Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1206

    Opprinnelig skrevet av ynnor
    Hva slags rolle spiller legenden Sundgot i dette? Folk klarer jo ikke å treffe målet fra 5 mt. uten press
    Han er analysesjef for det offensive mener jeg. Tror ikke Arild sin jobb er å fortelle de hvordan de skal treffe ballen innenfor stengene..

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2855

      Jeg gruer meg til høsten. Klubben luller seg inn i at alle lagene vi møter føler det som en cupfinale å møte oss fordi vi liksom er så gode og er en stor klubb. Vi er nå allerede avslørt som den pillråtne klubben vi er. Mange av lagene vet dette allerede som Tromsø, Ranheim og vinger. Når alle de andre har møtt oss en gang skjønner de med en gang hvor rævva vi er og vil gå rett i strupen på oss neste gang. Det tipper jeg ikke spillerne er klare for. Tipper bunnen nås med tap hjemme mot Strømmen.
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13243

        Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2001

          Opprinnelig skrevet av reka
          Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.
          Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.
            PS. Et konkret forslag fra min side. (Jeg er mer enn gjennomsnittlig opptatt av ord og hva ord gjør med hoder): Forby ordet "håpe" blant spillere, trenere og støtteapparat. Jeg har irritert meg grønn i årevis over en kultur hvor spillerne "håper" at ting skal bli bedre neste omgang, neste kamp, neste sesong. Det er ansvarsfraskrivelse. Hva skal du "GJØRE"??? Ikke håp! Forplikt deg! (beklager ropingen)

            Se på Kjetil Knutsen i Glimt, han har en helt annen holdning: "– Det er ikke noe farlig å si «ja, vi kan ta gull». Det aller verste som kan skje er at vi ikke tar gull, sier Knutsen." https://www.vg.no/sport/fotball/i/Op...-om-selvtillit Ingen har noengang vunnet en kamp på å håpe. Tro derimot, kan som kjent flytte fjell

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av reka
              Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.
              Har du ikke tro på tankefeltterapauten vår? Her er vi i gang med å tappe på akupunkturpunkter i hytt og gevær tenker jeg. Bare spørsmål om tid før alle spillerne tenker som verdensmestere.

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 799

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.
                Jeg skal gi et konkret råd som flere har vært inne på tidligere. Få inn en idrettspsykolog til klubben. Trenger ikke å være en helttidsstilling, men en fast ressurs som kan jobbe med spillerne over tid.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  Bruk penger og tid på å finne og utvikle spillere som har (eller har talent for å utvikle) gode basisferdigheter og som kler spesifikke posisjoner på banen.
                  Slutt med alle meta opplegg, psykologer og annet vås. Disse heksedoktorone kan fortsette sin inntjening på 82x.
                  Det er ikke slik at med litt koseprat så får alle realisere seg selv, også blant fotballspillere. Enten så er man god (nok), eller så er man det ikke.
                  Vi har en stall bestående av stort sett spillere som ligger et sted mellom nederste ES nivå og topp 6 OBOS nivå. Det er de harde fakta. Ingen shaman vil klare
                  å endre på det.
                  Ok, nok rufsete rant.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Bruk penger og tid på å finne og utvikle spillere som har (eller har talent for å utvikle) gode basisferdigheter og som kler spesifikke posisjoner på banen.
                    Slutt med alle meta opplegg, psykologer og annet vås. Disse heksedoktorone kan fortsette sin inntjening på 82x.
                    Det er ikke slik at med litt koseprat så får alle realisere seg selv, også blant fotballspillere. Enten så er man god (nok), eller så er man det ikke.
                    Vi har en stall bestående av stort sett spillere som ligger et sted mellom nederste ES nivå og topp 6 OBOS nivå. Det er de harde fakta. Ingen shaman vil klare
                    å endre på det.
                    Ok, nok rufsete rant.
                    Her synes jeg det var mye fordommer, og kanskje noe manglende kunnskaper. Innlegget ditt indikerer at du ikke tror at psykologi har noen betydning for prestasjoner. Det tror jeg er så veldokumentert at det faktisk har at det er bortkastet å diskutere. Idrettspsykologi er et eget felt. Det er gjort studier i feks. basketball hvor de som trente på å visualisere at de treffer kurven (i tillegg, ikke i steden for) fikk vesentlig bedre resultater enn de som bare trente på å kaste ballen. Du kan selvfølgelig ikke erstatte basisferdigheter med "tankekraft", men under ellers like forhold er det å trene mentalt en ekstremt viktig faktor for å lykkes. Når det er sagt er det selvfølgelig flinke og mindre flinke utøvere av dette faget, akkurat som det er på fotballbanen. Jeg er ikke uenig med din vurdering av nivået på stallen vår, men jeg er sterkt uenig i påstanden om at man enten er god nok eller ikke.

                    Kommentar

                    • plantemiddel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2012
                      • 799

                      Finner det underlig og nesten absurd at noen mener mental trening og mentale forberedeleser ikke har betydning ift. prestasjoner.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7026

                        Klubben kunne valgt å skifte ut en større del av laget som rykket ned. Det ville sikkert vært mulig å kvitte seg med store deler av stallen i løper av vinteren. De er fortsatt preget av det, som vi så mot Stjørdal. Nye hoder med offensiv tankegang må til.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3141

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Finner det underlig og nesten absurd at noen mener mental trening og mentale forberedeleser ikke har betydning ift. prestasjoner.
                          Det sauses sammen begreper her. Det er selvfølgelig himmelstor forskjell på det en idrettspsykolog driver med, og det inntrykket som er skapt av at LSK har opprettet en direktelinje til Durek og PsykoMartha.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3315

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Klubben kunne valgt å skifte ut en større del av laget som rykket ned. Det ville sikkert vært mulig å kvitte seg med store deler av stallen i løper av vinteren. De er fortsatt preget av det, som vi så mot Stjørdal. Nye hoder med offensiv tankegang må til.
                            Hvordan tenker du klubben skulle kvitte seg med spillere? Hadde de hatt penger, så kunne de sikkert kjøpt noen spillere ut av kontrakten, men så god råd hadde de ikke. Det er flere kontrakter som går ut etter denne sesongen,og det er nok flere som forsvinner da. De spillerne klubben kunne kvittet seg med er mest sannsynligvis de man helst vil beholde.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13243

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.
                              Dette må inn som en integrert del av treningsopplegget, det må jobbes med trenere og støtteapparat i like stor grad som spillere. Det må lages en langsiktig plan for spillergruppen som sikrer positiv utvikling og et godt miljø. Det må være dialog og plan om Holdninger, samarbeid og felles målsetninger. Alle spillere må få hjelp til å utvikle seg personlig, dette både som hjelp til å håndtere motgang og utfordringer, men også åhjelp til å definere og nå personlige mål, finne sin plass i spillergruppa og utvikle positive verdier og holdninger.

                              Edit: Nok en ny mental kollaps. Etter kamp vil både spillere og trenere intervjues hvor dette vil fremstå like uforståelig som et lynnedslag og uten at noen å klare å sette ord på hva som skjedde eller hvorfor. Deretter er det å bite tenna sammen, sparke i veggen mm. forut for neste kamp. Ingen kan hjelpe dem med å forstå eller sette ord på det som skjer i hodet når det rakner, ingen som kan hjelp dem med å ha riktig fokus og stenge andre ting ute under kamp.
                              Last edited by reka; 27.07.2020, 18:58.

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                Nå er Jerv favoritt på fredag.

                                Kommentar

                                • occean-fan!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 646

                                  Det verste er ikke at vi har fått en svak åpning på sesongen. Det verste for meg er at dette er et lag bestående av spillere det er vanskelig å bli glad i og ha trua på. Savner spillere man kan like

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 289

                                    Så langt har vi sett ganske bra ut de første 15 minuttene av kampene før motstanderne gradvis kommer inn i kampen. Jeg tror det mye skyldes at lagene vi møter har litt for mye respekt for det de innbiller seg er et godt lag og en storklubb som skal feie gjennom OBOS.

                                    Nå som de andre lagene ser at vi er skrekkelige, så vil de kanskje begynne å feie over oss med en gang. Dette kan bli enda styggere framover.

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      Jeg har jo sett på noen treninger i år, og det er jo dårlig der også. Masse dårlige valg i kampsituasjoner hvor ingen går inn og forteller hva de skal gjøre. Elendige avslutninger og pasninger man må klype seg i armen for å tro. Jeg har selvfølgelig ikke sett alle men alt dette henger jo sammen. Aldri har et trenerteam hatt lenger oppkjøring med et lag ,men jeg ser ikke en positiv forbedring, utrolig nok motsatt

                                      Kommentar

                                      • Tjodleif
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2017
                                        • 848

                                        Dette ordner seg ikke før jeg begynner å sette sparepenga på tap hver kamp

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 799

                                          Ser at Bakke i rb har lansert en alternativ løsning på de mentale utfordringene i klubben, heretter vil han overvåke hvilke spillere som tåler trøkket og finne de som tør å sette frem brystkassa. Sammen med tankefeltspesialisten de allerede har blir det sikkert bra

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎