Jerv - LSK, fredag kl 2030

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    #21
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Men du benker Christiansen!?
    Må jo innrømme at jeg er spent på hva Coppens kan bidra med. Pr i dag er det eneste som gjelder å sikre nok poeng til å ligge på trygg grunn, uansett hvor stygt, kynisk eller kortsiktig det må se ut for å komme dit.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Hvis vi skal stokke om på elendigheten som tapte i går;

      Belgia
      Ranger, Amundsen, Slørdahl, SKM
      Kallevåg - Kairinen (anker) - Krogstad
      Mathew
      Olsen, Gustavsson
      Jeg ser ingen grunn til at TLO skal få sjansen fra start på fredag. Han har ikke vist noe så langt i sesongen som tilsier at han skal få en ny sjanse. Simon Bakken har vist mer hittil i år enn TLO. Er også i tvil på om DG burde få sjansen også, men å starte med både Moses og Sannes er jeg mer usikker på. DG var positiv i våres når han kunne kombinere med Ranger, så jeg er villig til å gi han en sjanse sammen med Lars av den grunn. Jeg ville også vurdert å bytte plass på Krogstad og Mathew hvor Fredrik får en fri rolle til å løpe og krige til krampa tar han.

      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • hekk
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2019
        • 219

        #23
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Men du benker Christiansen!?
        Ja, jeg har lyst til å se hva Coppens er god for. Han har tross alt ikke gjort noe galt, ennå

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6074

          #24
          Opprinnelig skrevet av hekk

          Ja, jeg har lyst til å se hva Coppens er god for. Han har tross alt ikke gjort noe galt, ennå
          Men du vil bruke resten av sesongen på å utvikle spillere. Men u-landslagskeeperen som ikke har gjort seg bort blir vraka?

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 285

            #25
            Om Coppens er en ledertype som bruker stemmen for alt det er verdt helt bakerst, ville jeg satt han inn.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9329

              #26
              Suppejøkene i forsvaret trenger å bli fortalt hva de skal gjøre. Så enten får Christiansen legge fra seg den "fra omgivelsene sikkert tillærte respekten" ovenfor nedrykkskameratene og gi dem bøtte på bøtte og ta for seg, eller så får vi prøve Coppens.

              ​​​​​

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                #27
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Jeg ser ingen grunn til at TLO skal få sjansen fra start på fredag. Han har ikke vist noe så langt i sesongen som tilsier at han skal få en ny sjanse. Simon Bakken har vist mer hittil i år enn TLO.
                Sannes er øyensynlig foran Bakken i køen, og Sannes ble jo stanset såre enkelt mot Åsane. Steget opp er større enn som så.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  Men du vil bruke resten av sesongen på å utvikle spillere. Men u-landslagskeeperen som ikke har gjort seg bort blir vraka?
                  Akkurat nå må vi stoppe blødningen, og da må det tas noen valg. Christiansen har absolutt ikke gjort seg bort, og ingen vil peke på han som syndebukk for situasjonen, men akkurat nå må vi gjøre forandringer for å snu den stygge trenden vi er inne i. Dette handler også om å gi Mads gode opplevelser han kan bygge videre på, og der er ikke laget akkurat nå.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Sannes er øyensynlig foran Bakken i køen, og Sannes ble jo stanset såre enkelt mot Åsane. Steget opp er større enn som så.
                    Regner med at du så poenget mitt i at jeg påpekte at Bakken har gjort mer enn TLO i år viser hvilket nivå TLO opererer på og ikke at jeg argumenterer for at Bakken skal starte. Sannes og Moses ble kastet innpå i en periode hvor laget knapt evnet å spille to pasninger eller ta ett løp. Ikke de beste forhold for urutinerte spillere å komme inn under. Mot Jerv vil jeg heller se en motivert TLO komme inn den siste halvtimen fremfor å fortsette med klippekortet sitt.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7004

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Regner med at du så poenget mitt i at jeg påpekte at Bakken har gjort mer enn TLO i år viser hvilket nivå TLO opererer på og ikke at jeg argumenterer for at Bakken skal starte. Sannes og Moses ble kastet innpå i en periode hvor laget knapt evnet å spille to pasninger eller ta ett løp. Ikke de beste forhold for urutinerte spillere å komme inn under. Mot Jerv vil jeg heller se en motivert TLO komme inn den siste halvtimen fremfor å fortsette med klippekortet sitt.
                      Jeg ser poenget ditt. Vi er dessverre så tynne på den spissplassen at det er russisk rulett å droppe TLO og sjanse på at Sannes eller noen andre lykkes. Hvis det feiler og vi taper enda en gang, blir folk halshugd etterpå. De har i praksis ikke noe annet valg enn å la TLO spille og håpe at det snart løsner for ham. Aller helst burde Bakke endret systemet. Verken indreløperne eller flankene fungerer. Eller backene, da, selvsagt.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9329

                        #31
                        I såfall bedre å kjøre DG på topp enn TLO.

                        ​DG trenger typ 3 sjanser for å skåre, TLO ligger på ∞ akkurat nå.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av trigz

                          Jeg ser poenget ditt. Vi er dessverre så tynne på den spissplassen at det er russisk rulett å droppe TLO og sjanse på at Sannes eller noen andre lykkes. Hvis det feiler og vi taper enda en gang, blir folk halshugd etterpå. De har i praksis ikke noe annet valg enn å la TLO spille og håpe at det snart løsner for ham. Aller helst burde Bakke endret systemet. Verken indreløperne eller flankene fungerer. Eller backene, da, selvsagt.
                          Jeg mener det er bedre å prøve noen andre per nå. TLO virker å være ute av form, og ser ikke spesielt giret på å komme på hugget igjen. Hadde han beveget seg for å komme i posisjon og jobbet for laget, så hadde jeg sett en verdi i å la han starte, men den innsatsen han legger ned om dagen er begredelig. At han i det hele tatt har fått kapteinsbindet er en katastrofe i seg selv. Slik jeg ser det er sjansen større for at Moses eller Sannes lykkes enn at TLO gjør det. Å sette TLO på benken sender også et signal om at ingen på laget er hellige, og det kan være det rette signalet nå.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Snow
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2019
                            • 179

                            #33
                            TLO orker ikke 90 minutter. Sett inn en annen spiss i første 11 og TLO inn iløpet av 2 omgang. Da tror jeg TLO kommer til å score.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3309

                              #34
                              Hvis han ikke orker 90 min i obos så er det bare å legge opp.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 865

                                #35
                                TLO orker fint 90 minutter, ikke bare i OBOS men i Eliteserien. Jeg tror ikke det er fysisk kapasitet som er problemet (med mindre han har driti i egentreninga, men jeg tviler på at han er typen til det). Men de fleste av oss har vel opplevd at når humøret og selvtilliten ikke er der så er alt et ork, uansett om det er kontorarbeid, trening, hagearbeid eller hva man nå rett og slett ikke klarer å få opp dampen med. Og samtidig at når man føler at ting flyter og livet går på skinner så er det nesten ikke grenser for hva man orker og hva slags kreative løsninger man finner på små og store problemer.

                                Vi har sett TLO jobbe som en galeislave gjentatte ganger, så vi vet at det potensialet er der. Men nå er han åpenbart inne i en tung periode der "ingenting" fungerer, og da er det blytungt. Jeg vet ikke hva som er den riktige medisinen for han, men jeg håper at noen finner den snart.

                                Kommentar

                                • Snow
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jul 2019
                                  • 179

                                  #36
                                  Følg med så skal du se at etter 15-20 minutter så har ikke TLO krefter lenger til å holde tempo. Han blir bare joggende på banen.
                                  Har dere noen gang sett at en av de store laga i Europa har brukt samme spiss i start 11som ikke har scoret mål på 5 kamper.. Her synes jeg Bakke gjør en dårlig jobb. Han er som en poker spiller som tenker at en dag må vi jo vinne. Blir spennende å se start 11.

                                  Kommentar

                                  • Bobkåre
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Feb 2019
                                    • 17

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Snow
                                    Følg med så skal du se at etter 15-20 minutter så har ikke TLO krefter lenger til å holde tempo. Han blir bare joggende på banen.
                                    Har dere noen gang sett at en av de store laga i Europa har brukt samme spiss i start 11som ikke har scoret mål på 5 kamper.. Her synes jeg Bakke gjør en dårlig jobb. Han er som en poker spiller som tenker at en dag må vi jo vinne. Blir spennende å se start 11.
                                    Ut fra det jeg kunne se/tolke av formasjons trening i går så er det bytte på keeper og venstre back plass i forhold til start oppstilling mot Åsane

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3269

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                                      TLO orker fint 90 minutter, ikke bare i OBOS men i Eliteserien. Jeg tror ikke det er fysisk kapasitet som er problemet (med mindre han har driti i egentreninga, men jeg tviler på at han er typen til det). Men de fleste av oss har vel opplevd at når humøret og selvtilliten ikke er der så er alt et ork, uansett om det er kontorarbeid, trening, hagearbeid eller hva man nå rett og slett ikke klarer å få opp dampen med. Og samtidig at når man føler at ting flyter og livet går på skinner så er det nesten ikke grenser for hva man orker og hva slags kreative løsninger man finner på små og store problemer.

                                      Vi har sett TLO jobbe som en galeislave gjentatte ganger, så vi vet at det potensialet er der. Men nå er han åpenbart inne i en tung periode der "ingenting" fungerer, og da er det blytungt. Jeg vet ikke hva som er den riktige medisinen for han, men jeg håper at noen finner den snart.
                                      Vi må tydeligvis ha helt forskjellige oppfatninger av hva det vil si å jobbe. TLO har et par løp i løpet av førsteomgangen hvor han hjelper til med presset, men etter det er han død. I de to siste kampene har han vært helt borte når 2. Omg. starter. Dersom du har rett i at han fint orker 90 min., så må det være det mentale han sliter med, og da er situasjonen enda verre.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 797

                                        #39
                                        Må har TLO jevnlige samtaler med en tankefeltekspert, så det kan umulig være det mentale som er problemet.

                                        Kommentar

                                        • Snow
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jul 2019
                                          • 179

                                          #40
                                          Andre OBOS lag stiller med 17 og 18 åringer i start 11. Et lag har til og med en 18 åring som kaptein. Hvordan tenker Bakke og LSK med det å satse på de unge når de stiller ikke opp med en eneste ung spiller i første 11.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎