Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4264

    Opprinnelig skrevet av mrognan
    BBS på vei tilbake der han hører hjemme. Noen som har fulgt han de siste par sesongene og kan si noe om nivået hans pr. nå?

    Tror uansett han er en klar forsterkning til dagens tropp og kan gjøre stor forskjell resten av sesongen.
    Jeg digger BBS, ville selvsagt vært en fantastisk signering. Fyren er LSK-produkt tvers gjennom, og det ville være sinnsykt om vi fikk napp nå som vi attpåtil er i OBOS.

    Samtidig står det å lese i RB at det mangler finansiering før man kan få ham på plass. Skal vi sprenge banken for å skaffe enda en spiss? Hvorfor hentet vi i så fall Mauritz? Og Sannes vil jo presses enda lenger bak i køen. Hva er tanken her? Kan BBS feks spille på vingene i 4-3-3?

    Så skal det også sies at vi stadig er det minstscorende laget i OBOS (delt med Vinger). Klager ikke om vi får inn en klassespiller som BBS.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 872

      BBS spilte jo ikke spydspiss, det var Ujah. Så antar at både kant og indreløper er aktuelle posisjoner (og begge burde fungere bra hvis han fremdeles har det som gjorde han så god i LSK)

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1320

        Hvis BBS kommer MÅ det skiftes tilbake til 4-4-1-1. Vi kan da ikke hente en sånn spiller for å bruke ham ite av posisjon?

        Jeg er for så vidt enig i at det ikke kjennes bra å dytte Hansen og Sannes bakover i køen, men tallenes tale så langt er klare: vi må få fart på angrepsspillet vårt.

        Også dette med finansieringa: Fikk vi ikke nettopp 4-5 mill for Sinyan?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          Hvis BBS kommer MÅ det skiftes tilbake til 4-4-1-1. Vi kan da ikke hente en sånn spiller for å bruke ham ite av posisjon?

          Jeg er for så vidt enig i at det ikke kjennes bra å dytte Hansen og Sannes bakover i køen, men tallenes tale så langt er klare: vi må få fart på angrepsspillet vårt.

          Også dette med finansieringa: Fikk vi ikke nettopp 4-5 mill for Sinyan?
          Min første tanke var også at Bergmann er en fantastisk spiller som passer dårlig til 433. Mistenker nesten at Mesfin ble litt fornærma når Bakke valgte å spille 433 med en tropp Mesfin har brukt to år på å plukke sammen til et 442-lag. Nå har han jo omtrent bare signert 442-spillere etter vi la om. Kairinen er best som en av to sentralt, Kallevåg som kant i 442 og Bergmann rett bak en spydspiss.

          Men det er kanskje ikke umulig at Bergmann kan fungere bra i 433 om rollen eendres litt? Som falsk nier, likt Firminho, med Moses og Gustafsson som angriper boks kunne han kanskje fungert ganske optimalt?

          Hansen vet jeg ikke om er i køen en gang, veldig merkelig signering. Sannes kunne jo vært kant i den type system.

          Pengene ble vel brukt på gammel moro + Amundsen og Hansen tenker jeg. Sinyan ut og Amundsen og Hansen inn økte nok lønnsutgiftene våre. Er nok de løpende utgiftene som er bekymringen her.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1320

            Veldig mye rart som har skjedd på overgangsfronten i det siste. I fjor spilte vi 442 med et 433-lag, i år er det stikk motsatt. Og kjenner jeg blir dritforbanna hvis lønnsutgiftene til Coppens gjør at vi ikke har råd til Björn.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Coppens, Hansen, Amundsen er ikke gratis, så det er naturlig at det får konsekvenser et sted.

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                Jeg kjenner ikke til BBS så godt men det hjelper ikke å ha Ronaldo i boxen om vi ikke har dyktige pasnings spill og samspill. Synes vi har slitet litt med gode cornere og kampen mot KFUM så jeg Sannes vinket med armene ved flere anledninger og ville ha ballen. Når man ikke får ballen så er det vanskelig å score.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av Snow
                  Jeg kjenner ikke til BBS så godt men det hjelper ikke å ha Ronaldo i boxen om vi ikke har dyktige pasnings spill og samspill. Synes vi har slitet litt med gode cornere og kampen mot KFUM så jeg Sannes vinket med armene ved flere anledninger og ville ha ballen. Når man ikke får ballen så er det vanskelig å score.
                  Oi, om du er for ung til å ha fått med deg BBS så har du virkelig hatt et nitrist supporterliv! BBS var på laget sist LSK hadde et lag det var skikkelig morsomt å se på. Der har du gått glipp av noe, løp til youtube. Fantastisk spiller. Om vi får i gang han i skikkelig slag så er han mange mange nivåer over alle på laget vårt nå. Men han hører ikke hjemme i boksen. Han har en fantastisk passningsfot, herlig fysikk, voldsom hurtighet og ekstremt god teknikk, ikke en fantastisk avslutter. Best bak spissen der han kan slå spissen gjennom.

                  A video of the best player in the Norwegian Tippeliga. 20 year old striker from Iceland who playes for Lillestrøm SK, and has attracted some interest around ...

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 799

                    <ironi>
                    Alt for mye tika-taka fotball på den videoen der. Glad vi senere endret til den goda gamle mer direkte, fysisk spillestilen som LSK er så kjent for.
                    </ironi>

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2852

                      Er det en mann det er verdt å sprenge banken for, så er det BBS. Det tror jeg vil betale seg tilbake, mange ganger.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2852

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Oi, om du er for ung til å ha fått med deg BBS så har du virkelig hatt et nitrist supporterliv! BBS var på laget sist LSK hadde et lag det var skikkelig morsomt å se på. Der har du gått glipp av noe, løp til youtube. Fantastisk spiller. Om vi får i gang han i skikkelig slag så er han mange mange nivåer over alle på laget vårt nå. Men han hører ikke hjemme i boksen. Han har en fantastisk passningsfot, herlig fysikk, voldsom hurtighet og ekstremt god teknikk, ikke en fantastisk avslutter. Best bak spissen der han kan slå spissen gjennom.

                        https://www.youtube.com/watch?v=TKd7tNlyTX4
                        Raidet mot søpla er legendarisk, bare synd det ikke blei krona med en gåll. OG – spilt fram av Fetsundråneren med hælen!

                        Raidet mot Viking på venstresida, som endte med at Fredrik Gulbrandsen fikk ballen servert for åpent mål, for jeg fremdeles gåsehud av.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Bjarmann fortalte om første gang han så Bergmann i en podcast for litt siden. Sa at de så at han var en veldig god fotballspiller med en gang han løp ut på banen. Trengte ikke å se han røre ballen. Fantastisk steg.

                          Kommentar

                          • Snow
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2019
                            • 179

                            Bare det ikke blir en ny Sindre Mauritz-Hansen.(benkesliter pga tidligere skader)

                            Kommentar

                            • Kjøttkaka
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2012
                              • 287

                              Det er faktisk ikke lov å sammenligne Björn Bergmann Sigurđarson med Sindre Mauritz Hansen. En skadet Björn på krykker hadde gått rett inn på dette laget.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Om vi får Hansen på beina så kan vi ha en bra målscorer i OBOS. Får vi Bergmann på beina har vi fort den beste spillern i eliteserien neste år.

                                Hansen har vært skada i en evighet. Ikke spilt kamper på over et år. Bergmann er vel skadefri nå? Spilt kamper i bedre ligaer enn Norge denne sesongen.

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  Liker ikke at dette kom ut hvis det er noe i det. Her burde man sitte helt stille i båten ,hyyyysj

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3136

                                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                                    Liker ikke at dette kom ut hvis det er noe i det. Her burde man sitte helt stille i båten ,hyyyysj
                                    Regner vel med at det er nesten klart, og at offentliggjøringen er for å appellere til eksterne bidragsytere basert på hvor glade vi ble. En BBS i form kan være forskjellen på opprykkskamp og nedrykkskamp,

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3314

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                                      Regner vel med at det er nesten klart, og at offentliggjøringen er for å appellere til eksterne bidragsytere basert på hvor glade vi ble. En BBS i form kan være forskjellen på opprykkskamp og nedrykkskamp,
                                      Ja, dette tenker jeg også. Klubben ville aldri gått ut i media med dette med mindre det var spikret, hvertfall ikke trolle med fansen slik med tanke på hvor populær BBS er blant fansen.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7021

                                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                                        Liker ikke at dette kom ut hvis det er noe i det. Her burde man sitte helt stille i båten ,hyyyysj
                                        Björn ville ikke vurdert LSK med mindre han er eksepsjonelt glad i klubben. Dessuten er kona hans herfra, og de har kjøpt eiendom i Lillestrøm. Jeg tror ikke han gidder å dra noe annet sted hvis denne overgangen i det hele tatt er aktuell for ham.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1204

                                          Om Bjørn signerer betyr det at noen forsvinner ut. Slik tolker jeg Simon i intervjuet på Eurosport.no. Tror heller ikke Bjørn blir den eneste vi henter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎