Mentale styrken

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Snow
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2019
    • 179

    Mentale styrken

    Hva er det som skjer med LSK? Dette henger igjen fra de var i eliteserien. De ledet 4-0 i kvaliken og så klarte de å rote det til. Det samme skjer nå om og om igjen i kampene. Det virker som spillerne ikke orker mer en 15 minutter.
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 462

    #2
    Vi har kun tre spillere i stallen som tidligere har bevist at de holder bra tippeliganivå; TLO, Salquist og Mathew. Betenkelig nok er de pr. i dag kun skygger av seg selv. Utviklingen deres peker i bratt nedoverbakke. Andre spillere som Ødemarksbakken har utviklet seg fra å være en god OBOS-spiller til å ligne mer på en 4. divisjonsspiller. Hvordan er det mulig at en klubb kan lage så mye gråstein av gull?

    På 70- og 80-tallet fantes det en vinnerkultur på Åråsen. Den er for lengst siden byttet ut med en taper- og likegyldighetskultur.

    Sheriff og andre som velger å spille for vinnerlag har min fulle forståelse.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3306

      #3
      Jeg tror mye bunner ut i mangelen på en leder utpå banen. En som kan dirigere medspillere og pushe de til å yte det lille ekstra. Det nærmeste vi kommer er Smarason, men han ser ikke ut til å komme tilbake etter skaden sin. Resten av spillerne virker å være for forsiktige og tause på banen.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 799

        #4
        Jeg tror det bunner i at man ikke forbereder seg godt nok mentalt før hver kamp og at man ikke trener på mentale ferdigheter. Det man ikke trener på blir man ikke bedre i. Men det er mine antakelser.

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 445

          #5
          Åpenbart at ingen i klubben var forberedt på hverdagen i Obos, spillerne virker ikke klare for å "sette frem kuglerne" i hver duell når det "bare er oboskamp". Det må også sies at det har vært en helvettes mental påkjenning spillerne har vært gjennom med nedrykkskamp i flere år nå, veldig merkelig at vi ikke har bytta ut større deler av laget for å få inn flere folk med et nytt blikk på foppalen, der alt ikke er fulll krise 24/7, en helt gjennomsnittslig OK spiller som Kalllevåg har virkelig briljert for oss, det må fortelle flere enn oss fans at det meste sitter mellom øra.

          Jeg er også skeptisk til mangelen på eget spill, det kan virkelig ikke være lett å få beskjed om å vinne 30 kamper uten å engang ha en plan for hvordan måla skal komme, eller hvem som skal løpe hvor i faste situasjoner, Bakke var jo veldig tut-og-kjør i Sarp og, måk ballen opp på han kjappe bakromsspissen, men Sarp hadde fordelen av en elendig plastmatte der motstanderne brukte nesten 60min på å finne ut av spretten i kula.

          Kommentar

          • Lasse Johansen
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Jul 2020
            • 13

            #6
            Jeg mener vårt største problem er å reetablere oss når første angrepsbølge avverges av motstander. Det er null bevegelse å invitasjon til runde 2.. God jul

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lasse Johansen
              Jeg mener vårt største problem er å reetablere oss når første angrepsbølge avverges av motstander. Det er null bevegelse å invitasjon til runde 2.. God jul
              Tenkte på 1-0 målet at Jerv egentlig var i ganske ok balanse, hadde 4 stk på rett side. Det var vårt angrepsspill som var ute av balanse. Vi hadde ikke rukket å få størst mulig avstand mellom spillerne våre og finne statiske posisjoner å stå i.

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 799

                #8
                LSK kvinner snudde 0-2 til 3-2 nettopp. Der har du et lag med mental styrke. Håper Bakke tar seg tida til å snakke med trenerkollegaene sine for å få noen verdifulle tips.

                Kommentar

                • kanarisuper
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2019
                  • 540

                  #9
                  Kanskje de bør hente inn en av de som assistent istedet, aldri skjønt hvorfor Myhre er der uansett

                  Kommentar

                  • kanarisuper
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2019
                    • 540

                    #10
                    Håper virkelig TLO må starte på benken i dag, like greit. Han trenger jo utrolig nok, ennå flere 100% sjanser for å få den i mål enn noengang. Har vel snart tatt igjen Knudzon på misbrukte feite sjanser som ikke skal være annet enn mål...i likhet med resten av det ultra-offensive angrepet vi har

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av kanarisuper
                      Kanskje de bør hente inn en av de som assistent istedet, aldri skjønt hvorfor Myhre er der uansett
                      Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 872

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.
                        Tja, er vel ikke helt utenkelig at om du hadde byttet trenere på lagene hadde resultatet blitt det samme. Forskjellen i fysikk på et G16-lag og et kvinnelag er så stor allerede der at det vil gi utslag. Hvis du trener at av topplagene i Toppserien er du antageligvis godt faglig kvalifisert for å være assistenttrener i Eliteserien.

                        Jeg tror ikke det kommer til å gi noen revolusjonerende effekt dog. Vinnerkulturen i LSK Kvinner kommer ikke til å følge med treneren over, det er noe hele teamet (spillergruppe og trenere) har bygget over flere år. Akkurat som taperkulturen for herrene har bygget seg opp over flere år. Å få inn en tilfeldig person med annen bakgrunn kommer ikke til å gjøre noe over natta.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3306

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.
                          Sotra i PostNord har vel en kvinnelig trener, og hun er så vidt jeg husker kun 26 år, så det blir spennende å følge hennes karriere fremover. Ellers er det litt håpløst å peke på at de fysiske forskjellene mellom G16 og kvinnelag er utslagsgivende for en treners suksess. At tempo og kraft er større er ikke diskvalifiserende da en treners jobb handler om taktikk, motivasjon, og til dels talentutvikling. Det Hege Riise har fått til med kvinnelaget er imponerende da de har mistet bærebjelker i fleng de siste årene. De har hatt gode økonomiske betingelser, men når de konsekvent mister tre i startoppstilling hvert år så er det utfordrende. De klarer likevel å erstatte tapene og drille erstatterne inn i systemet slik at de ligger i/på topp år etter år.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎