Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Det må hentes spillere med tempo. Bør være en viktig del av «speidinga» nå. De fleste lag som rykker opp igjen har spillere som blir i klubben ved nedrykk. Gøy med mange unge fra egen stall kanskje men vi rykker ikke opp med det i en liga hvor alle vil slå nettopp oss

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      Med salgene av DAP og Baccay, så har jeg følgende dybde på de forskjellige plassene:

      Moses/TLO/Sannes
      Smarason

      Ødemarksbakken - Krogstad/Sheriff/Knudsen/Ezeh - DG/Melgalvis

      SKM - Sandberg/Slørdahl/Sheriff/Ranger - Rafn/Ranger

      Igonen/Christansen

      Mathew (garantert, senest til sommeren) og Salquist forsvinner mest sannsynligvis. DG kan også fort forsvinne. Dersom Salquist og/eller DG blir, så er det bare en stor bonus. Jeg leser at mange tror Krogstad også forsvinner, men jeg er ikke like sikker. Dersom han får et ekstremt tilbud, så forsvinner han, men jeg tolker intervjuet mer nøytralt. At spillere er åpen for overganger er ikke det samme som at de ønsker seg vekk. Smarason tror jeg blir da skadeproblemene hans nok vil skremme vekk de fleste. Hvor mye vi får glede av han er uansett veldig usikkert. Det er like umulig å spå hva overgangsvinduet vil by på, men det er neppe over og vi kommer neppe til å like mye av det som skjer.

      Per i dag er antatt førsteellever i 4-4-2:

      TLO-Moses
      Ødemarksbakken-Krogstad-Sheriff-DG
      SKM-Sandberg-Salquist/Ranger-Rafn


      I 4-3-3:

      Ødemarksbakken-TLO-DG
      Krogstad-Knudsen-Sheriff / Krogstad/Melgalvis/Sheriff
      SKM-Sandberg-Salquist/Ranger-Rafn

      Angrepsrekka ser bra ut i begge formasjoner. Moses gjorde sine saker bra i Strømmen, så det er ingen grunn til å tro at han kan gjøre en god jobb i Obos. Om han og TLO passer i tospann er mer usikkert. Ranger og Sandberg vil nok kjempe om plassen ved siden av Salquist, og jeg tror Ranger tar plassen dersom han drar. Evt. blir Sheriff trukket ned, men det etterlater et hull på midten. Melgalvis har klart seg bra som sentral midtbane tidligere, og kan fort fungere som anker mellom Krogstad og Sheriff. Slørdahl, Sannes, Tongnoy og Ezeh er x-faktorer jeg ikke kjenner godt nok, men som fort kan få spilletid. Slørdahl er nok fremst i løypa, men alle kan få spilletid dersom det blir skader.

      Det store spørsmålet vi står ovenfor er hvem fler vi mister. Baccay var en strek i regninga, men ikke den mest kritiske. DAP, Salquist, Mathew og DG er de det var forventet skulle dra. Om Hauger er et reelt alternativ på midtbanen er veldig usikkert. Vi trenger også alternativer/reserver på kantene, og vi trenger mer fart i laget, evt. spillere som kan dra av en forsvarer.

      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2253

        Blir som å banne i kjerka. Leser i VG at vif tenker å frgi 2 spillere. Den ene, Felipe Carvalho, er stopper og var veldig god de få gangene jeg så han i aksjon. Nå som Tamm har reist hjem trenger vi en murbrekker der bak. Spesielt hvis også Salquist skulle forsvinne. Da får vi samtidig kjørt opp Sherif i midtbaneleddet. Den Urugyanske klubben han var leid ut til har vistnok kjøpsopsjon men det har enda ikke kommet inn noe bud.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Hauger ja, der har du et forutsigbart navn som gir en bange anelser om at lite har forandra seg tankemessig på Åråsen. Er vel bare Tokstad i Godsetkretser som har fått mer pepper for manglende kreativitet. Og var han ikke en veldig anonym og middelmådig spiller sist gang han var her? Utsiktene sentralt på midten ser foreløpig fryktelig primitive ut, og nå har vi ikke engang saltokastene til Brenden å se frem til.

          Satses det ikke på afrikanerne nå, og Eseh sentralt, burde begge sendes bort. Begge har nå åpningen inn på laget de hittil ikke har hatt, og Eseh burde ha forutsetningene for å kunne spille på sine styrker.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1309

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Hauger ja, der har du et forutsigbart navn som gir en bange anelser om at lite har forandra seg tankemessig på Åråsen. Er vel bare Tokstad i Godsetkretser som har fått mer pepper for manglende kreativitet. Og var han ikke en veldig anonym og middelmådig spiller sist gang han var her?
            Da husker vi nok forskjellig, for jeg husker ham som veldig god den korte tida han var her. På sitt beste var han en god pasningsspiller med posisjonsevne og bra løpskraft. Men det jeg har sett av ham de siste åra har ikke vært mye å rope hurra for. Håper han i alle fall holder bra obos-nivå.

            Ellers er jeg enig med deg. Det er tynt med spillere som kan bruke ballen sentralt på midten, særlig hvis man regner Mathew som borte.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Hauger ja, der har du et forutsigbart navn som gir en bange anelser om at lite har forandra seg tankemessig på Åråsen. Er vel bare Tokstad i Godsetkretser som har fått mer pepper for manglende kreativitet. Og var han ikke en veldig anonym og middelmådig spiller sist gang han var her? Utsiktene sentralt på midten ser foreløpig fryktelig primitive ut, og nå har vi ikke engang saltokastene til Brenden å se frem til.

              Satses det ikke på afrikanerne nå, og Eseh sentralt, burde begge sendes bort. Begge har nå åpningen inn på laget de hittil ikke har hatt, og Eseh burde ha forutsetningene for å kunne spille på sine styrker.
              Vi har rykket ned og har ikke penger. Det gjør noe med hvor attraktive vi er. Samtidig må vi ha noen rutinerte. Unge spillere utvikler seg bedre sammen med mer erfarne.
              Tror Hauger er en optimal forsterkning med disse rammene. Han bør kunne dominere mot lag som Strømmen, Ull/Kisa, etc.
              Pedersen er ute, Matthew forsvinner trolig og kanskje Krogstad. Midten må styrkes med rutine.

              Kommentar

              • Grankanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2018
                • 125

                Håper det blir satset på unge raske spillere. Ikke gamle travere med kun erfaring å komme med. Det kan da ikke være bærekraftig.

                Hva med å snuse rundt i KFUM-sfæren?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                  Vi har rykket ned og har ikke penger. Det gjør noe med hvor attraktive vi er. Samtidig må vi ha noen rutinerte. Unge spillere utvikler seg bedre sammen med mer erfarne.
                  Tror Hauger er en optimal forsterkning med disse rammene. Han bør kunne dominere mot lag som Strømmen, Ull/Kisa, etc.
                  Pedersen er ute, Matthew forsvinner trolig og kanskje Krogstad. Midten må styrkes med rutine.
                  Hva er dette et svar på egentlig? At vi har begrensa midler og har rykket ned betyr at klubben må være enda mer kresne på hva man velger å bruke penger på. Det er nå vi ser hvor mye det koster ikke å ha et tilstrekkelig scouting-nettverk. Vi ser hva prioriteringene koster klubben sportslig. Hauger var en reserve hos et annet bånnlag og ble ikke funnet god nok i et system som i høyeste grad har kondis og løpsstyrke som helt grunnleggende krav. Å hente rutine som samtidig ikke også styrker laget er meningsløst. Jeg skrev også om spillertypen Hauger og om han komplimenterer det vi allerede har. Noe du ikke gjør i det hele tatt, og akkurat den mangelen er en hovedgrunn til at klubben sliter sportslig og at de som står ansvarlig for å hente spillere som nærmest konsekvent flopper ikke blir holdt ansvarlig.

                  Jeg mistenker mange fortsatt sitter med bildet av Hauger som den spilleren han var i Stabæk. Jeg har med godt grunnlag grunn til å frykte at vi henter nok en spiller som bare kommer for å hente lønn og dasse inn sine siste år som proff. Det eneste som gjenstår er å se Mesfin si at Bakke kan bruke han som han vil.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1309

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                    Jeg mistenker mange fortsatt sitter med bildet av Hauger som den spilleren han var i Stabæk. Jeg har med godt grunnlag grunn til å frykte at vi henter nok en spiller som bare kommer for å hente lønn og dasse inn sine siste år som proff. Det eneste som gjenstår er å se Mesfin si at Bakke kan bruke han som han vil.
                    Så vidt meg bekjent har han ikke blitt tilbudt noen kontrakt ennå? Tror det er lurt å ha ham på trening en stund før man bestemmer seg. Hvis motivasjonen er på plass (noe jeg har mine tvil om) og fysikken er bra, bør han være en god spiller for alle lag i obos.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1199

                      Jeg har satt opp følgende forsiktige skjema for 2020 sesongen. Det er jo snart 1 februar og ikke lenge til jul

                      15 seiere, 10 uavgjorte og 5 tap = 55 poeng

                      Det bør holde fint til 3 plass og kvalifisering i år men jeg håper på litt mer.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4207

                        Så var altså denne evalueringen, som fryktet, et gigantisk spill for galleriet. Ti mill i minus, men alle beholder jobben? Spillerne tar lønnskutt, mens ledelsen mesker seg? Skandale! Alle må gå!

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3309

                          Men kokken og Truls (arrangementansvarlig) tok ut sluttpakka mens resten av nissegjengen fortsetter som før, det er så hinsides elendig at jeg blir tom for ord.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1199

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Men kokken og Truls (arrangementansvarlig) tok ut sluttpakka mens resten av nissegjengen fortsetter som før, det er så hinsides elendig at jeg blir tom for ord.
                            Stemmer det da? Alle fikk tilbud om sluttpakke bortsett fra noen få, og det var kun to stk som valgt å takke ja. Hva som blir deres skjebne siden (de som ikke takket ja) er det ingen som vet pr nå slik jeg tolker det.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3309

                              Det er det jeg leser på Twitter og på forumet på Facebook.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                "Med bistand fra styret skal vi se på hvordan vi kan jobbe tettere for å skape en organisasjon som drar i samme retning".

                                Robert Lauritsen er en vits.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3120

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  "Med bistand fra styret skal vi se på hvordan vi kan jobbe tettere for å skape en organisasjon som drar i samme retning".

                                  Robert Lauritsen er en vits.
                                  At det er mulig for en leder å lire av seg svada på det nivået der er tragisk. Han sier jo rett ut at under disse årene med han som leder har de hatt en organisasjon som har trukket i ulike retninger. Hvorfor i helsike har han ikke gjort noe med det da???

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3269

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    At det er mulig for en leder å lire av seg svada på det nivået der er tragisk. Han sier jo rett ut at under disse årene med han som leder har de hatt en organisasjon som har trukket i ulike retninger. Hvorfor i helsike har han ikke gjort noe med det da???
                                    Skuffende å se at RB ikke presser han mer på dette. Både klubb og lokalpresse leverer på et lavere nivå enn spillerne i November 2019. Sliter med å finne lysten til å fornye sesongkortet nå. Blir vel å fornye det ved seriestart med mindre det kommer noe bedre innen den tid, men jeg har ingen tillit til at det skjer.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Stemmer det da? Alle fikk tilbud om sluttpakke bortsett fra noen få, og det var kun to stk som valgt å takke ja. Hva som blir deres skjebne siden (de som ikke takket ja) er det ingen som vet pr nå slik jeg tolker det.
                                      Slik jeg tolket det var det hele tiden tiltenkt at man skulle kvitte seg med 2-3 årsverk. At to har valgt å søke om sluttpakke betyr at man har fått gjort de økonomiske kuttene man var ute etter, dermed er det ikke unaturlig at ikke flere forsvinner ut. Uten å kjenne til detaljene i denne prosessen, skal det normalt foreligge svært gode grunner til at ikke de som har søkt sluttpakke skal få dette invilget. Så kunne man selvsagt håpe at det var andre personer enn de som har søkt som valgte å søke, men slik gikk det ikke denne gang. Normalt er det enklere å kvitte seg med ledere enn vanlige ansatte i denne type prosesser, så dersom man mener at daglig leder og sportslig leder ikke presterer på et riktig nivå vil disse være enklere å kvitte seg med ved en senere anledning. Jeg håper vi får en grundigere gjennomgang på årsmøtet i hvilke evalueringer som er gjort i høst og vinter, og hva Robert egentlig mener med disse utsagnene.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7004

                                        Jeg blir helt oppgitt av det jeg leser om denne såkalte "evalueringen", som endte med at alle får fortsette. For en nisseklubb vi har blitt. Det sitter en del folk på Åråsen som er mest opptatt av sin egen lønn, og selv etter å ha rykket ned får de knuge seg til jobben.

                                        Fjaset om ny frisk og ny giv, og å satse på ungdommen, tror jeg heller ikke noe på. Vi har en 25-åring og en 34-åring på prøvespill. Vi lærer aldri.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3120

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Jeg blir helt oppgitt av det jeg leser om denne såkalte "evalueringen", som endte med at alle får fortsette. For en nisseklubb vi har blitt. Det sitter en del folk på Åråsen som er mest opptatt av sin egen lønn, og selv etter å ha rykket ned får de knuge seg til jobben.
                                          Definitivt riktig, men selvfølgelig ikke til å unngå når de som skal evalueres får muligheten til å evaluere seg selv...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎