Serieåpning 2020: HamKam - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Serieåpning 2020: HamKam - LSK

    500 kampbilletter solgt tidligere. 300 nye lagt ut i dag. Kun 80 igjen. Link på forsiden på kfl.no. Klikk les mer på Seriestart i Hamar.

    (Seriøst: i Hamar?)

    PS. Sørg for å kjøpe billett til togtur også. Nederst i samme artikkel.
    Vidar Evje

  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Kanari-Fansen Lillestrøm

    Fuglafamilien!

    300 billetter utsolgt på 3 timer og 30 min og totalt har vi nå solgt 800 billetter.

    Vi vil oppdatere når neste salgspulje kommer om vi får flere billetter.

    Vidar Evje

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2082

      #3
      Imponerende !

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3309

        #4
        Bare å sette opp laget, så får vi se hvor mange man treffer på når alvoret sparkes i gang påsken 2020.

        Igonen
        Ranger - Sheriff - Salquist - Mikalsen
        Melgalvis - Hauger - Krogstad
        DG - TLO - Ødemark

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3269

          #5
          Opprinnelig skrevet av LS89
          Bare å sette opp laget, så får vi se hvor mange man treffer på når alvoret sparkes i gang påsken 2020.

          Igonen
          Ranger - Sheriff - Salquist - Mikalsen
          Melgalvis - Hauger - Krogstad
          DG - TLO - Ødemark
          10 av 11 er nok de jeg ville ha valgt, og teller ikke Hauger før han er signert.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Møkkamannen
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2014
            • 61

            #6
            Salqvist forsvinner nok, det regner de fleste med. Det som er interessant er hvor skal Sheriff spille? Skal han være midtstopper eller anker på midtbanen? Hva med disse talentfulle midtstopperne våre, skal de noen gang satses på så er det nå! Blir de ikke satsa på nå så er det det samme som å si at de aldri kommer til å spille for klubben!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              #7
              Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
              Salqvist forsvinner nok, det regner de fleste med. Det som er interessant er hvor skal Sheriff spille? Skal han være midtstopper eller anker på midtbanen? Hva med disse talentfulle midtstopperne våre, skal de noen gang satses på så er det nå! Blir de ikke satsa på nå så er det det samme som å si at de aldri kommer til å spille for klubben!
              Jeg blir ikke overrasket dersom Sheriff varierer i posisjonene. Han kan fort spille stopper mot de antatt beste og midtbane mot de antatt svakere lagene. Når det gjelder talentene, så tror jeg det er best å la de spille med en rutinert makker ved siden av seg. En Sandberg/Slørdahl kombinasjon for eksempel kan bli for urutinert mot de beste. Spørsmålet er om Ranger skal satses på som stopper eller back. Mulig han også varierer litt for å finne ut hvor han hører hjemme.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 1918

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Jeg blir ikke overrasket dersom Sheriff varierer i posisjonene. Han kan fort spille stopper mot de antatt beste og midtbane mot de antatt svakere lagene. Når det gjelder talentene, så tror jeg det er best å la de spille med en rutinert makker ved siden av seg. En Sandberg/Slørdahl kombinasjon for eksempel kan bli for urutinert mot de beste. Spørsmålet er om Ranger skal satses på som stopper eller back. Mulig han også varierer litt for å finne ut hvor han hører hjemme.
                Håper da inderlig at de bruker treningene til å finne ut av hvor spillerne hører hjemme hvis de er i tvil. Dyrk spillerne der de hører hjemme, ikke flytt dem rundt mer enn helt nødvendig. Håper på Ranger som back, der får han brukt sine offensive ferdigheter bedre, samtidig som han fort kan bli for liten som midtstopper i innleggssituasjoner. Enig i at Sandberg og Slørdal fortjener en rutinert makker som kan gi trygghet. Der er det største spørsmålet hvis Salqvist går. Er Sheriff moden for å være den rutinerte?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Håper da inderlig at de bruker treningene til å finne ut av hvor spillerne hører hjemme hvis de er i tvil. Dyrk spillerne der de hører hjemme, ikke flytt dem rundt mer enn helt nødvendig. Håper på Ranger som back, der får han brukt sine offensive ferdigheter bedre, samtidig som han fort kan bli for liten som midtstopper i innleggssituasjoner. Enig i at Sandberg og Slørdal fortjener en rutinert makker som kan gi trygghet. Der er det største spørsmålet hvis Salqvist går. Er Sheriff moden for å være den rutinerte?
                  Jeg har stor tro på Sheriff, og i Obos bør han absolutt fungere som den erfarne. Hva som skjer når vi returnerer til Eliteserien er et større spørsmål. Jeg hører ikke til de som tror at spillere hører hjemme på kun en plass og må dyrkes i så måte. Selvfølgelig er det lettere å skape relasjoner mellom spillere enklere dersom de spiller og trener i de samme posisjonene, men samtidig kan det by på utfordringer dersom det blir skader o.l.

                  ;Når det gjelder Rafn og Ranger, så tror jeg vi får se en helt annen Rafn i år. Både han og SKM fremstod som nølende i fjor, men det tror jeg handlet mye om Lennartsons filosofi. Det så man også på vegringen mot å slå innlegg. Utallige ganger hadde back/kant muliget til å slå upressede innlegg, men lot være. Noe som fremstår som helt uforståelig, og tyder på klare instrukser fra benken. Ranger er en mine favoritter og han burde starte de fleste kampene. Hvorvidt det blir på back eller stopper er jeg ikke så nøye på.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Når det gjelder Rafn og Ranger, så tror jeg vi får se en helt annen Rafn i år. Både han og SKM fremstod som nølende i fjor, men det tror jeg handlet mye om Lennartsons filosofi. Det så man også på vegringen mot å slå innlegg. Utallige ganger hadde back/kant muliget til å slå upressede innlegg, men lot være.
                    Det er 100% riktig, og et av mange eksempler på hvordan Lennartssons uforståelig retningslinjer først hemmet spillet vårt, for deretter å ta både kreativitet og selvtillit fra spillerne.

                    Rafn var en av eliteseriens beste backer når han kom, for deretter gradvis å visne bort (i likhet med stort sett alle andre), og jeg tror definitivt han vil blomstre igjen nå. Du ser det allerede på trening.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7004

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Rafn var en av eliteseriens beste backer når han kom
                      Nei, det var han definitivt ikke.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz

                        Nei, det var han definitivt ikke.
                        Jeg respekterer din rett til å være historieløs

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3148

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Nei, det var han definitivt ikke.
                          Rafn var en helt grei back på eliteserienivå da han kom, som en av de få nye Erlandsen henta som ikke primært hadde spilt på lavere nivåer. Han gjorde en god jobb på venstreback selv med høyre bein, men at han var én av de beste i serien er å overdrive. Det første halvannet året var han en av våre mest solide og stødige spillere, særlig defensivt, men ikke spektakulær, og bidro lite framover, selv om han var villig og offensiv og prøvde innlegg også med feil (venstre)fot. Midtveis i andresesongen hadde han en overraskende svak periode, muligens var det noe på den private sida. I fjor trivdes han naturligvis bedre på rett plass som høyreback, og forsvaret ble faktisk bedre utover i sesongen, med to stk Simen på rett plass med rett bein, men hele laget led under manglende plan og taktikk og selvtillit. Det ble også merkbart på Rafn. I år bør opplegget til Bakke, med to backer som begge har stort offensivt potensiale i tillegg til å være relativt sterke defensivt, passe ham bra. Konkurransen med Lars Ranger vil også virke skjerpende.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #14
                            En god Rafn er sjeldent god, som borte mot søpla i fjor, der han strålte mest av alle i det som var en fantastisk lagseier. Men hadde han blitt vurdert å være blant TLs beste backer hadde han ikke blitt med ned. Er inne i sin karrieremessig beste alder og har med det nå en absolutt siste mulighet til å vise seg frem som den sentrale spilleren han da må være. Jeg blir overrasket hvis han løfter seg og om han holder plassen sin, han mangler for mye offensivt i tillegg til å være svak i posisjoneringa og på konsentrasjon.

                            Men spesielt det siste er jo en mare som går igjen i laget som helhet og som i høyeste grad kan linkes til mangelen på et spillemønster og klare roller.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3120

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gilbert

                              Rafn var en helt grei back på eliteserienivå da han kom, som en av de få nye Erlandsen henta som ikke primært hadde spilt på lavere nivåer. Han gjorde en god jobb på venstreback selv med høyre bein, men at han var én av de beste i serien er å overdrive.
                              Kanskje. Jeg prøver alltid å se glasset som halvt fullt fremfor halvt tomt, kanskje det skinner gjennom. Jeg hadde fulgt Simen lenge, var veldig fornøyd når han signerte, og med det han leverte - inntil Lennartsson (som du er inne på) raserte alt som var av selvtillit. Med Rafn og Ranger er kanskje høyre back den posisjonen jeg bekymrer meg minst for. Rafn er også et klart alternativ på kanten, han har spilt i den posisjonen tidligere.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                #16
                                Det er ingen umulighet at både Rafn og Ranger er i startoppstillingen på Briskeby. Lars spilte mye stopper i U/K i fjor, og viste at han mestrer den plassen også. Med Baccay tilbake har vi sjeldent mye valgmuligheter i forsvaret selv om det er lite rutine. Dersom Salquist forsvinner som de fleste forventer, så bør en forsvarsfirer med Rafn-Ranger-Sandberg/Slørdahl-SKM/Baccay være god nok for Obos. Og da har jeg skjøvet Sheriff frem på midtbanen selv om han fort kan bli den rutinerte i midten.

                                Jeg har nevnt det før at jeg gjerne ser SKM lenger frem i banen da han er en god spiller å ha i motstanders boks. Han passer nok dog best som kant i en 4-4-2 formasjon. Jeg er usikker på om løpskraften hans er sterk nok til å fungere som indreløper.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 865

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  ... Og da har jeg skjøvet Sheriff frem på midtbanen selv om han fort kan bli den rutinerte i midten.

                                  Jeg har nevnt det før at jeg gjerne ser SKM lenger frem i banen da han er en god spiller å ha i motstanders boks. Han passer nok dog best som kant i en 4-4-2 formasjon. Jeg er usikker på om løpskraften hans er sterk nok til å fungere som indreløper.
                                  Gitt at du har skjøvet Sheriff frem så er det vanskelig å se at SKM skal utkonkurrere verken Krogstad eller Melgalvis som indreløper. Tror ikke løpskraften er et problem, men i mine øyne er han bedre på klassiske ving-ting som å utfordre/drible av folk og legge innlegg enn å styre spillet fra en midtbaneposisjon. I 4-3-3 er det nok bare back som er en naturlig plassering for han.
                                  Er enig med deg i at han ville kunne være et alternativ som ving i 4-4-2, og kanskje også som ving i en defensiv 4-5-1. Når det er sagt så håper jeg ikke vi skal ha noen kamper i år hvor vi ligger i en defensiv 4-5-1

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3269

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av OlaG

                                    Gitt at du har skjøvet Sheriff frem så er det vanskelig å se at SKM skal utkonkurrere verken Krogstad eller Melgalvis som indreløper. Tror ikke løpskraften er et problem, men i mine øyne er han bedre på klassiske ving-ting som å utfordre/drible av folk og legge innlegg enn å styre spillet fra en midtbaneposisjon. I 4-3-3 er det nok bare back som er en naturlig plassering for han.
                                    Er enig med deg i at han ville kunne være et alternativ som ving i 4-4-2, og kanskje også som ving i en defensiv 4-5-1. Når det er sagt så håper jeg ikke vi skal ha noen kamper i år hvor vi ligger i en defensiv 4-5-1
                                    SKM er nok mer klassisk ving/kant i 4-4-2 enn indreløper/ving i 4-3-3. Poenget jeg forsøkte å få frem er at jeg ønsker SKM mye i motstanders boks siden han er en god avslutter, og at vi har en del variasjonsmuligheter med tanke på formasjoner og kampplaner.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • OlaG
                                      Oversetterdrone
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 865

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Poenget jeg forsøkte å få frem er at jeg ønsker SKM mye i motstanders boks siden han er en god avslutter, og at vi har en del variasjonsmuligheter med tanke på formasjoner og kampplaner.
                                      Der er vi helt enige, jeg bare glemte å skrive det

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎