Grorud IL – Lillestrøm SK, fredag 3. juli, kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Kamptråd Grorud IL – Lillestrøm SK, fredag 3. juli, kl. 18:00

    Runde 1

    Kampstart: 18:00
    Stadion: Grorud stadion
    Dommer: Svein Tore Sinnes
    TV: DPlay / Eurosportplayer / Eurosport +


    Så var vi her da. Etter mye om og men skal vi dessverre spille kamp på nest øverste nivå. Vi har så vidt jeg kan finne ut aldri møtt Grorud i seriespill, Grorud har heller aldri spilt på et høyere nivå; vi kommer med andre ord til å bli rundspilt.

    Det var heller utfordrende å finne ut av hvordan Grorud har gjort det i treningskampene, annet enn at de har tapt 2-0 mot både 2010 og vålerengen. De er også spådd langt nede på tabellen, så dette burde egentlig være grei skuring.

    Forventet lagoppstilling:
    Ingenting fra RB foreløpig. Men basert på de siste treningskampene blir det vel noe som ligner dette:

    Igonen / Christiansen

    Melgalvis
    Sheriff
    Salquist
    SKM

    Kairinen / Kallevåg
    Matthew
    Krogstad

    Gustavsson
    Lehne Olsen
    Moses

    Keeper og ene indreløperplassen er det mest usikkre etter min mening.

    Flere spillere har også slitt med skader: Lars Ranger, Apipon Tongnoy og Sindre Mauritz-Hansen er tilbake i full trening, Baccay har en lite skade i låret men skal straks være tilbake igjen, Sandberg og Smarason er mer omfattede kneskader og er ikke tilbake med det første.
  • Dole
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1498

    #2
    Jeg tror vi skal være glade for at det er Grorud og ikke Molde eller Glimt vi møter.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3306

      #3
      Kongsvingerkampen var et skremmeskudd. Uten å ha sett kampen, så er det lite betryggende at vi fortsatt kan slippe inn mye mål på få minutter.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7021

        #4
        Jeg sier det på forhånd, for det må sies: Den bakre femmeren der er ikke god nok til å rykke opp.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2278

          #5
          Trening over. Høvler over Grorud. De vil legge seg lavt, TLO putter første kasse på hue, deretter må de fremover. Gull for Moses. Som setter nr 2 og 3. Orakelet har talt

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1370

            #6
            Jeg har hørt om to av spillerne i Grorud, og det er kun fordi de har / har hatt en tilknytning til LSK. Vi kommer fra Eliteserien, de kommer fra PostNord-ligaen. Profesjonelle mot amatører. Her skal det være så stor nivåforskjell at man ikke kan være helt fornøyd med mindre man vinner med minst 4-5 mål.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7021

              #7
              Opprinnelig skrevet av BD
              Jeg har hørt om to av spillerne i Grorud, og det er kun fordi de har / har hatt en tilknytning til LSK. Vi kommer fra Eliteserien, de kommer fra PostNord-ligaen. Profesjonelle mot amatører. Her skal det være så stor nivåforskjell at man ikke kan være helt fornøyd med mindre man vinner med minst 4-5 mål.
              Grorud knuste KFUM 4-0 i generalprøven, samme motstander som vi slet oss til 2-1 over. Det blir nok en god del vanskeligere for oss enn mange tror.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1462

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz

                Grorud knuste KFUM 4-0 i generalprøven, samme motstander som vi slet oss til 2-1 over. Det blir nok en god del vanskeligere for oss enn mange tror.
                Med KIL kampen i hodet, og LSK og Bakke i hjertet - så er det bare å håpe at denne uken blir brukt klokt! - Det kreves skjerping hele denne uka - og i hver kamp 90 min pluss - skjerping: - konsentrasjon, dedikasjon og kampvilje, tenker jeg. Flere år siden LSK har hatt for vane å spille 2 gode omganger i samme kamp..
                Bare å håpe på endring... helst omgående..

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1370

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  Grorud knuste KFUM 4-0 i generalprøven, samme motstander som vi slet oss til 2-1 over. Det blir nok en god del vanskeligere for oss enn mange tror.
                  Mulig det blir vanskelig, men hvis vi er der vi burde være så blir det jo ikke det. En knepen seier her er småflaut.

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    #10
                    Sarpsborg hadde 3-4-1 i treningskampene før covid, og 3 seire på tre mulige etter pausen. Burde ledet eliteserien eller ligget helt i toppen de da...

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      #11
                      Håper gutta fikk en ordentlig "wake-up call" etter KIL-kampen, og bruker det til det positive. Jeg legger ikke altfor mye i disse treningskampene, vi har hatt flere gode oppkjøringer med fine resultater før alvoret braker løs de siste årene, uten at det akkurat har resultert i gode sesonger... Men jeg håper de virkelig skjønner alvoret over hvor hardt straffet de blir på dette nivået med å bare slippe seg ned noen få % i noen ytterst få minutter...

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3136

                        #12
                        Det er litt skremmende å tenke på at det fort kan bli denne sesongen som definerer om vi på sikt blir nye Bodø-Glimt eller nye Fredrikstad. Håper ingen av spillerne deler oppfatningen om at dette blir "a walk in the park", for det blir det definitivt ikke. Alle som møter oss vil føle det som å spille en cupfinale, og vil mobilisere 110% - (det er i hvert fall den unnskyldningen Fredrikstad bruker for å rettferdiggjøre at de mislykkes år etter år...)

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3314

                          #13
                          Liker ikke at Tobias er ute å melder at vi kan vinne alle 30 kampene, selv om det sikkert er sagt med et lite glimt i øyet. Dette er ikke tida for å være kjepphøy. Redd dette biter oss i ræva, kanskje allerede fredag.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7021

                            #14
                            Salquist må ha sniffet lim hvis han virkelig har sagt det der, eventuelt spilte han kampen mot Kåffa og Kongsvinger med så høy promille at han har glemt dem.

                            Grorud er ganske bra, for å ha tatt det aller først. De har et lag som utmerket godt kan slå oss. Det er mange ganske jevnt besatte klubber i ligaen, med "konge i OBOS"-karakterer i laget, dvs. spillere som herjer på nest øverste nivå, men som kanskje mangler det lille ekstra for å spille i Eliteserien.

                            Med det laget vi har nå, og med tanke på at Mathew forsvinner snart, ser jeg ikke at vi er annet enn i beste fall en kandidat til topp fem. Uten skader, suspensjoner, en god dose marginer og spillere som tar steget for alvor i 2020 kan vi kanskje være aktuelle for direkte opprykk, men favorittstempelet vi har fått er FULLSTENDIG malplassert.

                            Uttalelsene til bl.a. Lehne Olsen (ordvalg a la "selv på dette nivået", og så videre) vitner etter mitt skjønn om at de overvurderer egne evner, og undervurderer at det er en ganske kompetent liga vi har rykket ned til. Ikke minst ser de bort fra at det store flertallet av spillerne i troppen vår faktisk - nettopp - rykket ned for et halvt år siden.

                            Jeg frykter at vi får OBOS-døra rett i fleisen på fredag.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3136

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Salquist må ha sniffet lim hvis han virkelig har sagt det der, eventuelt spilte han kampen mot Kåffa og Kongsvinger med så høy promille at han har glemt dem.

                              Grorud er ganske bra, for å ha tatt det aller først. De har et lag som utmerket godt kan slå oss. Det er mange ganske jevnt besatte klubber i ligaen, med "konge i OBOS"-karakterer i laget, dvs. spillere som herjer på nest øverste nivå, men som kanskje mangler det lille ekstra for å spille i Eliteserien.

                              Med det laget vi har nå, og med tanke på at Mathew forsvinner snart, ser jeg ikke at vi er annet enn i beste fall en kandidat til topp fem. Uten skader, suspensjoner, en god dose marginer og spillere som tar steget for alvor i 2020 kan vi kanskje være aktuelle for direkte opprykk, men favorittstempelet vi har fått er FULLSTENDIG malplassert.

                              Uttalelsene til bl.a. Lehne Olsen (ordvalg a la "selv på dette nivået", og så videre) vitner etter mitt skjønn om at de overvurderer egne evner, og undervurderer at det er en ganske kompetent liga vi har rykket ned til. Ikke minst ser de bort fra at det store flertallet av spillerne i troppen vår faktisk - nettopp - rykket ned for et halvt år siden.

                              Jeg frykter at vi får OBOS-døra rett i fleisen på fredag.
                              Selv om jeg mener du er i overkant pessimistisk, så har du så altfor rett. Om noen LSK-spillere på ramme alvor tror vi kan spasere gjennom OBOS på 95% innsats, så blir oppvåkningen desto tøffere. Jeg vil være mer enn fornøyd med 3 poeng på fredag, i en kamp der Grorud- spillerne ville solgt lillesøstra si for å få en seier. Og får vi ikke en god start, ja da vil også andre lag lukte blod i vannet.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3306

                                #16
                                Fikk ikke sett KIL-kampen, så jeg kan ikke si noe utover det jeg har lest. Jeg er spent på når Ranger er tilbake for fullt. Han var etter min mening den viktigste årsaken til at vi gjorde det så bra før nedstengningen. Tror også at laget går utpå med en annen innstilling nå som alvoret er i gang.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 872

                                  #17
                                  Sitter i feriehus i Danmark med <1mbps ADSL, som neppe er nok til å streame kampen via Gets nett-TV. Er det noen radio-kanaler (som streamer på nett) som kommer til å dekke kampen?

                                  Kommentar

                                  • hekk
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2019
                                    • 221

                                    #18
                                    Vi starter med følgende lag:

                                    Mads Christiansen

                                    Aleksander Melgalvis,
                                    Marius Amundsen,
                                    Tobias Salquist,
                                    Simen Kind Mikalsen

                                    Kaan Kairinen,
                                    Ifeanyi Mathew,
                                    Fredrik Krogstad

                                    Daniel Gustafsson,
                                    Thomas Lehne Olsen,
                                    Ebiye Moses.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1462

                                      #19
                                      Får håpe på at uka, spillerne og Bakke har fått gjort sitt i forkant.. og at det blir helt andre takter enn mot KIL.
                                      Det er nå alvoret begynner. D-dag for de med Dplay.

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 221

                                        #20
                                        Jeg er redd

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎