Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6074

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Var sikkert en eller annen kar Amundsen møtte på vandrerhjem på Koh Samui.
    Han og Kippe tenker jeg. Passer profilen og uten spillekontrakt.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2829

      Det er så skrekkelig å se på pasningskvaliteten i dette laget. De spiller hverandre opp i vanskelige situasjoner hver gang. Det handler vel også om at ingen gjør seg spillbare men allikevel. Til slutt ender det med en høy ball hvor vi taper duellen. Hva er planen bak dette? Og er det bare meg eller ligner Bakke noe jævlig på Ludvig fra Flåklypa i profil? Forklarer kanskje hvorfor han syns det er "farlig" å bruke de unge spillerne. Hvorfor må Ranger ut for eksempel? Fuck dette her
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Det største problemet er at klubb, spillere og mange her inne snakker om at opprykk fortsatt er målet. Det viser en graverende mangel på innsikt.

        Målet nå bør være å overleve i OBOS.

        Om vi fortsetter å insistere på 4-3-3, med den spillerstallen vi har nå, kan selv det målet være i overkant optimistisk.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2082

          Synes det er liten vits å henge ut enkelt spillere , når hele laget og ‘apparatet’ rundt , ‘stinker’ hele gjengen.

          Kommentar

          • Grankanari
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2018
            • 125

            Føler meg apatisk når jeg ser på LSK om dagen. Ikke spiller de bare dårlig fotball, men hele klubben er råtten. Klubben blir drevet som et firma som er livredd for å gjøre noe gærent, så det ender med å ikke gjøre noe i det hele tatt. Sånn har det vært i alt for mange år nå. De sitter å evaluerer, analyserer, drøfter, og ikke minst bruker tiden på å formulere gode unnskyldninger for at de skal fortsette å gjøre ingenting. Etter vi rykket ned satt hele Åråsen å håpet på at alle i klubben skulle gå. Men nei da, KOKKEN var den eneste som tok sluttpakke å gikk.

            De skal faen meg ha for at de har vært flinke til å ro seg unna med våseprat. Det tok ikke lang tid før halve Åråsen satt å mente det var bra at vi rykket ned -sånn at vi kunne bygge opp laget på nytt. Hva har skjedd egentlig, etter vi rykket ned? De skal ha for at de anskaffet Bakke og Myhre. Men thats it!

            Hvor er handlekraften? Hvor har det blitt av LSKs identitet? Klubben som kjørte på. Kjøpte spillere uten å ha penger. Hadde en egen stil utpå banen. Klubben rike arbeidsjern som Per og Per grav i lommene sine for å støtte.

            Fysj og æsj, for en gjeng.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              Sakser denne fra VG, hvor Eirik Bakke på noen setninger oppsummerer det helt på kornet:

              "Lillestrøm er blant de mest tradisjonsrike klubbene i norsk fotball. Alle har lyst til å slå deg, så alle lag kommer til Åråsen med energi. Forventningene til Lillestrøm er enorme. Det er tøft, men slik er det. Det snur fort i fotballen, men jeg vil ikke si hva de skal gjøre. Det får de finne ut selv, sier Sogndal-Bakke".

              Tror noen navnebror Bakke har en plan?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3891

                Gleder meg til å se Strømmen knuse denne gjengen med overbetalte, fotballdumme middelmådigheter! Det blir årets høydepunkt på veien nedover i divisjonene!!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Kjøttkaka
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2012
                  • 284

                  Jeg sliter med å forstå hva vi prøver på offensivt. Mathew ser ofte helt mutters aleine ut på midtbanen, og TLO kan se helt aleine ut på topp. Det ser hele tiden ut som vi har færre spillere på banen enn motstanderne. I går var kantene og Krogstad helt fullstendig usynlige. Ville vi egentlig ha lagt merke til om de ikke spilte?

                  Skal kantene være breddeholdere, eller skal de true bakgrom, eller hva er greia? Hva er egentlig rollen til indreløperne i dette laget?

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Vi trodde vi skulle overkjøre motstanderne våre. Vi trodde vi skulle dominere.
                    Slik ble det definitivt ikke. Det blei motsatt.

                    Vi trenger en leder, som Kasey, Kippe, Solbakken m.m.
                    Vi har ikke spillere til å beherske 4-3-3.


                    Er masse å ta tak i. Er så lei å bli utspilt. Lei av spillere og ledere som ikke takler presset. Da burde de kanskje finne en annen klubb å spille i? Det er vel ikke mer press her enn i f.eks. Brann?
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3308

                      Vi har pt ni spillere som står uten kontrakt etter denne sesongen, hhv. Amundsen, Rafn, Melgalvis, Kairinen, Kallevåg, Krogstad, Mauritz, Smarason og Mathew.
                      Av disse ser jeg det egentlig som naturlig at Kallevåg blir med videre. Krogstad søker trolig nye utfordringer hvis det ikke blir opprykk. Amundsen, Rafn og Elvis ser jeg som ferdig uansett, da disse ikke er gode nok. Mauritz virker fortsatt dessverre som han hemmes av skade(r), så med mindre han kan bevise noe som helst utover sesongen forsvinner også han. Smarason regner jeg uansett med er ferdig grunnet skadehistorikk, alder og lønn. Kairinen er kun på lån, og jeg tviler på om FCM vil låne han ut i to sesongen på nest øverste nivå. Mathew er ferdig.

                      Ødemarksbakken er en annen spiller jeg dessverre har mistet helt troen på. Kontrakt ut 2021 - og jeg håper de får til et salg i vinter. Kanskje en retur til Kisa.
                      SKM har kontrakt ut 2021, men kan ikke se han har noen potensiale til videresalg. Blir nok her ut kontraktstiden.
                      Gustafsson har egentlig ikke bevist en pøkk i LSK-drakt utenom Start i desember. Kontrakt ut 2021, har garantert en god lønn, og blir her trolig ut kontraktstiden.

                      Spillere med salgspotensiale? Pt. ser jeg ingen. Kanskje Ranger, men han har fortsatt tilgode å bevise noe. TLO har kontrakt til 2022, men slik han presterer er han neppe aktuell for andre klubber. Knudsen er en interessant spiller, men har kun kontrakt ut 2021. Slørdahl er interessant, men får ikke spille.

                      Slørdahl, Ranger, Baccay, MHC, Knudsen er spillere som nå må dyrkes. Det er åpenbart en generasjonsskifte som må til i klubben. Hvorfor en spiller som Knudsen som var vår beste spiller i vinter sammen med Ranger ikke får mer spilletid er for meg uforståelig. De tomme løftene om at hver enkelt stein skulle snus etter nedrykket, og at lokale profiler og ungdom skulle være en prioritet har vi sett nada til, og igjen tomme løfter fra styret og Mesfin. Et luftslott.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1358

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Sakser denne fra VG, hvor Eirik Bakke på noen setninger oppsummerer det helt på kornet:

                        "Lillestrøm er blant de mest tradisjonsrike klubbene i norsk fotball. Alle har lyst til å slå deg, så alle lag kommer til Åråsen med energi. Forventningene til Lillestrøm er enorme. Det er tøft, men slik er det. Det snur fort i fotballen, men jeg vil ikke si hva de skal gjøre. Det får de finne ut selv, sier Sogndal-Bakke".

                        Tror noen navnebror Bakke har en plan?
                        Til å begynne med må klubben legge fra seg holdningen om at «dette blir tøft, for alle vil slå oss».

                        Helt utrolig at Real Madrid klarte å vinne serien i år egentlig, de er jo tradisjonsrike og har mest ressurser, så alle ville jo slå dem...

                        Vi begynte med den unnskyldningen her allerede før sesongstart og pissa nesten i buksa fordi vi skulle møte Grorud(!). Med våre ressurser skal vi vinne de fleste kampene, så enkelt er det.

                        Mesfin får ikke til en dritt, men redder seg gang på gang fordi han kan prate for seg. Vi trenger en handlingens mann som kan gi oss resultater, ikke en ordsmed som ikke får til noe. Anbefaler Mesfin å gå inn i politikken, han vil passe perfekt i et lite parti, i en koalisjonsregjering, som i praksis ikke får til en dritt.

                        Kommentar

                        • Mats69
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • May 2014
                          • 9

                          Er litt oppgitt. Like mye på meg selv som klubb og spillere. MÅ se kampen, og får like vondt i magen hver gang "selv om det bare er fotball". Spillerne vi bruker i 2. omgang ville nok de fleste fått plass på de andre OBOS-lagene. Trenerne har vist at der gode. Forholdene er like for alle lag.

                          Forskjellen på når vi var gode i vinter og nå er at vi møter "desperate" motspillere som jobber hardere i duellene og som løper mer.

                          Det er nok dessverre for lett å demme opp mot LSK. Det er for lite variasjon og angrepene kommer likt i kamp etter kamp. Vi jobber imot en tett mur og etter hvert som løpene uteblir blir det tafatt/ser veldig dårlig ut. Island spilte 1-1 mot Argentina. Alle med fysikk og en kollektiv plan kan ødelegge for motstanderen. Trenger ikke å være gode fotballspillere. Hadde vært lærerikt for Bakke & Co med en gjennomgang fra Eirik Bakke på hans plan for å ødelegge våre angrep i går. Er vi gode nok taktisk?

                          Når vi stanger, blir det mye balltrilling bak. Initiativ som etter hvert må tas ender ofte opp som feilpasninger/for kompliserte løsninger. Da ser det ut som vi ikke kan spille ballen til hverandre og ALLE blir oppgitte. På og utenfor banen. Energitappende. Det er i all hovedsak når vi ligger høyt og hindrer motstanderen å komme ut, at vi skaper sjanser på feil vi presser frem – første 15 min mot Åsane. Dette orker ikke gutta i 90 min. Men kanskje er det en bedre «periodisering» av kamper som må inn her. Det er en fase hvor vi «tetter igjen» og kanskje kan få overganger, og det er en fase hvor vi presser høyt. Første omgang mot Sogndal var hverken eller og ble fryktelig feil.

                          Når spillerne sier de må tilbake på treningsfeltet å jobbe knallhardt, så lurer jeg på om det ikke heller er på «møterommet» man må jobbe mer med det taktiske. Hva gjør vi når vi stanger? Se på video, analysere motstanderen vi skal møte og begynne å ta hensyn til hvem vi møter og deres svakheter/mulige åpninger. Hva kommer de til å gjøre mot oss? Og hva gjør vi når de gjør sine taktiske grep?

                          Tror ikke vi kan «blodtrene» oss til et bedre resultat mot Sogndal. Scorer ikke TLO nå, så gjør han det ikke etter 2 timer trening. Han må komme i andre posisjoner.

                          Legger nesten alt ansvar på trenerapparatet for det vi må gjøre nå. Tror også det ikke trenger å ta så lang tid om de gjør det rett. Spillerne må få tro på en taktisk kollektiv plan og følge den. Treneransvar.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1199

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Vi har pt ni spillere som står uten kontrakt etter denne sesongen, hhv. Amundsen, Rafn, Melgalvis, Kairinen, Kallevåg, Krogstad, Mauritz, Smarason og Mathew.
                            Av disse ser jeg det egentlig som naturlig at Kallevåg blir med videre. Krogstad søker trolig nye utfordringer hvis det ikke blir opprykk. Amundsen, Rafn og Elvis ser jeg som ferdig uansett, da disse ikke er gode nok. Mauritz virker fortsatt dessverre som han hemmes av skade(r), så med mindre han kan bevise noe som helst utover sesongen forsvinner også han. Smarason regner jeg uansett med er ferdig grunnet skadehistorikk, alder og lønn. Kairinen er kun på lån, og jeg tviler på om FCM vil låne han ut i to sesongen på nest øverste nivå. Mathew er ferdig.

                            Ødemarksbakken er en annen spiller jeg dessverre har mistet helt troen på. Kontrakt ut 2021 - og jeg håper de får til et salg i vinter. Kanskje en retur til Kisa.
                            SKM har kontrakt ut 2021, men kan ikke se han har noen potensiale til videresalg. Blir nok her ut kontraktstiden.
                            Gustafsson har egentlig ikke bevist en pøkk i LSK-drakt utenom Start i desember. Kontrakt ut 2021, har garantert en god lønn, og blir her trolig ut kontraktstiden.

                            Spillere med salgspotensiale? Pt. ser jeg ingen. Kanskje Ranger, men han har fortsatt tilgode å bevise noe. TLO har kontrakt til 2022, men slik han presterer er han neppe aktuell for andre klubber. Knudsen er en interessant spiller, men har kun kontrakt ut 2021. Slørdahl er interessant, men får ikke spille.

                            Slørdahl, Ranger, Baccay, MHC, Knudsen er spillere som nå må dyrkes. Det er åpenbart en generasjonsskifte som må til i klubben. Hvorfor en spiller som Knudsen som var vår beste spiller i vinter sammen med Ranger ikke får mer spilletid er for meg uforståelig. De tomme løftene om at hver enkelt stein skulle snus etter nedrykket, og at lokale profiler og ungdom skulle være en prioritet har vi sett nada til, og igjen tomme løfter fra styret og Mesfin. Et luftslott.
                            Det tok 30 sekunder i andre omgang i går å se hvorfor Melgalvis foreløpig er ett bedre alternativ enn Ranger. Merkelige bytter fra Jerv kampen der man i små glimt så brukbart spill. Trenerene tar ut de beste i troppen til startelveren og jeg kan ikke se andre enn keeperplassen der de yngre foreløpig kan utfordre de etablerte.
                            Direkte opprykk har jeg ikke hatt tro på før sesongen men en kvalifiseringsplass bør være mulig og der er mulighetene minst like store som de var for Start i fjor og da vil disse spillerene du rakker ned på konstant være helt avgjørende.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3308

                              Det tok meg 10 sekunder i vinter å se at Ranger er et bedre og mer spennende alternativ enn Melgalvis. Det tror jeg vi alle er enige om. Og vi kjenner alle til din forkjærlighet til Melgalvis her inne. Som du sikkert er kjent med (?), har Ranger vært ute i flere mnd. Han trenger kamptrening. Og spiller han som i vinter er han et soleklart førstevalg på backplass.

                              At det rulleres i et tett kampprogram er ikke noe nytt. I går så vi to endringer fra laget som startet mot Jerv. Så vanvittig merkelig er det faktisk ikke.

                              Kommentar

                              • Gjedda
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2015
                                • 147


                                Drillo hadde et godt poeng når han sa at fotballen var teorifiendtlig. Den beste objektive indikator for å vurdere et lags forsvarsevne over tid er å se på hvor mange mål de slipper inn. Det er et tall som er rent for eventuelle subjektive forstyrrelser. Derom hersker det vel ingen tvil. En vurdering av et lags forsvarsevne kun basert på subjektive vurderinger blir for skrinn for meg.

                                Drillos erfaring var at det store flertallet av fotballmiljøet foretrakk at fotballanalytikeren holdt seg i bakgrunnen. En normal publikummer er jo forståelig nok totalt likgyldig til fotballanalyser. Og selv de fleste som liker fotballsnakk liker ikke å bli forstyrret av fakta fordi det ikke nødvendigvis støtter så godt opp under egne inntrykk. Drillo mente at fotball var dene eneste idretten hvor faktisk kunnskap blir sett ned på. Han har nok rett, men jeg tror det har bedret seg endel selv om det fortsatt er mange rare påstander som står sterkt i fotballen.

                                Personlig har jeg veldig sansen for den enkleste og mest nyttige av alle fotballanalyser. Den er så enkel at alle tar den for gitt og nærmest glemmer at den eksisterer. Nemlig tabellanalysen. Den kan vel kalles fotball analysens skjelett. Forståelig nok vil klubbene gjennomføre sine videoanalyser og klassifikasjons nedtegninger i standardiserte skjemaer for å få kampen også omgjort til målbare tall og systematisk analysert. Som sammen med dataene fra de moderne tracking hjelpemidlene gir veldig mye info om hvordan kampene har vært. Og dersom analyseavdelingen er veldig flink så gjennomfører de også diverse regresjonsanalyser. Men for oss som ikke har tilgang til denne insideinfoen så er tabellanalysen en utmerket måte å ta tempen på en klubbs kvalitet.

                                Dersom jeg skal prøve å gjøre meg opp en vurdering av et lags kvalitet er det selvfølgelig for meg å ta utgangspunkt i de objektive tallene jeg har tilgjengelig. Utgangspunktet er derfor ligatabellen. Den lyver ikke. Jeg vurderer grovt sett angrepsevnen etter hvor mange mål laget har scoret og forsvarsevnen etter hvor mange mål som er sluppet inn. Verre er det ikke. Ser hvordan tallene er hjemme og borte. Deretter kommer de subjektive inntrykkene som prøver å forklare hvorfor tallene er slik de er og så sammenlikner man sine vurderingene med annen tilgjengelig fotball statistikk. Om det er noen av tallene som er vektlagt for høyt eller lavt pga ekstraordinære momenter knyttet til bestemte kamper. I denne analysen er egentlig mine subjektive vurderinger av liten verdi hvis de ikke kan underbygges av de fakta jeg har til rådighet. Ettersom man graver seg dypere i materien er det spesielt avvik fra et sammenlikningsgrunnlag man leter etter. Å lete etter begrunnelse for avvik er jo kjernen i selve fotballanalytikerens jobb. Altså det som skiller seg ut. På godt og vondt.

                                For LSK så langt ser denne skjelettanalysen slik ut. Jeg tar utgangspunkt i at målet til klubben er opprykk. Ingenting annet er akseptabelt, og det vil være en mislykket sesong om man ikke rykker opp. Ingen tvil om den saken. Jeg har vel aldri indikert noe annet. Derfor må LSK selvsagt satse alt på å bli blant de 2 beste. Og greier man å bli blant de 2 beste både til å score mål og til å unngå å slippe inn baklengs er sjansen veldig stor for at man også er blant de 2 beste poengplukkerne fordi korrelasjonen mellom målforskjell og poeng er såpass sterk.

                                I forhold til å bli blant de 2 beste på å unngå mål imot mangler LSK kun 1 mål selv etter den traurige Sogndal kampen. I forhold til ligasnittet slipper LSK inn 0,46 færre mål per kamp. Jeg vil tro at det fortsatt er gode muligheter for at LSK fortsatt kan bli blant de 2 beste lagene i ligaen på å slippe inn mål. Det bør være overkommelig. Man kan slakte forsvarspillet så mye man vil, og trekke fram alle våre mål i mot og andre episoder så mye man vil, men der er vi tross alt ikke langt unna det som må sies å være et slags akseptabelt mål for forsvarspillet.

                                I forhold til å være blant de 2 beste på å score mål mangler LSK 8 mål. Vi scorer 0,74 færre mål per kamp enn ligasnittet og er noe nede på en målprosent på 18%. Vi er nå dårligst i ligaen på å score mål.

                                Leser man hva jeg skriver fremgår det veldig klart fram at jeg ikke er fornøyd med forvarspillet vårt. Mine forventninger var jo at vi skulle være best i ligaen her. Hvordan kan jeg da være fornøyd. Jeg er ikke fornøyd med at LSK er 3. best i Obos på å unngå å få mål imot. Jeg er misfornøyd fordi jeg forventet at vi skulle være best, men jeg har mer problemer med å skjønne at alle de som mener at forsvaret vårt er full av dårlig kvalitet ikke er fornøyd med å bare være nr. 3 på å slippe inn mål. Den er ikke så lett å følge rent logisk.

                                Det viktige nå er å snu all denne negativiteten. Det beste spillerne og Bakke kan gjøre er antakeligvis å holde all ører lukket. Sålenge så å si ingen støtter dem med posivitet er det best å stenge omgivelsene ute så langt det går. Usikker på det finnes noen fungerende 12. mann i klubben for tiden. Ikke en som spiller på lag med laget ihvertfall. Tror vel egentlig at mange av de som klager egentlig er ganske så bekvemme med at laget gjør det dårlig. Synd å si det, men når man klager med slik letthet så er det nok dessverre slik. Jeg håper ikke Bakke har mistet troen på sin måte å spille på. Jeg syntes de første kampene vitnet om at noe bra kunne være på gang. Det gjelder å finne tilbake til det. Og den første perioden mot Åsane var jo faktisk noe av det beste jeg har sett av LSK på veldig lenge. Da var det raskt og presist få touch spill i flere sekvenser.


                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1199

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Det tok meg 10 sekunder i vinter å se at Ranger er et bedre og mer spennende alternativ enn Melgalvis. Det tror jeg vi alle er enige om. Og vi kjenner alle til din forkjærlighet til Melgalvis her inne. Som du sikkert er kjent med (?), har Ranger vært ute i flere mnd. Han trenger kamptrening. Og spiller han som i vinter er han et soleklart førstevalg på backplass.

                                  At det rulleres i et tett kampprogram er ikke noe nytt. I går så vi to endringer fra laget som startet mot Jerv. Så vanvittig merkelig er det faktisk ikke.
                                  Det å bruke treningskamper som målestokk er ikke holdbart. Hadde Baccay blitt målt på kun det så hadde han ikke vært i FFK nå. Det må presteres når man får sjansen. Baccay fikk flere kamper i fjor, var knapt over midtbanen på noen av dem. Ranger prøvde seg i går og vi så noe av det samme men han skal selvsagt ikke dømmes for en kamp.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3269

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                    Det å bruke treningskamper som målestokk er ikke holdbart. Hadde Baccay blitt målt på kun det så hadde han ikke vært i FFK nå. Det må presteres når man får sjansen. Baccay fikk flere kamper i fjor, var knapt over midtbanen på noen av dem. Ranger prøvde seg i går og vi så noe av det samme men han skal selvsagt ikke dømmes for en kamp.
                                    At Baccay ble lånt ut handler nok mest om omstendighetene. SKM ble vurdert som førstevalg, og da er det bedre at Baccay får kamptrening i Fredrikstad enn å sitte på benken. Reglene, slik jeg har forstått dem, for året sier også at vi kan hente han tilbake når vi måtte ønske. I tillegg har ikke andrelaget kommet i gang med sin sesong. Dersom Baccay kunne spilt B-kamper så tror jeg han ikke hadde blitt lånt ut. Jeg tror også han blir hentet tilbake dersom breddefotballen kommer i gang igjen. Et kortsiktig lån er derfor gunstig for både klubb og spiller, og det bør ikke leses for mye ut av dette lånet.

                                    Mår det gjelder Ranger i går, så fikk han nær ingenting å jobbe med da vi på død og liv skulle spille opp på venstresiden vår. De få gangene vi klarte å vende spillet så fikk han ballen i beina og ikke foran seg slik at han kunne sette fart. Dermed fikk han ikke utnyttet sin beste egenskap.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 845

                                      Er det noen som har vært og sett på noen treninger i de siste ukene?
                                      Hvordan oppleves TLO som kaptein på treningsfeltet?

                                      Personlig mener jeg det er feil at en spiss skal være kaptein. For meg skal alle spisser være egoistiske jævler som bryr seg om kun én ting: få ballen i mål.
                                      For TLO som har en skjør tro på seg selv fra før, så tror jeg han hemmes enda mer av å ha «ansvar» for alle 10 lagkameratene på banen.

                                      I den andre enden av banen lider vi av at vi ikke har én fast keeper. Med Maric i fjor slapp vi inn relativt lite mål med tanke på at det endte med nedrykk. Oppkjøringa til årets sesong startet med Igonen som opplagt førstevalg og Christiansen som utfordrer. Så overtar Christiansen plassen, mens Igonen vel taklet det dårlig. Så finner sportslig ledelse ut at vi må hente inn en rutinert og erfaren keeper til troppen, og etter kort tid har vi et nytt førstevalg på keeperplass. Ikke misforstå, backrekka har stått til stryk i flere tilfeller, men med en ubestridt ener i mål vil forsvaret ha en helt annen trygghet i det de gjør. Christiansen har på ingen måte gjort seg bort, men jeg synes han virket mer usikker etter at Coppens signerte. Men uansett hvem av de to som er best, så må den beste få lov til å stå de resterende kampene, selv om han har hatt en dårlig kamp. Det skaper større selvtillit og trygghet for alle de fem bakerste.
                                      Morten

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4207

                                        Et interessant innlegg sakset fra VGD:

                                        Tromsø har overrasket. I siste avgjørende runde hjemme mot Stabæk i fjor hadde vi 18 mann i kamptroppen, 10 av dem forsvant etter sesongen.

                                        Juha Pirinen - frigitt. (26 kamper i 2019)
                                        Eric Smith - Lån avsluttet (11 kamper i 2019)
                                        Onni Valakari - solgt. (29 kamper og toppscorer i 2019)
                                        Robert Taylor - solgt. (28 kamper i 2019)
                                        Runar Espejord - solgt. (18 kamper i 2019)
                                        Gudmund Kongshavn - frigitt. (16 kamper i 2019)
                                        Marcus Holmgren Pedersen - solgt. (17 kamper i 2019)
                                        Adrian Barlow - lån avsluttet. (7 kamper i 2019
                                        Morten Gamst Pedersen - frigitt. (29 kamper i 2019)
                                        Bryan Solhaug Fiabema - solgt. (1 kamp i 2019)

                                        Gir ny-trener Gaute Helstrup æren for poengfangsten. Ingen tvil om at TIL trengte en ny spillestil.



                                        Tromsø har altså 8 mann igjen fra nedrykket, og mange av de som forsvant var faste i startelleveren.


                                        Totaloverhalingen av stallen virker å ha gitt resultater. Jeg vet Mesfin messer i RB om at det "ikke bare er å kvitte seg med halve stallen", men jo det er vel det? Dersom man melder at spillere er til salgs, så får man solgt. I etterpåklokskapens navn kan man lure på hvordan ting hadde sett ut nå om man hadde kvitta seg med det mentale vrakgodset mens man hadde sjansen. Henta inn erfarne karer som Henning Hauger og strekt seg lenger etter Kristoffer Tokstad feks. Supplert med å gi flere unge muligheten. Umulig å si, men det er en fristende tanke nå som vi stirrer inn i avgrunnen.

                                        Kommentar

                                        • niko
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2008
                                          • 433

                                          Hvis man skal kvitte seg med spillere under kontrakt, kan dette skje på en av tre måter meg bekjent:
                                          1) En annen klubb kjøper spilleren
                                          2) Spilleren selv ønsker å forlate klubben, og man terminerer kontrakten
                                          3) Klubben betaler spilleren ut av kontrakten
                                          Hvis ingen vil kjøpe, spilleren ønsker å bli, og vi ikke har økonomi til å betale ut, er det ikke "bare" å kvitte seg med halve stallen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎