Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    At en spiller fra FC Midtjylland er her synes jeg er er et veldig godt signal. En toppklubb som driver bra og KK har også vært på utlån i en annen toppklubb (hjemlandets HJK) og er vant til å vinne. Et stortalent som har versert på diverse topplister sammen med Ødegaard, som helt klart innehar kvaliteter vi trenger å få inn, og som forhåpentligvis kan få skikkelig fart på karrieren sin her.

    Zachariassen 2.0?

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      Dette er sikkert en god spiller men disse lånene er en uting om det ikke er en realistisk kjøpsopsjon inkludert.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        Opprinnelig skrevet av TomLundby
        Dette er sikkert en god spiller men disse lånene er en uting om det ikke er en realistisk kjøpsopsjon inkludert.
        Forkortet i tidligere innlegg til KK da sjansen for stavefeil ble for stor.

        Vedr. lån så er jeg i utgangspunktet enig, men i år er jeg villig til å gjøre unntak da vi trenger spillere som kan være med å sikre opprykket. Det blir en spesiell situasjon i år med Obos-spill, og vi er ikke attraktive for spillere med Eliteserienivået inne. Da kan et par lån være en løsning på kort sikt. Det gir også Magnus Knudsen og andre talenter et ekstra år å få erfaring på. I den forbindelse må vi håpe at Bakke er bevisst og bruker bytter til å gi talentene godt med spilletid i trygge situasjoner.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3309

          Hvis Kairinen går i orden, så har vi et meget, meget sterkt lag på papiret slik ståa er nå:

          Igonen

          Ranger - Sheriff - Salquist - SKM/Baccay

          Krogstad - Kairinen - Mathew

          DG - TLO - Ødemarksbakken

          Må være lov å si vi er favoritter.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Hvis Kairinen går i orden, så har vi et meget, meget sterkt lag på papiret slik ståa er nå:

            Igonen

            Ranger - Sheriff - Salquist - SKM/Baccay

            Krogstad - Kairinen - Mathew

            DG - TLO - Ødemarksbakken

            Må være lov å si vi er favoritter.
            Jeg sitter med en følelse av at Ødemarksbakken må heve seg betraktelig i år. Det han presterte i fjor var tynt, og mye av grunnen til at han fikk så mye spilletid var mangelen på alternativer på kanten. I hvertfall slik Jørgen så det. Slik alle spilte i dag tar jeg ikke hans plass i startelleveren for gitt.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Ødemarksbakken må heve seg ja, samtidig spilte vi overhode ikke noen fotball som passer en innoverkant under de to foregående trenerne. Jeg så ikke kampen i dag, men det bør være gode nyheter for Kristoffer med langt hyppigere bruk av crossere og vendinger av spillet. Har man ikke en plan med en spiller som ham så visner han bort. Og henter vi finnen må det jo nesten bety at noen på midten forsvinner, håper det bare ikke er et talent. Nedrykket er det beste som kunne skjedd klubben, på og utenfor, vi stiller sannsynligvis til og med med et bedre lag enn i fjor i premieren på hjemmebane borte mot Kamma.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                Mathew forsvinner til sommeren, senest. Hvorvidt noen andre forsvinner er uvisst. Før kampen i dag ville jeg sagt at Ezeh var den mest sannsynlige, men synes han gjorde en god figur både som anker og indreløper. Ikke ubestridt startmateriale, men forsvarer absolutt en plass i troppen.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3309

                  Bakken viste meget godt i Kisa hva som bor i han, det var derfor han ble hentet til LSK. Så nivået hans i OBOS er det ingenting å si på.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Bakken viste meget godt i Kisa hva som bor i han, det var derfor han ble hentet til LSK. Så nivået hans i OBOS er det ingenting å si på.
                    Fotball er jo ikke så enkelt. Hadde han f.eks vært like god i dagens Kisa? Den spilleren vi kjøpte ble gang på gang satt opp med ballen i beina skjærende inn i banen, og hentet hit av en trener og sportssjef som ville pepre boksen med tidlige innlegg. Hva Lenny ville vet ingen.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Bakken viste meget godt i Kisa hva som bor i han, det var derfor han ble hentet til LSK. Så nivået hans i OBOS er det ingenting å si på.
                      Det han leverte i U/K viser at han har Obos-nivået inne. Ingen tvil om det. Jeg håpte virkelig at han skulle overbevise og få sitt Eliteseriegjennombrudd i fjor, men det kom ikke. Spørsmålet er om han er et naturlig førstevalg i LSK når serien starter. Med de taktene flere av spillerne viste mot Tromsø er det tydelig at kampen om plassene blir hard i år. Jeg blir ikke overrasket dersom Magnus Knudsen kaprer en plass i startelleveren.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Jeg blir ikke overrasket dersom Magnus Knudsen kaprer en plass i startelleveren.
                        Det samme tenker jeg. Er såpass nære et gjennombrudd at han bør få spilletid.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7004

                          Er Magnus Knudsen en ankertype, eller passer han best som indreløper? Hører at han viste seg veldig bra frem i går.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Er Magnus Knudsen en ankertype, eller passer han best som indreløper? Hører at han viste seg veldig bra frem i går.
                            Umulig for meg å si ennå. Virker komfortabel både som indreløper og på kant. Liker rykket hans som gjør at han kan dra seg forbi motstandere. Høyresiden i går med Ranger, Knudsen og DG hadde så mye fart og skapte så mye at det var nesten umulig for Rafn, Melga og Tongnoy å følge opp. Hvorvidt Knudsen er en ankertype tør jeg ikke si, men blir ikke overrasket om han mestrer den rollen og. Blir veldig spennende å følge fremover.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Slik beskriver Magnus Knudsen seg som fotballspiller (fra LSK.no):

                              - En fyr som gjør mye grovarbeid, løper mye, spiller andre gode, gjør den «kjedelige» jobben mange synes. Men det er det jeg synes er best. Blir jo ofte den «tredje sist-pasninga».

                              Dette viste vel han i praksis i går? Hva skal vi da med Tokstad og bør Krogstad slippes hvis han vil videre? Dette er jo rett og slett en drømmespiller for Bakke i hans system og allerede mer komplett enn de to. Hvis ikke Knudsen satses på kan man legge talentsatsinga brakk en gang for alle, da skjønner jeg ingenting. At Krogstad fortsatt skal få holde på som en playmaker light vet jeg ikke om jeg tåler nok en sesong av faktisk, han bør kun være sikringa defensivt som gjør at vi får brukt farta på kantene maksimalt.




                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Umulig å ikke like en 18-åring som er såpass reflektert, og han bør få mye spilletid i år. Samtidig er det viktig å huske at han er ung slik at man putter noen mer rutinerte rundt han. Kampen i går viste at vi har veldig mye talent som sannsynligvis klarer seg fint i år, men vi må ha en plan for å stabilisere oss i ES når vi har rykket opp.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3120

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Umulig å ikke like en 18-åring som er såpass reflektert, og han bør få mye spilletid i år. Samtidig er det viktig å huske at han er ung slik at man putter noen mer rutinerte rundt han. Kampen i går viste at vi har veldig mye talent som sannsynligvis klarer seg fint i år, men vi må ha en plan for å stabilisere oss i ES når vi har rykket opp.
                                  Knudsen representerer mye av det som bør prege LSK fremover, og bør så absolutt også passe inn i hvordan Bakke bygger lag. Det jeg har vanskelig å forstå er hvorfor den samme Bakke er så positivt til Tokstad, som - med all respekt - er så ulik Knudsen som det er mulig å komme, og et gufs fra en tid som nå bør være over.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Helt ærlig, rutine kan drite og dra, hva har LSK igjen for det mantraet? Et historisk nedrykk, og det har vært en effektiv blokk mot å gi yngre spillere tillit over tid i manns minne. Kampen i går, treningsmatch aldri så mye, viste jo hva ungt pågangsmot kan bety, og som G-Man er inne på, introduserte et oppdatert ferdighetsregister i viktige posisjoner. Og bare for å understreke dette kommer det nå inn en 21-årig finne som vil bli en nøkkelspiller. Selvfølgelig er rutine en bra ting, men faktum er at all rutine i verden for LSKs del fortsatt betyr at mye av den ligger an til å fylle benken i 2020. Som reserver for talentene og sannsynligvis for vanskelige for klubben å kvitte seg med. Langtifra ideelt, og man har også da et svært dårlig utgangspunkt for å kunne drive bærekraftig, det er fortsatt en stor ryddejobb å gjøre i stallen.

                                    Klubben skal rykke opp når den er klar, men hva betyr det egentlig? Spillere kommer og går, opprykk eller ei, det er bare visjonen om hvordan man vil spille fotball man kan bygge stein for stein til noe solid.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Vel, andrelaget havnet på 10. plass i tredjedivisjon i fjor, så med mindre ambisjonen er å dumpe et par nivå til tror jeg vi er avhengig av en salig blanding for å holde oss oppe. Vi bør helt klart slippe til unge spillere i år, samtidig er vi avhengig av etablerte spillere med erfaring fra Eliteserien som holder nivået oppe på trening og pusher de unge gutta. Det er flere som over tid har bevist at de bør få mer spilletid i år, mens andre vil være mer naturlig at får noen minutter her og der.

                                      Avhengig av sammensetningen i troppen til seriestart, er det nærliggende at spillere som Ranger, Sheriff og Baccay bør kjempe om fast plass, mens også Sandberg, Slørdahl og Knudsen bør kunne prege laget. Ville gjette på at det er litt for tidlig for Sannes og Apipon fortsatt, men det er lov å krysse fingrene. For Sandberg er det kanskje noe mer "make or break", ettersom han har vært på dette nivået over flere år nå, og har tilgode å slå i gjennom. Mange av unggutta kriger jo om de samme plassene i bakre rekke, selv om jeg personlig kunne foretrukket Sheriff som anker der jeg mener han er best. Ser lite sannsynlig ut dersom vi nå signerer 1 års lån med finnen som omtales som et anker - regner det som bankers at Sheriff spiller fast i år.

                                      Når det gjelder Ezeh og Moses må jeg dessverre innrømme at jeg har gitt opp disse. Har vært i Norge en god stund, og ser ut til å være for langt unna nivået. Disse gutta burde herjet i OBOS dersom de skulle hatt noe å gjøre i dette laget. Moses har bevist at han kan for Strømmen tidligere, men virker langt unna nivået. Ezeh er i mine øyne et godt stykke bak resten av alternativene våre på midtbanen - ålreit løpskapasitet og duellstyrke, men alt for dårlig med ball og tar for høy risiko. Burde ha utviklet seg mer på tiden han har vært her.

                                      Tror fortsatt vi kan regne med 2-3 nøkkelspillere ut; Salquist, Krogstad og Mathew virker som de mest nærliggende. Man skulle jo gjerne sett at vi hadde noen flere spennende unggutter lenger fram i banen som banket på døra til førstelagsfotball, men jeg er redd veien er litt for lang der fortsatt.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Strengt tatt skal man ikke se for strengt på 2. Lagets tabellposisjoner. Det blir mange rare kamper i løpet av sesongen grunnet oppsatte kamper og reiser. Det var vel kamper i fjor hvor vi sendte nesten rene juniorlag på borteturer og andre som ble veldig godt bemannet. Et godt argument for egne b-lags serier. En annen ting er 2. Lagskampers natur. Mange førstelagsspillere senker seg merkverdig mye når de spiller for b-laget. Jeg husker Simen Brenne i sin tid var landslagsaktuell, men for b-laget hvor man skulle tro han vil herje uhemmet fremstod han som en av de svakere på banen.

                                        Ranger og Sheriff er nok mer i førsteelleveren enn på benken i år. De andre avhenger om Bakke setter Sheriff som stopper eller midtbane. Sheriff funker også som indreløper. Moses og Ezeh har avgjørende sesonger i år. Moses har vist han kan, men spørsmålet er om han tar det neste steget. Ezeh har jeg avskiltet tidligere, men synes han klarte seg greit mot Tromsø. Ikke spektakulær, men et langt steg frem i forhold til sist jeg så han. Han synes å være fysisk bedre rustet nå. Virker som om han har bygget noen kilo muskler det siste året og arbeidsviljen har forbedret seg. Jeg er spent på hvordan begge utvikler seg i løpet av året, men de har helt klart mye å bevise.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1454

                                          Og nå ser det ut som om finnen blir klar tirsdag, Moses på utlån til Sverige og ny nigeriansk spiss inn på prøve..

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎