Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    Helt uvirkelig det man er vitne til nå. Man er jo klar over at klubben sliter, men at vi skulle falle ned på dette nivået hadde jeg faktisk ikke trodd. Opprykk er det bare å glemme. Når responsen på forrige ukes tap mot Stjørdals-Blink er å gjøre akkurat det samme mot Åsane, da er det faktisk ikke håp lenger. Vi tåler ikke å lede mot nyopprykka hobbylag. Å tro at den gjengen her er i stand til å spille oss opp en divisjon igjen er fullstendig urealistisk og naivt.

    Det må herje en vanvittig ukultur i denne klubben hva gjelder holdninger og mentalitet. Det er ingen som er i nærheten av å legge ned en respektabel jobb, en jobb som kreves for å vinne kamper. Ingen sier i fra. Ingen tar ansvar. De mest rutinerte bare henger med hodet og gjemmer seg. Skammelig!

    Og Simon Mesfin. Nå må du for faen klare å se hva denne stallen mangler! Vi har ikke hatt en kreativ spiller siden Bassel Jradi og Moa Ofkir i 2016! Og nei, Mathew og Kallevåg er ikke kreative spillere. Vi trenger noen som evner å komme seg forbi, skape ubalanse og rom. Vi er så forutsigbare atte hjelp! Klarer du ikke det ila neste overgangsvindu er det bare å pakke sakene!

    Faens nissegjeng!
    ..................

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 799

      Sikkert dumt spørsmål, men når er det egentlig neste overgangsvindu starter denne sesongen?

      Kommentar

      • Fotball24/7
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2008
        • 263

        At vi ikke rykker opp i år kan jeg leve med (hvor godt klubben gjør deg vet jeg ikke) men det er hvordan/hvorfor vi ikke rykker opp. Hadde det vært fordi vi bygger et lag som skal takle et opprykk eller utvikle seg i OBOS så kan jeg forstå det, men det vi driver med nå er verken fugl eller fisk. Det irriterer meg at vi ikke i større grad tør å tenke utvikling og gi de unge flere sjanser tidligere. Vi har pt ikke gode nok spillere i «riktig» alder eller økonomi til å ikke gjøre det.

        Vi famler i blinde og er ikke best i klassen på noen områder og det bekymrer meg. Eneste vi kan håpe på er at tapene nå gjør veivalget fremover lettere og at det åpnes for flere på tribunen for der er vi i hvert fall best.
        Dette er en ball

        Kommentar

        • Snow
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2019
          • 179

          Helt enig. Sats på de unge og det hjelper ikke å gi dem 5-10 minutter spilletid. De trenger kamp trening for å utvikle seg. Bruker vi spillerne på riktig posisjon er et annet spørsmål. Ta feks Sannes som er kåret som en av de 30 største talentene i OBOS ligaen ifølge Dagbladet.

          Kommentar

          • TomLundby
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 616

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Vi tåler ikke å lede mot nyopprykka hobbylag
            Vi har ikke hatt en kreativ spiller siden 2016 Faens nissegjeng!
            LSK tåler ikke å lede heller, men så lenge det står 0-0 går det OK. Blir det et mål en eller annen vei går rullgardina ned.

            Èn kreativ spiller har LSK nå også, Matthew, men han brukes utrolig nok som defensiv ballvinner.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Snow
              det hjelper ikke å gi dem 5-10 minutter spilletid.
              Spesielt ikke når vi har mista alt av fasong og spillet bare er kaos de siste 5-10 minuttene.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7020

                Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                At vi ikke rykker opp i år kan jeg leve med (hvor godt klubben gjør deg vet jeg ikke)
                Det gjør ikke jeg: Minner igjen om at klubben har budsjettert med 1. plass og ligaseier som grunnlag for å gå i null i år. Blir vi nummer 8, sprekker det som bare fy. I så fall er nedskalering av elitesatsingen til klubben neste kapittel for oss.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av Snow
                  Bruker vi spillerne på riktig posisjon er et annet spørsmål.
                  Tja, en venstreside uten en eneste venstrefot. En Kairinen som endelig prøver å flytte seg høyere opp i banen og late som han er indreløper slik at Matthew blir alene med en indreløper på hver side av seg som Åsane kan tre opp til hver gang. En Kallevåg som mista plassen i Haugesund når de la om til 433 fordi han ikke fungerte så bra som han gjorde som kant i 442/4222.

                  Skjønner ikke at det spillermatrialet her skal passe så godt til 433. Kanskje det så mer ut som et 433-lag før Mesfin signerte to 442-spillere etter vi hadde lagt om til 433. Hadde vi ikke henta Kairinen som fungerer best som en av to sentrale og Kallevåg som passer best som kantspiller som opererer i mellomrommet i 442, men isteden signert en rask kantspiller som kan utfordre boks så hadde det kanskje passa bedre i 433.

                  Kommentar

                  • Fotball24/7
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2008
                    • 263

                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Det gjør ikke jeg: Minner igjen om at klubben har budsjettert med 1. plass og ligaseier som grunnlag for å gå i null i år. Blir vi nummer 8, sprekker det som bare fy. I så fall er nedskalering av elitesatsingen til klubben neste kapittel for oss.


                    Det igjen er bekymringsverdig og viser kanskje mangel på selvinnsikt? Jeg var ikke klar over det du nevner og det ville jo selvfølgelig vært krise.

                    At klubben kan si at man skal være rustet for et evt opprykk og ser seg avhengig av det er jo ikke bra og selvmotsigende så det synger. Klubben er pt ikke rustet til opprykk, så spørs det om man klarer å endre på ting underveis eller kun pisse i buksa for å holde seg varm igjen.
                    Dette er en ball

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7020

                      Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                      Det igjen er bekymringsverdig og viser kanskje mangel på selvinnsikt? Jeg var ikke klar over det du nevner og det ville jo selvfølgelig vært krise.
                      Budsjettet ble lagt frem og vedtatt på årsmøtet. Det vitner om sviktende realitetsoppfatning, ja.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9359

                        Fra kamptråden, etter førsteomgang.

                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                        Virkelig et sjansespill å bytte keeper idag, vi har en u-landslagsmann som ikke har gjort seg bort, men heller ikke imponert sånn voldsomt, driter coppens seg ut i dag har vi en desillusjonert tenåring og en usikker ny keeper å velge imellom, hadde vært bedre å latt coppens bli bedre kjent med norsk fotball og heller stått ved Mads syns jeg.
                        Får håpe dette var rusk i maskineriet.

                        Det vi trengte var en keeper som tok for seg.

                        Ikke det vi så i dag, Mesfin.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3303

                          Alt annet enn 3 poeng mot Sogndal betyr at kampen i praksis er over.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Alt annet enn 3 poeng mot Sogndal betyr at kampen i praksis er over.
                            Kampen er nok over etter kampen. MEn vi har ett poeng opp til playoff. Legger vi om og finner ut av spillet så er det fortsatt en stund igjen før det er for seint å komme seg opp gjennom playoff.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3303

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Kampen er nok over etter kampen. MEn vi har ett poeng opp til playoff. Legger vi om og finner ut av spillet så er det fortsatt en stund igjen før det er for seint å komme seg opp gjennom playoff.
                              Sant nok, mente sesongen. Går og legger meg snart.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2114

                                Tull. Vi kan vinne alle kamper, og har vært klart best i fem av seks (selv om vi bare har hatt to hjemmekamper så langt). Vi skal også tåle en komprimert sesong bedre enn motstanderne. Bare å benke Mathew, så er opprykket i boks ;-)
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  To sittende midtbanespillere til å skjerme forsvaret. Kallevåk inn i rommet bak spissene og inn med noen unggutter som vil opp og frem og føler de har noe å bevise, så rykker vi opp gjennom kvalikken.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7020

                                    Kvaliken er det beste vi kan håpe på, dessverre. Så Ranheim I dag på en dag de ikke hadde marginer, men fy faen for en maskin. Med de såkalte backene vi stiller opp med kommer vi til å bli latterliggjort.

                                    Sogndal lite imp i dag, men vant. Kåffa har masse skader, blant annet på sentrale spillere, og var drit dårlige hjemme mot Åsane i dag. Vi får ta det vi får. Et lag i psykisk balanse ville slått dette drittlaget til Jerv 6-2 med vanlig uttelling. Så vi kommer til sjanser, men vi setter dem ikke.

                                    Jeg vil jo si at Olsen var mye bedre i dag enn sist, og det er bare latterlige marginer unna at han scorer tre i kveld, så det er håp. Forsvaret er drit dårlig. Det får vi gjort noe med i løpet av sommeren, tror jeg. Stopperne er fullstendig krise. Vi har aldri hatt et verre stopperpar. De spiller som om de er blinde. Han fyren med skjegg som tilsynelatende spilte på høyre back scoret, men var også tilfeldigheter unna å servere Jerv en scoring ved å spille blindt inn i midten til en motspiller i første omgang. Mikalsen var marginalt bedre. Han klarer iallfall 60 meter på under et kvarter.

                                    Spillemessig frem til 2-2 var dette ganske bra, selv om vi ikke setter sjansene våre. Etter 2-2 er det rævva igjen. Vi er flaks unna å tape på slutten, etter en kamp der vi burde ha scoret seks mål. Jeg forstår ikke at laget kan være så ekstremt skjørt.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3303

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Kvaliken er det beste vi kan håpe på, dessverre. Jeg vil jo si at Olsen var mye bedre i dag enn sist, og det er bare latterlige marginer unna at han scorer tre i kveld, så det er håp.
                                      TLO var et hakk bedre enn sist, men hvor lenge skal han få brenne sjanser før noen andre får sjansen? Er det noe i hans historie som tilsier at dette kommer til å løsne? Ser vi tilbake på høsten 2018 så brant han også en haug med ufattelige sjanser, men da kom Smarason inn og reddet oss. Høsten i fjor var også tynn suppe, men da kom han riktignok ikke til så mange sjanser.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9359

                                        Er det noen fra gårsdagens ellever som holder beviselig ES-nivå?

                                        Coppens. PostNord

                                        Melgalvis. PostNord.

                                        Salquist. Før han ble skada var det ES-nivå. Siden har nivået sunket som en stein. PostNord.

                                        Amundsen. Trudde han var god selv etter lang pause, var bare alle rundt som var labre. PostNord

                                        SKM. Ull/Kisa. OBOS

                                        Kairinen. OBOS.

                                        Matthew. Sa nei til RBK. OBOS.

                                        Krogstad. Ull/Kisa. OBOS.

                                        DG. Millionmann. OBOS.

                                        TLO holdt en gang i tia Tromsø-nivå, men det er OBOS, og når han ikke skårer, er det PostNord.

                                        Kallevåg. Kanskje!

                                        På benken har vi 2x kanskje i Ranger og Knudsen.

                                        Opprykk skal folk ha...


                                        ​​

                                        Kommentar

                                        • Gjedda
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2015
                                          • 147


                                          Bare 2 lag har sluppet inn færre mål, en av sidebackene er vår toppscorer og forsvarsleddet har scort
                                          42 % av våre mål. Er det forsvaret vårt som er drit dårlig? Er det hovedkonklusjonen så langt? Hvilken fantastisk resonneringsevne trigz.

                                          Vi er ligaens dårligste på å få ballen i mål. Trodde alle hadde fått med seg det. Mens Stjørdals Blink har scoret på 13 av 21 avslutninger på mål (62 %) har vi scort på 7 av 30 (23 %). Ingen andre lag har i ligaen har scort på mindre enn 30 % av sine avslutninger på mål.

                                          Vi er nesten dårligst i ligaen på å treffe mål med avslutningene våre og klart dårligst i ligaen på å score mål på de av avslutningene som treffer mål. Samtidig er en forsvarspiller den mest målfarlige spilleren i laget. Så hvis forsvaret vårt er så dårlig, hva med den offensive delen? En av forumets grinebitere haddde vel en konklusjon for lang tid tilbake om at vår manglende målevne i all hovedsak skyldtes forsvarspillernes manglende offensive kvaliteter. Hvor fjern kan man egentlig bli. Det er det store spørsmålet.
                                          Last edited by Gjedda; 01.08.2020, 09:21.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎