Treningstråden 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fetsundfugl
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Nov 2012
    • 6

    #21
    Noen her som kunne oppdatert en nysgjerrig fugl på treningstidene?

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3148

      #22
      Opprinnelig skrevet av fetsundfugl
      Noen her som kunne oppdatert en nysgjerrig fugl på treningstidene?
      Denne og forrige uke begynte treninga i LSK-Hallen 10.30 og varer til ca 12.00. Første halvtimen eller litt mindre er mye oppvarmimg og pasningsøvelser. Har ikke sett noen "offisiell" liste over treningstider, som ofte finnes på lsk.no, men visstnok trener de også på ettermiddagen flere dager denne uka, men da styrketrening på SATS.

      gilbert

      Kommentar

      • fetsundfugl
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2012
        • 6

        #23
        Opprinnelig skrevet av gilbert

        Denne og forrige uke begynte treninga i LSK-Hallen 10.30 og varer til ca 12.00. Første halvtimen eller litt mindre er mye oppvarmimg og pasningsøvelser. Har ikke sett noen "offisiell" liste over treningstider, som ofte finnes på lsk.no, men visstnok trener de også på ettermiddagen flere dager denne uka, men da styrketrening på SATS.

        gilbert
        Takk for svar, finner ingenting på Lsk.no, men tenker å ta en tur i hallen å få med meg noen treninger. Mandag og Tirsdag burde passe bra.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3148

          #24
          Trening onsdag 15. januar

          Tre keepere og 18 spillere i hallen i dag, som vanlig fra 10.30 til 12.00. Ødegaard, i tillegg til keeperne Igonen og Christiansen, skal vel trene med moderklubben LSK en gang i uka eller så i tillegg til i Grorud, dit han er utlånt, i år som i fjor. Henning Hauger deltok for første gang, etter å ha vært sjuk et par dager, og gjorde det greit. Smárason, Salquist og Ezeh var de tre som var borte fra treninga. De to siste har mindre skader, men skal være tilbake i trening om få dager, i følge Geir Kåsene, som også bekrefta det Arnór sa i går om sin kneskade. Sindre Mauritz-Hansen tar det rolig i starten etter skademarerittet i fjor, og var ikke med, men kommer tilbake i morra, torsdag, etter det jeg forsto.

          Mye spill med tre lag, 6 mot 6 på halvxhalv bane. Flere erfarne observatører er enige i mitt inntrykk av at Bakke legger lista høyt for innsats, engasjement, pågangsmot. Spillerne får klar beskjed om å vise seg fram, ta initiativ, prate sammen, ville ha ballen, være konsentrerte hele tida. Selv om dette delvis er litt sånn nye-koster-feier-best, er det likevel en klar forskjell fra tidligere, også fra den grove kjeftinga spillerne ble utsatt for før de to kvalik-kampene.

          gilbert

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7004

            #25
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Selv om dette delvis er litt sånn nye-koster-feier-best, er det likevel en klar forskjell fra tidligere, også fra den grove kjeftinga spillerne ble utsatt for før de to kvalik-kampene.gilbert
            Dette var nytt for meg. Fortell gjerne mer.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3148

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Dette var nytt for meg. Fortell gjerne mer.
              JL var nok litt "snill" med spillerne og kunne, mener nok mange, krevd mer av innsats, konsentrasjon og engasjement.

              At treneren for de to kvalik-kampene har en kommunikasjonsform som ikke alltid er konstruktiv, selv om han krever nok av spillerne, kan da ikke være noe overraskende. Jeg var i en dyp fotballmessig depresjon, da jeg følte jeg visste hvordan det ville og måtte ende i fjor, så jeg så ikke disse treningene sjøl. Men alle rapporter jeg har fått tyder på at TN ikke var blitt noe bedre enn sist han var her, og at spillerne ble æresskjelt langt ut over det vanlige. En av mange gode grunner til at trenerjobben gikk til en annen.

              gilbert

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3120

                #27
                Opprinnelig skrevet av gilbert

                JL var nok litt "snill" med spillerne og kunne, mener nok mange, krevd mer av innsats, konsentrasjon og engasjement.
                Det er som å si at Atlanterhavet er litt fuktig...


                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  #28
                  Trening torsdag 16. januar

                  To keepere og nitten spillere i trening i hallen i dag, 10.30-12.10, pluss Moses på sykkel ved siden av banen. Han har slitt litt med kneet, og varierer treninga, men har deltatt i nesten alt av spill hittil, så veldig alvorlig ser det ikke ut til å være. En tidligere midtstopper hadde fått av seg sin røde trenertrøye for å få antall spillere opp til de 11 på hvert lag en trenger for å spille skikkelig fotball. Mye, mye fotballspill preger Bakkes treninger hittil, denne gangen på tre kvart bane, men med "jevne" lag. Selv om en kunne spore angrepstrioen, midtbanetrioen og forsvarsfireren var de ikke på samme lag, og også med noen få bytter. Bakkes filosofi er at kondisjonstreninga skal gjøres med ball (ikke f.eks. på tredemølle). Bakke er også veldig opptatt av at spillerne får opp blikket, orienterer seg og veit hvor de andre er - og veit hva de skal gjøre med ballen, før de får ballen.

                  Charles Ezeh og Sindre Mauritz-Hansen var tilbake, mens Tobias Salquist trener for seg sjøl, med noe småtteri. Både for Mauritz og Hauger gjelder at det nå mest er opp til LSK om de vil tilby kontrakt. Iallfall for Mauritz betyr det at vi ellers kommer til å møte ham som en målfarlig spiss i en av de andre klubbene i OBOS; det sies at de står i kø, etter oss, for å signere. Det ser ut til at skaden er helt leget, og at det ikke er noen spesiell risiko her, selv om han fortsatt tar det forsiktig og bygger seg enda mer opp etter et tapt fjorår, med operasjon (Gilmore's groin) og deretter lang påtvunget hvile etter den egentlige skaden, grov overbelastning i 2018 med spill og 17 mål på 25 kamper for 2010-klubben. Det ligger veldig nær å rope "Løp og kjøp", og trolig ender det slik om kort tid. Hauger er vel også en svært sannsynlig signering, men her vil en nok bruke enda litt tid, kanskje et par uker.

                  Treninga avslutta med skuddtrening, til dels med litt krevende baller til volleyskudd på tjue meters hold. Før det gikk mange baller inn, blant annet mange oppe i krysset. Med den mer krevende øvelsen på slutten tok det litt tid, for alle måtte skåre før de kunne gå av banen. (Derfor varte treninga til 12.10.)

                  Overgangsrykter: Det sies at Kristoffer Tokstad har bestemt seg for ikke å re-signere med Strømsgodset. Det øker vel sjansene for at han kan være tilgjengelig for LSK. Stian Ringstad gikk til Haugesund i fjor høst, men kan muligens også være i bildet. For begge kommer det blant annet an på hvem som forsvinner. Fredrik Krogstad har sagt han holder mulighetene åpne for en overgang. Han har Atta Aneke som agent, så spørs det om agenten og Krogstad har samme, helst ikke overdrevne, forventninger om interessen fra andre klubber - hittil har det ikke vært noen konkrete forespørsler. Det spørs om Krogstads gode innsats i deler av fjorårssesongen var nok til å gjøre ham til en virkelig ettersøkt spiller for andre klubber. Forsvinner Josef Baccay til Chelsea (for rundt 6 millioner?!), trenger vi en venstreback/kant som konkurrent og back-up for SKM.

                  Blant tilskuerne i hallen i dag var også en annen tidligere midtstopper, som nå blant annet er agent for Lars Ranger, Apipon Tongnoy og Alexander Sannes. I går var også Marius Amundsen innom. Vi trenger nok en mer erfaren midtstopper inn hvis/når Salquist skulle bli solgt, men hvor mange "gamle" LSK-spillere trenger vi egentlig (Tokstad, Ringstad, Amundsen)?

                  gilbert


                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    #29
                    Tusen takk for oppdateringen, gilbert.

                    Hvilke inntrykk sitter du igjen med når det gjelder spillerne? Utifra det lille jeg har lest om han så virker SMH som et alternativ mer enn en komplimentær spiss for TLO. Moses banket jo også inn mål for 2010, men er en annen spillertype. Har i såfall LSK råd til en tilsynelatende ettertraktet/dyr reserve eller ser det ut til at vi kan spille med to boksavsluttere? Er det andre som viser tegn til utvikling? Tenker da på Ezeh og Ødemarksbakken som jeg mener har mye å bevise i år.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      #30
                      Takk for super oppdatering fra treningene!

                      Vedørende overgangsrykter, har vi en egen ryktetråd på forumet her? Må si jeg er skeptisk til alle som nevnes blant ryktene her, riktignok av svært ulike grunner (eneste skepsis til Mauritz-Hansen er eventuelt om han passer inn sammen med TLO). Hauger skal naturligvis få litt tid til å vise seg frem, han kan jo være den løsningen vi behøver på kort sikt (1-2 år). Jeg forstår koblingen til de 3 andre i forhold til eventuelle bevegelser i troppen, men håper egentlig vi ikke henter noen av de.

                      Kommentar

                      • hekk
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2019
                        • 219

                        #31
                        Ryktetråden ligger godt gjemt og lite brukt her. Kunne vel kanskje med fordel bli flyttet til Hovedforumet, all den tid aktiviteten her inne er så lav som den er?

                        Kommentar

                        • lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 139

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av hekk
                          Ryktetråden ligger godt gjemt og lite brukt her. Kunne vel kanskje med fordel bli flyttet til Hovedforumet, all den tid aktiviteten her inne er så lav som den er?
                          Takk!

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2253

                            #33
                            En Stabæk kompis meldte at SMH er en råsterk spiss men har mangler når det kommer til fart og teknikk. Det er sikkert status quo pdd selvom det var noen år siden harn var i STB.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #34
                              Trening fredag 17. januar

                              Tre keepere og 17 utespillere i trening i hallen 10.30-11.45 i dag, pluss Moses på sykkel på sidelinja. Fravær: Smárason, Salquist, Mauritz-Hansen, Charles Ezeh, Sheriff Sinyan. Den tredje keeperen var vel juniorkeeper Vegard Storsve. Lite fotballspill i dag, og hovedtrener Geir Bakke hadde fri, men vi er likevel godt forspent med assistenttrener Sundgot, spillerutvikler Kippe, keepertrener Knudsen, utviklingsleder Ordinas. Fysisk trener og fysioterapeut Geir Kåsene og materialforvalter Solberg var også til stede. Etter oppvarming og pasningsøvelser var det mye pasnings- og skuddtrening der alle tre keeperne fikk kjørt seg. Deretter ble det kjørt løpsøvelser i to grupper, med spurt og vendinger over halve banelengden, gjentatte ganger, med tidskrav på hele gruppa. Fredrik Krogstad, og rett bak ham Kristoffer Ødemarksbakken og Alexander Sannes, har fortsatt best kondisjon og løpsstyrke. De tre keeperne var ikke overraskende blant de bakerste, mens også for eksempel Lehne Olsen og Melgalvis hang litt etter.

                              Det trenes nå fotball hver morra mandag-fredag 10.30-12.00. Fire dager i uka trener laget også på ettermiddagen, to ganger styrke og to ganger løping. Løpetreninga er intervall av ulike slag, ikke tredemølle, noe som i dag, men også f.eks. 4x400 m, som forrige dagen.

                              Etter de første par ukene med ny trener blir det nå ikke daglige bulletiner fra undertegnede, som denne uka, men mer sporadiske rapporter, kanskje ei uke eller to mellom hver gang.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3120

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Trening fredag 17. januar
                                De tre keeperne var ikke overraskende blant de bakerste, mens også for eksempel Lehne Olsen og Melgalvis hang litt etter.
                                Takk for oppsummeringene, Gilbert. Når det gjelder kondis og løpsstyrke, så er dette et mantra for Bakke - og jeg regner med at disse to herrene (på en klok og motiverende måte) sørger for å opplyse om at dette er et område hvor det ikke finnes noen grunner til å henge etter.

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1454

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Trening torsdag 16. januar
                                  Bakke er også veldig opptatt av at spillerne får opp blikket, orienterer seg og veit hvor de andre er - og veit hva de skal gjøre med ballen, før de får ballen.
                                  DET høres svært positivt ut!!
                                  Betyr det at de foregående trenerene ikke har hatt det som fokus?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3148

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                    DET høres svært positivt ut!!
                                    Betyr det at de foregående trenerene ikke har hatt det som fokus?
                                    Alle trenere veit om og er opptatt av dette. Men jeg får et klart inntrykk av at Bakke prater om og innskjerper dette mer enn jeg (kanskje litt, men ikke helt, tilfeldig) har overhørt - siden Rösler.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Joha
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 314

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Trening torsdag 16. januar

                                      To keepere og nitten spillere i trening i hallen i dag, 10.30-12.10, pluss Moses på sykkel ved siden av banen. Han har slitt litt med kneet, og varierer treninga, men har deltatt i nesten alt av spill hittil, så veldig alvorlig ser det ikke ut til å være. En tidligere midtstopper hadde fått av seg sin røde trenertrøye for å få antall spillere opp til de 11 på hvert lag en trenger for å spille skikkelig fotball. Mye, mye fotballspill preger Bakkes treninger hittil, denne gangen på tre kvart bane, men med "jevne" lag. Selv om en kunne spore angrepstrioen, midtbanetrioen og forsvarsfireren var de ikke på samme lag, og også med noen få bytter. Bakkes filosofi er at kondisjonstreninga skal gjøres med ball (ikke f.eks. på tredemølle). Bakke er også veldig opptatt av at spillerne får opp blikket, orienterer seg og veit hvor de andre er - og veit hva de skal gjøre med ballen, før de får ballen.

                                      Charles Ezeh og Sindre Mauritz-Hansen var tilbake, mens Tobias Salquist trener for seg sjøl, med noe småtteri. Både for Mauritz og Hauger gjelder at det nå mest er opp til LSK om de vil tilby kontrakt. Iallfall for Mauritz betyr det at vi ellers kommer til å møte ham som en målfarlig spiss i en av de andre klubbene i OBOS; det sies at de står i kø, etter oss, for å signere. Det ser ut til at skaden er helt leget, og at det ikke er noen spesiell risiko her, selv om han fortsatt tar det forsiktig og bygger seg enda mer opp etter et tapt fjorår, med operasjon (Gilmore's groin) og deretter lang påtvunget hvile etter den egentlige skaden, grov overbelastning i 2018 med spill og 17 mål på 25 kamper for 2010-klubben. Det ligger veldig nær å rope "Løp og kjøp", og trolig ender det slik om kort tid. Hauger er vel også en svært sannsynlig signering, men her vil en nok bruke enda litt tid, kanskje et par uker.

                                      Treninga avslutta med skuddtrening, til dels med litt krevende baller til volleyskudd på tjue meters hold. Før det gikk mange baller inn, blant annet mange oppe i krysset. Med den mer krevende øvelsen på slutten tok det litt tid, for alle måtte skåre før de kunne gå av banen. (Derfor varte treninga til 12.10.)

                                      Overgangsrykter: Det sies at Kristoffer Tokstad har bestemt seg for ikke å re-signere med Strømsgodset. Det øker vel sjansene for at han kan være tilgjengelig for LSK. Stian Ringstad gikk til Haugesund i fjor høst, men kan muligens også være i bildet. For begge kommer det blant annet an på hvem som forsvinner. Fredrik Krogstad har sagt han holder mulighetene åpne for en overgang. Han har Atta Aneke som agent, så spørs det om agenten og Krogstad har samme, helst ikke overdrevne, forventninger om interessen fra andre klubber - hittil har det ikke vært noen konkrete forespørsler. Det spørs om Krogstads gode innsats i deler av fjorårssesongen var nok til å gjøre ham til en virkelig ettersøkt spiller for andre klubber. Forsvinner Josef Baccay til Chelsea (for rundt 6 millioner?!), trenger vi en venstreback/kant som konkurrent og back-up for SKM.

                                      Blant tilskuerne i hallen i dag var også en annen tidligere midtstopper, som nå blant annet er agent for Lars Ranger, Apipon Tongnoy og Alexander Sannes. I går var også Marius Amundsen innom. Vi trenger nok en mer erfaren midtstopper inn hvis/når Salquist skulle bli solgt, men hvor mange "gamle" LSK-spillere trenger vi egentlig (Tokstad, Ringstad, Amundsen)?

                                      gilbert

                                      Takk for oppdattering

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3148

                                        #39
                                        Trening mandag 20. og tirsdag 21. januar

                                        Tre keepere, herav en "gjestespiller" og 17-18 utespillere. Moses og Charles Ezeh borte begge dagene. Baccay reiste til London søndag, for å trene med Chelsea, noe som forhåpentligvis, sett rent økonomisk, ender med et salg og godt med penger i LSK-kassa. Arnór Smárason på sykkel mandag, trente for seg sjøl tirsdag. Salquist tilbake, begge dager, etter noe småskader. Mauritz-Hansen var med mandag, men sto over tirsdag. Henning Hauger med for fullt, henger godt med, bare litt bak de aller beste, på løpetreninga, og hevder seg godt i spillet, blant annet i dueller med midtbanekonkurrent Mathew. Bra overblikk og gode løsninger og pasninger.

                                        Lite spill mandag, uten Bakke, men da var jeg bare innom et kvarters tid. Tirsdag først spill med fire 4-mannslag i høyt tempo på kort bane, deretter 9-mot-9 på tre kvart bane, her fylte Kippe opp så det ble to fulle 9'ere - han skal jo spille på lørdag. Den ene 9'eren kunne kanskje minne om et førstelag, med

                                        Rafn-Sheriff-Salquist-Mikalsen
                                        DG-Mathew-Krogstad
                                        Lehne Olsen-Bakken

                                        Også i dag en god del løping, der Krogstad, deretter Sannes, var klart foran de fleste, men også Ødemarksbakken, Rafn, Slørdahl, Hauger var godt med framme.

                                        Ellers fikk jeg greie på at treningskampen 7. februar blir mot Ull/Kisa, i LSK-Hallen.

                                        gilbert


                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3148

                                          #40
                                          Trening mandag 27. januar

                                          Alle tilgjengelige spillere tilstede på dagens trening i LSK-Hallen (nå med bindestrek på fasaden), dvs de to keeperne og alle utespillere, med Smárason på sidelinja (sykkel og fysio-øvelser). Josef Baccay er tilbake fra prøvespill for Chelsea - hva som skjer videre blir interessant de neste dagene, om det kommer noe tilbud eller ikke. Sindre Mauritz-Hansen var med for fullt, men, som RB skriver i dag (se nyhetstråden), han tåler foreløpig bare tre-fire treninger i uka (av totalt åtte-ni), så før han er aktuell for kontrakt må han ha bygd opp formen, etter å ha vært skada hele 2019. Henning Hauger var på treninga torsdag, men ikke fredag, og ikke i dag. På spørsmål fredag om hvor han var, svarte Bakke "hjemme!", og på spørsmål om han var tilbake mandag var svaret at vi får se. Det tyder vel på at de er litt usikre og iallfall ikke tilbyr noen kontrakt enda. Både Moses og Ezeh, som har vært litt fra og til med kneskader (Moses) og småskader, deltok for fullt. Det sies at de, i likhet med blant andre Fred Friday tidligere, ikke er overbegeistra for eller gjør ekstra innsats når det gjelder løpetreningene; det gir neppe plusspoeng hos Bakke. RB skriver også i dag at det kan komme en nigeriansk spiss på prøvespill seinere i uka.

                                          Treningene starter strengt tatt 08.00 hver dag, men bare for trenerapparatet, som bruker tida i hallen, fram til spillerne kommer til frokost 09.00, til innøving av dagens trening slik Bakke har planlagt den. Etter frokost er det korte møter med spillerne, medarbeidersamtaler og liknende, før trening i hallen 10.30-12.00. Deretter felles lunsj, og fire dager i uka er det annen trening, to dager styrke, to dager løpe- og kondisjonstrening. (Bakke er her hver dag 08.00, med en snau times kjøring fra Moss, men bor også hjemme hos foreldra i Lillestrøm, et par dager i uka.)

                                          Før treninga ga Bakke ros til spillerne for lørdagens kamp, der han var fornøyd med å kjenne igjen mye av det de hadde øvd på disse to ukene. Mesteparten av dagens trening besto i en lang spillsekvens på full bane mellom to jevne lag:

                                          Mads
                                          Lars-Philip-Tobias-Josef
                                          Melga-Ifeanyi-Apipon
                                          Ebyie-Sindre-Kristoffer

                                          mot

                                          Hrcka-Thomas-DG
                                          Fredrik-Charles-Magnus
                                          Simen-Erik Tobias-Sheriff-Simen
                                          Matvei

                                          (Hrcka Sannes og Melgalvis Andreassen heter begge Alexander/Aleksander, derfor ikke fornavn her).

                                          Bakke var opptatt av posisjonering (stoppe spillet brått når fløyta gikk to ganger, for kommentarer og instruksjon), offensiv markering, og framfor alt av å prate mere sammen, la jungeltelegrafen gå, "dere spiller som et lag". Ellers bekrefter dagens trening igjen at det under Bakke legges veldig mye vekt på trening med ball, i reelt spill på stor bane. For øvrig var i dag også nyansatt assistenttrener Petter Myhre tilstede i hallen og deltok aktivt med tilrop, beskjeder. kommentarer og dirigering av spillet.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎