Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    #81
    Første styremøte etter nedrykket fant sted i går, der ble det hovedsaklig diskutert tre ting: Organisering av administrasjonen, den økonomiske situasjonen og trenerspørsmålet. Styreleder Morten Kokkim varsler både endringer og møte med Kanari-Fansen.

    2019 kommer til å ende med et betydelig underskudd, men vi kommer ikke til å dra med oss alt inn i 2020 da noe av dette er engangsutgifter. Totalt sett må det spares inn om lag 15 millioner sammenlignet med i år. Kutt i spillerlønninger og bonuser vil gi en besparesle på ca 5 millioner.

    Målet for 2020-sesongen blir å rykke direkte opp igjen, dette betyr at når det gjøres innsparelser vil det sportslige blir skånet så langt det lar seg gjøre.

    Et viktig punkt på dagsorden mandag var organiseringen av klubben. Etter det RB-sporten kjenner til la en gruppe, hvor også eksterne har bistått, fram sin vurdering av organisasjonen. Etter nedrykket har kostnadskutt også blitt en del av denne vurderingen. Det kommer til å bli endringer, hvilke endringer er ikke avgjort.

    Mesfin og to stykker fra styret er satt ned som utvalg for å finne ny trener, her vil det også bli søkt ekstern bistand.

    På nyåret vil det bli avholdt en møte der Kanari-fansen blir invitert. Der vil planen videre bli lagt frem.

    Hele artikkelen kan leses her(RB+)


    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1370

      #82
      Hårreisende at Mesfin skal være med å finne trener! Har ikke han bevist hvor inkompetent han er til det nå? Han burde jo bare ta sinn hatt og gå - med halen mellom beina! Noe annet er direkte frekt av han. Hovedansvarlig for det sportslige får gå fri... Er det virkelig sånn??? Ingen andre som reagerer på dette?

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3306

        #83
        Opprinnelig skrevet av BD
        Hårreisende at Mesfin skal være med å finne trener! Har ikke han bevist hvor inkompetent han er til det nå? Han burde jo bare ta sinn hatt og gå - med halen mellom beina! Noe annet er direkte frekt av han. Hovedansvarlig for det sportslige får gå fri... Er det virkelig sånn??? Ingen andre som reagerer på dette?
        Problemet er vel at dersom styret skal finne først en ny sportslig leder som så skal finne en ny trener, så er det St. Hans før begge er på plass. Håpet mitt er at han har lært leksa, og ikke lar seg blende av ‘store’ navn. Jeg tenker at vi har noe tid da treningene i Januar handler mye om fysisk fostring som Kåsene kan håndtere, gjerne i samarbeid med Ordinas og Kippe. Håpet hviler likevel på at den nye treneren blir sjekket grundig slik at man ikke går på en ny smell. Mye avhenger av hva som er ledig på markedet og hvor fort man kan få vedkommende på plass. Kontraktslengde er også avgjørende.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Helt enig i at sonderinga etter ny trener må i gang før utskiftinger i ledelsen kommer. Og det handler jo ikke kun om ansettelsen av Lennartsson, men forlengelsen med Erlandsen også, som etter min mening var langt verre. A-laget er rasert under Mesfin, det er et faktum. Det begynte kanskje med Bjarmann og ansettelsen av kamerat Runar, men det Mesfin har gjort etterpå finnes det ingen unnskyldninger for. Å kalle det for rasering er ingen overdrivelse heller når man ser hvordan laget spiller fotball.

          I fullt alvor hevder flere, inkludert lokalavisa, at sportssjefen i LSK skal sitte trygt fordi han har ansatt en sjef for talentutvikling i en klubb som ikke har noe som helst rykte som spillerutviklende. Og som utifra sine handlinger som øverste sportslige ansvarlig overhode ikke har vist noe på a-lagsnivå som hinter til en delvis og/eller naturlig overgang til den nye hverdagen, hva gjelder både spillestil og satsing på yngre spillere. Til alt overmål ville mannen ha en teknisk udugelig og gammeldags keeper med videre når man står ovenfor en sesong med nye regler i fotballen som er til klar fordel for mer spillende lag. Mesfin sitter trygt fordi han leverer på alt som ikke kan måles ennå, mens alt det han kan måles på er irrelevant.

          Det er helt urimelig at en ledelse som har kjørt et produkt i grøfta skal stå igjen å ta oppgaven med å byge det opp på nytt. Det skal være et prinsipp og en direkte konsekvens av å ta ansvar når man leverer elendig. Alt som har skjedd til nå er en hvitvasking av den sportslige ledelsen, så trygge er de at de ikke engang viser noen vilje til å forklare seg. Utenom det at alt skulle bli så meget bedre dagen etter nedrykket da.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3306

            #85
            Hvor det startet er vanskelig å si. Mulig at vi må tilbake til ‘89 og vrakingen av David Hay etter vårt siste seriegull. Det er vanskelig å se en tråd i treneransettelsene de siste 15 årene. Fra Arne til Uwe, Tom, Berg, Haglund, Runar og Jørgen, m.m. Jeg vil gjerne se sportsplanen som er utviklet med en forklaring på hvordan hver enkel beslutning har vært forankret i den. Jeg mener mye av problemene startet med vrakingen av Berg. Man kan si mye om Henning, men han brukte mye unge spillere, og vi var nr. 4 i serien ved sommerferien. Alt falt sammen da vi solgte Ujah, Nosa og Søgård, samtidig som Bjørn ble skadet. Jeg er trygg på at dersom Per Berg hadde investert nok til å erstatte de som ble borte, så hadde ting sett veldig annerledes ut i dag. Men det ble Haglund og en spillestil vi ikke kunne opprettholde når pengene til Per forsvant, og spillerne og Haglund ble borte. Etter det har økonomien vår vært i rennesteinen.

            Som alltid er det noe å være enig i og noe man er uenig i. Maric har vært en av våre bedre i år, og jeg vil heller ha en god ‘shotstopper’ enn en god libero bak der. Der må vi bare se oss uenige.

            Når det gjelder ledelsen, så venter jeg spent på utfallet av evalueringen, og hvilke tiltak som iverksettes.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 872

              #86
              Terminlista er ute:

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3922

                #87
                Lokaloppgjør 16. mai 2020 på Åråsen! Lillestrøm tar imot Grorud. Welcome to the new world!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3922

                  #88
                  Da vet vi altså at Geir Bakke blir LSKs nye trener. Han sier at klubben har presentert et veldig bra opplegg for ham. Positivt at han har stor tro på spillerne. Nå gjenstår det at klubben forteller fansen hva de store endringene er, som skal gjøre at vi nå bryter med feigheten og tapermentaliteten som har preget klubben i mange, mange år.

                  – LSK har mange flinke folk i organisasjonen, og de har presentert et veldig bra opplegg til meg. De tilhører Eliteserien og toppen av norsk fotball, og nå starter vi jobben med å få klubben tilbake dit den hører hjemme, sier den påtroppende LSK-treneren.

                  Bakke har stor tro på den spillergruppa han nå overtar.

                  – Det er en god spillergruppe på Åråsen, og nå kanskje også en såret spillergruppe. Jeg ser veldig fram til å jobbe med den troppen som LSK har, sier 50-åringen.

                  (fra rb.no)
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7021

                    #89
                    Det siste han sier der er nedstemmende. Vi må hive ut iallfall fem, seks spillere.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Nå skal en trener som knapt har vunnet på halvannet år overbevise en spillergruppe som vant en kamp på drøye tre måneder. Fra flåseri til revolver: nå må du frem med tryllestaven Mesfin, for åssen treffer denne treneren på løftet om både bærekraftighet og satsing på unge spillere?

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Det siste han sier der er nedstemmende. Vi må hive ut iallfall fem, seks spillere.
                        Det er om mulig mindre oppvask å lese utifra Bakkes uttalelser enn det som har kommet fra ledelsen. Og overlever Sundgot nok en hovedtrener?

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3314

                          #92
                          For første gang gjelder jeg meg til sesongen 2020. Spent på hvem Bakke og co kan hanke inn av spillere. S08 har 4 angrepsspillere, Mos, Strand Larsen, Ruud Tveter, og Skålevik. Hadde gjort seg med Strand Larsen / Skålevik på lån f.eks.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3136

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Og overlever Sundgot nok en hovedtrener?
                            Svaret på det spørsmålet bør gi seg selv. Et sted må grensen gå, selv for konfliktskye LSK.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7021

                              #94
                              Mener ikke så mye før vi kommer mot slutten av januar, og vi får se hvem klubben kvitter seg med og evt henter. Men jeg kjenner folk som har hatt Bakke som trener, og de skryter ham opp i skyene. Han har mer pondus enn svensken og har vært en del år i gamet. Jeg velger å være betinget positiv.

                              Godt nyttår, kanaris.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3136

                                #95
                                Merker meg hva Mesfin sier:

                                Vi ønsket å bruke litt tid på dette, og er trygge på at vi har funnet den beste kandidaten. Han er fotballmann til fingerspissene, er svært oppdatert og har gode lederegenskaper. Dessuten er han en likandes fyr som vi tror vil løfte A-laget i månedene og årene som kommer.

                                Ooops, min feil, det var visst det han sa når han hadde funnet Lennartsson... Ganske interessant at denne mannen har fått ansvaret for å finne nok en trener...

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1816

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Mener ikke så mye før vi kommer mot slutten av januar, og vi får se hvem klubben kvitter seg med og evt henter. Men jeg kjenner folk som har hatt Bakke som trener, og de skryter ham opp i skyene. Han har mer pondus enn svensken og har vært en del år i gamet. Jeg velger å være betinget positiv.

                                  Godt nyttår, kanaris.
                                  Har hørt akkurat det samme om han fra folk som har hatt han som trener. Han er utrolig flink en til en med spillerne, blir spennende.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3314

                                    #97
                                    Har en drøm om at Bakke får TLO til å skinne neste sesong og han bøtter inn mål. Tenk Lehne med minimum 20 kasser neste år.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3306

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Det siste han sier der er nedstemmende. Vi må hive ut iallfall fem, seks spillere.
                                      Det skjer nok neppe før etter 2020. Da går det en del kontrakter ut; Igonen, Ødegaard, Haakenstad, Rafn, Ranger, Krogstad, Melgalvis og Smarason. Tipper/håper vi fornyer med Ødegaard, Rafn, Ranger og Krogstad.

                                      Det er 11 spillere med kontrakt som går ut i 2021, så sesongen 2022 er nok den første vi kan forvente en virkelig endret sammensetning av troppen. Noen spillere kan nok bli (og noen blir nok) plukket opp av andre klubber underveis, men de mest attraktive er jo i stor grad de vi ønsker å beholde. Vi må likevel ta forbehold om at flere spillere kan bli solgt, men det er nok ikke de folk ønsker å se ut porten.

                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Merker meg hva Mesfin sier:

                                        Vi ønsket å bruke litt tid på dette, og er trygge på at vi har funnet den beste kandidaten. Han er fotballmann til fingerspissene, er svært oppdatert og har gode lederegenskaper. Dessuten er han en likandes fyr som vi tror vil løfte A-laget i månedene og årene som kommer.

                                        Ooops, min feil, det var visst det han sa når han hadde funnet Lennartsson... Ganske interessant at denne mannen har fått ansvaret for å finne nok en trener...
                                        Ledelsen har gjort nok et trenervalg der man mangler skin in the game. Enda et etablert navn man kan gjemme seg bak å peke på hvis det går skeis. Og nå ser vi history repeating igjen på sosiale medier: "han har et navn", "likt av alle", "det beste LSK kunne fått nå" etc. Den samme jævla dølle tralten. I påvente av administrativ hoderulling og mer enn fotballmessige floskler fra Mesfin på hvorfor dette er et riktig valg så døper jeg dette prosjektet til "Lennartsson 2.0".

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                          Ledelsen har gjort nok et trenervalg der man mangler skin in the game. Enda et etablert navn man kan gjemme seg bak å peke på hvis det går skeis. Og nå ser vi history repeating igjen på sosiale medier: "han har et navn", "likt av alle", "det beste LSK kunne fått nå" etc. Den samme jævla dølle tralten. I påvente av administrativ hoderulling og mer enn fotballmessige floskler fra Mesfin på hvorfor dette er et riktig valg så døper jeg dette prosjektet til "Lennartsson 2.0".
                                          Damned if you do, damned if you don't.
                                          Hvem VIL du ha som trener, Giffern?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎