Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Og da sikter Mesfin til samme budsjett som regner med en førsteplass i Obos for klubben som ikke har hastverk med å rykke opp?

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3134

      Endte uansett best mulig for oss. Vi har dyrket middelmådighet mer enn lenge nok, ingen grunn til å ligge langflat etter mer.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3303

        Tokstad ville gjort en god jobb som indreløper. Han og Krogstad hadde løpt alle mostandere i Obos i senk. Det var ikke avgjørende for vår del å få han, men det hadde vært en grei spiller å ha. Kjenner jeg ikke har de store følelsene noen veier.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4262

          Ser ut til at det kan bli oppstart i midten av juli

          Regjeringen har gitt grønt lys for gjenåpning av toppfotballen - seriespill (elite) kan starte opp fra 16. juni.

          - Vi vurderer om det er hensiktsmessig å dele piloten i flere faser, hvor Eliteserien er først ut, og hvor Toppserien og OBOS-ligalagene følger på fire uker senere. Nå må vi vurdere om smittevernsprotokollene slik de er foreslått skal justeres på noen måte i lys av det som har kommet frem under dagens pressekonferanse. Den konkrete innfasingen av treningen i toppfotballen må vi komme tilbake til, sier Klaveness.

          https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2020/toppfotballen/?fbclid=IwAR3lWmVZ7myvOgJjS-U9-JIaJfr6tuK3VhE5mRv2I0Cfp5-hE_g34dPDnUU

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5090

            Terminlista klar, mange TV-kamper på Eurosport Norge for oss på de første rundene.

            https://www.fotball.no/turneringer/o...lan-obos-2020/

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2277

              It's on! Fredag 3/7 Grorud-Fugla. 7/7 Fugla-Kamma

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2114

                Når det står DPlay, er dette det samme som Eurosport Player?
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2277

                  Dplay er TVNorge sin player.
                  Get kunder har Eurosports fotballkanaler. Eller hadde. Har ikke sjekka i det siste

                  Antar at den første tiden går for tomme tribuner? I OBOS er det vel flere lag med stadioner som gjør at man kan stå på utsiden
                  Hvis det da ikke henges opp skjerming.
                  Ser for meg at bortekampen mot Jerv fredag 31/7 kan bli en fin tur. Litt kjipt å måtte se den på tv i Grimstad hvis det ikke er mulig å stå på inn--eller utsia

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2104

                    Om 3 dager er vi igang med serien.
                    Selv må jeg si at jeg er veldig usikker på både vårt nivå og motstandernes nivå.
                    En ting er iallefall sikkert , dette blir ingen ‘walk in the park’. Tror ikke vi plutselig forvandles til ett vinner lag .
                    men Top 4 bør vel være realistisk å tro på...
                    Men om vi rykker opp ? Det er jeg veldig usikker på , pr d.d

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075



                      Hårreisende. Har veldig liten tillit til at Mesfin er i stand til å bygge opp et nytt lag.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3313

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        https://www.nettavisen.no/sport/oppl...423989287.html

                        Hårreisende. Har veldig liten tillit til at Mesfin er i stand til å bygge opp et nytt lag.
                        Altså, dette tar seg virkelig ikke bra ut. Hvis dette stemmer, hva faen? Forsøk på panikkjøp på DD, hva skjedde med satsningen på lokale spillere som det så høyt ble lovet etter nedrykket? Benke vår egen Christiansen til fordel for en benkesliter fra Enga som selv har blitt henvist til benken av en 00-keeper (er det samme årgang som Mads?).

                        Kjenner tilliten til Mesfin er på bristepunktet nå.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Samme årgang, ja. De har bytta litt på hvem som har stått på u-landslagene. Men Klaesson har festa grepet pga mer tillit på klubblag.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1460

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            https://www.nettavisen.no/sport/oppl...423989287.html

                            Hårreisende. Har veldig liten tillit til at Mesfin er i stand til å bygge opp et nytt lag.
                            Jeg forholder meg helst til fakta..særlig når ryktene har «bob-bob»-innhold, og med forbehold om at vi ikke kjenner til evt ukjente forhold hos våre keepere.
                            Simon har forøvrig noe motvillig sluppet Sheriff for noen millioner, signert Marius Amundsen og vår ekstra spiss..
                            Ny midtstopper om kort (?) tid ?
                            Konklusjonene om det vil kunne trekkes om noen måneder (uker?)

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3313

                              Jakter visstnok Kisa-spiller også.
                              Ull/Kisa-stopper Espen Garnås er ettertraktet i Eliteserien, men bud fra to klubber er i dag blitt avslått på Romerike.

                              Kommentar

                              • plantemiddel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2012
                                • 799

                                Lenge siden sist LSK hadde en spiller på en liste over de "beste" spillerne i ligaen LSK spiller i:
                                Nå ruller endelig ballen straks også på nivå to. Her presenteres elleveren Joacim Jonsson har størst forventninger til i årets sesong.

                                Kommentar

                                • Gjedda
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2015
                                  • 147


                                  Oj hva det scores i elitserien. Blir det tidenes mest målrike sesong på de 2 øverste ligaene i fotball Norge? Ihvertfall en skikkelig scoringsbonanza så langt. For et målsnitt på 3,23 per kamp er ekstremt høyt. Har sett endel kamper og det som slår meg er at forsvarspillet jevnt over er svakt. Urovekkende svakt. Så å si over hele fjøla. Foreløpig virker som om mye mer av spillet foregår nærmere målene så forsvarsbelastningen blir naturlig nok ekstem stor.

                                  Vil vel tro at det er store muligheter for at denne målorgien også smitter over på Obos. Og håper Bakke velger å satse veldig offensivt fra første spark på ball. Innstillingen i år må være at vi skal score mange mål. Greier man å ha dette som en hjelpestrategi som gjennomsyrer spillestil og etterhvert går inn i beinmargen til hele teamet, tror jeg muligheten for direkte opprykk er veldig stor. Sånn sett kan det dermed bli en sesong hvor det er moro å være spiss i LSK.

                                  Min største bekymring er fortsatt om midtbanen er god nok til å spille intitativrik sprudlende temporask offensiv fotball. På dette nivået skal LSK være det dominerende laget som er best til å utnytte initativet og skape terrengfordel. Ifjor synes jeg balltempo og pasningspresisjon var lite koordinert, men det blir nok endel letterere å tilpasse disse faktorene til hverandre på Obosnivå. En fordel med årets stall er at jeg anser den for å være ganske robust med tanke på risiko for skade på systembærende spillere, da få om noen av spillerne kan sies å være i kategorien nødvendige for at spillesystemet skal fungere. Plutselige forandringer like før seriestart bør derfor ikke bekymre Bakke alt for mye. Han har jo god erfaringer med hyppige endringer i spillerstall fra tiden i Sarp, og må vel sies å være veldig tilpasningsdyktig.

                                  Kommentar

                                  • OlaG
                                    Oversetterdrone
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 870

                                    Hvem er det som er backup på venstreback hvis det ikke er Baccay da?

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4262

                                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                                      Hvem er det som er backup på venstreback hvis det ikke er Baccay da?
                                      Blir sikkert Ødemarksbakken eller noe, ref. Melga på høyreback mot Grorud. Så er vi i gang med å spille spillere i feil posisjoner igjen, i god gammeldags LSK-ånd!

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1320

                                        Opprinnelig skrevet av OlaG
                                        Hvem er det som er backup på venstreback hvis det ikke er Baccay da?
                                        Blir nok tilbake til Rafn, tenker jeg. En kjent og kjær løsning det.

                                        Mønsteret her er tydelig: Vi vil ikke satse på de unge spillerne våre denne sesongen.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Tror faktisk vi hadde benka Sheriff for Amundsen om han ikke hadde blitt solgt til Molde.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎