Mads Hedenstad Christiansen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    Spillertråd Mads Hedenstad Christiansen

    19 år, 185 cm høy, opprinnelig fra Fetsund. Han må sies å være lokal, spesielt nå som Fetsund er blitt del av Lillestrøm kommune. Mads er raskt blitt populær blant fansen. Som fan i oppveksten sjøl har han vært mye på Åråsen og veit hvordan man oppfører seg.

    Har vært keeper de tre første kampene i 2020. Stått stabilt og sluppet inn bare ett mål. Målet mot Ulf-Sandnes får aldri blitt noen keepertabbe, men han gjorde seg så liten som mulig der. Alikevel ryktes det at hard konkurranse kan være på vei inn. Håper Mads blir stående i kassa!
    Last edited by TomLundby; 17.07.2020, 20:40.
  • Snow
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2019
    • 179

    #2
    Jeg tror Igonen ikke er fornøyd med å være andre keeper og er på vei bort. Han har heller ikke imponert meg. Mads er en god keeper men vi trenger en til. Skal vi hente en god keeper utenfra eller en junior til?

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      #3
      Opprinnelig skrevet av Snow
      Jeg tror Igonen ikke er fornøyd med å være andre keeper og er på vei bort. Han har heller ikke imponert meg. Mads er en god keeper men vi trenger en til. Skal vi hente en god keeper utenfra eller en junior til?
      Jeg trodde Ødegaard var et stort keepertalent, men han er jo på utlån til Grorud. Bra han får kamptrening i alle fall.

      Vet ikke hva jeg synes om denne belgieren fra tysk nivå tre. Synd om han skal henvise en fetsokning, som attpåtil har klart seg fint, til benken.

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        #4
        Jeg vet ingenting om denne belgieren men vi kan ikke gamble med to junior keepere.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4264

          #5
          Opprinnelig skrevet av Snow
          Jeg vet ingenting om denne belgieren men vi kan ikke gamble med to junior keepere.
          Enig i dette. Men vet ikke om en 29 år gammel keeper vil like å slite benk på norsk nivå 2. Dermed er jeg redd Christiansen fort forvises til benken. Selvsagt, beste mann skal stå, men her kommer også avveiningen om utvikling av egenprodusert talent. Jeg vet null og niks om Jo Coppens, men å rykke ned fra tysk nivå 3 bærer jo ikke akkurat bud om en karriere på vei opp...

          Uansett hva som skjer så håper jeg vi gir Mads tid til å vokse seg inn i rollen.
          Last edited by Kanarivogel89; 15.07.2020, 18:18.

          Kommentar

          • lsk_rob
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2016
            • 139

            #6
            Dette er riktignok bare spekulasjoner, men Coppers høres ut som erstatter for Igonen, virker som om sistnevnte er på vei bort. Men jeg heier 100% på Mads, han har gjort en meget god figur i disse kampene så langt!

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 445

              #7
              Mads skal nok få kjørt seg godt nå, han har vel et høyere potensial enn coppens (kun utfra klubbhistorikk, ser ikke 3.bundesliga), men det er veldig spesiellt å bli førstekeeper som 19-åring, keepere trenger som regel mye lenger tid enn utespillere på å bli gode. Når det er sagt så heier jeg og såklart på mads, håper dette pusher ham til å bare bli enda bedre.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4264

                #8
                Språkmektige Coppens virker som en knakandes fin fyr i intervjuet med RB.

                Velger å moderere mine tidligere uttalelser noe og ser heller fram mot keeperduellen som kommer. Bedre for Mads å ha en erfaren og mer voksen konkurrent som han kan lære mye av enn en sutrete estlending.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 871

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Bedre for Mads å ha en erfaren og mer voksen konkurrent som han kan lære mye av enn en sutrete estlending.
                  Er vel ingenting som tilsier at Igonen er sutrete. Han har vel ikke klaget i et eneste intervju eller på noen måte vært illojal mot lag eller trener. At han vil spille kamper for å beholde plassen som landslagskeeper er vel helt naturlig, og da blir det en konsekvens av å bli satt ut av laget at han må se seg om etter andre muligheter. Og alt dette har foregått i det stille, og jeg tipper at når han finner noe nytt kommer det en helt udramatisk "skilles som venner og lykke til"-uttalelse fra begge sider.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4264

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av OlaG

                    Er vel ingenting som tilsier at Igonen er sutrete. Han har vel ikke klaget i et eneste intervju eller på noen måte vært illojal mot lag eller trener. At han vil spille kamper for å beholde plassen som landslagskeeper er vel helt naturlig, og da blir det en konsekvens av å bli satt ut av laget at han må se seg om etter andre muligheter. Og alt dette har foregått i det stille, og jeg tipper at når han finner noe nytt kommer det en helt udramatisk "skilles som venner og lykke til"-uttalelse fra begge sider.
                    Du har helt rett. Modererer meg igjen og ber ydmykt om unnskyldning

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1206

                      #11
                      Det mest positive som har skjedd på år og dag. Han er ung og vil gjøre noen blundere helt sikkert, men det han har vist så lang i årets sesong mener jeg er på høyde med en ung Almenning Jarstein.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Må si jeg er mektig imponert over Mads. Virker å være en moderne og mentalt veldig sterk keeper, og foreløpig har jeg faktisk ikke sett noen utpregede svakheter. De tre unggutta som spiller nå kan utgjøre stammen i laget i mange år fremover.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4264

                          #13
                          Interessant hvordan Fotball-Norge hyper jevnaldrede Klaesson hos Søpla opp i skyene og lanserer ham som framtidig erstatter for Jarstein på landslaget. Vanvittig tabbeutsatt type med klare svakheter. Vært en av de svakere målvaktene i ES. Meningen er ikke å rakke for mye ned på en talentfull unggutt her altså, men jeg sliter litt med å forstå hypen. Christiansen virker minst like talentfull, selv om vi riktignok spiller i OBOS. Han utstråler en autoritet som man vanligvis kun ser hos mer garva skuddstoppere. Fantastisk at han ser ut til å ha kapra plassen og at han får denne sesongen på andre nivå til å spille seg varm før den virkelige lakmustesten forhåpentligvis kommer neste år i Eliteserien

                          Bravo, Mads!

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 445

                            #14
                            2 grunner slik jeg ser det, det første er da u18 eller u19 spilte avgjørende kamp før em-sluttspill mot serbia (eller var det kroatia? ballsikkert østeuropeisk rødt/hvitt/blått lag hvertfall)
                            og klaesson stod som en gud, mads satt på benken da og jeg husker jeg håpa på Mads skulle få spille de siste kampene men at klaesson var såpass rå at jeg nærmest ga det opp, de reaksjonsredningene og måten han lå i krysset på gjorde at Norge kom seg til sluttspill.
                            Den andre grunnen er at det meste som kan krype og gå av sportsjournalister i norge enten heier på eller har vært trener i vålerenga de siste 10-20 åra, kanskje med unntak av eurosport der de har en klikk med trønderfans, så en fyr som dønnum skrives det at skal gå for 20-30mill før buda kommer inn på 8-10mill istedet, mens f.eks J Strand Larsen i sarp får en liten notis når han blir solgt for 12mill.

                            Vanskelig å si hvor mange færre tabber klaesson hadde gjort i obos, det går litt saktere men de utsparka rett i motstander på 20m og kløning med ballen inn i målet virker uavhengig av divisjon.

                            Kommentar

                            • TomLundby
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 616

                              #15
                              Flott at LSKs spillere ikke hypes. Jo mindre som skrives, jo lenger spiller de i LSK og jo høyere pris får LSK når de selges. Problemet de siste åra har mer vært at ingen LSKspillere har fortjent hype.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Blir en spennende duell om plassen på u21-landslaget etter nyttår. Klaesson og Christiansen kommer begge fra Romerike og har kniva opp gjennom årene på alle landslag.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7020

                                  #17
                                  Klaesson blåser jeg i, han spiller ikke i vår klubb. Mads Christiansen, derimot, søren som han har imponert meg. Han har vokst vanvittig med oppgavene denne sesongen og fremstår som et udiskutabelt førstevalg allerede.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • bernbeck
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Aug 2018
                                    • 3

                                    #18
                                    Får Origi-vibber av måten Christiansen feirer med fansen på. Nydelig å se.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4264

                                      #19
                                      Sju smultringer på tolv kamper. Riktignok i OBOS, men har vi noensinne sett slike tall? Bøyer meg i støvet

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3922

                                        #20
                                        Hvilken kamp av Mads i dag mot Tromsø! Uten han kunne vi faktisk ha tapt i dag!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎