Karakterboka, Jerv - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    Karakterboka, Jerv - LSK

    Frustrasjonen over de valg Bakke gjør begynner å bevege seg mot apati. I store perioder står spillerne og ser på ballfører og lurer på hvem som skal få den. Blir bedre mot slutten. Jeg skal prøve å være nøytral i mine vurderinger. Forsøker å basere vurderingene på Obos-nivå, og ikke Eliteserienivå. Dersom noen er uenig, så er det bare å argumentere imot.


    Coppens: 4
    Ble hentet for å gi rutine bakerst, men det er vanskelig å se at han er en stor oppgradering fra Mads. Kan ikke lastes for noen av scoringene selv om begge er mulig å redde.

    Melgalvis: 4
    Ligger for langt bak i banen til å true motstander inntil de siste 10. Får pluss for scoringen, og har et par gode involveringer, men også et par horrible balltap. Hvordan han holder Ranger ute av laget er et mysterium.

    Salquist: 5
    Kommer seg greit gjennom kampen. Uheldig involvering før 2-1 scoringen.

    Amundsen: 5
    Uheldig på 2-1 scoringen, men ellers greit gjennomført.

    SKM: 6
    Anonym første omgang, men kommer seg mot slutten hvor han kommer til flere gode innlegg.

    Kairinen: 5
    Assist på 2-0. Ellers grei gjennomføring uten å vise seg frem.

    Mathew: 5
    Sliter med farta ved flere overganger, og klarer ikke å sette tempo i pasningsspillet. Dekker dog store rom defensivt.

    Krogstad: 4
    Anonym til tross for store arbeidsinnsats. Venstresiden fungerte ikke sammen i første omgang. Bedre i andre. Burde satt inn 2-3 på overtid.

    DG: 6
    Ligger veldig lavt når vi presser, og trakk helt ned på høyrebacken mot etablert angrep. Deilig scoring.

    Lehne: 3
    Pluss for assist og at han kommer til tre kjempesjanser. Store minus for at han bommer, taper hodeduellen som gir 2-2. Snytt for straffe? Kroppspråket er resignert og det er noe tafatt over innsatsen. Blir borte etterhvert, og burde vært byttet ut mye tidligere.

    Kallevåg: 4
    Anonym i første omgang når venstresiden ikke funderer. Noe bedre i andre, men likevel en kamp under pari. Annulleringen virker riktig.

    Sannes: 5
    Bevegelig på topp og vinner faktisk et par hodedueller. Presser keeper og lager trøbbel. Kommer nesten til et par sjanser.

    Ødemarksbakken: 4
    Anonym i de 20 min. han får.

    Moses: -
    Stusser på første stolpe før den siste sjansen, og er bevegelig. Vanskelig å gjøre mye på 5 min. + tillegg.

    Magnus Knudsen: -
    Har et par herlige dribleraid, og burde fått mer spilletid.

    Bakke: 2
    Får ett ekstra poeng for poenget, men vi er allerede 10 poeng bak Tromsø og 7 bak Ranheim. Ufattelig at han ikke tar grep allerede i pausen. At han lar Ranger være på benken er ufattelig. Virket å legge opp en plan hvor DG skulle ligge lavere enn vanlig. Jeg tror det handler om å demme opp for Jervs venstreving, men med Ranger på banen ville det vært unødvendig. Virker å fortsette klippekorttradisjonen hvor erfarne spillere skal få spille seg i form.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    #2
    keeper og midtstopperne 1 poeng mindre hver , ellers stort sett enig.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Synes Coppens er på bærtur på det 2. målet. Må gå ann å lese ballbanen og holde seg på streken. Da er det en enkel reddning på en avsluttning fra veldig skrått hold.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        «På Espen Knudsens utlikning til 2–2 var Lehne Olsen nærmeste LSK-spiller. Han har ansvaret for sonen på første stolpe, men denne gangen sto han litt lenger inn enn han pleier.

        – Jo (Coppens) ville ha meg litt lenger inn enn der jeg pleier å stå. Uansett kommer målet i min sone, og jeg må ta den på min kappe, sier han.»


        (Jerv-LSK 2-2). Thomas Lehne Olsen kunne scoret hat trick, men endte opp med null mål. Han tar også ansvaret for at Jerv fikk utlikne. Det ble en tung dag for LSK-kapteinen i Grimstad.



        Fint å få inn en rutinert keeper som kan dirigere!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7020

          #5
          Coppens 3 - uvøren i feltet. En redning. Forventer mye mer, setter det på kontoen for at han ikke kjenner laget ennå.
          Høyrebacken 3 - scorer på en fin heading. Forærer rett før Jerv nesten en scoring på en upresset pasning rett inn foran egen 16-meter. Sjokkerende. Treg og ufarlig med ball som vanlig. Ser ingen holdepunkter for at Ranger ikke skal starte fra nå av.
          Amundsen 3 - ufattelig klønete opptreden på det første målet
          Salquist 4 - ditto. Men jevnt over bedre enn før. Stopperne byttet side, det fungerte brukbart.
          Mikalsen 4 - mye involvert. Dårlig innleggskvalitet
          Krogstad 3 - ikke synlig nok. Skandalebom rett før slutt.
          Mathew 5 - drivende god så lenge vi ledet. Falt ut av det etter 2-2.
          Kairinen 5 - vår beste i første omgang. Ble sliten, burde byttet ut i stedet for Kallevåg
          Gustavsson 4 - fin scoring, mye involvert, ikke nok sluttprodukt
          Lehne Olsen 3 - han kommer iallfall til sjanser nå. Men ubegripelig at han ikke scoret iallfall to i går. Mister markeringa på 2-2. Men burde ikke vært byttet.
          Kallevåg 5 - tidvis dominant i en for ham uvant posisjon. Forstår ikke hvorfor han ble byttet. Ikke offside på scoringa, backen opphever!

          Ødemarksbakken 2 - helt usynlig.
          Moses - rakk å markere seg. Burde kommet inn før
          Sannes - virker ikke klar for nivået.
          Knudsen - burde kommet på lenge før. Ingen av midtbanen har hans tekniske nivå. Gi ham sjansen!


          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎