Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Snow
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2019
    • 179

    Har LSK blitt asylmotak. Jeg har ikke sans for de nigerianske spillere. Hvor mange av dem har LSK hentet og hvor mange har lykkes?

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      Opprinnelig skrevet av Snow
      Har LSK blitt asylmotak. Jeg har ikke sans for de nigerianske spillere. Hvor mange av dem har LSK hentet og hvor mange har lykkes?
      Hva i all verden er det der slags kommentar?

      Stray Cat
      moderator
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2253

        Opprinnelig skrevet av Snow
        Har LSK blitt asylmotak. Jeg har ikke sans for de nigerianske spillere. Hvor mange av dem har LSK hentet og hvor mange har lykkes?
        Friday, Nosa og Ujah har ihvertfall vært innteksbringende. For ikke å glemme Fofana, men han er jo fra Elfenbenskysten.
        Er ikke superoptimist mtp den nye spilleren som skal komme. Men kanskje treffer vi gull igjen. Statistisk sett ligger det an slik etter et par overganger som ikke svart til forventningene.
        Det kan vel tyde på at Mauritz-Hansen ikke er aktuell(?)

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3309

          Bonke ga også klingende mynt i kassa.

          Kommentar

          • Snow
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2019
            • 179

            Som jeg kan huske så har LSK holdt på en stund med å hente spillere fra Nigeria. Men har det vært god buissness for LSK ? Du nevner noe få spillere som har vært inntektsbringende men totalt sett er jeg i tvil. Håper LSK treffer gull denne gangen. Å hente Mauritz-Hansen tror jeg ikke er et bra sjakk trekk pga skadene han har slitt med. Kan ende opp som Arason men man vet jo aldrig når det gjelder fotball.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              Problemet med å hente spillere fra Nigeria er at den hylla vi kan velge på i dag slett ikke er den samme som vi kunne hente fra for noen år siden. De som er aktuelle for oss er allerede veiet og funnet for lette til å prøve seg andre steder. Sannsynligheten for å finne gull nå, er ganske liten. Når afrikanske spillere i tillegg tradisjonelt bruker lang tid på å komme inn i måten vi spiller på, så er jeg grunnleggende skeptisk til å hente flere prøvespillere derfra. (Og nei, det har ikke det aller minste med rasisme å gjøre, ene og alene at sannsynligheten for å hente en ny Ayagwa er så uendelig mye større enn å finne en ny Ujah).

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2253

                Opprinnelig skrevet av Snow
                Som jeg kan huske så har LSK holdt på en stund med å hente spillere fra Nigeria. Men har det vært god buissness for LSK ? Du nevner noe få spillere som har vært inntektsbringende men totalt sett er jeg i tvil. Håper LSK treffer gull denne gangen. Å hente Mauritz-Hansen tror jeg ikke er et bra sjakk trekk pga skadene han har slitt med. Kan ende opp som Arason men man vet jo aldrig når det gjelder fotball.
                Etter alle sigende greit pluss. Selvom Bassey, Moses, Ezeh og Aygwa trekker ned. Vi har vel tjent 60-70mill på de 5 nevnte. Innkjøp har vel vært fast på 1 mill. Lønninger og reiseutgifter måtte vi ut med uansett hatt på andre spillere.

                Synd med SMH hvis det viser seg at det var skade som gjør han uaktuell. Kunne antagelig blitt en bra backup for TLO. Det er vel først og fremst en midtspiss i en 4-3-3 vi leter etter og da ikke nødvendigvis ikke et førstevalg med mindre man prøver å selge TLO ila sesongen.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3309

                  Nå er det vel ikke bestemt at SMH ikke får kontrakt, men kun at han belastes forsiktig med tanke på skaden som satte han ute hele sesongen i fjor. De (Mesfin) virker jo åpenbart svært interessert i spilleren, men velger å matche han forsiktig, og det er derfor han ikke er med på alle treningene.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6074

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Hvis Kairinen går i orden, så har vi et meget, meget sterkt lag på papiret slik ståa er nå:

                    Igonen

                    Ranger - Sheriff - Salquist - SKM/Baccay

                    Krogstad - Kairinen - Mathew

                    DG - TLO - Ødemarksbakken

                    Må være lov å si vi er favoritter.
                    Hva med Smarason? Hvor passer han inn om han blir skadefri?

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2082

                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      Etter alle sigende greit pluss. Selvom Bassey, Moses, Ezeh og Aygwa trekker ned. Vi har vel tjent 60-70mill på de 5 nevnte.
                      Hvis jeg ikke husker helt feil , så fikk vi vel betydelig lavere enn nevnte sum vel ?
                      ble vel ca 20 mill for Udjah , 10 mill Friday , ca 15 mill totalt for Fofana og Nosa , eller husker jeg helt feil ?

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3309

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Hva med Smarason? Hvor passer han inn om han blir skadefri?
                        Samme tenker jeg. Kan ikke helt se han passer inn i 4-3-3. Kanskje en av de tre på midten?

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2253

                          Opprinnelig skrevet av LS89

                          Samme tenker jeg. Kan ikke helt se han passer inn i 4-3-3. Kanskje en av de tre på midten?
                          Tatt i betrakningen lagoppstillingen over er det vel Mathew han skal duellere med om en plass i 11'ern. Muligens. Vet for lite om finnen til at han er bankers

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            Hva med Smarason? Hvor passer han inn om han blir skadefri?
                            Smarason burde passe fint inn på vingen også. Alternativt kan Bakke velge å bruke Smarason so. Oppspillspunkt sentralt og dytte TLO ut på vingen, men at TLO (og DG) da trekker inn sentralt i rommet Smarason etterlater seg. Jeg tviler på at Smarason har motoren til å spille indreløper etter alle skadene.

                            Uansett må Arnor først bli skadefri.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3269

                              Med signeringen av Kairinen begynner troppen å se komplett ut. Konkurransen på flere plasser er større enn på lenge. Det eneste som tilsynelatende mangler er en kant/x-faktor spiller ala Nosa/Ofkir/Fofana. Min oppdaterte antatte førsteellever per i dag ser ut:

                              Igonen/Christensen
                              Ranger/Rafn - Sheriff/Slørdahl - Salquist/Sandberg - SKM/Baccay
                              Krogstad/Knudsen - Mathew/Ezeh - Kairinen/Tongnoy
                              DG/Melgalvis - TLO/ Sannes- Ødemarksbakken

                              Nå har jeg ikke fått sett Sannes ennå, så jeg har intet grunnlag for å vurdere om han bør spille ving eller spiss. Det kan også bli en del rokkeringer underveis. Vi vet Mathew forsvinner til sommeren, og det kan godt være at Kairinen flyttes inn sentralt. Sheriff kan også flyttes frem i midtbaneleddet ved behov. Flere andre spillere kan også flyttes på dersom behovet oppstår. Generelt ser troppen usedvanlig sterk ut, og med mindre vi mister 2+ spillere til overganger samt et lass av skader, så bør vi ligge helt i/på toppen av Obos.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 431

                                Tror Kairinen er tiltenkt ankerrollen, eller er det jeg som har misforstått?

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3148

                                  Opprinnelig skrevet av banan
                                  Tror Kairinen er tiltenkt ankerrollen, eller er det jeg som har misforstått?
                                  Ser ut som han kan fylle alle tre roller på midten i 4-3-3, inklusive og kanskje primært den sentrale.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    En roaming playmaker?

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3269

                                      Opprinnelig skrevet av banan
                                      Tror Kairinen er tiltenkt ankerrollen, eller er det jeg som har misforstått?
                                      Det lille jeg har hørt om han så langt er at han er en boks-til-boks type med en god venstrefot. For min nese lukter det venstre indreløper, men han virker veldig allsidig, og jeg har tatt feil før. Med mindre Mathew blir solgt, så tenker jeg han kan bekle ankerrollen frem til sommeren. Hvorvidt Kairinen blir flyttet inn sentralt eller vi plasserer en annen spiller der gjenstår å se. Jeg utelukker ikke at Melgalvis eller Ezeh kan fylle ankerrollen i hvertfall i Obos. Hvorvidt de mestrer Eliteserienivået på den plassen er mer usikkert, men det er forhåpentligvis (bare) ett år til. Vel så spennende blir det å se Knudsens utvikling denne sesongen. Det kan godt være at han tar en av rollene på midtbanen.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 431

                                        Han passer nok veldig bra som venstre indreløper, men er ganske sikker på at han blir et pasningssterkt anker ala Skammelsrud i RBKs glansdager.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2253

                                          Smara virker mer og mer overflødig i årets stall. Ikke tilfeldig at MortenA glemte han i oppstillinga . Kan ikke se hvor han skal brukes egtentlig. Sentral midtbane? Men holder neppe en hel kamp der og stiller ihvertfall bak Krogstad og antagelig bak Mathew pdd. Dessuten virker det som KK også kan ta den rollen. Knutsen vil sikkert heller ikke gjøre seg bort om han må steppe opp eller inn.
                                          Synd å si det men mtp alder, lønnsutgifter ...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎