Karakterbok LSK - Stjørdals/Blink

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3315

    Karakterbok LSK - Stjørdals/Blink

    Vi går på et ubeskrivelig tap mot et nyopprykket lag. Starter kampen bra, men er ufattelig håpløse foran mål. S/B får et billig mål som blir tungen på vektskåla.

    Mads Christiansen: 5
    Kunne kommet lenger ut på scoringen, men blir stående når Salquist er i duellen. Er nok riktig i teorien, men burde nok vært 3-4 meter lenger ut uten at det nødvendigvis ville utgjort noen forskjell. Klasseredning på den andre muligheten til S/B.

    Aleksander Melgalvis: 4
    Grei kontroll bakover, men bidrar lite fremover. Ett godt skudd like utenfor.

    Marius Amundsen: 5
    Stort sett god kontroll. Fikk ikke tåa på ballen i forkant av scoringen, og ble dermed utspilt. Burde hatt et gult kort for taklingen før den andre store sjansen til S/B?

    Tobias Salquist: 4
    Taper løpsduellen ved scoringen. Ellers grei kontroll, men oppleves som usikker. Savner fortsatt at han fører ball fremover i banen.

    Simen Kind Mikalsen: 4
    Lukter mål flere ganger mot slutten som trekker opp. Grei bakover, men litt passiv i det offensive.

    Torbjørn Kallevåg: 3
    Grei førsteomgang, men fullstendig fraværende i andre. Syntes da kun når han tok cornere.

    Ifeanyi Mathew: 3
    Noen skumle balltap, og klarer overhodet ikke å sette tempo på ballen. Får nok et tidlig gult kort som sannsynligvis hemmer intensiteten.

    Fredrik Krogstad: 3
    Ikke den samme intensiteten som mot Ham-Kam. Svake svalutninger når han kom til sjanser.

    Daniel Gustafsson: 3
    Lite synlig i store deler av kampen. Ble litt mer synlig etter at Ranger kom inn, men likevel en svak kamp.

    Thomas Lehne Olsen: 1
    Fikk en meget stor sjanse tidlig i kampen, men blåste den over. Ingen intensitet i press og var stort sett langt unna der farlighetene oppstod. Tapte alt av dueller med unntak av to stusser som gikk til mostander. Mest markant i offside-posisjoner før han ble helt usynlig.

    Ebiye Moses: 5
    Fikk scoring annulert tidlig i kampen. Usikker på om det var han som var i off-side eller TLO. Beveget seg godt, men kom til få sjanser.

    Lars Ranger: 6
    Vår klart beste i dag selv uten kampmatching etter skaden. Viste på en omgang hvorfor Bodø/Glimt ønsket å kjøpe han. Full kontroll bakover, og hyppig med fremover. Manglet litt på innleggene, men det kommer med litt mer matching. Gjorde også DG bedre den tiden de spilte sammen.

    Kristoffer Ødemarksbakken: 5
    Fikk siste 20 min. Var aktiv og kom til en god heading og ett godt skudd.

    Magnus Knudsen: -
    Å bli kastet innpå på slutten når det blir mye polere inn mot motstanders boks er ikke Magnus sin styrke.

    Sindre Mauritz-Hansen: -
    Er mer synlig på de seks min. enn TLO er i hele annen omgang. Kommer ikke til noen klare sjanser. Synd han ikke er klar for 90 min. ennå.

    Geir Bakke: 1
    Å tape hjemme for et nyopprykket lag i Obos kan ikke bli annet enn stryk. Laget mister all intensitet utover i kampen. At TLO får 90 min. er uforståelig. Også uforståelig at Moses er den angriperen som blir tatt ut.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9364

    #2
    Banens gigant: Dommeren.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3141

      #3
      Jevnt over alt for høye karakterer, spesielt på TLO.

      Vi tapte. Hjemme. Mot Stjørdals Blink. Med NULL avslutninger på mål.

      Keeper kan ikke lastes. Ranger hadde et positivt innhopp. Kallevåg var bra i første. SKM spilte elendig, men viste i det minste vilje på slutten. Resten var bekmørkt.

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #4
        Mads 4 - Overbeviste ingen på målet men kan ikke få skylda. Grei redning en mot en på 0-1.
        Melgalvis 3 - Lite involvert, bidro ikke med mye verken som back eller midtbane. Kunne retta opp mye med god skuddsjanse men satte den utafor.
        Amundsen 3 - Bidrar lite framover, ganskel solid bakover men tapte duell før målet
        Salquist 4 - Bidrar litt framover, taper løpsduell før målet
        Mikalsen 3 - Knoter mye med ballen men ser i det minste litt farlig ut i motstanders boks
        Matthew 4 - En av få som faktisk kan spille litt fotball mot etablert forsvar men det ble mange, mange feil i dag også
        Krogstad 2 - Strøm i beina, det blir løpt mange meter men til ingen nytte og med ball er det svakt
        Kallevåg 3 - Viser litt tendenser som indreløper men fryktelig svak i 2. omgang. Svake cornere
        Gustafson 2 - Fikk ikke brukt farta. Flink til å tråkke kælken men elendig når han får ballen
        Lehne Olsen 3 - Ny svak kamp. Elendige avslutninger på sjanser som ihvertfall må på mål, men er involvert i en god del framover
        Moses 4 - Har litt fotball i seg men blir akkurat litt for keitete, alikevel den største trusselen framover. Uforståelig bytta ut
        Ranger 4 - Litt av hvert prestasjonsmessig men viste grei teknikk, kan ikke forvente mer etter skadeopphold
        Ødemarksbakken 3 - Stod på de minuttene han fikk, men prega aldri kampen
        Knudsen 3 - Rakk å ta LSKs beste corner fordi ingen ante hvem som skulle ta den. Ellers bare rot
        Mauritz Hansen 3 - Sikkert greit han fikk noen minutter men bidro ikke særlig

        Bakke 1 - Resultatet gir automatisk stolpe
        Dommern 6 - Temmelig usynlig, mer kreves ikke

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 875

          #5
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Ebiye Moses: 5
          Fikk scoring annulert tidlig i kampen. Usikker på om det var han som var i off-side eller TLO. Beveget seg godt, men kom til få sjanser.
          Er Lehne Olsen som er i offside når innlegget kommer, Moses var ikke offside-plassert verken da eller da TLO stusset videre.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7026

            #6
            Christensen 5 - gjør ikke noe feil ved scoringen. Bra save i 2 omg. Mye dårlig distribusjon med beina.

            Megafis 2 - hva er det egentlig han tilfører? Kan noen forklare det? Brukbart tilslag, greit, men bør det være nok til å spille fra start i hver bidige kamp?

            Amundsen 2 - i dag var vi i fasen der Amundsen slår dårlige langballer i blinde etter 35 minutter. Det er i tidligste laget. Lite imponerende da han prøvde å drible uten sikring, stillestående.

            Salquist 2 - dreit seg ut på målet, en pisse svak involvering der. Har lite eller ingen kjemi med Amundsen. En grusom duo som bør brytes opp snarest.

            SKM 1 - nå har han vel spilt venstreback på et nokså høyt nivå i snart ti år. Besynderlig at han fortsatt ikke klarer å slå innlegg. Blek og anonym i alle spillets faser. Mot Stjørdal.

            Kallevåg 5 - den ene indreløperen vi har. Fremdrift, vilje og tempo. Vår klart beste spiller i dag.

            Mathew 2 - god I 20 minutter. Helt ute av det de siste 45.

            Krogstad 3 - ingen indreløper, men blir satt til å spille indreløper. Det går som det må gå. Mot Stjørdal.

            Moses 4 - kanskje litt høyt, men i all miseren skal han ha for forsøket. Aktiv og uredd. Uforståelig at det er han som blir tatt av.

            TLO 1 - brenner en sjanse han burde satt i blinde. Etter det mister han alt mot og vilje. Og slik laget spiller, med en nesten flat (!) treer på midten, får han dessuten helt håpløse vilkår.

            Gustavsson 3 - mye involvert mens vi var bra. Fungerer dårlig mot så lav motstand, det tekniske registeret er ikke godt nok.

            DETTE LAGET ER KNEKKET. Iallfall de som var med på nedrykket. Ved minste motstand klapper de mentalt sammen. Folk gjemmer seg ute på banen fordi de frykter å gjøre feil heller enn å ta kampen til Stjørdal (!).

            ​​​Vi har sett like ut i alle kampene hittil, unntaket var dominansen mot Hamkam, men se hvor de ligger på tabellen. Vi har ennå ikke møtt noen av de antatte topplagene. Den som tror dette laget, iallfall i denne forfatningen, skal rykke opp, må nesten forklare meg hva de baserer det på. Jeg ser et lag som gikk til sesongen med en viss glød, som nå er avløst av frykt. Vi mangler dessuten kronisk tempo i laget. Formasjonen passer ikke til troppen. Dette kommer ikke til å ende bra.
            Last edited by trigz; 20.07.2020, 23:56.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3315

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Christensen 5 - gjør ikke noe feil ved scoringen. Bra save i 2 omg. Mye dårlig distribusjon med beina.

              Megafis 2 - hva er det egentlig han tilfører? Kan noen forklare det? Brukbart tilslag, greit, men bør det være nok til å spille fra start i hver bidige kamp?

              Kallevåg 5 - den ene indreløperen vi har. Fremdrift, vilje og tempo. Vår klart beste spiller i dag.

              Moses 4 - kanskje litt høyt, men i all miseren skal han ha for forsøket. Aktiv og uredd. Uforståelig at det er han som blir tatt av.

              TLO 1 - brenner en sjanse han burde satt i blinde. Etter det mister han alt mot og vilje. Og slik laget spiller, med en nesten flat (!) treer på midten, får han dessuten helt håpløse vilkår.
              Rangers innhopp viser vel at Melgalvis sannsynligvis/forhåpentligvis blir henvist til benken neste kamp. Kallevåg var god i første omgang, men blir helt usynlig i andre. Helt enig i at byttet av Moses var totalt uforståelig. TLO er ikke i nærheten av ballen når sjansene oppstår etter det tidlige skuddet. At SKM er mer på hugget i feltet mot slutten sier alt. TLO bør benkes til neste kamp for å sende et signal. Start med DG - Moses - Ødemarksbakken. Vi har intet å tape.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7026

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Kallevåg var god i første omgang, men blir helt usynlig i andre. Helt enig i at byttet av Moses var totalt uforståelig. TLO er ikke i nærheten av ballen når sjansene oppstår etter det tidlige skuddet. At SKM er mer på hugget i feltet mot slutten sier alt. TLO bør benkes til neste kamp for å sende et signal. Start med DG - Moses - Ødemarksbakken. Vi har intet å tape.
                Det du sier om Kallevåg er objektivt feil. Han tok tak i ballen og utfordret fremover i hele andre omgang. Han spilte gjennom Gustavsson og Ranger, og var involvert i stort sett alt som skjedde på vår offensive tredjedel.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Christensen 5 - gjør ikke noe feil ved scoringen. Bra save i 2 omg. Mye dårlig distribusjon med beina.

                  Megafis 2 - hva er det egentlig han tilfører? Kan noen forklare det? Brukbart tilslag, greit, men bør det være nok til å spille fra start i hver bidige kamp?

                  Amundsen 2 - i dag var vi i fasen der Amundsen slår dårlige langballer i blinde etter 35 minutter. Det er i tidligste laget. Lite imponerende da han prøvde å drible uten sikring, stillestående.

                  Salquist 2 - dreit seg ut på målet, en pisse svak involvering der. Har lite eller ingen kjemi med Amundsen. En grusom duo som bør brytes opp snarest.

                  SKM 1 - nå har han vel spilt venstreback på et nokså høyt nivå i snart ti år. Besynderlig at han fortsatt ikke klarer å slå innlegg. Blek og anonym i alle spillets faser. Mot Stjørdal.

                  Kallevåg 5 - den ene indreløperen vi har. Fremdrift, vilje og tempo. Vår klart beste spiller i dag.

                  Mathew 2 - god I 20 minutter. Helt ute av det de siste 45.

                  Krogstad 3 - ingen indreløper, men blir satt til å spille indreløper. Det går som det må gå. Mot Stjørdal.

                  Moses 4 - kanskje litt høyt, men i all miseren skal han ha for forsøket. Aktiv og uredd. Uforståelig at det er han som blir tatt av.

                  TLO 1 - brenner en sjanse han burde satt i blinde. Etter det mister han alt mot og vilje. Og slik laget spiller, med en nesten flat (!) treer på midten, får han dessuten helt håpløse vilkår.

                  Gustavsson 3 - mye involvert mens vi var bra. Fungerer dårlig mot så lav motstand, det tekniske registeret er ikke godt nok.

                  DETTE LAGET ER KNEKKET. Iallfall de som var med på nedrykket. Ved minste motstand klapper de mentalt sammen. Folk gjemmer seg ute på banen fordi de frykter å gjøre feil heller enn å ta kampen til Stjørdal (!).

                  ​​​Vi har sett like ut i alle kampene hittil, unntaket var dominansen mot Hamkam, men se hvor de ligger på tabellen. Vi har ennå ikke møtt noen av de antatte topplagene. Den som tror dette laget, iallfall i denne forfatningen, skal rykke opp, må nesten forklare meg hva de baserer det på. Jeg ser et lag som gikk til sesongen med en viss glød, som nå er avløst av frykt. Vi mangler dessuten kronisk tempo i laget. Formasjonen passer ikke til troppen. Dette kommer ikke til å ende bra.
                  Dette er den analysen jeg er mest enig i, og det smerter meg å si det. Ikke minst fordi jeg var en av de som trodde på en ny start i OBOS, å få muligheten til å spille på seg selvtillit og alt det der. I stedet er manglene like tydlige ett nivå ned, spillerne virrer rundt som vettskremte gjess, mangelen på en anfører er åpenbar, og den eneste som har vært konsekvent god er han som store deler av forumet ikke ville ha. Legg til en trener som spiller med et system han ikke har spillere til, og som allerede mangler ideer, Velkommen til fremtiden alle sammen, den ser ikke særlig lys ut.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3315

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Det du sier om Kallevåg er objektivt feil. Han tok tak i ballen og utfordret fremover i hele andre omgang. Han spilte gjennom Gustavsson og Ranger, og var involvert i stort sett alt som skjedde på vår offensive tredjedel.
                    Mulig du har rett. Jeg mistet oversikten over hvor han var på banen i andre omgang, og det er ikke noe godt tegn i seg selv. Tror han tok over venstrevingen til Moses, men kan som sagt ikke si sikkert.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎