Treningskamper 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5091

    #21
    Ødemarksbakken ut med skade, så ut som et overtråkk. Knudsen inn igjen.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3306

      #22
      Solid gjennomført 2. omg. Igonen hadde et par redninger, men ellers lite å gjøre. Rafn er solid bakover, men mindre med fremover enn Ranger. Slørdahl klarte seg fint. Salquist hadde en håpløs hodeduell som førte til en bra Tromsøsjanse, men har også flere fine involveringer med ball. Baccay hadde god kontroll på backen, men også litt mindre aktiv fremover enn SKM. Mathew er klasse, men jeg synes han blir liggende for lavt i banen. En stygg feilpasning, men også flere gode stikkere. Melgalvis viste seg ikke frem i samme grad som Knudsen. Krogstad og Ezeh fikser indreløperrollen bra. Tongnoy klarte seg bra uten å storspille. Moses viser seg mer frem som midtspiss og har et fint mål og et par andre halvsjanser.

      2. Omg. var mye mindre sjansepreget med flere spillere som ikke kom til sin rett. Uansett ser troppen meget bra ut mot det jeg fortsatt mener er vår største opprykksrival. Det er reell konkurranse på stort sett alle plasser, og vi kan bytte spillere uten at laget svekkes nevneverdig. Dersom vi får signert den finske midtbanespilleren, så sliter jeg med å se hvem som skal tukte oss i år. Utfordringen blir å beholde flest mulig av talentene da flere gjorde en god figur.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1462

        #23
        Før kampen ble Simon M intervjuet, men pga Internett problem falt sendingen ut.. Jeg mener å ha oppfattet at han sa noe om hvilke(n) spiller(e) som var under oppsyn av andre.. men jeg fikk ikke med meg hvem/hvilke... Noen som kan oppdatere?

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3162

          #24
          Opprinnelig skrevet av Tvilling
          Før kampen ble Simon M intervjuet, men pga Internett problem falt sendingen ut.. Jeg mener å ha oppfattet at han sa noe om hvilke(n) spiller(e) som var under oppsyn av andre.. men jeg fikk ikke med meg hvem/hvilke... Noen som kan oppdatere?
          Ingen navn ble nevnt, når jeg ser på opptaket nå. Mesfin sier det er interesse for flere av våre spillere, men ingen bud de vurderer. De følger og er i dialog med flere alternativer dersom noen skulle bli solgt. Det eneste han bekrefter, er at de er enige med Kaan Kairinen (som Bakke skryter av i sitt intervju med RB), og er midt i samtaler om flere detaljer med klubben hans, Midt-Jylland. Sånn Simon formulerer seg gjelder det blant annet at vi gjerne vil være sikre på å ha ham hele sesongen 2020, og jeg synes også jeg nesten hører ordet "opsjon" mellom linjene i hvordan han ordlegger seg.

          RBs sak om kampen og om Kairinen sier "bare detaljer gjenstår" før låneavtalen er klar.



          gilbert
          Last edited by gilbert; 01.02.2020, 20:37.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 1978

            #25
            Kampen sett under ett: Betryggende, i den grad man skal legge noe som helst vekt på det man ser på denne tiden av året.

            Min subjektive vurdering spiller for spiller/posisjon for posisjon:
            - Et par gode redninger fra begge keepere. Igonen bidrar to ganger til at sjanser blir dobbeltsjanser ved å gi retur i farlig rom. En av dem ville jeg kalt keepertabbe hvis det hadde blitt mål. Synes Christiansen virker tryggere
            - Ranger er et hestehode foran Rafn, og gjorde en strålende kamp i går. Måten han avanserer og skjærer inn før Krogstads sjanse - strålende. Vesentlig bedre offensivt, kanskje litt mer uryddig enn Rafn defensivt. Rafn gjorde også en god kamp i går, og hadde noen positive bidrag offensivt, bl.a. før Moses sin kjempesjanse.
            - Sherif er den mest spillende, morsomt å se raidet hans i går, hvor han ender med skudd fra 16. Han og Salqvist gjør mest ut av seg, men synes både Sandberg og Slørdal framstår som trygge alternativer.
            - SKM ser bra ut for tiden, bedre enn Baccay. Antar sistnevnte er litt tung etter Chelsea opphold. I går synes jeg SKM var bedre både offensivt og defensivt, bl.a. med en kanon like utenfor. Baccay kommer til å fortsette utviklingen og kan bli en kjempespiller, men er akkurat nå bak SKM.
            - Magnus Knudsen - skulle hatt en omgang, fikk to etter overtråkk fra Øde. Scorer mål, målgivende feilaktig annulert (sannsynligvis), enda en kjempesjanse. Utrolig godt overblikk, pasningsfot og første-touch. Vil få mye spilletid i år hvis dette fortsetter. Neppe i førsteoppstillingen, men den som banker hardest på døra ved skader og karantener. Ps. Forleng den kontrakten, vi har ham bare ut 2021, dette er et kommende salgsobjekt.
            - Matthew - er der vi forventer av ham, gjør godt det han er god på. Han gjør en kamp som ligner på de fleste kampene vi har sett av ham. Vanskelig å sette ham ut av førsteelver, selv om vi bare har ham første halvdel av sesongen.
            - Charles - Overrasket meg positivt i går. Synes han gjorde bra fra seg. Fortsatt noe uryddig, men var påskrudd og hadde mange gode involveringer. Leverer han på dette nivået vil også han være et godt alternativ på midten.
            - Krogstad - litt tung av trening nå? Etter en kjempekamp forrige helg synes jeg ikke han var på sitt beste i går. Bra innsats, en god avslutning, en grusom tversoverpasning i første omgang. Ikke bekymret for ham i det hele tatt, men har sett ham bedre.
            - Melga - Var han i det hele tatt på banen i går? På godt og vondt er den mannen sjelden anonym, men i går var det så jeg måtte se spesielt etter ham for å finne ham. Hans høyeste nivå er jo bra, men dette var langt unna. Flere bør p.t. stå foran ham i køen.
            - Øde - vanskelig å mene så mye etter en halvslapp showkamp + 5 minutter i går. Må heve seg, men spiller vel på den plassen hvor konkurransen er minst.
            - DG - Jobber hardt og vil mye. Var god i kvalikk-kampene og en og annen opptreden ellers i sesongen, men jeg venter fortsatt på å se det helt store. Er nok relativt sikker på plassen, men har vel heller ikke de helt store utfordrerne? Ønsker meg mer
            - TLO - Gjort lite av seg så langt, men tilbringer mer tid der vi vil ha ham, d.v.s. foran kassa. Setter innlegget fra Magnus Knudsen som assistenten mente hadde vært over linja. Kamp på det jevne, men han kommer til å score mye mål i år, og plassen er vel sikker så lenge han er skadefri
            - Tongnoy - Talent, jobber bra, og står opp godt i duellene til tross for litt lettvekter fysikk ennå. Per nå ikke en spiller som snuser på startplass, men kan få noen innhopp i løpet av sesongen, først og fremst i kamper som er avgjort. Jeg tror ikke at han blir med i troppen til særlig mange bortekamper kommende sesong, men det er fortsatt en stund til sesongstart.
            - Moses - Har vel vist i to kamper at han ikke er kantspiller. Som midtspiss kommer han mer til sin rett. Et flott mål og en god avslutning som reddes av keeper. Vil nok få kamper på kant i mangel av alternativer ved skader/karantener eller formsvikt på førstevalg. Som midtspiss truer han ikke TLO foreløpig, men vil kunne gjøre en god jobb som innbytter eller dekke opp hvis TLO er uaktuell i enkeltkamper eller ved skade.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3162

              #26
              RB (papir) skriver at siste treningskamp, 28. mars i LSK-Hallen, blir mot Ljungskile i svenske Superettan.

              gilbert

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                #27
                Ifølge RB er dette elleveren mot Kisa i LSK-Hallen kl 14 i morgen:

                LSK starter med disse spillerne (4-3-3): Matvei Igonen – Simen Rafn, Sheriff Sinyan, Tobias Salquist, Josef Baccay – Aleksander Melgalvis, Charles Ezeh, Kaan Kairinen – Daniel Gustafsson, Thomas Lehne Olsen, Magnus Knudsen

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 1978

                  #28
                  For de som er interessert: Kampen mot Sandefjord i Marbella går på Dame de Noche Matchbane 27.02. kl 16:00.

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    #29
                    Kampen i dag utsatt?

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5091

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Roll75
                      Kampen i dag utsatt?
                      Nope, 27 min spilt, 0-0.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        #31
                        Begredelig første halvtime. Av begge lag. Krise av oss første 15. Kommet mer med og styrer spillet mer nå.
                        ..................

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5091

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Begredelig første halvtime. Av begge lag. Krise av oss første 15. Kommet mer med og styrer spillet mer nå.
                          Uenig.

                          Vi har styrt det meste ut på her. Bortsett fra perioden der Kisa hadde 5 cornere på rappen. Masse gjennvinninger, fine kombinasjoner offensivt, og grei kontroll bakover. Presisjonen på siste tredjedel må opp.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #33
                            Ingen tvil om at Kairinen har kvaliteter. Den venstrefoten ser meget fin ut. Presise pasninger og crossere. Satser på at Ranger kommer inn på høyreback i pausen. Rafn har vært svak synes jeg. Her kan Ranger legge en solid søknad om fast plass allerede nå om han fortsetter i samme spor som sist.
                            ..................

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5091

                              #34
                              1-0, Lars Ranger. Mislykka innlegg fra Krogstad, sleiv i feltet fra Kisa, og Ranger banker ballen i hjørnet fra bak i feltet

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5091

                                #35
                                2-0, Mikkel Rakneberg etter corner!

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5091

                                  #36
                                  3-0, Simon Bakken! Nydelig angrep på høyresiden av advokatfirmaet Ranger, Rakneberg og Bakken!

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3162

                                    #37
                                    Fra lsk.no:

                                    (Lillestrøm - Ull/Kisa 3-0) Ungguttene Simon Bakken (17), Lars Ranger (20) og Mikkel Rakneberg (17) noterte seg for hver sin scoring da Ull/Kisa gjestet LSK-Hallen fredag formiddag. Det siste målet var en perle der alle tre var sterkt delaktige.


                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 438

                                      #38
                                      Noe av det som er verdt å nevne ut i fra denne kampen et vi endelig har fått en fantastisk venstrefot i laget til å slå presise og farlige dødballer, i form av Kairinen. Kan også nevnes at han er trygg med ballen i beina og pasningssikker.
                                      SKM er god i år, veldig god faktisk, og ligger langt foran Baccay i køen så langt.
                                      Synes Ranger igjen er god. Selv om ikke Rafn gjorde seg bort er Ranger en favoritt.
                                      Både Sheriff og Salquist er veldig viktige i år siden vi kommer til å ha ballen mye og begge er gode med ballen. Og så er det nydelig at begge to som konkurrerer er veldig gode og glatt tar en av plassene om de ikke er skjerpet eller om Salquist forsvinner.
                                      Knudsen er god og passer perfekt som indreløper.
                                      Venstrekanten er tynn, har vel kun Ødemarksbakken som kan gjøre en godkjent jobb der ute. Så det er vel den eneste posisjonen hvor det ikke er bra konkurranseforhold.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av banan
                                        Noe av det som er verdt å nevne ut i fra denne kampen et vi endelig har fått en fantastisk venstrefot i laget til å slå presise og farlige dødballer, i form av Kairinen. Kan også nevnes at han er trygg med ballen i beina og pasningssikker.
                                        SKM er god i år, veldig god faktisk, og ligger langt foran Baccay i køen så langt.
                                        Synes Ranger igjen er god. Selv om ikke Rafn gjorde seg bort er Ranger en favoritt.
                                        Både Sheriff og Salquist er veldig viktige i år siden vi kommer til å ha ballen mye og begge er gode med ballen. Og så er det nydelig at begge to som konkurrerer er veldig gode og glatt tar en av plassene om de ikke er skjerpet eller om Salquist forsvinner.
                                        Knudsen er god og passer perfekt som indreløper.
                                        Venstrekanten er tynn, har vel kun Ødemarksbakken som kan gjøre en godkjent jobb der ute. Så det er vel den eneste posisjonen hvor det ikke er bra konkurranseforhold.
                                        Enig i veldig mye her. Kind Mikalsen er nok et stykke foran Baccay som du sier, og etter min mening er Ranger ennå mer foran Rafn. Noe som er interessant er den fryktløsheten de unge spillerne våre viser. Se på Ranger som stuper i angrep, og tør å utfordre en mot en. Samme med Knudsen. De tar sjansen når muligheten er der! Dette er noe jeg har savnet og blant de etablerte spillerne ser man fortsatt nøling og den vende opp og støttepasning-greia. Selv Krogstad har mye å gå på her. Det handler nok mye om det mentale. Vinnerkultur! Være offensiv i hodet og angripe. Jeg er veldig positivt overrasket over de unge spillerne våre. Jeg trodde ikke at så mange av de skulle være så langt fremme. Ser virkelig for meg at flere av disse får en del spilletid i år.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3306

                                          #40
                                          Ranger er langt foran Rafn per nå. Laget hever seg etter de første 15 og har full kontroll. 3-0 målet er bare lekkert. Full fart og tidlig in bak stopperne. Bakken gav umiddelbare assosiasjoner med en viss Rune Stakkeland. Når det gjelder venstrevingen så håper jeg Bakke forsøker SKM der med Baccay på backen. Simen er fin å ha i boksen og kan brukes på oppspillspunkt. Mye av spillet vris over på høyre, og dermed fikk ikke Magnus Knudsen vist seg frem i samme grad, men viser allikevel at det bor mye der.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎