Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    En stor fordel med troppen er at vi har flere poteter som holder minst god Obos-standard. Melgalvis, SKM, Sheriff, Ranger og til dels DG kan alle dekke flere plasser slik at det ikke nødvendigvis blir store hull dersom noen forlater oss. Mathew vet vi blir borte. Spørsmålet er om vi får penger for han nå eller om han går gratis til sommeren. Vi har bra dekning sentralt på midten, så alle kroner vi får for han er bare bonus. Salquist hadde vært gull å beholde, men er nok en som fort blir solgt. Dersom han blir solgt spørs det hvem som spiller på stopperplass. Ranger, Slørdahl og Sandberg er talenter som kunne trengt en veteran ved siden av seg for veiledning, men det kan være at Sheriff tar den rollen.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9329

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Jeg håper og tror at Ranger blir god nok til å ta plassen etterhvert. Min mening er likevel at Rafn pr i dag er bedre.
      Aldri sett Ranger spille.

      Men hvis han var aktuell for sølvlaget Bodø Glimt, så kan jeg ikke skjønne anna enn at han lett utkonkurrerer Rafn, sånn Rafn holdt på på slutten av sesongen under tidenes nedrykksfiasko!

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        Meste sannsynlig klubbytte på Brenden i flg dagens Østlendingen. (03.01.20) Kanskje like greit.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1309

          Opprinnelig skrevet av scages
          Meste sannsynlig klubbytte på Brenden i flg dagens Østlendingen. (03.01.20) Kanskje like greit.
          Mesfin bekrefta at han var ute i går allerede, kontrakten hans er utløpt. Håper Brenden får det til å stemme bedre i en annen klubb, fin og hardtarbeidende fyr som ikke klarte å få ut potensialet sitt hos oss.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2253

            Vi slipper PVM i åpningskampen:
            Mannen med ni landskamper for Norge og spill i Premier League er ikke med HamKam inn i 2020-sesongen.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Savner den dødballsfoten der!

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9329

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Savner den dødballsfoten der!
                Savner føtter generelt. Måtte det være dødball eller skudd.

                Matthew have mercy!

                ​​​​​

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1199

                  Alle 500 billetter vi har fått tildelt i første match mot Ham-Kam er nå utsolgt! Tok ikke mange timene..

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2501

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Alle 500 billetter vi har fått tildelt i første match mot Ham-Kam er nå utsolgt! Tok ikke mange timene..
                    Det er første gang jeg hører at billettene er lagt ut. Hvor ble det annonsert? På f.... Facebook?

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1199

                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                      Det er første gang jeg hører at billettene er lagt ut. Hvor ble det annonsert? På f.... Facebook?
                      Det var der jeg leste det og fant link til billettsalget. Kanarifansen burde kanskje dele det her også egentlig for de som ikke er gift med Facebook.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        Dersom salget av Baccay går igjennom, og med termineringen av kontrakten til Haakenstad, så begynner det å bli tynt på backene våre. Rafn og Ranger dekker opp høyresiden, men på venstre har vi kun SKM p.d.d. Melgalvis spilte så vidt jeg husker back i Strømmen, men det begynner å bli noen år siden. Han har heller ikke farten som jeg ønsker på en back, men han er oppofrende i returløpene sine.

                        Spørsmålet er om vi har nok et talent som er i vannskorpa for et gjennombrudd eller om vi trenger å hente en ny utenfra.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6074

                          Tongnoy har spilt en del back og er et alternativ der, selv om han kanskje har større potensiale på midtbanen.

                          Rafn kan spille på begge sider, så Ranger, Rafn, SKM og Tongnoy bør holde for en førstedivisjonsklubb med svak økonomi.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6074

                            I tillegg har vi Jabari som er høyrebent venstreback på g17-landslaget.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 865

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Rafn kan spille på begge sider, så Ranger, Rafn, SKM og Tongnoy bør holde for en førstedivisjonsklubb med svak økonomi.
                              Grmf. Hadde håpet vi var ferdig med Rafn på venstreback nå. Han er vesentlig bedre på riktig side.

                              Kommentar

                              • 14
                                Medlem
                                Møteplager
                                • May 2005
                                • 91

                                Ringstad er vel uten kontrakt nå, og kan også spille kant... Spørs hvor dyr han er i lønn, da.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  Opprinnelig skrevet av 14
                                  Ringstad er vel uten kontrakt nå, og kan også spille kant... Spørs hvor dyr han er i lønn, da.
                                  Liker Ringstad, og dersom han finner tilbake til formen han var i før han dro til Braga, så hadde han vært et varp. Problemet er at han har slitt med spilletid i både Godset og Haugesund, så det spørs om han finner tilbake til gamle takter. Han hadde et vellykket lån til Sandefjord for et par år siden, så det er ikke umulig at han havner der igjen. En venstreside med han og SKM har vært suksess tidligere, og det er mulig at han trenger å ta et steg ned for å finne selvtilliten igjen.

                                  Når det gjelder lønna, så tviler jeg på at han er spesielt ettertraktet etter flere år på benken i middels til svake klubber. Han er ingen umulighet p.d.d. slik jeg ser det, men spørsmålet er om vi har rom i troppen med mindre flere forlater oss.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Har virkelig den evige reserven Ringstad kvalitet til å sette et eksempel og være et forbilde for de yngre? Sorry, men legges lista på dette nivået avslører man også ambisjonsnivået. Kvalitet og faktisk nivåheving bør trumfe alt når man henter etablerte. Må vi mentalt coache også slike spillere er vi fucked,

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3891

                                      34 år gamle og kontraktsløse Henning Hauger kommer på trening på mandag, i følge Svesengen i rb.no.

                                      Sindre Mauritz-Hansen kommer også for å være med på LSK-trening. Stabæk-spissen som var skadet hele forrige sesong, er nå uten kontrakt. I 2018 scoret han 17 mål på 25 seriekamper på utlån hos Strømmen i Obos.

                                      For øvrig skriver de at vi visstnok får ca 2 millioner for DAP, hvorav "det meste" blir betalt umiddelbart, mens en mindre del er avhengig av om han lykkes i Brann og får spilletid.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Har virkelig den evige reserven Ringstad kvalitet til å sette et eksempel og være et forbilde for de yngre? Sorry, men legges lista på dette nivået avslører man også ambisjonsnivået. Kvalitet og faktisk nivåheving bør trumfe alt når man henter etablerte. Må vi mentalt coache også slike spillere er vi fucked,
                                        Ringstad er den siste LSK-spilleren som spilte på det norske landslaget. Han har definitivt nivået, spesielt i Obos, og dersom han får tilbake selvtilliten så kan han fort bli en av landets beste venstrebacker. Hvorfor han ikke fortsatte i Sandefjord etter en god høst der i 2018 vet jeg ikke, men jeg har ikke hørt om noen skader eller problemer som tilsier at Stian ikke kan finne tilbake til gammel form. Etter årene på benken i Drammen og nå det mislykkede låneoppholdet i Haugesund, så bør han ikke nødvendigvis bli en dyr signering.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3269

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          34 år gamle og kontraktsløse Henning Hauger kommer på trening på mandag, i følge Svesengen i rb.no.

                                          Sindre Mauritz-Hansen kommer også for å være med på LSK-trening. Stabæk-spissen som var skadet hele forrige sesong, er nå uten kontrakt. I 2018 scoret han 17 mål på 25 seriekamper på utlån hos Strømmen i Obos.

                                          For øvrig skriver de at vi visstnok får ca 2 millioner for DAP, hvorav "det meste" blir betalt umiddelbart, mens en mindre del er avhengig av om han lykkes i Brann og får spilletid.
                                          Salget av DAP var forventet, men trodde heller at han ville dra hjem til Danmark fremfor Brann. Tomrommet han etterlater seg fylles greit av Sheriff, men utfordringen er hva som skjer dersom/når Salquist også drar. Skal vi bruke Sheriff som stopper eller midtbane? Han mestrer begge like bra, men kan kun spille ett sted av gangen. Et midtforsvar med Sandberg/Slørdahl/Ranger kan bli i overkant ungt og uerfarent, og bør ha en mer rutinert mentor ved siden av seg. Nesten så jeg ønsker at Frode skal snøre på seg skoene en siste sesong.

                                          Spørsmålet er også om Kundsen og Tongnoy er klar for å ta steget. Hvis ikke kan det bli tynt om skadene skulle håpe seg opp.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎