Treningskamper 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5091

    #81
    Vi bytter oss fra seier, ikke at det egentlig gjør noe i en treningskamp.
    Jeg vil påstå at vi var bedre enn Glimt i 70.minutter, spesielt starten på andre omgang, både før og etter utvisningen, var meget bra.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      #82
      Vi bytter ut hele laget like før 2-1. Da kommer også kollapsen, selv om Glimt spilte med ti mann. De beholdt tungvektere som Saltnes på banen hele kampen. Sjansestatistikken var dog jevn: Mathew hadde en i tverrligger, Bakken hadde en alene med keeper som han satte utenfor, TLO ble snytt for straffe – så glemmer jeg sikkert minst et par andre. Det er gledelig å se at det produseres godt med målsjanser – og at 4-3-3 som ventet passer stallen godt.

      Ellers verdt å notere seg at Glimt scorer på 2x corner – tydelig at problemene på defensiv dødball vedvarer også i år. Her må det terpes...

      Nå venter Marbella og krystallklare dumpekandidat Sandefjord. Har vært ordentlig skralle i vinter.

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1462

        #83
        Så lenge vi spiller med "toppet" lag synes jeg det til tider er både plan og innsats. Tidvis passningspill som jeg ikke kan huske å ha sett på lenge ..(dårlig hukommelse?)
        Tenker at to av målene i mot på corner - gir et signal om at der må trenes mer.. kanskje det gjelder corner i begge bokser?
        Må også sies at vi ikke akkurat spiller mot etablert i denne kampen, noe som jo er mer krevende (iflg trener Myre - det vanskligste som er..)
        Men kampen var bedre enn resultatet, heldigvis.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Hva er hensikten med bytter i hytt og pine hvis motstanderen, som i tillegg er mye bedre på papiret, ikke er med på leken? No biggie, bare litt rart.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Opprinnelig skrevet av Tvilling
            Må også sies at vi ikke akkurat spiller mot etablert i denne kampen, noe som jo er mer krevende (iflg trener Myre - det vanskligste som er..)
            Og det er jo dette LSK må trene på, viktig å få inn Kairinen.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              #86
              Synes Matthew var en gigant i dag. Både god i gjenvinningsspillet og til å dirigere spillet. Synd ikke kanonkula hans gikk 5 cm lenger ned og i tverrligger inn istedenfor tverrligger ut.

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                #87
                Litt uenig i all byttingen i dag. Her hadde vi muligheten til å ta en skalp ,og det hadde vært viktig for interessen og selvtilliten. Vanligvis er treningsresultater av null interesse ,men denne vinteren hadde det vært smart å kjøre på.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #88
                  Synes vi fortsetter den positive trenden og matcher et av de aller beste lagene i landet frem til 70 min. Måten vi fremstår på gjør meg happy. Vi prøver, vi står høyt, vi tør å blottlegge oss og vi lykkes til tider veldig godt med det og. Jeg synes kanskje det manglet litt energi og sprut i beina, som det var mer av f.eks mot Mjøndalen. Men det har nok med belastningen i preseason etc. Må virkelig trekke frem backene våre i første omgang. Simen Kind er jo en helt annen spiller enn han har vært de siste årene. Man kan se at han nå spiller med selvtillit og dundrer fremover, sammen med Ranger som også er bra selvom han har spilt bedre. Moses fortsetter utviklinga og ser ut til å være høyaktuell for startplass på vingen. Skaper ubalanse og er uforutsigbar. Mange gode i dag, Mathew også blant de. Utrolig gøy å se at vi får til mye av det Bakke ønsker. Backene høyt og høyt press og gjenvinning blir stadig bedre, og jeg legger merke til at innleggene kommer på første eller andre touch samtidig som løpene kommer i boks, og vi kommer ofte med 3-4-5 mann. Bra!
                  ..................

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Litt uenig i all byttingen i dag. Her hadde vi muligheten til å ta en skalp ,og det hadde vært viktig for interessen og selvtilliten. Vanligvis er treningsresultater av null interesse ,men denne vinteren hadde det vært smart å kjøre på.
                    Bakke sier til bl.a. følgende til Rb:
                    «Samtidig ser også LSK-treneren verdien, selv om avslutningen av kampen ble brutal for et veldig ungt LSK-lag.

                    – Det er jo også ufarlig. Det er noen unggutter som folk nesten ikke kjenner som har fått lov til å være på banen i tre kamper på rad. Det er moro for dem og moro for klubben. Samtidig har de fått veldig verdifulle referanser. De har fått kjenne hvordan det var. Det er nok en tankefull gjeng etter dette»

                    Jeg tenker at Bakke har en god plan i dette, hvor læring her er viktigere enn seier..

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3306

                      #90
                      Det er treningskamp så jeg tenker det er helt greit med byttene. På slutten var snittalderen i forsvaret under 22 medregnet Rafn, så det skulle bare mangle om B/G scoret et par ganger. Snittalderen på laget foran var neppe mye høyere om den i det hele tatt var så høy. Fire av spillerene fyller 18 i løpet av året og de to eldste var Melgalvis (31) og Ezeh (23), så Bakke hadde neppe større ambisjoner enn å la de føle på nivået. Selv om sluttresultatet ble stygt, så tror jeg laget sitter igjen med en god følelse. Førsteelleveren vår matcher Glimt og er nok nærmere seier enn Glimt var før byttebonansaen. Målene til Glimt kom stort sett som resultat av personlige feil og ikke at laget ble rundspilt (2-1 scoringen var et flott raid som kanskje burde vært løpt opp).

                      Individuelt er det verdt å merke seg at Moses må lære seg å runde på utsiden av backen. Han stoppet konsekvent opp ved boksen og vendte innover. Mulig han bør flyttes til høyre og la DG bruke begge beina. Ellers hadde han en god avslutning og et par gode forsøk. Magnus Knutsen var på hugget og Mathew har vel aldri vært så høyt i banen som han var i dag. TLO jobbet slik jeg ønsker å se han, og Krogstad er overalt. SKM er også mye mer med offensivt enn på lenge. Ranger var litt mer anonym i dag, men gjør og en god jobb. Sheriff og Salquist har stort sett full kontroll bak. Igonen virket noe utrygg til tider.

                      Rafn og Melgalvis er per nå tydelige andrevalg, men jobber bra. Christensen er stort sett bra. Lite han kan gjøre med målene. Baccay var litt mer anonym enn tidligere. Ezeh gjør og en grei figur, men er helt klart et 5. valg på midtbanen. Raknestad kommer seg nesten igjennom ved flere anledninger, og Bakken har nesten nok en scoring. Tongnoy og Sannes synes jeg ble noe anonyme. Totalt sett fortsetter det å se lyst ut for laget. Det er ufattelig mange unggutter som kommer inn og gjør en god jobb. Selv om Mathew og Kairinen forsvinner i løpet av sesongen, så tror jeg vi skal bite godt fra oss selv i Eliteserien neste år. Utfordringen blir å klare å holde på nok av talentene slik at vi ikke sitter ribbet tilbake i 2022.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2278

                        #91
                        ^^ Litt om de to anonyme(alle fortjener noen hederlige ord) :
                        Tongnoy startet med et bslltap med jobbet hardt tilbake og vant tilbake ballen. Og startet et nytt angrep fra kant.
                        Sannes fikk vist frem hodestyrken ved et par anledninger. Kom til ihvettfall én avslutning der han raget høyt. Så ut til å ha brukbar ballkontroll langs bakken også.

                        Kommentar

                        • Snow
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2019
                          • 179

                          #92
                          De siste 3-4 ukene så har Sannes trent 1 gang med laget før kampen pga kjenning i lysken så at han ikke var på nivå der han pleier er forståelig men jeg tror han vil komme tilbake. Tognoy var på landslaget så han har heller ikke trent med laget den siste uka.
                          Det jeg synes manglet mer av i kampen mot Bodø Glimt var kontrings pasninger og baller fra kantene inn i boksen.
                          Jeg så flere ganger at Sannes prøvde seg på en kontring men får aldri ballen. Det var mye bakover spill.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 1976

                            #93
                            Interessant lesning. Mens jeg så på syntes jeg vi hadde vært ganske heldige med 1-1 til pause, da Glimt hadde styrt store deler av omgangen. Da jeg så høydepunktene fra kampen etterpå, syntes jeg det var greit. Telte to feite sjanser til hvert av lagene i tillegg til scoringen. Tar vi med utvisningssituasjonen og tverliggertreffen fra Matthew, ledet vi sjansestatistikken 4-2 fram til 70 min. (scoringene ikke telt med) Etter det, scorer vel Glimt på nesten alle angrepene sine, mens vi har Bakkens blåkopi av 2 tidligere mål som denne gangen dessverre gikk på utsiden.

                            Irriterer meg over utvisningssituasjonen. Dette er en treningskamp, og den type oppførsel ødelegger for alle. Spilleren selv mister kamptrening. DG mister muligheten til en scoring. Keeperen til Glimt mister sjansen til å vise seg fram. Begge lagene mister sjansen til å trene på 11 mot 11. Grrrr.

                            Om keeperen til Glimt og TLO. Det er ALDRI noe straffespark. Keeper er først på ballen, og TLO er for seint inne. Ja, han blir truffet av keepers fot, men etter at ballen er sparket bort av keeper.

                            Cornerbaklengs: Det første er et drittmål, sånn som skjer. Vi er ikke helt på, og ballen får en uvanlig bane. Den andre - Sandberg taper duell på første stolpe. Litt for passiv i den situasjonen. Vi skal notere oss at vi får to baklengs på cornere, men skal huske på at den siste kom etter at vi hadde byttet oss ned i snitt 15 kilo muskler.

                            2-1 målet til Glimt. Grrrr. Flott raid, men her er det mange individuelle feil. Melga er alt for passiv, slik det ikke blir en duell når det hele starter. Tongnoy uvanlig passiv i løpsduellen, pleier å krige hardere. Charles lunter uinteressert 10 meter bak, og blir derfor aldri involvert. Deretter følger ikke Sandberg godt nok med når første løp går, og Baccay tilsvarende når andre løp går. Selv om vi nettopp hadde gjort mange bytter, må spillerne som er utpå der gjøre jobben. Når det er sagt, Glimt scoret mange slike mål mot etablerte eliteseriespillere i fjorårssesongen.

                            Helt greit med mange bytter, avveiningen her blir først og fremst hvor tidlig man skal begynne å toppe laget / kjøre 1.elver fra start. De unge lærer en del av slik juling, men de lærer mer av å ha rutinerte spillere rundt seg, slik man får ved å ha to jevne elvere.

                            Spent på neste kamp. Jeg skulle tilfeldigvis til Marbellaområdet med ankomst torsdag formiddag. Så lenge det ikke blir forsinkelser med flyet, tar jeg en tur og ser på møtet med Sandefjord. Sender noen linjer underveis i kampen.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 1976

                              #94
                              Førsteelver begynner å bli mer og mer tydelig. Nå er det vel kun et par plasser som det er tvil om hva Bakke vil velge, og et par til hvor utfordrerne er sterke nok til at vi kan bytte uten å bli svekket betydelig. Prosenten reflekterer hva jeg tror Bakke gjør, ikke min preferanse.

                              Keeperplassen: 50/50 etter mitt skjønn. Personlig foretrekker jeg Christensen. Synes Igonen er for uryddig og gir en god del returer i farlig sone.
                              Høyreback: 60/40 Ranger? Ranger er fortsatt litt mer uryddig, gjør en del feil med ball i dag. Offensivt er han 3 klasser over Rafn, defensivt er kanskje sistnevnte litt foran. Motstanden kan avgjøre hvem som spiller.
                              Midtstoppere: 90/10 Sheriff og Salqvist. Mot sterkere motstand ble dette enda tydeligere. Likevel har vi to lovende alternativer som vil trenge matching på høyere nivå enn 2. laget kan tilby. Håper vi har råd til å rullere litt.
                              Venstreback: 80/20 Michaelsen. Framstår bedre enn noen gang. Nok et godt forarbeid til mål. Baccay trenger mer tid og må få matching, men stiller klart bak nå.
                              Midtbane: 90/10: Kairinen - Matthew - Krogstad. Med disse tre i form strever jeg med å se at noen andre kan frata dem plassen. Matthew var bunnsolid i går. Knudsen framstår for meg som førsteutfordrer til trioen, og kan bekle alle tre plassene. Melga vil få en del spilletid ved skader og karantener, men håper Knudsen blir mannen som stepper opp når Matthew blir borte. Charles er jeg fortsatt skeptisk til. Hans høyeste nivå er bra, men ikke eksepsjonelt. Han framstår uten noen spesielle ekstremferdigheter, og svakhetene er for store. Hvis han ikke blir lånt ut, kommer han definitivt til å få spilletid, men er p.t. stallfyll som kan fylle en rolle hvis noen er slitne eller skadet.
                              På topp: 100/0: TLO og DG. Ingen truer plassen deres så lenge de er spilleklare. TLO har riktignok ikke vært så skarp foran mål til nå, men det kommer. Moses kan komme inn sentralt ved fravær. Melga kan evt. fylle inn hvis DG er ute. Moses ser igjen bedre ut enn på lenge, og har gjort min påstand om at han ikke passer på kanten til skamme. Kan dekke opp for TLO sentralt ved fravær. Øde vil skadefri kunne kjempe mot Moses om plassen, men trenger å heve seg. Slik det ser ut i dag er han klart bak Moses, men det kan endre seg raskt. Moses har sett bra ut i februar før. Angrepsrekka ser for meg bra ut, og jeg tror vi kommer til å være mindre avhengig av at en mann står fram og scorer målene i år.

                              Smarason? Blir han frisk? Passer han inn? Holdt faktisk på å glemme ham i oppsummeringen. Frisk og i form er han åpenbart god nok for laget, og kan fylle roller både på midten og framme. Han er god på å gjøre spillerne rundt seg gode, hvis han finner en rolle som fungerer. Han er kanskje den beste og fotballsmarteste vi har i troppen, så vi finner nok en plass til ham hvis han blir frisk. Jeg klarer bare ikke å peke på den. Høres ut som om Bakke har samme problem når han sier at de har vurdert å snu V-en på midten for å finne plass til Smara

                              Øvrige spillere:
                              Tongnoy og ​​​​​Sannes - Kommer sikkert til å få en del innhopp, men mest for å videreutvikle dem - ikke for det de kan bidra med i dag
                              Bakken og Rakneberg - I utgangspunktet ikke spillere for denne sesongen, men kan muligens få noen innhopp i kamper som er avgjort allerede. Imponert i de kampene de har kommet inn, men tidlige treningskamper er noe annet enn sesong. Du har alltid en del unge spillere som får matching på forsesongen, men er helt ute når det blir kamp om poeng.
                              Noen glemt?
                              Usikkerhetsmomenter:
                              - ​​​​​​​Hva skjer når Matthew blir borte? Antar vi signerer en erstatter. Tokstad er vel på lista, men sikkert andre også som vi ikke vet om. Bakke har jo sansen for Tokstad, som kan komme gratis til sommeren. Utvilsomt en ok spiller til en forsvarlig totalkost, men er han god nok til å skulle fortrenge talenter som Knudsen? Ingen vits i å hente Tokstad hvis han ikke er i første elver - eller veldig nær.
                              - Mauritz? Blir han frisk og god nok til å få tilbud om kontrakt?
                              - Prøvespiller som vi bare har hørt om, men ingen har sett?

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 872

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                Noen glemt?
                                Vet ikke, men hvem er den tredje i angrepsrekka, tror du? Jeg antar at vi ikke stiller med 4-3-2 i år, ihvertfall ikke frivillig

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3162

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Vet ikke, men hvem er den tredje i angrepsrekka, tror du? Jeg antar at vi ikke stiller med 4-3-2 i år, ihvertfall ikke frivillig
                                  "Øde vil skadefri kunne kjempe mot Moses om plassen, men trenger å heve seg. Slik det ser ut i dag er han klart bak Moses, men det kan endre seg raskt. Moses har sett bra ut i februar før. Angrepsrekka ser for meg bra ut"

                                  Er vel ikke så mye tvil om at han (som jeg) ser for seg Moses-Lehne-DG som de tre på topp. Selv om han "glemte" Moses da han skrev "På topp: 100/0: TLO og DG".

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #97
                                    Bakke ville visst la Glimt sette inn en ny spiller etter utvisninga, men fikk nei fra dommer. Så kanskje byttebonanzaen mest av alt bare var et svar på det. Ideelt sett burde man møtt lettere motstand og fått en pekepinn på hvor man står av et lag som Glimt helt på tampen av oppkjøringa. Spent på hvordan det slår ut at man velger å møte såpass sterk motstand tidlig i både Glimt og Molde når det man mest trenger øve på er å styre kamper. Ranger bør være soleklart foran Rafn hvis man ønsker å utvikle dette laget spillemessig, det kan det overhode ikke være noen tvil om. SKM har tatt opp hansken og presterer på et helt annet nivå enn han har gjort på åresvis og viser hvor total forvandlingen er i det som var lagets svakeste posisjoner. Nå mottar de ball i fart og kommer til innlegg, bare kroppsspråket avslører en helt annen innstilling. Som nevnt før kan det ligge an til at vi får se mer utprega hjemme- og borteoppstillinger, der flere etablerte spillere blir brukt i kamper der vi spiller mer på resultat. Det er det de har å bidra med. Knudsen ser jeg allerede som en mulig oppgradering av Krogstad og det bør derfor være uaktuelt å hente hjem begrensa Tokstad. Vi har nok av erfarne spillere som sliter benk og som ligger i et vakuum allerede. Tipper Krogstad må løfte seg mye i den offensive delen for å holde Knudsen bak seg, spesielt hvis det er tenkt at Kairinen skal ha den dypere rollen som ballfordeler. Så fort snur ting i fotball.

                                    En stor oppgave Bakke & co har er å innføre en helt annen mentalitet i klubben som lenge har hatt en aversjon mot risiko. Det vil i all hovedsak ligge på yngre spilleres skuldre å hente de vanskelige poengene på Åråsen mot lag som bare vil kjøre kontra. Ikke akkurat ideelt. Og det er også det som ligger bak utsagnene om at klubben ikke på død og liv vil rykke opp på første forsøk, man vet hvor den største utfordringa ligger, og at ryddejobben i stallen langtifra er over. Men så langt virker man å ha gjort veldig mye riktig.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 1976

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                                      Vet ikke, men hvem er den tredje i angrepsrekka, tror du? Jeg antar at vi ikke stiller med 4-3-2 i år, ihvertfall ikke frivillig
                                      Det jeg skrev om angrepsrekka ble preget av at jeg la inn setningen om at Moses kunne være alternativ sentralt etterpå. Det brøt flyten litt, som en dårlig støttepasning.

                                      Poenget mitt var egentlig som følger: TLO og DG er 100% sikre. Moses er ikke like sikker, men p.t. den klare kandidaten på venstrekant. Vil kunne bli utfordret av Øde, noe jeg også tror kommer til å skje gjennom sesongen.
                                      Last edited by Lars Henrik Dahl; 22.02.2020, 13:30.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 1976

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Ideelt sett burde man møtt lettere motstand og fått en pekepinn på hvor man står av et lag som Glimt helt på tampen av oppkjøringa. Spent på hvordan det slår ut at man velger å møte såpass sterk motstand tidlig i både Glimt og Molde når det man mest trenger øve på er å styre kamper.
                                        Enig i at vi trenger på å styre kamper, det er jo ikke noe vi har gjort på flere ti-år. Tror vi får en del vanskelige kamper i år, og ikke nødvendigvis der vi på forhånd forventer å få dem. Likevel, synes det er flott at vi møter såpass mye god motstand i år, kan faktisk ikke huske at vi har hatt en sesongoppkjøring mot så mange lag på Eliteserienivå sist. (husker sikkert dårlig) Jeg leser ambisjoner av det kampprogrammet. Fordelen med å møte så god motstand i treningskampene er at vi har blitt vant til et høyt tempo. Dette er en nøkkel når man skal bryte ned lag som parkerer bussen foran eget mål. Hvis vi bare trener mot defensive lag, vil vi fort venne oss til å rulle ballen i et håndballmønster, i lange og treige angrep. Vi må selvfølgelig også trene på dette, men ballen må gå fort - slik den vil gjøre mot Glimt og Molde. Tipper vi skal ha mer ball mot Sandefjord, og også i de to siste treningskampene mot Stabæk og Ljungskile, slik at vi får trent på begge deler.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3306

                                          Nytt av året er at vi slår crosspasninger. Det har vi ikke gjort på gud vet hvor mange år. Vi har tidligere spilt så smalt at det har vært enkelt å forsvare seg mot. Nå ser vi hyppige crosspasninger, flere bevegelser foran ballfører, og vi har to stoppere som kan både slå gode langpasninger ut på kantene eller føre ball forbi ledd. Vi har Mathew og forhåpentligvis Kairinen som kan slå de forløsende stikkpasningene til spillere på løp.

                                          Mot Bodø så vi også et lag som stod høyt mot ballsikre nordlendinger. Når vi kan stå høyt mot de beste, så kan vi gjøre det mot hvem som helst i Obos, og høyt press betyr at vi vil vinne ball i gunstige posisjoner. Som nevnt over er tempo avgjørende, og jeg vil legge til bredde i spill og bevegelser. Vi har også mange som er blitt mer offensive i tankegangen og som vil frem i banen. Ranger og SKM fremstår som åpenbaringer og så lenge vi klarer å holde bredden i spillet, så vil de få gode arbeidsvilkår.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎