Treningstråden 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3148

    #61
    Treninger denne uka

    Hallen har vært tom for A-laget mandag og tirsdag formiddag, for de som har vært der og stussa. Mine kilder forteller at spillerne har fått et par dager fri, etter å ha starta oppkjøringa svært tidlig og mye hard trening i flere uker (og ekstra kort ferie etter kvalik'en). Det er trening igjen i morra, onsdag, 16.30 i LSK-Hallen og til vanlig tid 10.30 torsdag. Fredag drar laget til Marbella, for treningsleir 22-29. februar, med planlagt kamp mot Sandefjord torsdag 27. februar.

    (Lars Henrik Dahl har klart å finne ut at kampen går på Dame de Noche Matchbane 27.02. kl. 16:00.)

    gilbert

    Kommentar

    • woodford
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2004
      • 162

      #62
      Det er fremdeles treningskamp mot BG på fredag kl 15 ?

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3148

        #63
        Kamp mot B/G fredag kl 15.00 i LSK- Hallen.
        Trening lørdag: på Marbella

        gilbert

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 959

          #64
          Er ikke kampen 13.30 ?

          Kommentar

          • bema0806
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2011
            • 521

            #65
            Klokken 15:00 ifølge lsk.no

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              #66
              Var vel kanskje Treningskamper tråden jeg leste kl 13.30

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3148

                #67
                Trening onsdag 19. februar

                To keepere og 21 utespillere i LSK-Hallen 16.30-17.45 i dag. Alle de 23 i stallen med A-kontrakt unntatt Smárason, men med langvarig prøvespiller Sindre Mauritz-Hansen tilstede, selv om han drev mest med alternativ trening, etter oppvarminga. Han har vært lite med på trening de siste par ukene, med redusert treningsmengde og diverse tester og konsultasjoner med spesialister, etter å ha vært skada hele fjoråret. LSK gir ham god tid til å komme i god nok fysisk form før de eventuelt tilbyr kontrakt, og det ser ut til å være nødvendig. Også Ødemarksbakken og Kairinen trente alternativt, med løping og med øvelser, med og uten ball, med fysio Geir Kåsene, men de skal snart være klare igjen. De spiller neppe mot Glimt fredag, men bør være klare mot Sandefjord 27. februar på Marbella, Klare igjen er både Alexander Sannes og Erik Tobias Sandberg, som har hatt mindre plager.

                Den nigerianske spissen en venter på kan se ut til å få visum tidsnok til å være med til Marbella, sies det.

                Mye firkantspill, pasningsøvelser og avslutningstrening i dag, lite fotballspilling, siden banen ikke var vanna på dette uvante tidspunktet.

                gilbert

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3148

                  #68
                  Trening torsdag 20. februar

                  Samme oppmøte som i går, minus Ødemarksbakken, som trener "inne" det vil vel si på styrkerommet på Åråsen. Han har hatt et stygt overtråkk med skader på leddbånd i ankelen på begge sider, og det vil nok ta noe tid før han er spilleklar. Kairinen og Mauritz-Hansen løp mye rundt og langs banen og trente alternativt.

                  Mye spill på hele banen, sikkert som forberedelse til treningskampen mot Glimt 15.00 i morra; det blir en skikkelig test. Laga var

                  Matvei Igonen
                  Lars Ranger-Sheriff Sinyan-Frank Nielsen*-Simen Kind Mikalsen
                  Magnus Knudsen-Ifeanyi Mathew-Fredrik Krogstad
                  Daniel Gustafsson-Thomas Lehne Olsen-Ebiye Moses

                  mot

                  Alexander Sannes-Arild Sundgot-Apipon Tongnoy
                  Josef Baccay-Charles Ezeh-Aleksander Melgalvis
                  Philip Slørdahl-Frode Kippe-Erik Tobias Sandberg-Simen Rafn
                  Mads Hedenstad Christiansen

                  Ser ikke ut som jevne lag for meg, så her så vi nok 11'ern. Flere bytter etter hvert, så endte opp med mer jevne lag. Til forskjell fra forrige treningskamp er nå Sandberg og Sannes klare og vil nok få noe spilletid, mens vi i de siste kampene har brukt juniorene Bakken og Rakneberg (med godt utbytte).

                  *Frank Nielsen = Tobias Frank Salquist Nielsen

                  gilbert




                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1309

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Trening torsdag 20. februar

                    Samme oppmøte som i går, minus Ødemarksbakken, som trener "inne" det vil vel si på styrkerommet på Åråsen. Han har hatt et stygt overtråkk med skader på leddbånd i ankelen på begge sider, og det vil nok ta noe tid før han er spilleklar. Kairinen og Mauritz-Hansen løp mye rundt og langs banen og trente alternativt.

                    Mye spill på hele banen, sikkert som forberedelse til treningskampen mot Glimt 15.00 i morra; det blir en skikkelig test. Laga var

                    Matvei Igonen
                    Lars Ranger-Sheriff Sinyan-Frank Nielsen*-Simen Kind Mikalsen
                    Magnus Knudsen-Ifeanyi Mathew-Fredrik Krogstad
                    Daniel Gustafsson-Thomas Lehne Olsen-Ebiye Moses

                    mot

                    Alexander Sannes-Arild Sundgot-Apipon Tongnoy
                    Josef Baccay-Charles Ezeh-Aleksander Melgalvis
                    Philip Slørdahl-Frode Kippe-Erik Tobias Sandberg-Simen Rafn
                    Mads Hedenstad Christiansen

                    Ser ikke ut som jevne lag for meg, så her så vi nok 11'ern. Flere bytter etter hvert, så endte opp med mer jevne lag. Til forskjell fra forrige treningskamp er nå Sandberg og Sannes klare og vil nok få noe spilletid, mens vi i de siste kampene har brukt juniorene Bakken og Rakneberg (med godt utbytte).

                    *Frank Nielsen = Tobias Frank Salquist Nielsen

                    gilbert



                    Veldig, veldig gledelig å se at Knudsen ser ut til å være i elleveren. Vil tro han ryker ut når Kairinen er tilbake, men at han blir vurdert foran både Charles og Melgalvis er veldig kult.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3148

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Mitt inntrykk er at svært mange spisser har satt stor pris på både å spille sammen med Sundgot og å ha ham som coach og trener på avslutningssituasjoner - og hvordan man best kommer i de situasjonene. Mest sannsynlig vil det være hans rolle også under Bakke i år.
                      Fra intervju med LSKs nye kaptein i RB i dag:

                      "LSK-spissen tror også kapteinsjobben vil være bra for ham selv. – Det er en spennende oppgave, og det er kanskje noe slik jeg kan trenge for å utvikle meg både som spiller og person, sier Lehne Olsen. At Kippe som LSKs mestspillende gjennom alle tider fortsatt er tett på laget som toppspillerutvikler, mener han er veldig positivt. I klubbens trenerteam er også LSKs mestscorende, Arild Sundgot. – Som spiss har jeg brukt Arild en del. Jeg kommer til å bruke ham enda mer i år. Han vet hvordan man scorer mål, sier 28-åringen."

                      gilbert

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3148

                        #71
                        Trening tirsdag 10. mars

                        To keepere og 17 utespillere i LSK-Hallen 10.30-12.00 i dag, medregna Moses, Ødemarksbakken og Smárason, som alle trente alternativt, aleine eller med Geir Kåsene. Borte var Lars Ranger (skadd i seks uker til), Thomas Lehne Olsen, Sheriff Sinyan og Apipon Tongnoy. Ifølge Kåsene fikk de to første mindre smeller i Molde, men alle skal være klare igjen om få dager. Det er tydelig å se at Smárason er i klar framgang. Nå løper han med strikk Geir holder i, også sidelengs i begge retninger, klart mer krevende og avanserte øvelser enn tidligere. Geir bekrefter at framgangen er god og (minst) etter planen.

                        Charles Ezeh er som kjent gått på utlån til Øygarden (tidligere kjent som Nest-Sotra).

                        Spill på halv bane med to lag i 3-3-1-formasjon:

                        Igonen
                        Slørdahl-Nielsen-Mikalsen
                        Melgalvis-Kairinen-Gustafsson
                        Abdulafeez

                        mot

                        Sannes
                        Krogstad-Mathew-Knudsen
                        Baccay-Sandberg-Rafn
                        Christiansen

                        La spesielt merke til godt spill fra Simen Kind Mikalsen og Kaan Kairinen. Generelt høyt tempo og intensitet. For tidlig å si noe særlig om Olanrewaju Abdulafeez, den 18 år gamle nigerianske spissen som trener med oss i noen uker.

                        Ellers spurte jeg Geir også om Sindre Mauritz-Hansens fysiske form og progresjon etter fjorårets skademareritt. Her er det nå klar framgang og høy motivasjon hos spilleren, høyst sannsynlig etter god oppfølging av klubbens medisinske apparat, selv om han "bare" trener med oss og er å betrakte som på langsiktig prøvespill. Geir mener han kan være klar om 6-8 uker, men fortsatt må jo klubben og spilleren bli enige om en mulig kontrakt.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3148

                          #72
                          Forsiktig trening starter opp igjen, men uten publikum (av smittevernhensyn):

                          https://www.lsk.no/nyheter/endelig-tilbake-pa-feltet-slik-blir-lsk-hverdagen-fremover

                          gilbert

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 959

                            #73
                            Noen som har sett noen treninger og vet hvordan det ligger an med Smarason?

                            Det blir så jævla nedtur å se Eliteserien starte mens OBOS må vente.....

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3148

                              #74
                              Trening tirsdag 2. juni

                              Dagens trening var på Vigernesjordet, med et meget fåtallig publikum - utafor gjerdet - fra 11.00 til (antatt) ca 12.30. Jeg var der et kvarter i starten og var bortom igjen etter tre kvarters tid.

                              Stallen består nå av 23 spillere; se lista, som nå er ajourført med draktnumre og med Torbjørn Kallevåg. Dessuten trener Sindre Mauritz-Hansen stadig med oss, men får vel ikke noe tilbud før han er bortimot 100 prosent restituert etter fjorårets skademareritt
                              .
                              Av disse 24 deltok begge keeperne og 17 utespillere fra starten av. Når jeg spurte Frode Kippe og Geir Kåsene sa begge at Apipon Tongnoy, Mauritz og Smárason sleit med skader, men at de to første var nærme og kom seinere i dag, mens Smárason dessverre hadde noe lenger igjen - selv etter et par ekstra måneders opptrening. Jeg savna også Lars Ranger og Erik Tobias Sandberg, men Arild Sundgot sa de begge bare hadde småskader. De to var så vidt jeg har sett på opptak og klipp på lsk.no med på det meste av forrige ukes treningsøkter, men på de klippene hadde jeg altså savna Api, Arnór og Mauritz. Da jeg var innom treninga igjen litt før 12.00 var både Tongnoy og Mauritz-Hansen kommet. De trente pasninger og avslutninger med Kaarinen og Geir Kåsene, i bra tempo og med godt tilslag, men var ikke med på treninga med de andre 19. Da jeg var forbi igjen øvde de på raske overganger to-mot-to pluss keeper, der det gjaldt å komme raskt opp i press uten å la seg passere, og naturligvis motsatt, å komme seg forbi eller sentre i nøyaktig rett tid til medspiller som måtte komme seg fri fra sin motspiller.

                              Ikke så lett å få noe inntrykk fra utafor gjerdet etter bare ei ukes trening med kroppskontakt, men kanskje jeg kan rapportere at DG virka særlig frisk i dag, og at å si at nysignerte Kallevåg maksimalt er på nivå med Brenden/Melgalvis tror jeg er vel pessimistisk. Tidlig å si, men jeg setter ham mer i bås med Rafn og Kind Mikalsen.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3148

                                #75
                                Trening torsdag 2. juli

                                Dagens trening var innafor gjerdet på Vigernesjordet, fra 10.30 til ca 12.00 (jeg dro da regnværet begynte kvart på tolv). Stallen er etter ukas salg og signeringer på 24 spillere, pluss de to utleide, Emil Ødegaard til Grorud, som vi møter i morra, og Charles Ezeh til Øygarden (Nest-Sotra), som vi møter seinere i sesongen. De 24 fordeler seg greit på to keepere, åtte forsvarere, seks midtbanespillere og seks angripere, som seg hør og bør for et lag som spiller 4-3-3. Av disse deltok alle unntatt Arnór Smárason på dagens trening. Både Lars Ranger og Apipon Tongnoy er tilbake fra skader, og deltar for fullt - men Ranger trenger kanskje litt mer trening før han tar sin rettmessige plass som høyreback i start-11'ern.

                                Erik Tobias Sandberg, som er meldt langtidsskadd, kom litt etter de andre og trente mye for seg sjøl, men deltok også noe i spillsekvensene på slutten. Da han kom, spurte jeg hvordan det gikk; han sier det går bedre, men at operasjon likevel kan vise seg nødvendig. Tanken er vel at blir det operasjon er hele (den korte) sesongen i år likevel ødelagt, og da er det verdt et forsøk å prøve å trene seg opp til å klare seg uten å operere. Går ut fra at Geir Kåsene har god styring på skaden, som vanlig.

                                Laget borte mot Grorud i morra ser etter dagens formasjonstrening ut til å bli:

                                Mads Christiansen
                                Melgalvis-Amundsen-Salquist-Mikalsen
                                Kairinen-Mathew-Krogstad
                                DG-Lehne Olsen-Moses

                                De interessante valgene her er vel Mads i mål heller enn Matvei Igonen, og Marius Amundsen heller enn Philip Slørdahl som stopper sammen med Salquist. Amundsen har fart, rutine, hodestyrke og tacklingsstyrke, men er langt fra å være noen spillende midtstopper. Slørdahl har lite rutine, men leverte flere strøkne crosspasninger langt framover i de siste treningskampene. Der syntes jeg han var god, på en måte bedre enn Sheriff Sinyan, som muligens allerede hadde hodet i Molde - han skapte en rekke farlige situasjoner med farlig ballbehandling i bakre rekke på vei framover. På midtbanen tipper jeg det blir bytter i andre omgang, både Knudsen og Kallevåg bør få spilletid, og Kairinen bør også prøve seg på sentral midt før han ventes å overta den rollen når Mathew antagelig* drar til Danmark og iallfall forlater LSK 1. august. Ødemarksbakken er vel også sannsynlig byttes inn for Moses, selv om både Moses og DG har vist ganske lovende takter på vingene i treningskampene både før og etter koronapausen. Det skal bli godt endelig å komme i gang igjen.

                                *I følge Eurosport ønsker Mathew å forlenge kontrakten med LSK ut denne sesongen. Ikke dumt, spør du meg - for begge parter.

                                gilbert
                                Last edited by gilbert; 02.07.2020, 15:46. Begrunnelse: Mathews ønske om å forlenge med LSK ut sesongen.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3148

                                  #76
                                  Trening fredag 10. juli

                                  Dagens trening på Vigernesjordet 10.30-11.45 samla de to keeperne og 19 utespillere, 21 av den tilgjengelige stallen på 23, nå som Brian er lånt ut til FFK. Erik Tobias Sandberg ble operert i går, og er høyst sannsynlig ute til desember/januar. Inngrepet - og skaden - viste seg dessverre å være mer komplisert enn man hadde håpet på, i følge Geir Kåsene. Arnór Smárason trener inne, fortsatt med skinne, som han tar av om ei eller to uker. Så går det nok enda noen uker før han kan trene med resten av laget.

                                  Ingen første-11'er å se i spillsekvensene i dag, 11 mot 11 på halv bane, med Frode Kippe inne som stopper for å fylle opp til 22 spillere. Relativt jevne lag, med andre ord. Høyrebacker var Lars Ranger og Aleksander Melgalvis, venstrebacker var Simen Kind Mikalsen og Simen Rafn, som en kunne regne med etter utlån av Josef Brian Baccay. For de som lurer på hvordan vi kan bruke både Thomas Lehne Olsen, Alexander Hracka Sannes og Sindre Mauritz-Hansen kan nevnes at angrepsrekka på svart lag besto av Moses-Lehne-Sannes, noe som blant annet ga et godt innlegg fra Sannes fra høyre ving til Moses på venstre, der Moses satte inn et vakkert mål på stakkars Igonen, som var sjanseløs på det skuddet.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1199

                                    #77
                                    Tok en tur innom Vigernesjordet i dag og overvar en liten del av treninga. Fraværende var Coppens, Kind Mikalsen, Smarason og Bergmann (Har kanskje ikke lov å trene med oss enda?) Matthew trente alternativt med Geir. Av det interessante kan nevnes at de i spill på halv bane spilte angrep mot forsvar der Melga, Amundsen, Philip og Rafn dannet de fire bak. Ranger og Salquist byttet med Melga og Philip underveis. De tre på midten var Kaan, Krogstad og Kallevåg som også byttet med Knudsen underveis. Kan også nevne at Ødemarksbakken virket daff og lei. Er nok langt unna en plass på laget nå, og hvem vet, kanskje på vei ut? En som kan erstatte han er Markus Johnsgård som er på prøve. Har en flott venstrefot som kan minne om en Pål Strand. Ellers vanskelig å vurdere.

                                    Kommentar

                                    • mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 845

                                      #78
                                      BBS hadde litt praktiske, private gjøremål han måtte få unna før han begynte å trene. Mener å huske jeg leste at han var klar for trening etter ei ukes tid (mulig fra helga av da?).
                                      Morten

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7003

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                        Ødemarksbakken virket daff og lei. Er nok langt unna en plass på laget nå, og hvem vet, kanskje på vei ut? En som kan erstatte han er Markus Johnsgård som er på prøve. Har en flott venstrefot som kan minne om en Pål Strand. Ellers vanskelig å vurdere.
                                        Ødemarksbakken har vært i offside i snart et år, og bare blitt verre og verre. Virker knekket som spiller, en ny start et annet sted er nok en bra løsning både for spiller og klubb.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3308

                                          #80
                                          Sto i RB også at to spillere har utviklet seg i feil retning som Bakke ikke er fornøyd med, Moses og Ødemarksbakken. Noe som har resultert i at Knudsen har prøvd seg på vestre kant.
                                          Er vel derfor denne Johnsgård fra Senja er på prøve. Ser gjerne Ødemarksbakken ut i neste vindu, han har stagnert totalt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎