Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3891

    Opprinnelig skrevet av Tjodleif
    Jeg observerer at Norsk Tipping nå har Lillestrøm som favoritter, ikke bare til å rykke opp, men til å ta førsteplassen.
    Hysj! Ikke fortell dette til spillerne!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3891

      3 seire på rad for første gang siden 2017! Og vi slipper ikke inn mål lenger. Og BBS tilbake! Og Knudsen åpner også målkontoen! Hvor skal dette ende?
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Holterkanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 553

        Passe Bjørnete Wibber over det målet
        ________________________
        TB

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 431

          Er tre ting som jeg var overbevist om før kampen, og jeg er enda mer sikker på etter kampen:

          1: Bør ikke være noe tvil om at angrepsrekka bør bestå av denne gjengen framover: DG - BBS - TLO
          BBS er uendelig mye bedre som midtspiss enn TLO. Og Thomas slo gjennom hos Tromsø på venstrekanten. Er ganske sikker på at vi får se en enda bedre halvdel av sesongen med Thomas på venstrekanten enn hva vi har sett av han så langt som midtspiss.

          2: Magnus Knudsen er best sentralt i banen, og har en veldig stor karriere foran seg.

          3: Ranger er den beste høyrebacken i laget og kommer til å vise enda høyere nivå i andre delen av sesongen.

          Så er det nydelig at vi endelig har to veldig gode midtstoppere. Som i tillegg utfyller hverandre perfekt.

          Kommentar

          • Nosferatu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 640

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Jeg syns det er helt opplagt at Kairinen ikke er en indreløper. (...) Kairinens naturlige posisjon er den Matthew har.
            Opprinnelig skrevet av Nosferatu
            Helt enig. Jeg slutter meg til dem som mener at å bytte om på Kairinen og Mathew vil gjøre allverdens forskjell.
            Her fikk noen og enhver en retrospektiv klapp på skulderen av forsynet - for en ressurs vi har i Kairinen. Selv i en for ham tilsynelatende unaturlig indreløperposisjon har han sett meget klok og ressurssterk ut - og som anker i dag? Jøye meg. Måtte han få bli der!

            Opprinnelig skrevet av banan
            Er tre ting som jeg var overbevist om før kampen, og jeg er enda mer sikker på etter kampen:

            1: Bør ikke være noe tvil om at angrepsrekka bør bestå av denne gjengen framover: DG - BBS - TLO
            BBS er uendelig mye bedre som midtspiss enn TLO. Og Thomas slo gjennom hos Tromsø på venstrekanten. Er ganske sikker på at vi får se en enda bedre halvdel av sesongen med Thomas på venstrekanten enn hva vi har sett av han så langt som midtspiss.
            Enig - jeg synes det ser ut som om Lehne trives aller best når han får angripe rom, gjerne fra flanken, og eksponere skuddfoten sin mer. Som duellspiller i feltet er han ærlig talt sånn passe.
            Your importance in this world is incalculable.

            Now get some sleep.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1309

              Er det i det hele tatt en sjanse for å beholde Kairinen utover denne sesongen? Jeg har ikke hørt noe om noen opsjon på kjøp, så går ut fra at den ikke finnes.

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 434

                Da vi signerte ham på lån ble det sagt at kontrakta hans med Midtylland går ut samtidig som låneoppholdet hos oss, og at det sånn sett var en mulighet for å få ham på free transfer, har ikke hørt noe om hvorvidt han har signert ny kontrakt med FCM

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                  Er det i det hele tatt en sjanse for å beholde Kairinen utover denne sesongen? Jeg har ikke hørt noe om noen opsjon på kjøp, så går ut fra at den ikke finnes.
                  Dessverre er muligheten for å beholde Kairinen meget liten. Midtjyllands forretningsmodell består delvis i å holde seg med en stall på 40-50 spillere, svært mange utleide, som kjøpes billig og selges dyrere; likner litt på et bemanningsbyrå. Kairinen har kontrakt ut 2021, og skal de få realisert gevinst på investeringa må de selge i løpet av neste år. Tyrkiske klubber, mange med penger til dyre spillerkjøp, sikler etter Kaan, med sin halvt tyrkiske bakgrunn. Vårt beste håp kan kanskje være et fortsatt låneopphold, der han viser seg fram med spilletid hos oss, særlig når/hvis vi rykker opp, men med vissheten om at han kan bli solgt og forsvinne fra Åråsen nærmest på dagen. Men heller ikke dette er nok særlig sannsynlig. Vi må nok finne en annen "midtbanegeneral" når både Mathew og Kairinen blir borte neste år.

                  Lenke som viser at kontrakten med Midtjylland går ut 2021:
                  Kaan Kairinen, 25, from Finland ➤ AC Sparta Prague, since 2022 ➤ Central Midfield ➤ Market value: €3.00m ➤ * Dec 22, 1998 in Kaarina, Finland


                  gilbert

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    Opprinnelig skrevet av gilbert

                    Dessverre er muligheten for å beholde Kairinen meget liten. Midtjyllands forretningsmodell består delvis i å holde seg med en stall på 40-50 spillere, svært mange utleide, som kjøpes billig og selges dyrere; likner litt på et bemanningsbyrå. Kairinen har kontrakt ut 2021, og skal de få realisert gevinst på investeringa må de selge i løpet av neste år. Tyrkiske klubber, mange med penger til dyre spillerkjøp, sikler etter Kaan, med sin halvt tyrkiske bakgrunn. Vårt beste håp kan kanskje være et fortsatt låneopphold, der han viser seg fram med spilletid hos oss, særlig når/hvis vi rykker opp, men med vissheten om at han kan bli solgt og forsvinne fra Åråsen nærmest på dagen. Men heller ikke dette er nok særlig sannsynlig. Vi må nok finne en annen "midtbanegeneral" når både Mathew og Kairinen blir borte neste år.

                    Lenke som viser at kontrakten med Midtjylland går ut 2021:
                    Kaan Kairinen, 25, from Finland ➤ AC Sparta Prague, since 2022 ➤ Central Midfield ➤ Market value: €3.00m ➤ * Dec 22, 1998 in Kaarina, Finland


                    gilbert
                    Håpet må være at han forlenger med Midtjylland, og klubben ser at han har fremgang hos oss slik at han blir nok en sesong forhåpentligvis i Eliteserien. Men håpet er dessverre tynt.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2252

                      Iflg er flere spillere på vei inn. Ihvertfall èn spiss for å erstatte Moses. Må vel etterhvert tenke på midtbanen. Både KK og Mathew må vi regne med forsvinner etter sesongen. Men også en back ville vært fint.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1309

                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        Iflg er flere spillere på vei inn. Ihvertfall èn spiss for å erstatte Moses. Må vel etterhvert tenke på midtbanen. Både KK og Mathew må vi regne med forsvinner etter sesongen. Men også en back ville vært fint.
                        Spissplass er bra dekka, synes jeg. Der har vi BBS, TLO og Sannes. Også på midten er det bra med spillere - vi vil trenge erstattere for Kairinen og Mathew, men de trengs ikke før etter sesongen.

                        Jeg mener vi trenger en god venstrekant nå som både Moses og Ødemarksbakken forsvinner. Per nå har vi ingen naturlige venstrekanter - både Knudsen og Kallevåg er bedre som indreløpere og er ikke drible-og-innleggs-vingen jeg ønsker meg.

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          Ser ikke behovet for nye angrepspillere selv om Moses forsvinner. Det bør isåfall være en som er ung og lovende.

                          Kommentar

                          • hekk
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2019
                            • 219

                            Ryktes at det er Tobias Svendsen som er på vei inn. Han er vel venstrekant?

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1309

                              Opprinnelig skrevet av hekk
                              Ryktes at det er Tobias Svendsen som er på vei inn. Han er vel venstrekant?
                              Tobias Svendsen gikk vel til Kamma i sommer? Det ville vært en merkelig overgang.

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Tobias Svendsen gikk vel til Kamma i sommer? Det ville vært en merkelig overgang.
                                Han selges i hvert fall til noen.

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1309

                                  Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                                  Det er i hvertfall en spennende signering! Han var ansett som et kjempetalent, men har kanskje stagnert litt de siste åra. Uten at jeg har sett så mye av Kamma i år har jeg skjønt at han har vært blant de bedre på et svakt Ham-Kam.

                                  Fortsatt bare unggutten - håper han kan få ut potensialet sitt hos oss.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6074

                                    Opprinnelig skrevet av hekk
                                    Ryktes at det er Tobias Svendsen som er på vei inn. Han er vel venstrekant?
                                    HAr kanskje vært det i HamKam? Spilt mest sentralt på midten på aldersbestemt, der jeg har sett han mest.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 1918

                                      Kjempespennende signering hvis det stemmer. Forhåpentligvis også noen vi kan knytte til oss for mer enn ut sesongen - drittlei av at halvparten av nøkkelspillerne har korttidskontrakter.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 1918

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        Iflg er flere spillere på vei inn. Ihvertfall èn spiss for å erstatte Moses. Må vel etterhvert tenke på midtbanen. Både KK og Mathew må vi regne med forsvinner etter sesongen. Men også en back ville vært fint.
                                        Enig i at vi må ha en langsiktig løsning på midtbanen, pr i dag har vi strengt tatt bare Knudsen som vi kan regne med fra kommende sesong. Backplass ser jeg ikke helt. Her har vi Baccay i bakhånd, så vi burde være godt dekket på både kort og lang sikt.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6074

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Kjempespennende signering hvis det stemmer. Forhåpentligvis også noen vi kan knytte til oss for mer enn ut sesongen - drittlei av at halvparten av nøkkelspillerne har korttidskontrakter.

                                          Avisa fra Hamar rapporterer at han skal selges, så da er sansynligheten høy for at han knyttes til klubben over lenger tid. Ikke veldig interessant for han å bytte OBOS-klubb ut sesongen heller.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎