Nyheter januar 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bema0806
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2011
    • 521

    #21
    LSKs valgkomité har aldri fått tips om flere styrekandidater: – Det er nok en kombinasjon av engasjement og misnøye






    – Vi har mellom 25 og 30 navn på lista over styrekandidater. Det er mer enn vi noen gang har hatt i min tid i valgkomiteen, og vi synes det er hyggelig at det stor interesse for et ulønnet styreverv i LSK, sier Odd Granerud.





    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      #22
      Fotballspilleren som forsvant

      Marius Amundsen (27) levde ut drømmen som fotballspiller i Eliteserien. Så ble han plutselig borte.
      Lengre intervju, utvalgte (mest relevante deler):
      - Jeg har alltid prøvd å holde meg unna sosiale medier, og lese minst mulig om meg selv i aviser, for å kunne være i ei boble der jeg presterer best mulig og stenger ute alt annet. Men gjennom høsten 2018 måtte jeg jobbe mot supporterne. Det var tøft for meg.

      - Hvordan merket du at fansen var mot deg?

      - Publikum peip. De ropte ting til meg som jeg ikke hadde hørt før. «Skjerp deg, Marius!» «Hva er det du holder på med, Amundsen?» Og mye annet rart. Det skjedde i situasjoner der jeg la ekstra godt merke til det, for eksempel når jeg var på vei inn i garderoben eller når ballen var ute av spill. Jeg hadde ikke hørt fansen kritisere meg på den måten før.

      Han husker spesielt en hjemmekamp mot topplaget Molde på Åråsen en varm sommerettermiddag. Det sto 1-1 ved halv tid. Men da Amundsen satte seg ned i garderoben i pausen, var det verken varmen eller lagets prestasjon han tenkte på.

      Det var ropene fra tribunen.

      Kritikken hadde gått såpass innpå ham at han vurderte å be om å bli byttet ut.

      Han tenkte: «Nå har det gått for langt.»
      Men den åpenhjertige uttalelsen til Romerikes Blad skulle han gjerne vært foruten.

      - Sett i ettertid var ikke uttalelsen genial fra min side. Det var urealistisk å spille på et så høyt nivå som jeg ønsket. Nå er Lillestrøm i hvert fall den eneste klubben det er aktuelt for meg å spille for i Norge.
      DB+: https://www.dagbladet.no/magasinet/f...svant/72004532

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3148

        #23
        Bindestreken endelig på plass:

        Romerikes Blad melder at etter 13 år er det nå lykkes iherdige ildsjeler å få skrevet LSK-Hallen med bindestrek (akkurat tidsnok til testimonialkamp for Lillestrøms legende med draktnummer 13):



        gilbert

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          #24
          Romerikes Blad har lagd en en halv times podcast med Geir Bakke:

          https://www.rb.no/lsk/podkast/fotbal...s/5-43-1235465

          gilbert

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4207

            #25
            Ingen kommer til å bli sagt opp i LSK: – Kravene kommer til å bli mye tydeligere

            To ansatte i LSK fikk innvilget sluttpakke, men ingen mister jobben. Klubbledelsen varsler rask evaluering og tydelige konsekvenser hvis målsettingene ikke oppnås

            (RB+) https://www.rb.no/lsk/robert-laurits...ss=granted#_=_

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1199

              #26
              Stor interesse for Tobias Salquist

              https://www.nettavisen.no/sport/eliteserieklubber
              -interessert-i-lsk-stopper-tobias-salquist---jeg-utelukker-ingenting/3423914216.html

              Kommentar

              • bema0806
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2011
                • 521

                #27
                Sportssjefen om mulig ny spiss: – Du kan uten tvil kalle ham høyaktuell

                https://www.rb.no/lsk/sindre-mauritz...access=granted




                Sindre Mauritz-Hansen (25) må først og fremst vise at han kan tåle fulle treningsuker, før spissen får LSK-kontrakt.

                Kommentar

                • bema0806
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2011
                  • 521

                  #28
                  Da Geir Bakke skulle møte LSK-spillerne for første gang, var det spesielt én ting han var veldig spent på



                  Når LSK skal kjempe seg tilbake til eliteserien, er det kanskje en fordel at den nye treneren er utdannet adjunkt med opprykk.

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 865

                    #29
                    LSK-styreleder reagerer på hets: – Også ansatte i klubben fortjener respekt

                    Det tok fyr i sosiale medier og supporterforum da ingen LSK-ansatte ble sagt opp. I etterkant har flere av dem fått tilsendt truende meldinger. LSKs styreleder ber folk vise respekt.

                    ...
                    – Folk må vise respekt for andre. Også ansatte i klubben fortjener respekt. Når det blir sendt truende og ufine meldinger direkte til våre ansatte, så er det å gå langt over streken. De ansatte er minst like glad i klubben som dem selv, fastslår han.
                    RB+: https://www.rb.no/lsk/morten-kokkim/...s/5-43-1237590

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 865

                      #30
                      Baccay tilbake fra Chelsea: – Dette gir meg bare motivasjon

                      LSK-spilleren Josef Baccay blir ikke kjøpt av Chelsea nå. Oppholdet i England har uansett motivert 18-åringen.

                      ...
                      Et salg av Baccay til Chelsea kunne gitt LSK sårt tiltrengte overgangspenger, men slik ble det altså ikke i denne omgang.

                      – Vi har fått tilbakemelding fra Chelsea om at han klarte seg bare [sic?, regner med at det skal være "bra"]. De har fulgt ham lenge og ser at han har et stort potensial, men pr. i dag vil de ikke vil legge inn noe bud på ham. Det lever vi greit med, sier sportssjef Simon Mesfin.
                      RB+: https://www.rb.no/lsk/josef-baccay/s...s/5-43-1237898

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #31
                        Finsk spiller på LSK besøk.
                        https://www.rb.no/lsk/simon-mesfin/f...s/5-43-1239055

                        Onsdag kom en midtbanespiller med landskamper for Finland til Åråsen.

                        Den finske 21-åringen Kaan Kairinen skal de kommende dagene være i LSK med tanke på en mulig låneovergang til LSK.
                        LSK skal ha fulgt han siden 2018.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1199

                          #32



                          Kaan Kairinen (21) har sett nok av LSK. Den finske midtbanespilleren ønsker å spille i gult og svart kommende sesong.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎