Treningskamper 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    Treningskamper 2020

    Treningskamper i 2020:

    https://www.lsk.no/nyheter/disse-tre...r-klare-i-2020

    Lørdag 25. januar: Lillestrøm - Frode Kippe All Star - LSK-Hallen - 15.00
    Lørdag 1. februar: Lillestrøm - Tromsø - LSK-Hallen - 14.00
    Fredag 7. februar: LIllestrøm - Ull/Kisa - LSK-Hallen - 14.00
    Lørdag 15. februar: Lillestrøm - Mjøndalen - LSK-Hallen - 14.00
    Fredag 21. februar: Lillestrøm - Bodø/Glimt - LSK-Hallen - 15.00
    22-29. februar: Treningsleir Marbella:
    27. februar: LSK-Sandefjord - Marbella - 16.00
    Fredag 6. mars: Molde - Lillestrøm - Molde - 15.00
    Lørdag 14. mars: Lillestrøm - Sarpsborg (LSK-Hallen eller Sarpsborg) - 13.00
    Lørdag 21. mars: Lillestrøm - Stabæk - LSK-Hallen - 14.00
    Lørdag 28. mars: Ljungskile - LSK-Hallen

    Første trening blir mandag 6. januar. Skal bli meget spennende å se hvem som er med på den, ikke minst på trenerbenken.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 20.02.2020, 16:57. Begrunnelse: Ny tid mot Glimt fredag 21. februar: 15.00
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    #2
    Treningskampen 7. februar blir etter det jeg hører mot Ull/Kisa, i LSK-Hallen.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3148

      #3
      Oversikten i startinnlegget er grundig oppdatert, etter Romerikes Blad i dag.

      gilbert

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 1918

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Treningskamper i 2020:

        https://www.lsk.no/nyheter/disse-tre...r-klare-i-2020

        Lørdag 25. januar: Lillestrøm - Frode Kippe All Star - LSK-Hallen - 15.00
        Lørdag 1. februar: Lillestrøm - Tromsø - LSK-Hallen - 14.00
        Fredag 7. februar: LIllestrøm - Ull/Kisa - LSK-Hallen - 14.00
        Lørdag 15. februar: Lillestrøm - Mjøndalen - LSK-Hallen - 14.00
        Fredag 21. februar: Lillestrøm - Bodø/Glimt - LSK-Hallen - 13.30
        22-29. februar: Treningsleir Marbella:
        LSK-Sandefjord - Marbella - 16.00

        gilbert
        Vet vi hvilken dag vi møter Sandefjord? Bane/anlegg er også interessant hvis noen har noe inside info

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Vet vi hvilken dag vi møter Sandefjord? Bane/anlegg er også interessant hvis noen har noe inside info
          27. februar i følge RB. Har retta det opp også i første innlegg i tråden. Bane/anlegg kan du sikkert sende en melding og spørre Simon Mesfin eller sportskoordinator Tor Arne Solberg om:

          Her følger en oversikt over nøkkelpersoner i Lillestrøm Sportsklubb. Administrasjon, sport, utviklingsavdelingen, eiendom/stadion, kamparrangement, gatelag, styret og breddeutvalget.


          gilbert

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            #6
            Føler jeg må jobbe inn mer positivitet da jeg synes startoppstilingen til Kippes lag ser mest spennende ut

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3148

              #7
              LSK - Kippe allstars: 11-1

              Igonen
              Rafn-Sinyan-Salquist-Mikalsen
              Melgalvis-Mathew-Krogstad
              DG-Lehne Olsen-Bakken

              spilte første omgang, med 5-1.
              Mål av TLO (3), Mikalsen og Melgalvis

              Resten av laget, med Sindre Mauritz-Hansen og Krogstad, spilte andre omgang. To mål hver av Mauritz og Krogstad, ett hver av Sannes og Ezeh.

              ​​​​​​Allstars mål i første omgang kom ved Kippe, på et straffespark for en felling to meter utafor sekstenmeteren.

              gilbert
              Last edited by gilbert; 26.01.2020, 13:18. Begrunnelse: To mål hver av Mauritz og Krogstad.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6074

                #8
                Håper ikke laget fra første omgang er laget vi får se resten av oppkjøringen. Ser ut som man bare har gått for eldste alternativ på alle plassene. Håper man gjør mer alvor av talentsnakket når oppkjøringen begynner ordentlig.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 1918

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Håper ikke laget fra første omgang er laget vi får se resten av oppkjøringen. Ser ut som man bare har gått for eldste alternativ på alle plassene. Håper man gjør mer alvor av talentsnakket når oppkjøringen begynner ordentlig.
                  I teorien enig, samtidig er det vel ikke mange plassene du ville byttet på? Ranger vs. Rafn er vel det eneste åpenbare spørsmålet?

                  Prøver meg med et par observasjoner fra en kamp som ikke er egnet for noen konklusjoner:

                  - En del spillere som banker på døra. Ranger, Sandberg Slørdal, Knudsen framsto alle som ballsikre og trygge (De ble selvfølgelig ikke særlig utfordret)
                  - Kampens høydepunkt: Slørdals 50 meters pasning på kassa til Ranger, med påfølgende innlegg og mål, tett fulgt av Sindres kipp til Krogstads kasse = mål, Deretter Kippes siste takling og Rangers påfølgende luftetur
                  - Rafn hadde flere gode innlegg enn i hele 2019 tilsammen (men selvfølgelig helt upressa)
                  - Charles veksler mellom noen strålende pasninger (eks 11-1 målet) og fullstendig umotiverte upressa feilpasninger
                  - Moses ubrukelig på flanken, i hvert fall i denne kampen. Ser RB sier 4-3-3, for meg lå han mer tilbaketrukket i 4-4-2?
                  - Sindre virker skarp foran mål, usikker på hvor mye han kan bidra i spillet. Vil likevel heller ha ham med oss enn mot oss.
                  - Krogstad treffer mål på avslutningene sine. To fine mål

                  Gleder meg til Tromsø neste helg, hvor vi får målt krefter med en viktig konkurrent. Veldig positiv til motstanden man har fått i treningskampene, Her er det tydelig at det satses på tøff matching hele veien, i motsetning til tidligere sesongoppkjøringer.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6074

                    #10
                    Synes ikke Andreassen er så god at det er umulig å slippe til noen av de yngre på indreløperplassen heller. Tror ikke vi skal være alt for bekymra for å se hva Knudsen eller Tongnoy kan under oppkjøringa i hvert fall. Sandberg bør heller ikke være så langt unna. Ellers kunne jeg godt tenkt meg å gi Christiansen muligheten i mål.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      #11
                      Startoppstillingen mot Tromsø:

                      Igonen
                      Ranger-Sheriff-Sandberg-SKM
                      Knudsen-Ezeh-Krogstad
                      DG-TLO-Moses

                      Kun Krogstad og Moses er planlagt å spille hele kampen. Resten bytter ved pause.

                      Blir spennende å se hvor vi ligger i løypa i forhold til den motstanderen jeg regner blir vår argeste opprykksrival selv om man ikke skal legge for mye i en kamp tidlig i Februar. Blir også spennende å se våre yngre spillere i aksjon.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 1918

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Startoppstillingen mot Tromsø:

                        Igonen
                        Ranger-Sheriff-Sandberg-SKM
                        Knudsen-Ezeh-Krogstad
                        DG-TLO-Moses

                        Kun Krogstad og Moses er planlagt å spille hele kampen. Resten bytter ved pause.

                        Blir spennende å se hvor vi ligger i løypa i forhold til den motstanderen jeg regner blir vår argeste opprykksrival selv om man ikke skal legge for mye i en kamp tidlig i Februar. Blir også spennende å se våre yngre spillere i aksjon.
                        Med disse innbytterne som etter planen skal inn til andre omgang, skal det bli interessant å se formasjon og roller.

                        Mads Christiansen, Simen Rafn, Philip Slørdahl, Tobias Salquist, Josef Baccay, Ifeanyi Mathew, Aleksander Melgalvis, Apipon Tongnoy og Kristoffer Ødemarksbakken

                        De 5 bakerst gir seg selv. Antar Moses flyttes inn som midtspiss med Øde på venstre. Melga eller Tongnoy foran på høyre? Kjenner ikke Tongnoy så godt, men syntes han gjorde bra fra seg på venstreback forrige helg selv om det vel var et vikariat på en uvant plass. Motstanden var selvfølgelig ikke all verden.

                        Ser ut som om Bakke prøver seg med to mer jevne lag denne gangen.

                        Spent på å se hvordan vi bruker ballen, utviklingen i spillestil sammenlignet med tidligere år. "Power-play" kampen i forrige uke var neppe helt representativ her
                        Blir også spennende med våre unge fremadstormende. Regner med at Tromsø også kommer til å bytte mye, men at vi uansett møter god motstand i begge omganger. Resultatet betyr i utgangspunktet ingenting i en slik kamp, men med tanke på hva som skjedde i fjor høst ville det være godt å vise noen gode prestasjoner gjennom våren.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Med disse innbytterne som etter planen skal inn til andre omgang, skal det bli interessant å se formasjon og roller.

                          Mads Christiansen, Simen Rafn, Philip Slørdahl, Tobias Salquist, Josef Baccay, Ifeanyi Mathew, Aleksander Melgalvis, Apipon Tongnoy og Kristoffer Ødemarksbakken

                          De 5 bakerst gir seg selv. Antar Moses flyttes inn som midtspiss med Øde på venstre. Melga eller Tongnoy foran på høyre? Kjenner ikke Tongnoy så godt, men syntes han gjorde bra fra seg på venstreback forrige helg selv om det vel var et vikariat på en uvant plass. Motstanden var selvfølgelig ikke all verden.

                          Ser ut som om Bakke prøver seg med to mer jevne lag denne gangen.

                          Spent på å se hvordan vi bruker ballen, utviklingen i spillestil sammenlignet med tidligere år. "Power-play" kampen i forrige uke var neppe helt representativ her
                          Blir også spennende med våre unge fremadstormende. Regner med at Tromsø også kommer til å bytte mye, men at vi uansett møter god motstand i begge omganger. Resultatet betyr i utgangspunktet ingenting i en slik kamp, men med tanke på hva som skjedde i fjor høst ville det være godt å vise noen gode prestasjoner gjennom våren.
                          Tongnoy beskrives som en midtbanespiller som kan bekle flere posisjoner. Enig i at de fem bakerste i andre omgang er opplagte. Foran antar jeg denne oppstillingen er mest sannsynlig:

                          Melgalvis - Mathew - Krogstad
                          Tongnoy - Moses - Ødemarksbakken

                          Det er dog mulig at Tongnoy og Melgalvis veksler/bytter plasser underveis. Man skal neppe legge for mye i disse tidlige treningskampene da treningsmengder, treners ønsker om å teste spillere i forskjellige posisjoner, og teste ideer,, taktikker, formasjoner o.l. gjør at resultatet kan bli langt unna det som blir prestert når serien starter. Det jeg håper å sitte igjen med er et inntrykk av de yngre og for meg mer ukjente spillernes tekniske egenskaper samt hvordan kjemien mellom forskjellige spiller ser ut p.d.d.

                          P.S. For de som ikke har mulighet til å møte i hallen vises kampen på rb.no.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5089

                            #14
                            Magnus Knudsen er jo verdens beste spiller!

                            1-0, pang i nettet, etter å ha startet angrepet med en leken 40-meters lissepasning.

                            Burde vært 2-0 scoringen, da vi fikk en feilaktig annullering like før. Knudsen også involvert der.

                            Kommentar

                            • Fotball24/7
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2008
                              • 262

                              #15
                              1-0 ved Magnus Knudsen. En spiller som forøvrig bør få mye spilletid denne sesongen. Ødegaard light
                              Dette er en ball

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3309

                                #16
                                Knutsen har vært god, men Ranger har vært enorm på back. Endelig har vi en spiller som kan slå gode innlegg. Fint driv med ballen også.

                                Kommentar

                                • Fotball24/7
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2008
                                  • 262

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Knutsen har vært god, men Ranger har vært enorm på back. Endelig har vi en spiller som kan slå gode innlegg. Fint driv med ballen også.
                                  De to sammen med Sheriff synes jeg har vært best hittils. Skulle ønske vi klarte å sette opp Knudsen mer med ballen i beina på siste tredjedel.
                                  Dette er en ball

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4375

                                    #18
                                    Positiv omgang. Flere er nevnt, men jeg synes også Charles gjør veldig mye bra i ankerrollen på midten. Litt slurv ennå, men gjør mye fint med ballen. Herlig å se Ranger og Knudsen. Uredde og med mye kvaliteter!

                                    Ellers ser man tendenser til det Bakke ønsker å få frem. Backer høyt i banen og høyt press blant annet. Vi bommer litt på presset og selger oss noen ganger men dette kommer. Positivt!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3269

                                      #19
                                      Alle elleve som startet kom godt fra det. Ranger var god på backen og Knudsen foran han var også god. Skal jeg lete med lupe, så var Moses og TLO noe anonyme, men Thomas hadde to gode avslutninger. Han har heller ingen lett oppgave mot Wangberg og Pirinen som strengt tatt holder god Eliteseriestandard. Hever Moses seg to hakk vil han bli meget god, men i første omgang ble han litt forsiktig. Han har noen kombinasjoner som viser teknikken og med tanke på skadefraværet hans, så ser jeg positive tegn. Synes Ezeh klarte seg bra som anker. Bevegelig og god med ball. Dekket store områder. Christensen i mål var godt med på alt som kom hans vei.

                                      Det mest positive var måten laget stod frem. De var aggressive i ballpress og gjenvinning, og returløpene var helhjertede. Offensivt var det deilig å se et lag som angrep med stor bredde og crosspasninger, noe som har vært mangelvare i mange år. Laget fant hverandre ofte med klareringer og hodedueller på en helt annen måte enn tidligere. Tromsø hadde noen muligheter og styrte spillet i noen perioder, og resultatet kunne fort vært 4-4. Synes likevel det var en helt annen trygghet i laget og vilje til å spille ballen til hverandre.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5089

                                        #20
                                        2-0, Moses. Kremmerhus etter forsvarstabbe av TIL

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎