Karakterboka LSK - Sogndal

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Karakterboka LSK - Sogndal

    Nok et tap. Nok en elendig innsats. Nok en tragisk forestilling. Vi får sjansen til å redusere luka mot Ranheim, men slikt kan vi ikke ha noe av. Vi slipper nok en gang inn to unødvendige mål som avgjør kampen. Vi er altfor statiske med ballen, og vi kriger altfor lite. Spillet jevner seg utover i kampen, men Sogndal har større vinner vilje. De siste 30 redder noe av inntrykket, men de første 60 er direkte ræva.

    Jo Coppens: 4
    Burde nok vært ute og plukket ball på 0-1. Sjanseløs på 0-2. Viser ingenting som tilsier at Christiansen skal sitte på benken neste kamp.

    Lars Ranger: 5
    Endelig fra start. Får veldig lite å jobbe med offensivt. Det meste av baller blir slått langt mot venstre, og når vi snur spillet får han ballen i beina slik at all fremdrift blir drept.

    Salquist: 4
    Burde gått opp i ryggen på motstander før 0-2, men rygger og gir Sogndalspilleren muligheten til å snu seg og sette fart fremover.

    Amundsen: 4
    Taper duellen på 0-1, men ingen lett oppgave mot Hoven som er et hode høyere. Burde Coppens gått ut og plukket ballen? Er på ballen før 0-2, men den går i bue over Coppens. Vanskelig situasjon da det kommer en på venstre siden i full fart.

    SKM: 5
    Grei jobb defensivt. Mye ball på sin side i første omgang uten at de klarer å skape mer. Kommer mer til sin rett i andre, men sluttproduktet manglet.

    Kallevåg: 5
    Mye ball på sin side i første omgang, men får ikke til noe spill som fører til noe. Blir mer bevegelig etter pause, og da blir han mer spillende.

    Mathew: 5
    Gjør en kjempejobb defensivt hvor han dekker ekstreme rom. Bruker for ofte for lang tid med ball slik at han tvinges til å spille støttepasninger.

    Krogstad: 4
    Løper mye, men får lite ut av jobbingen.

    DG: 4
    Lite ball på hans side i første omgang. Kommer på en del løp, men ballen blir ikke slått på han. Nesten scoring rett før han blir byttet ut.

    TLO: 3
    Er jeg for gavmild her? Thomas vinner et par dueller, men ellers er det tynn suppe. Kroppsspråket er oppgitt allerede før pause. At han ikke blir byttet ut er nær en skandale. Kommer til et par halvsjanser, men er altfor ofte langt unna der ting skjer.

    Ødemarksbakken: 4
    Får lite ut av alle ballene som spilles mot han i første omgang. Jobber bra, men fremdeles ikke noe sluttprodukt.

    Kairinen: 5
    Gode bevegelser og gode pasninger, men avslutningene blir for svake.

    Moses: 5
    Løper mye og er spillbar. Får nok noe hjelp av slitne Sogndalbein, men laget skaper mer med han på banen.

    Melgalvis: 5
    Grei kontroll bakover, og holder bredden bra. Innleggene stanges enkelt unna av stopperne til Sogndal

    Sannes: -
    Får et kvarter og kommer vel til en halvsjanse.

    Bakke: 1
    At vi slipper inn to unødvendige mål er ikke hans skyld, men at laget ikke hanger sammen i første omgang eller klarer å skape noe er bekymringsverdig. Vanskelig å se noen fremgang spillemesiig, og at LSK taper nok en kamp etter begredelig innsats er skammelig. Sogndals spiss Kupen må ut med krampe, mens ingen på LSK er i nærheten, og det sier alt om tingenes tilstand. Jeg hadde akseptert tapet dersom gutta lå strødd etter kampslutt, men de tusler bare slukøret i garderoben. Vi er etter 7 runder nærmere nedrykk enn direkte opprykk, og det skremmende er at likegyldigheten begynner å bre om seg.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5089

    #2
    Jeg syns du er for snill, men jeg orker ikke å engasjere meg nok til å slakte spillerne. Og det gjør meg egentlig bare veldig trist.

    Kommentar

    • Snow
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2019
      • 179

      #3
      Tlo 1

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        #4
        Unnskyld men dette er så alt alt alt for høye tall

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7004

          #5
          Coppens 5 - har ikke noe å gjøre i duellen før 0-1,Amundsen skal plukke den. Tre bra redninger, gode igangsettinger.

          Ranger 4 - hvorfor ble han tatt av?

          Amundsen 1 - involvert i begge mål, nok en gang direkte ansvar for poengtap. Hva er vitsen?

          Salquist 2 - rygget for langt på 0-2. Ok med ball, men tempoet er for lavt. Elendig sammen med Amundsen.

          Mikalsen 2 - tilbake til gammel, ræva standard etter en ok innsats i Grimstad.

          Krogstad 1 - holder ikke nivået. Eventuelt, er mentalt ferdig med klubben. Latterlig prestasjon

          Mathew 1 - hans verste kamp for LSK. Tømte midtbanen før 0-2. Ekstrem feilprosent

          Kallevåg 3 - lite synlig. Ikke venn med ballen.

          Ødemarksbakken 1 - så faktisk ikke at han var på banen. Skrekkelig.

          TLO 2 - huff.

          Gustavsson 2 - nesten scoring. Det var mer eller mindre det eneste jeg så av ham.

          Etter denne kampen merker jeg at det tærer på engasjementet mitt. Ingen ser ut til å bry seg ute på banen. Ingen tar ansvar. Forsvaret vårt er en komplett skandale. Vi bruker 72 minutter på å skape en målsjanse. Til helga er det Kåffa, vi kan glemme poeng der. Hvor lang tid tar det før vi er under streken? Er det meningen at vi skal akseptere dette uten mishagsytringer?
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Coppens 5 - har ikke noe å gjøre i duellen før 0-1,Amundsen skal plukke den. Tre bra redninger, gode igangsettinger.

            Amundsen 1 - involvert i begge mål, nok en gang direkte ansvar for poengtap. Hva er vitsen?

            Salquist 2 - rygget for langt på 0-2. Ok med ball, men tempoet er for lavt. Elendig sammen med Amundsen.

            Kallevåg 3 - lite synlig. Ikke venn med ballen.

            Etter denne kampen merker jeg at det tærer på engasjementet mitt. Ingen ser ut til å bry seg ute på banen. Ingen tar ansvar. Forsvaret vårt er en komplett skandale. Vi bruker 72 minutter på å skape en målsjanse. Til helga er det Kåffa, vi kan glemme poeng der. Hvor lang tid tar det før vi er under streken? Er det meningen at vi skal akseptere dette uten mishagsytringer?
            Uenig i at Coppens ikke har noe å gjøre i duellen før 0-1. Innkastet lander på 5-meteren og det er ingen mellom keeper og duell. Coppens kunne enkelt gått ut og bokset ballen. Amundsen hadde en tøff jobb mot en spiller som var et hode høyere. Amundsen skal ha sin del av skylda, men jeg mener keeper bør gå ut der.

            0-2 er utelukkende Salquists feil. Han støter ikke opp i Kupen når han mottar ballen, men lar han vende opp og sette fart. Sogndal kommer med tre mann, og Amundsen tar ut han til høyre, mens Ranger løper opp han til venstre. Kupen blir derfor Salquists mann, men han rygger likevel inntil Kupen legger an og Amundsen må kaste frem et bein for å forsøke å blokkere.

            Kallevåg var usynlig i første omgang, men ble mer bevegelig i andre, og spilte seg da opp.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6074

              #7
              Om Coppens ikke går ut på 1-0 så er det naturlig at han står lengre mot nærmeste stolpe. I tillegg gjør han et hopp opp i lufta som tar fra han all mulighet til å reagere. Bør redde heading på nærmeste stolpe fra innkast, selv om han ikke går ut og plukker. Synes det virker som han er litt dårlig til å beregne ballbaner..

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 865

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Gustavsson 2 - nesten scoring. Det var mer eller mindre det eneste jeg så av ham.
                Han jobba en god del som "førsteforsvarer", inkludert jaging på venstre side (husker jeg ble overrasket over at han plutselig var i press der). Irriterende at han ikke klarer å putte på kjempesjansen sin, men han er en av ytterst få som har noe energi i spillet sitt i dag (og så er snittet for energi i spillet åpenbart ganske lavt, men dog).

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3120

                  #9
                  Helt meningsløst å gi Amundsen lavere karakter enn Salquist. Amundsen er ikke feilfri, men han gjør så godt han kan. Dansken er absolutt ikke feilfri, og er i tillegg sånn passe uinteressert.

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Om Coppens ikke går ut på 1-0 så er det naturlig at han står lengre mot nærmeste stolpe. I tillegg gjør han et hopp opp i lufta som tar fra han all mulighet til å reagere. Bør redde heading på nærmeste stolpe fra innkast, selv om han ikke går ut og plukker. Synes det virker som han er litt dårlig til å beregne ballbaner..
                    Helt enig.

                    Kan ikke skjønne at han skulle være noe bedre enn en lokal gutt. Ingenting han har vist de 2 kampene som tilsier det. Kan selvføglelig ta feil, men ser ikke helt at han kommer til å heve seg voldsomt fremover.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • Henke25
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Jun 2018
                      • 79

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Helt meningsløst å gi Amundsen lavere karakter enn Salquist. Amundsen er ikke feilfri, men han gjør så godt han kan. Dansken er absolutt ikke feilfri, og er i tillegg sånn passe uinteressert.
                      Dansken irriterer mest med sin slappe innstilling. Det koster oss mange poeng.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2082

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Henke25

                        Dansken irriterer mest med sin slappe innstilling. Det koster oss mange poeng.
                        Ja , det ser virkelig ikke ut som han vil være utpå der..
                        Sett inn noen som vil spille for oss , holdningen hans er ikke å ta feil av.

                        Kommentar

                        • kanarisuper
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2019
                          • 534

                          #13
                          Kan ikke forstå at det blir satt karakterer over stryk over hele linja der jeg ass...lurer på om det kan være den dårligste prestasjonen jeg noen gang har vært vitne til på Åråsen, trenere inkludert. På tide å gå litt i seg sjæl - HELE gjengen...fortjener ikke lønna

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 553

                            #14
                            Jeg tror ikke de trenger mer hets heller, vi får håpe våre udugelige ledere kaster håndkleet og vi får inn ny sponsor, den som tror vi kommer opp av denne sumpa med de ressursene vi har tilgjengelig bør gjemme alle lighterene sine..... karakter 0, 1 eller 2... det er rævva prestasjoner det er vi alle enige om
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 797

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                              Jeg tror ikke de trenger mer hets heller, vi får håpe våre udugelige ledere kaster håndkleet og vi får inn ny sponsor, den som tror vi kommer opp av denne sumpa med de ressursene vi har tilgjengelig bør gjemme alle lighterene sine..... karakter 0, 1 eller 2... det er rævva prestasjoner det er vi alle enige om
                              LSK er et sterkere merkevare og har større økonomiske ressurser tilgjengelig enn resten av lagene i OBOS så økonomi er i mine øyne ingen grunn til at de ligger der de ligger.

                              Kommentar

                              • Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 553

                                #16
                                Du har et godt poeng, vi er jo i OBOS dor første gang på 45 år, min påstand er at mangelen på penger er tydelig uten at det forklarer dårlige prestasjoner
                                ________________________
                                TB

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  #17
                                  Jeg føler den samme frustrasjonen som alle andre, og instinktet sier at alle skal få stryk. Jeg forsøker likevel å være objektiv når jeg setter mine karakterer, og ser man kampen på nytt så ser man at Sogndal fikk kun et par sjanser utenom målene. Vi kjørte oss fast på venstresiden hele første omgangen, men det var noen lyspunkter i andre. Sogndal er et lag jeg regner med skal havne på kvalik-plass, og det gir nok ett ekstra poeng sammenlignet med Blink-kampen. Hvorvidt det stemmer gjenstår å se.

                                  Også verdt å nevne er at jeg setter karakteren 5 for prestasjoner jeg anser som gjennomsnittlig for Obos. Med det i minne mener jeg våre spillere burde spille til karakter 7 minst i hver kamp.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎