Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2253

    Går rykter på FB siden at Coppens har dratt til Carl Zeiss Jena. Må innrømme at jeg ikke skjønner bæret av hva folk skriver i den tråden

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 433

      Tipper det skyldes en feil i Eurosports oversikt over OBOS-ligaen. Der var Coppens plassert på utgående i stedet for innkommende.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9329

        Eurosport har ikke hatt en eneste runde riktig på grafikken før kampstart. Vil vi se "Lillestrøm - Ranheim 20:30" i dag?

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 456

          Kristoffer Ødemarksbakkens forklaring på drømmedebuten var like enkel som den er komplisert: – Når man får like mye ros på en uke som man har fått resten av året, gjør det noe med deg.

          Det er betenkelig dersom det er slik at vi har et trenerapparat som ikke er i stand til å utføre noe så fundamentalt som å bygge selvtillit. Forhåpentligvis er ikke Ødemarksbakkens følelser utbredt i stallen.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1309

            Opprinnelig skrevet av Dumbo
            Kristoffer Ødemarksbakkens forklaring på drømmedebuten var like enkel som den er komplisert: – Når man får like mye ros på en uke som man har fått resten av året, gjør det noe med deg.

            Det er betenkelig dersom det er slik at vi har et trenerapparat som ikke er i stand til å utføre noe så fundamentalt som å bygge selvtillit. Forhåpentligvis er ikke Ødemarksbakkens følelser utbredt i stallen.
            Uten å spekulere altfor mye i hva som har skjedd med Ødemarksbakken er det en annen ting som er helt forskjellig fra LSK til Kisa - nemlig presset på spillerne. Forventningene til laget er helt andre i Lillestrøm, og det skal de være også. Vi er en storklubb i Norge og skal være i toppen av norsk fotball, Ull/Kisa er ikke sammenlignbart.

            Jeg er helt overbevist om at presset, oppmerksomheten og ikke minst den negative stemninga som finnes rundt klubben har negativ effekt på spillerne. Når det er sagt må vi kunne forvente at LSK-spillere skal takle det. Det er mulig det er noe som har blitt undervurdert når vi har rekruttert spillere de siste åra, men på grunn av presset må vi ha spillere som er sterkere mentalt enn hos konkurrentene våre i OBOS.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2253

              Temaet er tatt opp på FB og har tenkt på dette selv. Hvorfor skal TLO ta corner. Riktignok er han den i laget som antagelig slår best cornere (selvom ikke alle løftes høyt - kan være meningen), og scora sågar ved å skru ballen rett inn på Nadderud ifjor. Og var nære på å kopiere det mot Øygarden.
              Kairinen påstås å ha en god fot på dødball men er så langt ikke imponert.
              Allikevel mener jeg en spiss' posisjon på corner bør være i boks. Ultimat burde dette være en jobb for våre mindre hodesterke spillere. Det bør ikke være for avansert eller å kreve at et par utvalge spillere dedikeres og drilles i denne relativt basiske utførelsen

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1309

                Opprinnelig skrevet av kunden
                Temaet er tatt opp på FB og har tenkt på dette selv. Hvorfor skal TLO ta corner. Riktignok er han den i laget som antagelig slår best cornere (selvom ikke alle løftes høyt - kan være meningen), og scora sågar ved å skru ballen rett inn på Nadderud ifjor. Og var nære på å kopiere det mot Øygarden.
                Kairinen påstås å ha en god fot på dødball men er så langt ikke imponert.
                Allikevel mener jeg en spiss' posisjon på corner bør være i boks. Ultimat burde dette være en jobb for våre mindre hodesterke spillere. Det bør ikke være for avansert eller å kreve at et par utvalge spillere dedikeres og drilles i denne relativt basiske utførelsen
                Det er nok en litt vanskelig avveining, det der. Dårlig slåtte cornere er ufarlige selv om vi hadde hatt 11 Torgeir Bjarmann i feltet.

                TLO slår cornere som i hverfall _poteniselt_ er farlige. De er harde og flate, kan gå rett inn eller trenger bare en retningsforandring. Samtidig må han også stille inn siktet, for mange av dem blir bare stanga vekk på første stolpe.

                Jeg synes det er greit at han slår dem, i alle fall hvis alternativet er utoverskrudde cornere fra Kairinen.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3309

                  Verste jeg ser er utoverskrudde cornere. Meningen må være at de skal komme så kjapt og hardt at de blir vanskelig å avverge. Dessverre heades 90 % av cornere ut av førstmann ved stolpen.

                  Kommentar

                  • niko
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2008
                    • 433

                    Leste https://www.goodreads.com/book/show/...5-soccernomics for en del år siden, og mener det sto i boka at utoverskrudde cornere statistisk sett var mye mindre effektivt enn innoverskrudde, på tross av dette tviholdt mange trenere på utoverskrudde allikevel.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1309

                      Opprinnelig skrevet av niko
                      Leste https://www.goodreads.com/book/show/...5-soccernomics for en del år siden, og mener det sto i boka at utoverskrudde cornere statistisk sett var mye mindre effektivt enn innoverskrudde, på tross av dette tviholdt mange trenere på utoverskrudde allikevel.
                      Fatter ikke det - alle som har sett en fotballkamp kan se at innoverskrudde er mye farligere. Heldigvis virker det som at Bakke har skjønt det!

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3891

                        Nå begynner forsvarsspillet å ligne noe. Det er der fundamentet må ligge. Garnås er jo pur klasse på dette nivået.

                        Begynner å kunne tro på at det er mulig å bygge opp noe som har noe i ES å gjøre. Nå gjelder det å holde trykket oppe og ikke begynne å rote mot dårligere lag enn Tromsø og Ranheim.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4207

                          Neste tre kamper mot hhv nr. 15, 13 og 12 på tabellen. Nå har vi virkelig muligheten her, dere!

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Neste tre kamper mot hhv nr. 15, 13 og 12 på tabellen. Nå har vi virkelig muligheten her, dere!
                            Hysj! Nå må vi begynne å føre kamper mot lavtliggende motstandere igjen, og jeg kjenner angsten krype inn like uvelkommen som p****n til Trond Giske.

                            Kommentar

                            • hekk
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2019
                              • 219

                              Meldes på Twitter at kampen mot Jerv blir utsatt grunnet koronasmittet Jerv-spiller

                              Edit: Meldes også fra VG

                              Kommentar

                              • Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 553

                                Opprinnelig skrevet av hekk
                                Meldes på Twitter at kampen mot Jerv blir utsatt grunnet koronasmittet Jerv-spiller

                                Edit: Meldes også fra VG
                                Dette må være positivt for oss mtp belastningen i den perioden
                                ________________________
                                TB

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4207

                                  Får bare håpe folk tar dette seriøst nå så ikke flere klubber blir satt i karantene. Frykter hele sesongen ryker om vi blir spillende til langt utpå vinteren...

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2253

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Får bare håpe folk tar dette seriøst nå så ikke flere klubber blir satt i karantene. Frykter hele sesongen ryker om vi blir spillende til langt utpå vinteren...
                                    Skulle så skje kan det hende man kan avikle innendørs i selekterte haller. Forbundet bør muligens se muligheten for å ha "infill" kamper, altså bytte om på terminlista flytende slik at man kommer i mål

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 848

                                      Jeg observerer at Norsk Tipping nå har Lillestrøm som favoritter, ikke bare til å rykke opp, men til å ta førsteplassen.

                                      Kommentar

                                      • plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 797

                                        LSK er mine favoritter til å rykke opp også

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          LSK er mine favoritter til å rykke opp også
                                          Iiiiik! Her jinxes hele serien. Slutt med det!
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎