etablerte som vi Evt mister?
                                        Jeg ser det da som selvfølge av vi mister TLO , ellers ville jeg beholdt han også.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3303

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                          Jeg Håper også vi virkelig beholder Krogstad og Sheriffen .
                                          Moses vil jeg gi nye sjanser , tror Evt han kan slå igjennom i OBOS neste år . Vil heller ikke gi helt slipp på Ødemarksbakken riktig ennå .
                                          Utenom disse vil jeg ikke savne noen av de andre etablerte som vi Evt mister?
                                          Jeg ser det da som selvfølge av vi mister TLO , ellers ville jeg beholdt han også.
                                          Hvor realistisk er det at vi mister TLO? Han ønsket seg vekk fra Tromsø fordi samboeren ønsket å bo på Hedemarken, og da er det kun et fåtall klubber innen rekkevidde. Søpla og Stabæk er vel de eneste innen rekkevidde i ES. Han er også en god avslutter i boksen, men mangler fart, dribleferdigheter og hodestyrke til å være targetmann. Han er en god hodespiller i feltet, men ute på banen er det så som så. Da er spørsmålet om noen av toppklubbene er villig til å betale så mye at samboeren er villig til å flytte på seg igjen.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎