Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 1918

    Opprinnelig skrevet av Gjedda
    Bare 2 lag har sluppet inn færre mål, en av sidebackene er vår toppscorer og forsvarsleddet har scort
    42 % av våre mål. Er det forsvaret vårt som er drit dårlig? Er det hovedkonklusjonen så langt? Hvilken fantastisk resonneringsevne trigz.

    Vi er ligaens dårligste på å få ballen i mål. Trodde alle hadde fått med seg det. Mens Stjørdals Blink har scoret på 13 av 21 avslutninger på mål (62 %) har vi scort på 7 av 30 (23 %). Ingen andre lag har i ligaen har scort på mindre enn 30 % av sine avslutninger på mål.

    Vi er nesten dårligst i ligaen på å treffe mål med avslutningene våre og klart dårligst i ligaen på å score mål på de av avslutningene som treffer mål. Samtidig er en forsvarspiller den mest målfarlige spilleren i laget. Så hvis forsvaret vårt er så dårlig, hva med den offensive delen? En av forumets grinebitere haddde vel en konklusjon for lang tid tilbake om at vår manglende målevne i all hovedsak skyldtes forsvarspillernes manglende offensive kvaliteter. Hvor fjern kan man egentlig bli. Det er det store spørsmålet.
    Ingenting feil med resonnementet til Trigz. Vi har sluppet inn mål på nesten samtlige angrep mot. Det blir målsjanser utav ingenting, ofte skaper vi dem selv, enten aktivt (som klareringen til Melga i går) eller passivt, ved å ikke være der det skjer. Der det ikke har blitt baklengs har vi blitt reddet av Christiansen eller stengene. At vi har et like stort problem offensivt gjør at det defensive medfører poengtap.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7004

      Opprinnelig skrevet av Gjedda
      Bare 2 lag har sluppet inn færre mål, en av sidebackene er vår toppscorer og forsvarsleddet har scort
      42 % av våre mål. Er det forsvaret vårt som er drit dårlig? Er det hovedkonklusjonen så langt? Hvilken fantastisk resonneringsevne trigz..
      Ingen grunn til å være spydig. Det blir store sjanser nesten hver gang forsvaret settes under press. Så også i går. Det setter resten av laget under ekstra press for å sette sjansene sine, en ettmålsledelse er ikke nok for oss. Du syns altså at forsvaret vårt er bra? Kan du kvalifisere den meningen?

      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Gjedda
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2015
        • 147


        LSK har et stort problem i det offensive spillet ved at vi har så dårlig kvalitet på avslutningene våre. Det er der vi skiller oss merkbart ut i forhold til alle andre lag i ligaen. Det overskygger de defensive problemene. Det er poenget.

        Det blir derfor så fjernt å påpeke at forsvaret vårt er dritdårlig når kun 2 andre lag har færre baklengs enn oss. Dette er Obos, og da må man sammenlikne med det nivået som er i Obos. Det renner inn mål som bare det i norsk fotball og i Obos. Det er virkeligheten som vi må relatere vårt spill til. Både defensivt og offensivt. Det er sammenlikningsgrunnlaget. Og i forhold til Obos nivå er LSK blant de beste lagene til å unngå baklengs. Det er et faktum. Hvordan kan vi da være "drit dårlig" i forhold til det nivået vi spiller på? Samtidig har sidebackene bidratt relativt sett høyt til målpoeng. Jeg synes dommen til Trigz over forsvaret vårt er ufortjent hard og latterlig i forhold til det nivået vi faktisk befinner oss på. Han har håpløst høye forventninger til hva slags nivå forsvarspillet vårt skal inneha når fakum er at vi er blant de beste lagene i Obos til å unngå baklengs.

        Min vurdering av forsvarspillet er at også jeg er noe skuffet så langt. Hadde god tro på at vi i år skulle være det laget som slipper inn minst mål i Obos med en baklengsrate på godt under 1 per kamp. Synes også motstander har fått for lette mål og at de har for høy scoringsrate på sine avslutninger. Men i motsetning til avslutningskvaliteten vår er disse skuffelsene veldig moderate.

        Det negative avviket i forhold til forventningene ligger på et mer beskjedent nivå. I de første kampene så det ganske solid ut, da tok forvarsleddet ganske greit piffen ut av motstanders angrepsspill, men i de senere kampene har det vært variabelt, litt sånn typisk LSK for tiden. Bra og dårlig om hverandre. For få perioder hvor vi er stabilt gode. Men som sagt det store negative avviket i forhold til forventningene går på det offensive spillet og da spesielt avslutningskvaliteten. Det er der virkelig skoen trykker. Uten at jeg av den grunn vil si at våre offensive spillere er drit dårlige. Jeg synes jo ikke det selv om vi har aller dårligst uttellingsrate på våre avslutninger av samtlige lag i Obos. Uttrykket "drit dårlige" er for sterkt og tøyer virkeligheten for mye til at det blir særlig seriøst. Det er sånn som man kan si i frustrasjon over situasjonen der og da, men som bare er tomme ord når så å si nesten alle andre lag i samme liga slipper inn flere mål enn oss. Normalt gliser jeg vel egentlig bare litt over sånne meningsytringer, men synes også av og til at de ikke skal få stå uimotsagt når objektive fakta trekker i en klart annen retning.

        Kommentar

        • Henke25
          Medlem
          Møteplager
          • Jun 2018
          • 79

          Dersom vi skal ligge å vake rundt midten i denne ligaen så er jeg enig med deg. Problemet er at jeg ønsker opprykk.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7004

            Målestokken er å rykke opp. Ut fra den er den defensive prestasjonen selvsagt drit dårlig, all den tid vi har et klart overtall i banespill og ballinnehav i kampene våre. I går kveld slapp vi Jerv inn i kampen på en situasjon der tre mann hadde muligheten til å avverge. Vi var på vaklende grunn på 2-2 og kunne tapt på slutten. Ingen bak der står fram som ledere, og de skaper ikke trygghet. Vårt forsvar slik det fremstår nå er selvsagt langt under pari, i likhet med laget som sådan, med mindre middelhavsfarer i OBOS er det vi ønsker å strekke oss etter. Godt mulig du mener de har levert noe i nærheten av akseptabelt, det får stå for din egen regning. Lyspunktet er kanskje at Salquist var mer bekvem etter at de byttet side i går, og fikk til mer med ballen. Kanskje det løsner, men foreløpig er de langt unna. Og de startende backene er skandaløst svake.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2829

              At vi ikke klarer å sette ballen i mål har vært et problem i mange år. Var vel et år vi nesten hadde flest målsjanser av samtlige lag og vi lå allikevel som vanlig i nedrykksumpa. Har sittet mange ganger og sett på oppvarmingen og de klarer faen ikke å score på åpent mål engang. Den ene gangen var det vel 3 mål på 30 skudd eller noe. Uvirkelig å se på. Det verste er at dette er enkelt å løse bare man gidder. Stå igjen og tren på skudd på mål. De er faen meg fotballspillere. Det handler om å score mål. Tipper alle løper hjem etter trening for å spille fifa. Håper for guds skyld de er bedre i det enn å spille fotball selv.
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                Jeg er enig i at målene vi får imot er altfor enkle, men mener fortsatt at det er det offensive som er problemet. Det er ingen plan, liten kraft, og ingen fart over angrepene våre. De sjansene vi kommer til virker tilfeldige. Hvorfor Ranger ikke spiller er det store spørsmålet, og jeg mener Knudsen også burde fått mye mer spilletid.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2082

                  Politiet måtte sende tre patruljer for å beskytte LSK-spillerne mot sine egne supportere på Åråsen stadion, natt til lørdag.


                  Kan ikke se vi har diskutert dette andre steder her på forumet ( kopiert fra nyhets tråden)

                  Men hva er det som skjer ?
                  Ja fleste av oss er missfornøyde , men det burde da holde å få ‘få ut litt dritt’ på forumene vel ?

                  Kan ikke se hva vi er tjente med dette ?

                  ( bare å flytte innlegg om dette er diskutert annet sted?)

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 797

                    Hvis sportsklubben fortsetter det løpet de gjør nå så slipper de i alle fall slike hendelser. Noen år med OBOS og påfølgende nedrykk til postnord så kommer nok selv de mest hardbarka fansen å bli likegyldige. Da kan Mesfin og Bakke sitte der og styre skuta uten at noen reagerer eller bryr seg.

                    Legger forresten merke til at lokalpressen allerede er på vei dit. Utenom å dekke kamper skriver de ingenting om LSK av betydning, og de dekker alle tre OBOS-lagene fra Romerike helt likt.

                    Sagt med andre ord: Mesfin og co må gjerne bruke energien sin på å klage over reaksjoner fra fansen. Eller de kan hente frem lovnadene fra i vinter da de lovte å snu hver stein, satse på unge talenter og stake ut en sportslig plan som skulle ta LSK til toppen av norsk fotball.

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2082

                      Ikke uenig en del av dine poenger/synspunkter her plantemiddel.

                      Men det ingen hjelp i å ha Evt enda mere redde spillere ute på banen.
                      Samt bla så har vi veldig mange sponsorer på 1 års kontrakter.
                      Om vi ikke presterer på banen , så tviler jeg på om de vil assosiere seg med dette videre da?

                      Kommentar

                      • Grankanari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2018
                        • 125

                        Jeg skjønner godt hvorfor det oppstår slike protester/aksjoner. Men syntes det hele kunne blitt gjort på en mer smart måte som ikke innebærer truende oppførsel. Men, ja, skjønner at det koker i topplokket når elendigheten aldri gir seg. Men, hvorfor i all verden trues spillerne? De gjør alt de kan. De løper livredde rundt med adrenalinnivået så høyt at de ikke klarer å tenke logisk. Spillerne nærmest gråter og spiller samtidig. De er skuffet over seg selv, og laget. De vil de vil, men får det ikke til. Hvorfor? DE ER IKKE BEDRE. Man kan ikke lære en mullvarp å fly. Styret og Mesfin har styrt denne skuta rett i isfjellet. Vi har ikke spillere som kan spille fotball. Jeg foreslår at neste demonstrasjon (ikke voldelige/truende) tar for seg styret og sportssjef. Det er de som ikke har gjort jobben. Vi har en haug av Obos/post nord-spillere. Da bør det ikke være så overraskende at vi ligger på 9. plass.

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 797

                          Gjedda: er du fortatt uenig i at forsvaret er drit dårlig eller mener du fortsatt at det negative avviket i forhold til forventningene ligger på et beskjedent nivå?

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3308

                            Verste stopperparet jeg noengang har sett i LSK.

                            Kommentar

                            • Henke25
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jun 2018
                              • 79

                              Sylsvakt. Relasjoner som står til stryk.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7004

                                Min kritikk av forsvaret står ved lag. Jeg har ikke ord.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6074

                                  Der, ka. Ranger som var problemet. Ordner seg nå.

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1815

                                    Synes vi har sett fryktelig tunge og energifattige ut i samtlige kamper. Med unntak av Ranger og tildels Kallevåg og Kaairinen, så ser det ut som samtlige har betong i skoa. Har det blitt trent for mye (feil) i den lange preseason?

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4207

                                      Dette har gått for langt. Jeg vil ha disse ut av klubben asap:

                                      Salquist
                                      Amundsen
                                      TLO
                                      SKM
                                      Mathew
                                      Ødemarksbakken
                                      Rafn
                                      Gustafsson

                                      Selges til høystbydende. Melga kan bli siden han er toppscorer. Hent hjem Baccay, få inn ny stopper og kjør:

                                      Christiansen
                                      Ranger - Slørdahl - Ny stopper - Baccay
                                      Krogstad - Kairinen - Knudsen
                                      Kallevåg - Hrcka - Moses

                                      Suppler med flere unge så fort de viser talent. Denna 15-åringen som fikk proffkontrakt i fjor eller Simon Bakken eller Tongnoy. Samma faen, jeg vil bare se noe nytt!
                                      Last edited by Kanarivogel89; 05.08.2020, 15:19.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6074

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Ny stopper
                                        Er dette en av de mange spennende stopperne MEsfin hadde på blokka som Sheriff erstattere, som desverre ikke kom til å rekke Grorud-kampen?

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4207

                                          Opprinnelig skrevet av HSft

                                          Er dette en av de mange spennende stopperne MEsfin hadde på blokka som Sheriff erstattere, som desverre ikke kom til å rekke Grorud-kampen?
                                          Var sikkert en eller annen kar Amundsen møtte på vandrerhjem på Koh Samui.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎