Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    Det bor en god del fotball i dette laget, men skal det blomstre må 3 ting skje:

    1) ALLE spillerne må innse at de må jobbe LIKE MYE i OBOS som i Eliteserien. Å gå rundt og tro at vi er så gode at vi vinner på 90% er meningsløst.

    2) Vi må få anførere - på banen og utenfor. Noen må kalle en spade for en spade snart, men på en konstruktiv måte.

    3) Bakke må snart komme opp med en plan og et system som fungerer. Av alle de talentløse trenerne som har besudlet LSK de siste årene er han faktisk den verste. Det famles og fumles over hele linja, og Joachim Johnsson har faktisk helt rett når han sier at LSK fullstendig mangler en plan og et eget spill.

    Uten at disse 3 punktene innfris, så blir det nedrykkskamp.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4207

      Opprinnelig skrevet av HSft

      Det absolutt minstekrav bør være at han klarer å opprettholde balltempo ved å sende ballen raskere til back eller stopperkollega.
      Alt dette og mer hadde vi jo i Salquist. Lå an til å bli blant de beste stopperne jeg har sett i LSK-drakt på vårparten i fjor. Så gikk alt i dass av en eller annen grunn. Sukk...

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        Never change a Winning team.

        Det fungerte borte mot KFUM og så roter Bakke det til igjen.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Opprinnelig skrevet av Snow
          Never change a Winning team.

          Det fungerte borte mot KFUM og så roter Bakke det til igjen.
          Fungerte og fungerte. Vi hadde marginene på vår side for én gangs skyld. Prestasjonen var ikke noe spesielt, og vi var ganske ufarlige utenom målene vi scora. I tillegg ble Tavakoli snytt for en soleklar straffe.

          I dag var vi uten tvil det beste laget på banen i samfulle 90 minutter. Dessverre har vi tidenes dårligste forsvar, så motstander trenger kun to målsjanser for å ødelegge. Jeg synes vi var ganske så ålreite etter at Mathew gikk ut. At vi brant 75% de sinnsyke sjansene vi fikk kan ikke Bakke lastes for. Synes ikke det var stort mer Bakke kunne utretta i dag. Vi styrte spillet og jeg hadde trua på seier. I andre kamper har jeg følt at vi kunne spilt til sola står opp uten å score.

          Men det er resultatet som teller, og 2 poeng mot Kisa og Raufoss er ikke i nærheten av godt nok. Vi er nødt til å vippe disse kampene i vår favør, og dette klarte vi mot Kåffa. Men selv en blind høne kan finne korn...

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2253

            Håper det mirakuløst skal snu. Dessverre er nok materiellet ikke godt nok, med eller uten BBS. Som nevnt tidligere spilte vi de første rundene mot lag som i begynnelsen hadde en viss respekt mot "favoritten" LSK. I de siste kampene derimot har laga gått rett i strupen på oss. Selv med 10 mann hadde Raufoss trua på 3p. Når tempoet skrus opp ser vi mangler på basisferdigheter. Pre korona så de derimot ut at vi plutselig hadde ervervet disse. I etterkant kom nok det av at de vi møtte spilte på under halv maskin. Så lurt trill rundt kan man bli.
            Jeg aner konturene hva vi fikk servert i ES. Sporadisk god innsats mot de beste for så å tråkke i baret mot de antatt dårligere. Lukter desverre nedre halvdel av slikt. Men tar gjerne feil

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              Bare å stikke finger'n i jorda og innse at LSK ikke har spisser som passer til OBOS. Motstanderne er godt defensivt organiserte, og mange parkerer bussen.
              TLO får ikke rom nok, lite bakromsmuligheter, og er ikke hodesterk nok til å klare å bli den toppscoreren vi trenger.
              Sannes har ett bra potensiale, men er p.t. ikke god nok, og har heller ikke forutsetningene til å lykkes som midtspiss for LSK i OBOS sånn jeg ser det, så lenge man på død og liv skal sende avgårde langballer med snø på. Blir mye kriging (noe han er god på), men lite mål.
              Tempoet er såpass lavt, og det er såpass lite bakrom at man trenger en fysisk sterk spiss som er god på hodet. En slik spiss med BBS tror jeg ville gjort susen.

              Vi har ingen slik spiller å sett innpå.

              Laget sammensetning samsvarer ikke med hva man har behov for i Obos. Kudos til Simon for BBS, men mye annet å sette finger'n på.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 797

                Opprinnelig skrevet av kunden
                Håper det mirakuløst skal snu. Dessverre er nok materiellet ikke godt nok, med eller uten BBS. Som nevnt tidligere spilte vi de første rundene mot lag som i begynnelsen hadde en viss respekt mot "favoritten" LSK. I de siste kampene derimot har laga gått rett i strupen på oss. Selv med 10 mann hadde Raufoss trua på 3p. Når tempoet skrus opp ser vi mangler på basisferdigheter. Pre korona så de derimot ut at vi plutselig hadde ervervet disse. I etterkant kom nok det av at de vi møtte spilte på under halv maskin. Så lurt trill rundt kan man bli.
                Jeg aner konturene hva vi fikk servert i ES. Sporadisk god innsats mot de beste for så å tråkke i baret mot de antatt dårligere. Lukter desverre nedre halvdel av slikt. Men tar gjerne feil
                Bortsett fra noen av de bakerste (ikke keeper), så er materialet mer enn godt nok til å hevde seg i OBOS. Vi har et drøss med spillere som holder god ES-kvalitet. Ikke at kvaliteten i ES er spesielt høy, men det er uansett et faktum.

                Så er fotball sånn at om laget ikke fungerer så fungerer heller ikke enkeltspillerne. Det er Bakkes jobb å sørge at gruppa fremstår samlet og ikke henger med hue, at folk vet hva de skal gjøre på banen, at rett spillere spiller på rett plass osv. Her mener jeg Bakke og forsåvidt hjelpeapparatet hans har feilet fullstendig. Om han ikke har evner til å skape et spillesystem av kvalitet, så bør han i alle fall klare å skape en gruppe som samarbeider godt på banen og som spiller med humør. Med ferdighetene som er i spillerne så ville det være nok til å rykke opp.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 797

                  Lokalavisa ute med en lang kronikk om klubben nå. Mener Bakke er rett mann pga tidligere meritter og at Mefsin er rett man pga kort tid i stillingen. Problemet er visstnok spillerene og administrasjonen

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2253

                    Må si meg enig med den analysen. Det er spillera som m¨spelle. Hvis de må fly til psykolog for hver eneste motbakke så bør man finne på annet å gjøre. Bakke kan ikke babysitte 20+ mannfolk 24/7.
                    Fotball handler om å trene, og kompensere for manglende talent. Klarer man ikke det så har man funnet sin begrensning.
                    Hvor mange trenere skal vi skylde på egentlig? Det er vel bevis nok i seg selv. Ihvertfall for meg.
                    De vi hadde med x-faktor og potensiale er solgt. De som er igjen, vel ... Mulig dette var harskt, men det er den brutale sannheten. Ikke vits å gnåle om det samme om og om igjen

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 434

                      Hvem sitt ansvar er det å få laget til å fungere som et lag da? Hvis ikke det er en treners ansvar, hva er det egentlig en trener har for slags oppgaver da? Ta ut 11 mann for 90min 1 gang i uka?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6074

                        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                        Lokalavisa ute med en lang kronikk om klubben nå. Mener Bakke er rett mann pga tidligere meritter og at Mefsin er rett man pga kort tid i stillingen. Problemet er visstnok spillerene og administrasjonen
                        Administrasjonen blir vel også frikjent i rb? Bare spillerne sin feil. Ikke de som har henta dem, trener dem, tar dem ut på laget og ansetter haksedoktoren som skal få dem i slag mentalt.

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 457

                          RB frikjenner vel med denne artikkelen også Jörgen Lennartsson, siden han stort sett hadde de samme udugelige spillerne.

                          Det er mulig han har rett og at verken Kjetil Knutsen eller Jürgen Klopp hadde klart å få noe mer ut av denne gjengen.




                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            Har ikke RB, så har ikke lest analysen. Men hvis konklusjonen er at Bakke ikke har ansvar for feil formasjon, merkelige laguttak, dårlig motivasjon og manglende samhandling, ja da kan jeg ikke ta det alvorlig. Da kunne vi like godt beholdt Lennartsson, visna bort sakte men sikkert, og gitt faen i å selge inn et 5-års prosjekt med en lysende fremtid, og så presentere en ny trener som gjør akkurat de samme feilene som den forrige.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4207

                              Vinger utligner på straffe på kampens siste spark mot Kåffa. Kjemperesultat for oss.

                              Stjørdal, Grorud og Åsåne ligger der oppe nå, men jeg tviler på at de har stabiliteten til å holde hele veien inn. Typiske opprykkslag med masse energi i starten av sesongen. Historien tilsier at det dabber av. Vi har utrolig nok fortsatt alle muligheter. Sinnsykt surt å tenke på at vi hadde vært 4 poeng unna Ranheim om vi ikke hadde kødda det til mot Kisa og Raufoss. Burde bikka i vår favør mot Jerv og, og da hadde vi vært oppe på samme som Sogndal.

                              Ikke at jeg prøver å unnskylde prestasjonene våre -- vi har vært ræva -- men det kunne og burde sett lysere ut, spill og sjanser tatt i betraktning. Føler det er nødt til å løsne på et tidspunkt. Laget er bedre enn resultatene tilsier.

                              Gi oss 9 poeng i de tre neste, så har vi fort heng på Ranheim og Tromsø før vi (m/ Björn!) skal møte dem. Ting kan se veldig annerledes ut i midten av september.

                              Så trekker jeg meg tilbake og knasker videre på lykkepillene mine
                              Last edited by Kanarivogel89; 18.08.2020, 20:24.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7004

                                Jeg kommer ikke bort fra at mange av disse spillerne er mentalt tungt preget, nesten knekket, av traumet etter nedrykket. Tviler ikke ett sekund på at det var de mørkeste timene mange av dem har hatt i livene sine. Dessuten forventes det av en gjeng spillere som inntil i fjor var drillet til å holde det tett bakover og knipe akkurat nok poeng til å holde plassen, at de nå skal dominere og styre kamper. Det har de kollektivt ikke ferdigheter til, det er ikke en slik spillerstall vi har tatt med oss ned i Obos.

                                Men det mentale er det vesentligste. Jeg kan godt akseptere enda en sesong i Obos hvis det betyr at vi hiver ut det meste av den eksisterende stallen, iallfall de såkalte "stjernene" som beviselig ikke tålte støyten i desember, og får med oss et ungt, fremadstormende og fremoverlent lag tilbake i Eliteserien. Rykker vi opp med denne gjengen vi har nå, tror jeg det bærer rett ned igjen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3120

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Stjørdal, Grorud og Åsåne ligger der oppe nå, men jeg tviler på at de har stabiliteten til å holde hele veien inn.
                                  Stjørdal og Grorud muligens, men ikke Åsane - de er en fryd å se spille fotball. Problemet for oss er at alle disse 3, og brorparten av de andre lagene over oss, har en grunnspill som gjør at de vet hvor de har medspillerne. Ja, det mangler på kvalitet både her og der, men du kommer langt i OBOS med energi, spilleglede og samhandling.

                                  Vi? Tja, det må skje store endringer. At spillerne går i seg selv, som TLO varsler, er en god start, om det er mer enn ord. Så må Bakke akseptere at ting ikke fungerer, og være villig til gjøre endringer. Det er ikke et nederlag, det er å være pragmatisk, å få kart og terreng til å passe sammen.

                                  Har jeg gitt opp tanken på opprykk? I praksis ja, men vi er i det minste nå i en utfordrer-rolle. Ingen frykter oss lenger, de fleste har avskrevet oss. Kanskje det er nettopp det som skal til for å få tilbake gleden i laget. Så får vi se hvor langt det bærer.

                                  Kommentar

                                  • scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

                                    LSK 2020: Gi meg litt mer av detta!

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3891

                                      Det aller, aller første klubben må gjøre, er å skaffe seg midtstoppere! I alle fall en! I dag har vi ikke en eneste midtstopper i troppen som holder et nivå i nærheten av Obos- eller Postnord-ligaen. Det er sjokkerende, men et faktum.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • hthaug
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 385

                                        Er det noen som kan komme med et referat fra årsmøtet?

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                                          Er det noen som kan komme med et referat fra årsmøtet?
                                          Tenker du på medlemsmøtet i regi av LSK og KFL?
                                          Der var RB, så du finner en grei oppsummering i avisa.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎