Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Smara virker mer og mer overflødig i årets stall. Ikke tilfeldig at MortenA glemte han i oppstillinga . Kan ikke se hvor han skal brukes egtentlig. Sentral midtbane? Men holder neppe en hel kamp der og stiller ihvertfall bak Krogstad og antagelig bak Mathew pdd. Dessuten virker det som KK også kan ta den rollen. Knutsen vil sikkert heller ikke gjøre seg bort om han må steppe opp eller inn.
    Synd å si det men mtp alder, lønnsutgifter ...
    Har ikke glemt han helt, men skadeproblematikken hans virker mye verre enn tidligere antatt. Jeg tror vi derfor skal se på han som en bonus dersomhan kommer på banen. Blir han frisk og finner formen fra 2018, så vil han styrke ethvert Obos lag. Han kan spille både spiss og ving selv om han virker å passe best i par på topp. Som jeg har nevnt tidligere kan vi spille med DG-Smara-TLO hvor kantene er smale og trekker inn mot midten i bakrommene som vil oppstå når Arnor trekker ned i rommet foran stopperne. Han er en såpass intelligent spiller at vi skal alltids kunne bruke han, men det store spørsmålet er om han blir skadefri.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      Smarason nevner i Heia Fotball at han egentlig ikke er en "luksusspiller" i rollen han spilte i under Lennartsons 4-4-1-1, men har spilt alle midtbaneplasser. Så forutsatt at han er skadefri vil jeg tro at indreløperplass er det som er både tiltenkt og mest naturlig. Men det forutsetter jo at kneet blir bra, og at han får trent seg opp fysisk.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        Såfremt Bakke bestemmer seg for å spille 4-3-3, så tror jeg han bør spille fremme. Arnor har ikke rekkevidden eller motoren til å spille i en treer. Hadde vi spilt 4-4-2, så kunne han ha vært en av de sentrale. Dersom han havner på midtbanen håper jeg han beviser at jeg tar feil.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          Denne fortjener å legges ut her også, siden kommentarer og diskusjon ikke hører hjemme i nyhetstråden. Svært mye interessant fra Bakke og Myhre:

          De møttes på skolebussen på slutten av 1980-tallet. Over 30 år senere har Geir Bakke (50) og Petter Myhre (snart 48) fått oppdraget med å gjenreise Romerikes fotballstolthet. Begge håper det kommer til å gnistre - både av laget, supporterne og omgivelsene.


          gilbert

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av OlaG
            Smarason nevner i Heia Fotball at han egentlig ikke er en "luksusspiller" i rollen han spilte i under Lennartsons 4-4-1-1, men har spilt alle midtbaneplasser. Så forutsatt at han er skadefri vil jeg tro at indreløperplass er det som er både tiltenkt og mest naturlig. Men det forutsetter jo at kneet blir bra, og at han får trent seg opp fysisk.
            I intervjuet med lsk.no nevner Bakke at med Smarason tilbake vil de vurdere å snu V’en på midtbanen. Om dette fortsatt ser ut som 4-3-3 eller noe som ligner 4-2-3-1 er jeg ikke sikker på.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2807

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Denne fortjener å legges ut her også, siden kommentarer og diskusjon ikke hører hjemme i nyhetstråden. Svært mye interessant fra Bakke og Myhre:

              https://www.lsk.no/nyheter/slik-skal...om-sportsklubb

              gilbert
              Mind you!

              "...supportere og andre skal få lov til å mene så mye de vil - det handler om passion - men vi må ha en så sterk indre justis at den informasjon ikke er noe man lagrer. Informasjon som i stor grad består av synsing fra folk utenifra blir bare en forstyrrende effekt hvis man tar det til seg. De som vet best hva som lønner seg for LSK er trenerteamet, lederne og spillerne. Vi vil gjerne ha engasjement, men vi trenger ikke la oss påvirke av det, sier Myhre"

              Altså, ikke du, Gilberto. Aller minst du!

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9329

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Mind you!

                "...supportere og andre skal få lov til å mene så mye de vil - det handler om passion - men vi må ha en så sterk indre justis at den informasjon ikke er noe man lagrer. Informasjon som i stor grad består av synsing fra folk utenifra blir bare en forstyrrende effekt hvis man tar det til seg. De som vet best hva som lønner seg for LSK er trenerteamet, lederne og spillerne. Vi vil gjerne ha engasjement, men vi trenger ikke la oss påvirke av det, sier Myhre"

                Altså, ikke du, Gilberto. Aller minst du!
                Trur trenerteamet er ganske flinke til å skille, der de klarer å lunche med Lennartsson.

                Kos og klemz.

                Kommentar

                • Langballa
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2014
                  • 321

                  Opprinnelig skrevet av knut

                  Trur trenerteamet er ganske flinke til å skille, der de klarer å lunche med Lennartsson.

                  Kos og klemz.
                  De kunne droppa det bildet på Some ass... greit nok at de er venner osv men drit i å legg det ut så supporterne som kanskje ikke er så glad i han ser det a

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Opprinnelig skrevet av Langballa

                    De kunne droppa det bildet på Some ass... greit nok at de er venner osv men drit i å legg det ut så supporterne som kanskje ikke er så glad i han ser det a
                    Det får vi faen meg tåle. Får være grenser til krenkefest.

                    Jeg synes det skjer sinnsykt mye positivt om dagen. Gleder meg til en sesong der vi er favoritter i alle kamper. Dritt å rykke ned selvfølgelig, men glasset er halvfullt

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9329

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                      Det får vi faen meg tåle. Får være grenser til krenkefest.
                      Ingen som er krenka, men ei heller overraska.

                      Er en grunn til vi rykka ned. Sitter i vegga detta. Evnen til å stadig være nolduser.

                      "Publisere bilde av trenerteamet i hyggelig lag sammen med Lennartsson?"

                      "Klart! Her er det bare oppside"

                      Mangla bare at styret satt der.

                      Kos og klemz.

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 797

                        link?

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9329

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          link?
                          Finner det hvis du går på Twitter og søker "Hvorfor i helvette"
                          Last edited by knut; 11.02.2020, 08:58.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3891

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Ingen som er krenka, men ei heller overraska.

                            Er en grunn til vi rykka ned. Sitter i vegga detta. Evnen til å stadig være nolduser.

                            "Publisere bilde av trenerteamet i hyggelig lag sammen med Lennartsson?"

                            "Klart! Her er det bare oppside"

                            Mangla bare at styret satt der.

                            Kos og klemz.
                            Dette har med dannelse og folkeskikk å gjøre. Det er selvfølgelig ingen grunn til at Bakke og Myhre skal hate Jørgen eller avslutte vennskapet med ham, selv om han gjorde en uforståelig elendig jobb spesielt siste halvdel av nedrykkssesongen. Jeg tror heller ikke det er mange, om noen selv av de mest enøyde supporterne, som tror at Jørgen ønsket den utgangen sesongen fikk. Selv om svært mange, kanskje de fleste, mente å kunne se at hans feige inngang til nesten alle kampene, ville føre til at vi rykket ned.

                            Når nedrykket ble en realitet, tror jeg at det kanskje vil vise seg å være mer en velsignelse enn en forbannelse at det skjedde. Som Bakke sier i et intervju: han er slett ikke sikker på om han hadde takket ja til jobbet i LSK, dersom klubben skulle fortsette med å være en klubb som var førnøyd med å ov erleve og forlenge rekorden på antall år i Eliteserien. Bakke og Myhre vil nok vise seg å være noe mer en "bare" et trenerteam; disse to herrene tipper jeg vil være helt sentrale i å bygge opp klubben på nytt.

                            Jeg har selv ved flere anledninger rettet søkelyset mot daglig leder. Med rette, i og med at det er han som har vært kontinuiteten i ledelsen gjennom hele den lange utforbakken klubben har vært i. Men jeg leser tydelig mellom linjene i et nylig publisert intervju med Kokkim, at det vil bli stilt større krav til alle i administrasjonen, og at også daglig leder vil bli fulgt tettere opp og stilt krav til med tanke på konkrete resultater. Jeg er positiv til hvordan Kokkim uttaler seg, og jeg er enig i at man ikke trenger å ydmyke mennesker i utide. Kokkims uttalelse er for meg et klart signal om at Lauritsen i høyeste grad nå må levere på et helt annet nivå. Ellers vil han være borte ved første anledning.

                            Det bør og skal ikke være livstidsstraff for å gjøre en dårlig jobb og jeg velger å gi selv Lauritsen sjansen til å bevise at han kan endre og forbedre seg.

                            Tror dette kan bli bra, jeg!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1454

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Det bør og skal ikke være livstidsstraff for å gjøre en dårlig jobb og jeg velger å gi selv Lauritsen sjansen til å bevise at han kan endre og forbedre seg.

                              Tror dette kan bli bra, jeg!
                              - Det gjelder alle over hele fjøla, egentlig. Nå er det NÅ som teller, og fremover! - Som Bakke også har pekt på flere ganger - alle må opp på en høyere standard.. skal vi bli blandt landets 5 beste lag, så må alle nivå/oppgaver løses og utføres på det nivået!
                              - Jeg tror også dette kan bli bra!.. og OBOS blir ingen sovepute..

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                Dette har med dannelse og folkeskikk å gjøre. Det er selvfølgelig ingen grunn til at Bakke og Myhre skal hate Jørgen eller avslutte vennskapet med ham, selv om han gjorde en uforståelig elendig jobb spesielt siste halvdel av nedrykkssesongen. Jeg tror heller ikke det er mange, om noen selv av de mest enøyde supporterne, som tror at Jørgen ønsket den utgangen sesongen fikk. Selv om svært mange, kanskje de fleste, mente å kunne se at hans feige inngang til nesten alle kampene, ville føre til at vi rykket ned.

                                Når nedrykket ble en realitet, tror jeg at det kanskje vil vise seg å være mer en velsignelse enn en forbannelse at det skjedde. Som Bakke sier i et intervju: han er slett ikke sikker på om han hadde takket ja til jobbet i LSK, dersom klubben skulle fortsette med å være en klubb som var førnøyd med å ov erleve og forlenge rekorden på antall år i Eliteserien. Bakke og Myhre vil nok vise seg å være noe mer en "bare" et trenerteam; disse to herrene tipper jeg vil være helt sentrale i å bygge opp klubben på nytt.

                                Jeg har selv ved flere anledninger rettet søkelyset mot daglig leder. Med rette, i og med at det er han som har vært kontinuiteten i ledelsen gjennom hele den lange utforbakken klubben har vært i. Men jeg leser tydelig mellom linjene i et nylig publisert intervju med Kokkim, at det vil bli stilt større krav til alle i administrasjonen, og at også daglig leder vil bli fulgt tettere opp og stilt krav til med tanke på konkrete resultater. Jeg er positiv til hvordan Kokkim uttaler seg, og jeg er enig i at man ikke trenger å ydmyke mennesker i utide. Kokkims uttalelse er for meg et klart signal om at Lauritsen i høyeste grad nå må levere på et helt annet nivå. Ellers vil han være borte ved første anledning.

                                Det bør og skal ikke være livstidsstraff for å gjøre en dårlig jobb og jeg velger å gi selv Lauritsen sjansen til å bevise at han kan endre og forbedre seg.

                                Tror dette kan bli bra, jeg!
                                Kritikken gikk slik jeg forstod den på at bildet ble publisert på sosiale medier, ikke at de spiste middag sammen. Folk forventer ikke at de skal bryte vennskap over nedrykket, men de behøver heller ikke annonsere det.

                                Når det gjelder administrasjonen og evalueringen, så var det akkurat som forventet og fryktet.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2253

                                  Klart de skal poste dette på sosiale medier. Det er jo en once in a lifetime happening (forhåpentligvis) - Ikke hver dag man kan bli avbildet tilsammen med den hovedfansvarlige(?) for at LSK rykka ned.

                                  Kommentar

                                  • Henke25
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jun 2018
                                    • 79

                                    Spørsmålstegn overflødig.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3269

                                      Nå har jeg kun fått sett høydepunktene fra dagens kamp, men inntrykket av ungdommene gjør at jeg ser liten grunn til å jakte nye spillere nå. Med mindre det blir solgt flere spillere eller vi får skader i samme posisjon, så mener jeg vi bør spare pengene og heller hente inn en erstatter for Mathew til sommeren evt. etter sesongen. Dersom vi rykker opp, så vil sannsynligvis flere spillere være interessert og vi kan hente spillere på en høyere hylle. I tillegg vil talentene få uvurdelig matchtrening som vil gjøre dem enda bedre rustet når returen til Eliteserien kommer.

                                      Det har vært snakket om å hente en spiss, men jeg synes Bakken og Moses har gjort nok til å fortjene tilliten bak/ved siden av TLO.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Klubben demper forventningene til umiddelbart opprykk, men det er veldig mye som skal gå galt dersom vi ikke rykker opp. En skadeliste skal bli veldig lang og stygg dersom vi skal misse. Det er rett og slett for mye kvalitet i laget og talenter som viser seg frem til at jeg ser at vi skal falle utenfor topp-to. Med tanke på at vi startet året med ny trener og tilnærmet ny formasjon, så er det man ser om dagen skremmende bra, og forhåpentligvis blir det bare bedre.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2253

                                          Utfordringen blir det å takle å møte bussen. Har bare sett gårsdagens kamp og der fikk vi mye rom. Ikke like lett å komme til sjanser når man møter 11 som jobber som piska skinn fra 30 meter og inn. Mulig der KK er mannen til å bryte opp. Vi har ikke mange uforutsigbare spillere selvom flere virker å ta ansvar ift hva jeg har sett tidligere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎