Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 219

    Sesongen 2020

    Så skjedde omsider det som i mange år har virket uungåelig. Det er fryktlig mye som er galt i klubben, og seriøse grep må tas. Hvilke grep det er tror jeg ingen her er i stand til å gi noe konstruktive svar på før langt ut i neste uke.

    En ting som er sikkert er at dette blir en utrolig viktig sesong, som vil kunne være med på å avgjøre om vi gjør som Brann, Bodø/Glimt og Viking, eller om vi tar en Fredrikstad. Vi må fortsette å være Norges beste supportere, for nå trenger klubben oss mer enn noen gang.
  • Møkkamannen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2014
    • 61

    #2
    Mange som blir borte fra denne troppen nå.
    jeg tipper følgende er borte før sesongen starter
    matthew, Salqvist, Tamm, Maric, Pedersen og Smarason.
    så er vel Brenden ute av kontrakt og Lehne Olsen tipper jeg blir solgt til Viking
    utfordringen blir å beholde Krogstad og Sheiff ikke sikkert det går heller.
    tror Ordinas er trener neste sesong

    Kommentar

    • Tjodleif
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2017
      • 848

      #3
      En kjapp tanke som slo meg er at vi faktisk burde forlenge med Brenden nå. Tror han passer bra i obos. Og så må man gjøre alt man kan for å overbevise de etablerte lokale profilene (SKM, Krogen, Sheriffen...) om at LSK er klubben.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        #4
        Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
        Mange som blir borte fra denne troppen nå.
        jeg tipper følgende er borte før sesongen starter
        matthew, Salqvist, Tamm, Maric, Pedersen og Smarason.
        så er vel Brenden ute av kontrakt og Lehne Olsen tipper jeg blir solgt til Viking
        utfordringen blir å beholde Krogstad og Sheiff ikke sikkert det går heller.
        tror Ordinas er trener neste sesong
        Strengt tatt er det kun Maric og til dels Salquist som vil bli savnet. Resten har levert så langt under pari at mye av årsaken til nedrykket kan tilskrives disse. Skadene på DAP og Smarason er delvis formildende, men som kapteiner forventer jeg mer av dem.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Vil ikke savne Maric et sekund. Og ikke fordi jeg mener han er en dårlig keeper, men fordi han er en utdatert keeper. Han vil ikke få noen stor karriere. Nå bør man satse på Ødegaard eller en mer erfaren keeper som deler de egenskapene talentet har som tross alt gjør at klubben satset videre på ham. Oppvasken i LSK bør starte helt bakerst, med hva man ønsker av en keeper utover det å redde skudd. Det bør settes en strek for den rekken av keepere som knapt treffer en eneste ball reint.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            #6
            Etter hvert som realiteten brer seg begynner å frykte at vi mister Sheriff og Krogstad. Håpet ligger i å basere laget rundt dem, men de kan fort bli solgt fordi klubbøkonomien ligger med brukket rygg.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9329

              #7
              Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
              Mange som blir borte fra denne troppen nå.
              jeg tipper følgende er borte før sesongen starter
              matthew, Salqvist, Tamm, Maric, Pedersen og Smarason.

              Kommentar

              • Solør
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Aug 2015
                • 17

                #8
                Få bort daukjøttet og la de yngre spille neste sesong i OBOS! På tide å skape et lag som vil spille for klubben. per nå har vi Krogstad og Sheriff!

                Kommentar

                • Stan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1055

                  #9
                  Ranger - Slørdahl - ETS - Baccay
                  Krogstad - Sheriff - Knudsen
                  Junior - Junior - Junior

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2829

                    #10
                    Jeg setter ikke min fot på Åråsen neste år om ikke absolutt alle som var med på ydmykelsen i år er ute av klubben innen 31desember. Og det gjelder alle fra styreleder til de som vasker der!!!!!

                    Allikevel, den eneste spilleren jeg faktisk syntes synd på igår var Korogstad. Jeg tror han er den eneste som faktisk har følelser for klubben, sammen med Kippe selvsagt. Jeg vil ha han med videre men han må rendyrkes som en slags Søgård type. Han kan ikke spille ving og indreløper alt det andre helvete han har blitt satt til.
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6074

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Vil ikke savne Maric et sekund. Og ikke fordi jeg mener han er en dårlig keeper, men fordi han er en utdatert keeper. Han vil ikke få noen stor karriere. Nå bør man satse på Ødegaard eller en mer erfaren keeper som deler de egenskapene talentet har som tross alt gjør at klubben satset videre på ham. Oppvasken i LSK bør starte helt bakerst, med hva man ønsker av en keeper utover det å redde skudd. Det bør settes en strek for den rekken av keepere som knapt treffer en eneste ball reint.
                      Ikke Mads Christiansen? LSK har to veldig gode keepertalenter. Håper vi tør å gi dem sjansen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6074

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Stan
                        Ranger - Slørdahl - ETS - Baccay
                        Krogstad - Sheriff - Knudsen
                        Junior - Junior - Junior
                        ETS og Baccay burde hatt en sesong bak seg med mange tippeligakamper nå, da hadde de nok vært mer klar for å ta tak i OBOS neste sesong. Men de har spilt 3. div og benk. Må nok inn noen med litt rutine neste sesong. Er Amundsen et alternativ, eller er alle broer brent eller han helt ute av slag etter ett friår?

                        Tipper Ranger selges til Glimt nå for 2 bugg og en cola. Kan fort bli det samme med spillere som ETS og Baccay. Andre klubber ser potensialet dems og plukker dem fra LSK i Økonomisk trøbbel for et par bugg. Spillerne har ingen grunn til å bli i en klubb som tidligere ikke har satsa på dem og der det ikke er noen garantier for at de blir satsa på i OBOS heller.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1199

                          #13
                          Det kunne være interessant å se en oversikt over alle spillerenes kontraksituasjoner?

                          Kommentar

                          • Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 284

                            #14
                            En liten positiv ting er at OBOS 2020 ikke ser fryktelig sterk ut. I år hadde man f.eks suverene Ålesund, OBOS-ekspertene Sandefjord og et pengedopet Start. Da hadde vi aldri greid å rykke opp.
                            Neste år er vel Tromsø favorittene til opprykk sammen med oss. Ranheim er jo selvsagt også en kandidat, men det er en mer naturlig Obos-klubb enn det vi og Tromsø er.

                            Det betyr også at det er fryktelig viktig for klubben å sprette rett opp igjen. OBOS 2021 tror jeg blir mye tøffere.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6074

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Det kunne være interessant å se en oversikt over alle spillerenes kontraksituasjoner?
                              Stallen-tråden har i hvert fall oversikt over når kontraktene går ut.

                              I løpet av vinteren har vi sikra oss spillere på tre av de fire plassene vi trengte dem: Midtstopper, som attpåtil ser ut til å være mer spillende enn vi har hatt de siste åra, og kantspiller, med hurtighet (nesten?) som Knudtzon, bakromsferdigheter, og dokumenterte resultater når det gjelder både målgivende pasninger og egne

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 865

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                Jeg setter ikke min fot på Åråsen neste år om ikke absolutt alle som var med på ydmykelsen i år er ute av klubben innen 31desember. Og det gjelder alle fra styreleder til de som vasker der!!!!!

                                Allikevel, den eneste spilleren jeg faktisk syntes synd på igår var Korogstad. Jeg tror han er den eneste som faktisk har følelser for klubben, sammen med Kippe selvsagt. Jeg vil ha han med videre men han må rendyrkes som en slags Søgård type. Han kan ikke spille ving og indreløper alt det andre helvete han har blitt satt til.
                                Gå på RB.no og se videoen av Melgalvis som henger over skuldrene på en av stadionvertene og gråter på vei ut, så skjønner du hvor dumt det du skrev nå er. Regner med at det er skrevet i affekt, men uansett.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3891

                                  #17
                                  Nye, moderne LSK starter 1. januar 2020

                                  Rb.no har sendt direkte fra Åråsen dagen etter at nedrykket var et faktum. De snakket blant annet med Mesfin. Nedenfor lister jeg opp noe av det jeg fikk med meg.

                                  Mesfin sier at "nye, moderne LSK starter opp 1. januar".

                                  - Nedrykket har akkumulert seg etter 10-12 år med bunnstrid.
                                  - Hele klubben må gjennomgås og klubben må moderniseres og få mer ut av ressursene.
                                  - Spillerne har fått beskjed om at det er de som "ønsker å spille for LSK" man ønsker med videre.
                                  - Klubben sitter med kontroll i form av at lønnsreduksjon er kontraktsfestet.
                                  - Slik det ser ut per i dag, vil stallen bestå av 7-8 egenutviklede spillere av totalt 22.
                                  - Satsingen på akademiet vil fortsette og forsterkes.
                                  - Det er viktigere å finne den rette treneren enn å ta en rask avgjørelse.
                                  - Programmet for sesongoppkjøringen er på det meste klart, bortsett fra siste kamp før sesongstart, som det jobbes med nå.
                                  - Han (Mesfin) er inneforstått med at hans egen posisjon og rolle også evalueres, og at det er andre enn han som må gjøre det.
                                  - Det har vært julelunsj for sponsorene i dag, med veldig stort fremmøte. Mange, både gamle og nye, sponsorer signaliserer at de ønsker å satse på LSK videre.
                                  - Mange privatpersoner har også sendt støttemailer til klubben og flere har signalisert at de gjerne kjøper sesongkort for både ett og flere år.

                                  Holterhuset, som rb.no bruker som "ekspert", sier i kommentaren at det er naturlig at Mesfins rolle også granskes, siden han har hatt ansvaret for feil både når det gjelder trenere og spillerlogistikken.

                                  Egen kommentar: Mesfin svarer i og for seg bra for seg, og selv om han har bommet med mye de to årene han har vært sportssjef, begynte jo nedturen mange år før han fikk den posisjonen. Det er i det minste positivt at han ser såpass langt tilbake i tid for å prøve å "forklare" nedturen. Jeg vet ikke hvor stor makt han faktisk har i klubben.


                                  Jeg fikk også med meg litt av samtalen med Tom Nordlie, og i tillegg til å snakke litt om hva som gikk så galt, vil jeg nevne følgende:

                                  - Nordlie sier det er viktig nå at folk ikke "legger seg i fosterstilling og griner", men at man innser realitetene og tar utgangspunkt i situasjonen slik den er blitt.
                                  - Han sier at han ikke vet om han vil bli spurt om å være med videre, men at han antagelig vil si ja hvis han blir spurt.
                                  - Han sier at det var en fantastisk stemning på Åråsen i går, ikke bare blant kanarifansen, men også blant de "dresskledde" på tribunen og at "alle" var med på å synge og skape et trykk som er sjelden kost i Norge.
                                  - Han mener det blir feil å legge skylda for idiotene på fansen, men at dette er enkeltstående utskudd.
                                  Last edited by DoubleHi5; 12.12.2019, 12:05.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1451

                                    #18
                                    Takk for at du tok deg tid til å skrive ned oppsummeringen. Det hjelper på mentalhelsen. 2020 blir første år på lenge med sesongkort for egen del. Kjenner veldig på at man er glad i denne klubben.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Lars Arne Nilsen får sparken i Brann i dag.

                                      Ja takk.

                                      For øvrig er det mitt syn at Simon ikke bør ødelegges.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Green Goblin
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Mar 2010
                                        • 24

                                        #20
                                        Hei,

                                        Supporter fra en annen klubb i nærområdet her, en klubb som har gått igjennom det dere nå gjør et par ganger over de siste 15 årene. Jeg er ikke her for å hovere, men for å gi et trøstens ord med på veien. De gangene min klubb har rykket ned har nedrykket skapt ny energi og giv og vi har kommet sterkere tilbake.

                                        Nedrykket i seg selv er hva det er - det får man ikke gjort noe med, derfor er ikke noen vits i å dvele ved hvorfor det gikk som det gikk for lenge. Ei heller å lete etter syndebukker.

                                        Sett en strek og løft blikket!

                                        Finn ut hva som skal til for at LSK skal rykke opp igjen, for det tror jeg er litt ulikt fra klubb til klubb. Jeg synes dere har mistet litt av det jeg tidligere fryktet ved LSK - store tøffe gutter som spiller kjapp fotball, og som er noen jævler på dødball. Det skal ikke være lett 5-a-side trilling fra fugler i gult. Det skal smelle og gjøre vondt å møte. Jeg tror på å finne tilbake til røttene i en sådan stund.

                                        Selve OBOS ligaen er ingen walk in the park - men det er egentlig ganske gøy også. Det blir mange fine nærdueller - Grorud, Strømmen (Grøss?), Kisa - men også KIL, Kamma, Raufoss og KFUM. Gamle bekjentskaper som Tromsø og Sogndal - nye som Øygarden(???). Det er mye å se frem til og lite å grue seg til. Se på det som et avbrekk fra lag som VIF, Odd, Stabæk, Ræv osv. Det er egentlig litt forfriskende.

                                        Hva gjelder lagbyggingen så spiller jo økonomi en stor rolle - men et par tre gamle ringrever som har vært ute en vinternatt før og som kjenner denne ligaen og helst klubben er nok ikke så dumt. Er det noen eks LSK'ere som har spilt OBOS ball de siste sesongene og som kan være åpne for en retur?

                                        Uansett - jeg regner med å se dere tilbake i Eliten i 2021.

                                        Lykke til!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎