Nasjonal G19 CL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 434

    Nasjonal G19 CL

    Kamp 2 i Nasjonal U19-serien går av stabelen i helga i Trondheim mot rævvalaget fra barteby, mulig det finnes et subforum som passer bedre for temaet hvis en mod ønsker å flytte tråden,
    MEN jeg som er så (u)heldig å ha gått meg fast i byen her skal selvfølgelig ta en tur til "Salmar Banen" (nei, ikke Salmarbanen) like ved Lerkendal for å se på våre yngre fugler.
    Jeg vet vi er flere fugler som bor mer eller mindre fast her oppe, og lurer på om det er noen flere som planlegger å ta med seg skjerf,skjorter,flagg og sangstemmen for å støtte våre unge håpefulle?

    Jeg har også prøvd å tråle internettet etter info om G19-laget, de fleste av talenter jeg kjenner til ligger vel såpass nærme vannskorpa til A-laget at de ikke blir med opp hit,
    så hvis noen har en oversikt over aktuelle spillere, og kanskje tilogmed draktnummer ville jeg satt veldig pris på det.
    Det nærmeste jeg kom noe særlig verdifull info var NFFs sider med lagoppstilling fra forrige Nasjonal U19 kamp mot Start for et par uker siden https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7416446 der Dylan Murugesapillai, Edmund Owusu, Mikkel Rakneberg og Simon Bakken var de jeg dro kjensel på, fra sesongoppkjøringa i år og norske u-landslag i høst.

    Hvis noen har noe info om hvorvidt noen av disse er aktuelle for kampen på Søndag, eller om de er opptatt med A-lagstrening/evt Molde-kampen i dag, eller for all del andre gode talent jeg burde ha et øye ute etter settes det stor pris på. Mulig det bare er jeg som er sær, men jeg syns fotball er artigere hvis man har noen å følge, og ikke er avhengig av en stand-out prestasjon av en for meg ukjent spiller som krydder/x-faktor til kampen.

    G16-laget spiller visstnok eliteturnering i området her dagen før også, så hvis det er noe "krydder" der jeg også burde få med meg setter jeg stor pris på en liten heads-up her, selv om jeg tviler på at jeg drar til Hommelvik imorra for å se 16-åringa.

    G16-laget har lagt bak seg en suksessrik tur til London - der det ble seier mot Watford (3-2) og uavgjort mot Tottenham (0-0). Denne helgen står elitetiltak i Trondheim for tur.


    PS: Tusen takk for forum, selv om jeg ikke er aktiv her sjøl setter jeg stor pris på å få lese eksempelvis treningstråden og holde meg noenlunde oppdatert selv 60+mil unna Åråsen!
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 431

    #2
    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
    Kamp 2 i Nasjonal U19-serien går av stabelen i helga i Trondheim mot rævvalaget fra barteby, mulig det finnes et subforum som passer bedre for temaet hvis en mod ønsker å flytte tråden,
    MEN jeg som er så (u)heldig å ha gått meg fast i byen her skal selvfølgelig ta en tur til "Salmar Banen" (nei, ikke Salmarbanen) like ved Lerkendal for å se på våre yngre fugler.
    Jeg vet vi er flere fugler som bor mer eller mindre fast her oppe, og lurer på om det er noen flere som planlegger å ta med seg skjerf,skjorter,flagg og sangstemmen for å støtte våre unge håpefulle?

    Jeg har også prøvd å tråle internettet etter info om G19-laget, de fleste av talenter jeg kjenner til ligger vel såpass nærme vannskorpa til A-laget at de ikke blir med opp hit,
    så hvis noen har en oversikt over aktuelle spillere, og kanskje tilogmed draktnummer ville jeg satt veldig pris på det.
    Det nærmeste jeg kom noe særlig verdifull info var NFFs sider med lagoppstilling fra forrige Nasjonal U19 kamp mot Start for et par uker siden https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7416446 der Dylan Murugesapillai, Edmund Owusu, Mikkel Rakneberg og Simon Bakken var de jeg dro kjensel på, fra sesongoppkjøringa i år og norske u-landslag i høst.

    Hvis noen har noe info om hvorvidt noen av disse er aktuelle for kampen på Søndag, eller om de er opptatt med A-lagstrening/evt Molde-kampen i dag, eller for all del andre gode talent jeg burde ha et øye ute etter settes det stor pris på. Mulig det bare er jeg som er sær, men jeg syns fotball er artigere hvis man har noen å følge, og ikke er avhengig av en stand-out prestasjon av en for meg ukjent spiller som krydder/x-faktor til kampen.

    G16-laget spiller visstnok eliteturnering i området her dagen før også, så hvis det er noe "krydder" der jeg også burde få med meg setter jeg stor pris på en liten heads-up her, selv om jeg tviler på at jeg drar til Hommelvik imorra for å se 16-åringa.

    G16-laget har lagt bak seg en suksessrik tur til London - der det ble seier mot Watford (3-2) og uavgjort mot Tottenham (0-0). Denne helgen står elitetiltak i Trondheim for tur.


    PS: Tusen takk for forum, selv om jeg ikke er aktiv her sjøl setter jeg stor pris på å få lese eksempelvis treningstråden og holde meg noenlunde oppdatert selv 60+mil unna Åråsen!
    Fra artikkel i gårsdagens RB:

    Med til Molde er heller ikke Apipon Tongnoy eller den nigerianske prøvespilleren Olanrewaju Abdulafeez siden LSK kun skal ha med 18 spillere til kampen.

    – Begge de to kommer til å spille kamp for juniorlaget i helga, sier LSK-trener Geir Bakke.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 434

      #3
      Åh, det er jo fantastisk, Apipon er jo allerede en klassespiller! Med såpass få 3.års-juniorer igjen på juniorlaget var jeg usikker på om jeg i det hele tatt ville dra kjensel på andre enn T Ordinas som jeg regner med tar turen, har hørt mye bra om vår nye u-trener jørgen strand la cour men er generellt dårlig på å kjenne igjen ansikter. Ser at S Bakken heller ikke var med til Molde, da vil det kanskje ikke være helt usannsynlig at han blir å se imorra heller?

      Er litt redd resultatet kan bli stygt, forrige runde endte 1-7 mot Start uten at jeg har sett noe mer enn resultat, jeg vet heller ikke helt hva u19 nasjonal CL egentlig er, vet vi gjorde noen endringer på hvilke turneringer juniorlaget stiller i for noen år tilbake, vi gikk vekk fra interkrets for å slippe så mye reising hvis jeg husker rett? Men det ser utvilsomtt ut til at vi stilte med våre beste juniorer mot start, med unntak av de som er opptatt med A-laget såklart.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7004

        #4
        G16 slo Molde, men tapte for Kåffa og RBK, ifølge det jeg hører.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 434

          #5
          Halvfrustrerende førsteomg mot rbk g18 (iflg folk her ikke u19 sjøl om det heter u19 nasjonal), apipon var alene gjennom etter et par min, men halvsleivete skudd/pasning mot høyre hjørne med keiva blir redda.
          simon bakken får et lavt innlegg foran mål etter ca 10-15min som lider samme skjebne.
          Bakken setter ei straffe vi ikke helt skjønner hva var for, etter en mulighet som sløses av et dårlig mottak istedetfor direkte skudd fra 7-8m. Rbk prøvde å trille ball, men vi ligger godt med laget og tvinger dem til å slå langt. Lsk klart best før og etter 1-0 til oss, men det glipper og rbk setter 2. 2-1pause

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 434

            #6
            Enormt frustrerende 2.omg der rbk skrur opp aggressiviteten flere hakk. Ender 8-1 til slutt. Vi får litt mindre tid med ballen, spesiellt midt i banen og er langtifra aggressive nok sjøl og blir kontra i senk, vi takler "for svakt", istedet for å gå rett i klinsj med hele kroppen i taklingene stikker vi ut en fot og taper dueller. En kombinasjon av udyktighet og uflaks i bakre ledd der rbk scorer på omtrent alt de har, de har noen fine spilllsekvenser før bl.a 2-1 i første omg og noen fine vendinger av spill i annen omg da, det må vel nevnes.

            Ellers syns jeg Api viser prov på god teknikk, Baccay spilte hele kampen på venstreback men blir for lavtliggende for min smak, viser han har god teknikk i framspilla sine og er vel omtrent den eneste som legger baller i bakrom med underskru. Greg Dylan Dusabe viser glimtvis god teknikk på vingen, navnebror Dylan Murugesapillai brukes godt som ballspillende stopper og hadde noen fine kombinasjoner med Baccay sjøl når piffen har gått ut av oss.

            Møtte noen fuglaforeldre som mente 1.omg var noe av det bedre de har sett det siste året, syns vi var knallgode da sjøl men det mangla effektivitet foran mål. Edmund Owusu kommer inn rundt 60. men får ikke gjort noe særlig, han har vanskelige arbeidsforhold da resten av laget er langt nede mentalt etter 1-4 eller 1-5 rett etter han kom inn.
            Simon Bakken spiller vel hele kampen som midtspiss, kommer til noen OK+ avslutninger på mål sjøl med motstander i kropp.

            Prøvespilleren fra afrika (Olawu....husker ikke resten) så jeg hverken på benken eller på banen, uten at jeg fikk spurt noe om hvorfor han ikke var der (ref RB intervju nevnt over i tråden)

            Jeg syns nye u19-trenern Jørgen la Cour virker som hel ved, dirigerte ikke så veldig mye underveis annet enn generelle instrukser til spillere, han lot dem ta valg selv, analytiker/assistent Kularas det samme, oppfordra keeper og forsvar til å spillle seg ut sjøl om det var på risiko. Jeg ville gjerne sett backa høyere i banen, men trenerne så vel at rbk styrta fram med 5-6mann hver gang de vant balllen så de spilte heller litt safe enn å tvinge rbk til å spille safe pga våre høye backer.

            Skuffende resultat men mye bra å ta med seg fra 1 omg. Vanskelig å dele ut plusser og minuser da jeg syns det var laget som helhet som var bra i 1., og tilsvarende laget som helhet som datt igjennom i 2. Meget høyt tempo på kampen, imponerende at vi holdt såpass godt såpass lenge.

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎