Treningstråden 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    Treningstråden 2020


    Årets første trening er i LSK-Hallen i dag, mandag 6. januar 10.30. Romerikes Blad planlegger å sende hele treninga, sikkert med intervjuer og kommentarer.

    gilbert
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    #2
    Noen som var der, eller så sendinga?

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7004

      #3
      Jeg så på en liten stund. Det så ut som en helt standard, nokså rolig økt med firkant, ett og totouch og spilleøvelser på cirka kvart bane. Umulig å lese noe ut av den treningen.
      Smarason er ikke i trening. Mesfin sa at han kommer til å trene alternativt i en del uker sammen med Kåsene før han trener med ball. De har godt håp om å unngå operasjon.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3148

        #4
        Årets første trening var i hallen 10.30-11.45. To keepere og 18 utespillere, alle de 23 som nå er i A-stallen når Haakenstad er borte, minus Mathew, Sinyan og Moses. Afrikanerne, her inkludert Sheriff Sinyan, får som vanlig litt lengre ferie. Alle tre skal være med fra i morra, tirsdag. Smarason sykla og trente alternativt på sidelinja, som trigz også nevner. Moses har som kjent også hatt litt problemer med et kne, og skal trene noe alternativt, men være mere med på fellestreningene enn Smarason alt de første ukene.

        En som ikke helt er ute av diskusjonen er Marko Maric. Han skal etter det jeg hører fortsatt være "i dialog" med klubben. Han har kontrakt med Hoffenheim som går ut til sommeren, og det er ikke totalt urealistisk at han kan bli aktuell for LSK igjen, kanskje med utlån fram til sommeren og deretter kontrakt. Bare for å ha nevnt det.

        I Svesengens intervju med Mesfin (nedafor) nevner Simon blant annet at det blir bevegelser både ut og inn, men ikke under 22 spillere, som kanskje er den ideelle størrelsen på stallen per nå, og gir honnør til Ødemarksbakken, som valgte å bli i LSK etter et tilbud fra en annen klubb. "Bakken" bekrefter dette sjøl i intervjuet Svesengen hadde med ham etterpå, og bekrefter også at det var en klubb i eliteserien som var interessert.

        RBs opptak og intervjuer med Mesfin, Salquist, Kippe, Pedersen, Bakke og Ødemarksbakken:


        Intervju med Geir Bakke etter første trening:
        https://www.lsk.no/nyheter/geir-bakk...i-oppkjoringen

        gilbert
        Last edited by gilbert; 06.01.2020, 14:41. Begrunnelse: Oppdatert med lenke til RBs sending/opptak fra trening og intervjuer, og info fra intervjuene.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Smarason er ikke i trening. Mesfin sa at han kommer til å trene alternativt i en del uker sammen med Kåsene før han trener med ball. De har godt håp om å unngå operasjon.
          Fpr dessverre veldig flashback til Andersson. Man venta og håpa, og til slutt innså man at det nok skulle vært operert likevel, men da var toget gått.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3148

            #6
            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Fpr dessverre veldig flashback til Andersson. Man venta og håpa, og til slutt innså man at det nok skulle vært operert likevel, men da var toget gått.
            Får flashback til 90-tallet, da Frode Grodås var alvorlig skada og skulle være borte i flere måneder, men var tilbake i mål etter et par uker. Krysser fingra og håper at glasset er mer enn halvfullt, ikke så vidt halvtomt.

            gilbert

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Forskjellen er at man i Anderssons tilfelle visste hva man venta på, hvilken rolle han hadde i laget og hva han betydde for lagets prestasjoner. Hans slutt i LSK betydde også begynnelsen på slutten for Runar. Hva er det vi egentlig venter på med Smarason, hvordan skal vi spille under Bakke? Jeg noterte meg at han på pressekonferansen ble forlegen på journalistenes vegne da han faktisk måtte forklare at mer ball i laget nok også innebar noe flere støttepass, men åssen skal man få det beste ut av islendingen etter det vi har sett så langt? Åssen skal man spille ham god når laget har vist seg sjanseløse i oppspillsfasen og vi faktisk vil møte lag som krever at LSK tar føringen i kamper? Det blir den virkelige store utfordringa neste sesong og noe man ikke kan fortrenge,

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                #8
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Fpr dessverre veldig flashback til Andersson. Man venta og håpa, og til slutt innså man at det nok skulle vært operert likevel, men da var toget gått.
                Hva er egentlig skaden hans? Jeg vet at det har med båndproblematikk i kneet å gjøre, men ikke stort mer. Ser ikke at de kan unngå å operere på det, i så fall. Skrekkscenariet er vel at han gjør som i fjor vinter, dvs. kommer inn i sesongen med veldig lite treningsgrunnlag, og blir preget av det hele sesongen.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  #9
                  På dagens trening i hallen var Mathew, Sinyan og Moses med for fullt, alle tre. Fraværende var Sandberg, uten at jeg veit hvorfor, og Smárason. Mye av dagens trening, 10.30-11.45, besto i spill på trekvart bane. Etter hva Bakke sa til RB i går blir det først neste uke en trår til for fullt; denne uka brukes til å komme i gang etter fire uker uten fotball.

                  Den beste oversikten over Árnors kneskade sto i RB 9. mai i fjor. Da hadde han vært ei uke hos flere spesialister i Tyskland, blant annet en nederlandsk osteopat, som ga effektiv behandling. Beskjeden fra disse spesialistene var at han kunne spille med dette kneet i ti år til, men at stadige smerter skyldtes lang feilbelastning og skeivbelastning etter en tidligere skade. Kneet låser seg, og denne formen for "jumper's knee" krever mye fysioterapi og stadig behandling og riktige øvelser, så vidt jeg forstår. Skal prøve å få en oppdatering og utdyping fra Geir Kåsene neste gang.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3148

                    #10
                    Trening mandag 13. januar

                    På dagens trening i hallen, 10.30-12.00 deltok 2 keepere og 20 utespillere, akkurat nok til å spille 11 mot 11 på 3/4 bane mesteparten av den siste timen, som var det jeg så. Med Daniel Pedersens overgang til Brann er den effektive stallen nå på 22 spillere. Smárasons fravær ble kompensert av prøvespiller Sindre Mauritz-Hansen (25), spiss fra Stabæk, som nå er kontraktløs etter å vært skada store deler av 2019-sesongen. I 2018 skårte han 17 mål på 25 kamper for 2010-klubben (MMX) - i samme divisjon LSK nå spiller i 2020. Henning Hauger, også han klubbløs etter å vært i Godset i 2019, kommer på trening tirsdag, og blir med stor sannsynlighet vår erstatter for Pedersen. Josef Baccays uke med prøvespill for Chelsea er utsatt til neste uke, men ser fortsatt ganske sannsynlig ut at vil ende med en overgang, Chelsea har nettopp betalt 6 millioner kroner for en 16-år gammal spiss fra Tromsø.

                    De to laga var, stabilt og uten skifter eller bytter, begge i 4-3-3:

                    Igonen
                    Ranger-Sinyan-Salquist-Mikalsen
                    Melgalvis-Mathew-Krogstad
                    DG-Lehne Olsen-Bakken

                    mot

                    Moses-Mauritz-Sannes
                    Tongnoy-Ezeh-Knudsen
                    Baccay-Slørdahl-Sandberg-Rafn
                    Christiansen

                    gilbert
                    Last edited by gilbert; 13.01.2020, 17:13. Begrunnelse: Trykkfeil: Sindre (ikke "Simen") Mauritz

                    Kommentar

                    • hthaug
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 385

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Trening mandag 13. januar

                      På dagens trening i hallen, 10.30-12.00 deltok 2 keepere og 20 utespillere, akkurat nok til å spille 11 mot 11 på 3/4 bane mesteparten av den siste timen, som var det jeg så. Med Daniel Pedersens overgang til Brann er den effektive stallen nå på 22 spillere. Smárasons fravær ble kompensert av prøvespiller Simen Mauritz-Hansen (25), spiss fra Stabæk, som nå er kontraktløs etter å vært skada store deler av 2019-sesongen. I 2018 skårte han 17 mål på 25 kamper for 2010-klubben (MMX) - i samme divisjon LSK nå spiller i 2020. Henning Hauger, også han klubbløs etter å vært i Godset i 2019, kommer på trening tirsdag, og blir med stor sannsynlighet vår erstatter for Pedersen. Josef Baccays uke med prøvespill for Chelsea er utsatt til neste uke, men ser fortsatt ganske sannsynlig ut at vil ende med en overgang, Chelsea har nettopp betalt 6 millioner kroner for en 16-år gammal spiss fra Tromsø.

                      De to laga var, stabilt og uten skifter eller bytter, begge i 4-3-3:

                      Igonen
                      Ranger-Sinyan-Salquist-Mikalsen
                      Melgalvis-Mathew-Krogstad
                      DG-Lehne Olsen-Bakken

                      mot

                      Moses-Mauritz-Sannes
                      Tongnoy-Ezeh-Knudsen
                      Baccay-Slørdahl-Sandberg-Rafn
                      Christiansen

                      gilbert
                      Var det jevne lag?

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3308

                        #12
                        Fikk du noe inntrykk av Mauritz?

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          #13
                          Ser Ezeh fortsatt like håpløs ut, eller er det glimt av håp?

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3148

                            #14
                            Laga ser vel ut som klare første- og andre-11'ere, men innsatsen og spillet var nok jevnere enn som så; mange som er ivrige etter å vise seg fram nå. Dessverre var jeg ikke helt skjerpa i dag (tidlig i sesongen) og noterte ikke resultat og målskårere. Men det var ingen overkjøring og ikke mange mål, jeg husker best ett fra andre-11'ern, tror det var Sannes.

                            Mauritz var iallefall skadefri og aktiv og gjorde et greit inntrykk. Uvant med tre reine spisser (i tillegg til TLO) som alle har skårt mange mål, Sannes rett nok på andrelaget i 3. divisjon i fjor, men både "Mauritz" og Moses skårte mange i 2018, i OBOS-ligaen.

                            Charles Ezeh ser frisk ut, og flere har kommentert at han virker komfortabel og aktiv i den sentrale rollen. Men, generelt, for tidlig å si. Skal bli interessant å se hvilke spillere Bakke kan få til å blomstre, flere, både "etablerte" og talenter, som har potensiale ut over hva de har vist hittil.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7004

                              #15
                              Vil det si at Ranger er foran Rafn i øyeblikket?
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3148

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Vil det si at Ranger er foran Rafn i øyeblikket?
                                Ser sånn ut for meg, men bare basert på denne ene spillsekvensen på en drøy halvtime. Er jo veldig tidlig.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3148

                                  #17
                                  Trening tirsdag 14. januar

                                  To keepere og 20 utespillere også i dag, 10.30-12.00 i LSK-Hallen, men da med Smárason på sidelinja, og uten Charles Ezeh. Endel småskader er vel vanlig på denne tida; Mauritz-Hansen tok det som varsla forsiktig og deltok i dag ikke i selve fotballspillet, bare i oppvarming og pasningsøvelser. Tobias Salquist gikk også, som Mauritz, av treninga noen minutter før de andre, uten at det så ut som noe alvorlig. Derimot ser det, ut fra de fire treningene jeg har sett hittil, ikke ut til at Ebiye Moses sliter noe spesielt med kneet, som det ble sagt i begynnelsen av forrige uke. Henning Hauger kom ikke i går fordi han var sjuk, og er vel fortsatt småsjuk, var ikke der i dag heller.

                                  Mye av dagens trening besto i at tre lag spilte 6 mot 6 på halvxhalv bane. Høy intensitet og temperatur.

                                  Når det gjelder Smárasons kneskade, snakka jeg kort med Árnor sjøl, etter at han hadde sykla og trent mange kneøvelser med Geir Kåsene nesten hele treninga. Det er ikke "jumper's knee" han har problemer med. Først etter sesongen i fjor oppdaga de at det som er problemet og skaper smertene er at en liten muskel på utsida av venstre kne er sprukket, har delt seg. Det å få denne klare diagnosen var en stor lettelse, nå jobber de systematisk med å få muskelen til å gro sammen igjen. Utsiktene er gode, men det vil ta et par måneder, som heldigvis gir god tid til seriestart, da både Àrnor og Geir regner med at han er helt klar igjen. Vi krysser alle fingra og håper det beste.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2253

                                    #18
                                    gilbert Kan du si noe om forskjell på trenerstilen til JL og GB og om det enda er noe forskjell i treningsopplegget?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      #19
                                      De fleste fotballtrenere gjør mye likt, så ikke så lett å si etter halvannen uke. Et foreløpig inntrykk er at det på de fire treningene jeg har sett er mye fotballspill, og at Bakke bruker en god del tid på å forklare og dirigere. Begge deler skyldes nok delvis at en ny trener vil se spillerne mye i mest mulig reelle spillsituasjoner og tidlig få inn sine ideer om opplegg av spillet. Innholdet i dette er jeg ikke nær nok til å få med meg, men det kan vel se ut som det er større vekt på spill framover i banen enn under JL.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Kjellern
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Mar 2017
                                        • 41

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        De fleste fotballtrenere gjør mye likt, så ikke så lett å si etter halvannen uke. Et foreløpig inntrykk er at det på de fire treningene jeg har sett er mye fotballspill, og at Bakke bruker en god del tid på å forklare og dirigere. Begge deler skyldes nok delvis at en ny trener vil se spillerne mye i mest mulig reelle spillsituasjoner og tidlig få inn sine ideer om opplegg av spillet. Innholdet i dette er jeg ikke nær nok til å få med meg, men det kan vel se ut som det er større vekt på spill framover i banen enn under JL.

                                        gilbert
                                        Nå har jeg bare sett en Bakke trening. Dette kan jo også komme av forskjellige faktorer men jeg opplevde at det er bedre organisert og planlagt. Og også at det er litt bedre trøkk..
                                        Positiv.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎