Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Blir nok tilbake til Rafn, tenker jeg. En kjent og kjær løsning det.

    Mønsteret her er tydelig: Vi vil ikke satse på de unge spillerne våre denne sesongen.

    Ja , det er til å bli kvalm av.
    vi har 3 ræva backer på hell som blir satset på.
    en av klubbens største talenter blir ‘ vraket ‘
    vi fortsetter der vi slapp.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3923

      I morgen vil jeg se et lag som angriper, som tør og som viser helt klart at de bestemmer på eget gress. Hvis ikke det skjer, tolker jeg det som at klubben har bestemt seg for at obos er vårt fremtidige nivå.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7022

        Baccay til Fredrikstad gjør meg uhyre pessimistisk på klubbens vegne. Radarparet Rafn og Melgalvis gjorde altså ikke nok i fjor og året før der for å få klubben til å skjønne at de må byttes ut. Jeg blir matt.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Eneste som tar avgjørelser som fremmer de lokale talentene i Lillestrøm er Kwarasey.

          snakket om talentsatsing i 1. Div fra Mesfin var bare løgn for å beholde jobben.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3137

            Herregud, maken til sutring. Rafn er mer enn god nok, og nå ekstra sulten på å vise seg frem etter formdupp og tid ute av laget. Å omtale han som "ræva" er ikke bare kunnskapsløst, å omtale egne hardtarbeidende spillere på den måten er en skam.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1323

              Enig i at det er unødvendig med sånne karakteristikker.

              Før sesongen uttalte blant annet Simon at vi skulle bruke årets sesong på å bygge et fundament som gjør at vi vil gjøre det bra i Eliteserien når vi rykker opp igjen. Inntrykket jeg sitter igjen med etter koronapausen er at vi gjør det motsatte.

              Å bygge et sånt fundament må da innebære å tenke langsiktig med spillerne vi har og gi unge spillere mulighet til å utvikle seg på et lavere nivå enn ES?

              Overgangene vi har gjort til nå i år er Kairinen, Amundsen, Kallevåg og Mauritz-Hansen - alle med ettårskontrakter. Jeg sliter med å forstå hvordan ord og handling henger sammen her og hvordan disse overgangene hjelper oss å bygge dette fundamentet..

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7022

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Rafn er mer enn god nok
                Rafn, Melgalvis og spillere på deres nivå er intet fundament å bygge et fremtidig Eliteserien-lag på. De har aldri holdt det nivået. Rafn er sikkert en bra Obos-spiller, men det er irrelevant. Vi rykket ned med den gjengen, det var ikke tilfeldig. De er på det rette nivået nå og burde vært skiftet ut i vinter.

                Ellers i laget syns jeg vi har en god del bra spillere å bygge et greit Eliteserien-lag på, men forsvaret, spesielt backene som synes å være førstevalg, er tynn suppe. Selv mot Grorud fikk de kjørt seg de få gangene vi var på defensiven, både Mikaelsen og Melgalvis kunne kostet oss baklengs. Baccay og Ranger er fremtiden, Rafn, Melgalvis og Mikaelsen er det ikke.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3137

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Ellers i laget syns jeg vi har en god del bra spillere å bygge et greit Eliteserien-lag på, men forsvaret, spesielt backene som synes å være førstevalg, er tynn suppe. Selv mot Grorud fikk de kjørt seg de få gangene vi var på defensiven, både Mikaelsen og Melgalvis kunne kostet oss baklengs. Baccay og Ranger er fremtiden, Rafn, Melgalvis og Mikaelsen er det ikke.
                  ...og det så straks bedre ut etter at Rafn kom inn. Jeg er helt enig i prinsippet ditt. Det jeg er uenig i er at disse 3 spillerne nevnes i samme åndedrag. I min bok er Rafn flere klasser bedre enn Melgalvis og SKM, og den eneste av de 3 som er i stand til å føre ballen fremover og gjøre noe meningsfullt med den.

                  Tror mange dømmer Rafn ut på en svak høstsesong i fjor, men da var hele laget totalt ute å kjøre, ikke minst psykisk.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857


                    Rar dag. Når man har sett nesten hver kamp siden 73 og ikke få lov til å gå på Åråsen er faktisk tortur. Men sånn er verden blitt. Blir hjertebank foran tv’n i dag

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2104

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      ...og det så straks bedre ut etter at Rafn kom inn. Jeg er helt enig i prinsippet ditt. Det jeg er uenig i er at disse 3 spillerne nevnes i samme åndedrag. I min bok er Rafn flere klasser bedre enn Melgalvis og SKM, og den eneste av de 3 som er i stand til å føre ballen fremover og gjøre noe meningsfullt med den.

                      Tror mange dømmer Rafn ut på en svak høstsesong i fjor, men da var hele laget totalt ute å kjøre, ikke minst psykisk.
                      Enig i at Rafn er ett lite hakk bedre en de 2 andre nevnte.
                      men mitt poeng er at nå har det ikke fungert for oss i flere sesonger med nevnte spillere( selvfølgelig flere om dette )
                      Så hvorfor ikke la unggutta få sjansen nå , skal mye til om det blir til det verre ?

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        Flott start på sesongen med to solide seiere. Det har vært klasseforskjell både mot Grorud og HamKam. Forsvaret har sett nogenlunde solid ut men målene framover må kjempes inn. I det hele tatt ser mye ut som i fjor. Forskjellen er motstanden er dårligere og det forblir den ut året.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2000

                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Enig i at Rafn er ett lite hakk bedre en de 2 andre nevnte.
                          Melga hadde 2-3 WTF!!! pasninger på egen halvdel, lagde et par unødvendige frispark, og solgte seg i et par dueller. Defensivt ville jeg valgt Rafn hver gang. I OBOS ligaen, håper jeg at vi kan fokusere såpass offensivt at vi heller tar et baklengs innimellom for å få de offensive bidragene. Melga kan skyte, Melga kan legge inn, Rafn verken kan eller prøver på noen av delene. Håper inderlig Ranger kommer raskt tilbake, så har vi en som er minst like god offensivt, og bedre defensivt enn Melga. Jeg strever enormt med Rafns offensive kvaliteter, eller mangelen på dem, og synes det alene gjør at han ikke forsvarer plassen med den stallen og spillestilen vi har i dag. Vet det er mange som er uenig med meg, men det er helt ok.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3310

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1

                            Enig i at Rafn er ett lite hakk bedre en de 2 andre nevnte.
                            men mitt poeng er at nå har det ikke fungert for oss i flere sesonger med nevnte spillere( selvfølgelig flere om dette )
                            Så hvorfor ikke la unggutta få sjansen nå , skal mye til om det blir til det verre ?
                            Ranger er utvilsomt førstevalg når han er klar. Rafn er i utgangspunktet en bedre back enn Melgalvis, men han må få hodet på plass igjen. Det han viste før nedstengningen var dessverre svakt. Spørsmålet er om klubben har plass til både Rafn og Melgalvis neste sesong. Alder og tempo taler imot Melgalvis, men Rafn må gjenvinne selvtilliten.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9362

                              Kaptein TLO burde nærme seg mindre spilletid sånn han leverer. Husker jeg riktig, så ble han hentet fordi han var den spissen som kom oftest til sjanser i boksen. Vel, det var (selvfølgelig) helt feil parameter å hente en spiss på når det skal skorte så jævli på omsetninga i OBOS og da.

                              Vi har 3 forskjellige målskårere. 1 midt, 1 back og 1 innbytter.
                              ​​​​
                              Hvis ikke TLO snart åpner konto'n og skal være førstemann på blokka uansett, så blir detta mye ansvar på forsvar og keeper.

                              Kommentar

                              • Snow
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2019
                                • 179

                                Min mening er at Sannes burde få prøve seg på plassen til TLO. DG Sannes og TLO.
                                Sannes skåret 2 mål etter at han kom inn i 2 omgang mot Sandefjord i treningskampen i Spania. Han skapte stor sjanse mot Ham-Kam på de 3-4 minuttene han var utpå sammenligne med hva TLO skapte på 86 minutter. TLO er en fantastisk spiller men han har kommet inn i en måltørke periode. Når en spiller som TLO ikke klare å skåre mot Sandefjord, Grorud og Ham Kam da burde det ringe noen bjeller og gjøre noen endringer.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3310

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Kaptein TLO burde nærme seg mindre spilletid sånn han leverer. Husker jeg riktig, så ble han hentet fordi han var den spissen som kom oftest til sjanser i boksen. Vel, det var (selvfølgelig) helt feil parameter å hente en spiss på når det skal skorte så jævli på omsetninga i OBOS og da.

                                  Vi har 3 forskjellige målskårere. 1 midt, 1 back og 1 innbytter.
                                  ​​​​
                                  Hvis ikke TLO snart åpner konto'n og skal være førstemann på blokka uansett, så blir detta mye ansvar på forsvar og keeper.
                                  Har kritisert Lehne mye tidligere, men synes siste kamp var et steg fremover. Han hadde 3 gode målsjanser, og jobbet godt i presset. Er likevel enig i at han bør begynne å score dersom han skal være et opplagt førstevalg. Er i utgangspunktet ikke så veldig opptatt av hvem som scorer så lenge laget vinner, men han ble presentert som en måltyv uten at statistikken tyder på det.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3310

                                    Opprinnelig skrevet av Snow
                                    Min mening er at Sannes burde få prøve seg på plassen til TLO. DG Sannes og TLO.
                                    Sannes skåret 2 mål etter at han kom inn i 2 omgang mot Sandefjord i treningskampen i Spania. Han skapte stor sjanse mot Ham-Kam på de 3-4 minuttene han var utpå sammenligne med hva TLO skapte på 86 minutter. TLO er en fantastisk spiller men han har kommet inn i en måltørke periode. Når en spiller som TLO ikke klare å skåre mot Sandefjord, Grorud og Ham Kam da burde det ringe noen bjeller og gjøre noen endringer.
                                    Moses sin målproduksjon i år tilsier at han bør være med i diskusjonen. TLO er heller ingen typisk ving. Han fungerer brukbart som oppspillspunkt, men må fores mer i boksen for å komme til sin rett. Jeg håper at Ranger snart er spilleklar igjen. Farten og den offensive innstillingen hans er uvurderlig for et lag som fort blir litt omstendige i oppbyggingen av spillet.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Kjøttkaka
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2012
                                      • 288

                                      TLO har vel spilt en god del ving i karrieren, og kan vel fungere der også? Ikke at jeg ser noen grunn til å vrake ham som midtspiss etter de to første kampene, men det er i hvert fall en mulighet å bruke ham på kanten.

                                      Jeg syns de første minuttene av kampen var veldig oppløftende med bra balltempo og godt spill. Det var mange gode kombinasjoner mellom indreløper, ving og back, særlig på høyresiden. Melgalvis skåret riktignok en perle på tirsdag, men jeg tror laget vil bli betraktelig bedre når Ranger kommer tilbake om han er på noenlunde samme nivå som i oppkjøringen. Han har såpass mye høyere tempo og framstod i vinter som et av våre sterkeste kort offensivt.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2000

                                        Spisser kommer ikke ut av måltørken ved å bli satt på benken, heller ikke ved å bli flyttet rundt på. Litt tålmodighet, så kommer der, akkurat som scoringene i kampene

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3310

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Spisser kommer ikke ut av måltørken ved å bli satt på benken, heller ikke ved å bli flyttet rundt på. Litt tålmodighet, så kommer der, akkurat som scoringene i kampene
                                          Er i utgangspunktet enig, men de to høstsesongene med TLO har vært ganske magre. Han har en del å bevise i år.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎