Karakterbok, KFUM - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3306

    Karakterbok, KFUM - LSK

    En utrolig deilig, og heldig seier. KFUM skulle sannsynligvis hatt en straffe, men hadde ellers dommer mye på sin side. Ryktene sier at de har stort skadefrafall, og manglet både Sortevik og Fredheim Holm i dag. Hvilke andre som er ute er usagt. Det er derfor vanskelig å avgjøre hvor sterke KFUM er om dagen selv om de har hatt en fin sesong så langt. Fra vår side synes jeg fortsatt at vi mangler litt på trøkk og innsats, men det var et steg i riktig retning. Med Ull/Kisa og Raufoss i de neste kampene er det håp om å kunne klatre ytterligere på tabellen. RBs karakter i parantes.

    Coppens: 5 (4)
    Stort sett en god kamp. Ble ikke satt på prøver før 1-0, og han kan ikke klandres for den. Flere gode inngrep.

    Melgalvis: 4 (4)
    Ble satt på mange prøver underveis, og kom stort sett greit fra det. Var involvert i klusset før 1-0 uten at han nødvendigvis har skylda. Kombinerte fint med DG på 1-1.

    Salquist: 5 (6)
    God kamp i dag. Stort sett kontroll på det KFUM kom med. Ønsker fortsatt å se han føre ball forbi pressledd.

    Amundsen: 5 (4)
    Stort sett bra kamp i dag. Uheldig når skuddet går mellom beina hans på 1-0. Usikker på om Sanyang er hans eller Rafn i den situasjonen. Marius har farta til å komme inn i situasjonene, og dermed får han ofte skylda for mål imot siden han var nærmest når avslutningen kom. I hvilken grad kritikken er rettferdig er jeg usikker på.

    Rafn: 6 (6)
    Som nevnt usikker på om Sanyang er hans mann på 1-0, men ellers trygg. Bedre med fremover når han kom over på høyre.

    Mathew: 4 (4)
    Kunne fort skaffet straffe imot. Også involvert i balltapet før 1-0. Jobber bra, men har til han å være mange balltap som så altfor ofte denne sesongen.

    Kairinen: 6 (7)
    God både med og uten ball i dag. Gode pasninger og fine kombinasjoner. God innsats defensivt.

    Gustafsson: 5 (6)
    Aggressiv i presset i åpningen, og jobber bra defensivt. Fikk en del baller i rommet bak backen, men ble ofte alene da midtbanen var sen med å komme etter. Deilig scoring, og burde nok blitt 2målsscorer.

    Kallevåg: 4 (4)
    Fant seg ikke til rette bak Sannes og ble uvanlig anonym.

    Moses: 5 (4)
    Mye nesten for Moses i dag. Viser han har et hardt skudd, og kontringen hans viser hva som bor i han. Burde nok gått mer rett på mål der. God med ballen og bevelig. Merkelig at Bakke valgte å ta han ut i stedet for Sannes.

    Sannes: 3 (4)
    Bevegelig i en god første omgang. Virket sliten i andre, og ble borte. Gjorde en del merkelige valg som førsteforsvarer. Viser likevel at han har noe, men virker å trenge mer tid før han er et opplagt alternativ til startelleveren. Er dog ung med fremtiden for seg. Må nok styrke fysikken noe slik at han ikke er like enkel å skubbe vekk i duellene.

    SKM: 5 (5)
    Fikk siste halvtimen, og var trygg defensivt. Ikke like mye med fremover som man skulle ønske, men trygget inn poengene.

    Krogstad: 5 (5)
    Fremdeles ute av form, men fikk nå et innhopp som passet han. Løp mye og jobbet slik vi forventer. Håper han bare finner formen igjen snart slik at han igjen blir den maskinen som løper alle motstandere i senk. Laget trenger virkelig det.

    Knudsen: - (-)
    Arbeidsvillig og god med ballen slik han viste i vinter. Flott innhopp som bør resultere i mer spilletid fremover.

    TLO: - (-)
    Et innhopp som jeg håper gjorde godt i sjelen. Tøff i duellen og jobbet godt. Tror denne type innhopp er veien tilbake til toppformen for Thomas.

    Slørdahl: - (-)
    Kastet inn nærmest på overtid etter Salquists skade. Vant den eneste duellen han var involvert i.

    Bakke: 4
    Tre poeng gjør godt, og de neste kampene gir muligheter til å klatre på tabellen. Jeg forstår ikke hvorfor Moses blir byttet ut når Sannes har blitt usynlig. Kunne fint ha byttet Kallevåg for Krogstad på et tidligere tidspunkt, men skal slippe for mye kritikk etter en fin seier.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1816

    #2
    Scoringen til Kåffa synes jeg ikke Rafn kan lastes for. Han ligger høyt i banen ettersom vi har ball, og jeg mener Amundsen kanskje burde ligget tettere på målscoreren, men vanskelig å si. Det er jo egentlig Melgalvis som skaper situasjonen ettersom han ikke oppfatter at han har en mann i rygg, og velger å trekke bort fra ballen når Matthew slår pasningen, i stedet for å møte den.

    Kommentar

    • Snow
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2019
      • 179

      #3
      Her er det skrevet mye rart. Først så fikk Sannes karakter 5 av RB og du gir han 3. Ser at du forstår deg veldig på fotball Om noen har sett på treningene så er Sannes den raskeste og mest utholdende LSK spilleren sammen med Krogstad.Han forstyrret motstanderne og løp mye. Prøvde seg flere ganger på løp mot mål men fikk sjelden ballen. Enig at han må være flinkere i duellene men den gorillaen( ikke rasistisk men at han var kraftig) han hadde på seg så tror jeg ikke mange LSK spillere hadde tatt han. Noen her lurer på hvorfor Apipon ikke spiller? Hmm.Neste kamp synes jeg vi burde bytte ut Mathew med Krogstad. Dessverre så gjorde Mathew endel feil pasninger og var skyld i at vi fikk det ene målet mot oss. Ellers en fantastisk spiller når han er på topp.Kairinen og Kallevåg må være med i start 11. Stå på gutter. Dette skal vi klare⚽️⚽️⚽️
      Last edited by Snow; 12.08.2020, 12:44.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7021

        #4
        Opprinnelig skrevet av Snow
        Her er det skrevet mye rart. Først så fikk Sannes karakter 5 av RB og du gir han 3. Ser at du forstår deg veldig på fotball
        Hva med å drite i hersketeknikkene? Alle som bruker dette forumet, står på samme side.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9359

          #5
          Å bruke RB sporten som sannhetsvitne ovenfor LSK, må da være værre enn å ikke gjøre det?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            #6
            Er det ett sted du ikke skal ty til for å få en relevant karakterbok, så er det vel RB...

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7021

              #7
              Coppens 6 - flere gode inntredener. Meget solid. Bra distribusjon. Begynner å bli varm i trøya.
              Melgalvis 3 - får +1 for assist på 1-1, men faen så svak ellers. 0-1 er hans feil, står og sover. Treg og skyhøy feilprosent, som vanlig. Bra at han ble byttet ut.
              Salquist 6 - beste kamp for året, bedre med ball
              Amundsen 5 - ok kontroll så lenge han ikke bruker ballen. Kan vanskelig klandres for 0-1. Rydder unna bra. Prater bra.
              Rafn 6 - fikk endelig spille høyreback. Så lenge Ranger ikke er fit, er SKM og Rafn backene som må spille. Tidvis veldig god på høyresida. Fin scoring, bra initiativ, god kontroll.
              Mathew 3 - det lyser ikke akkurat av ham. Flaks som ikke gav bort straffe. Mye løping, lite effektiv med ballen. Forventer mye bedre. Bør benkes litt nå.
              Kairinen 6 - mye bedre enn Mathew. Ser ut som en langt bedre spiller med ballen. Andreassist på 1-1 (?).
              Kallevåg 3 - fungerte ikke bak Sannes og var lite involvert. Svak.
              Gustavsson 5 - fin scoring, iherdig jobbing. Ingen duellspiller. Hans beste i år. Burde selvsagt satt en til. Kan runde keeperen og jogge inn ballen der.
              Moses 4 - burde satt den alene med keeper, ikke kjapp nok i beina. Mye involvert, opp og ned kvalitetsmessig.
              Sannes 3 - for liten ennå. Jobbet bra, men aldri noen trussel. Trenger en vinter på SATS.

              -
              Slørdahl - vant tre av tre dueller, solid plugg. Godt innhopp
              Knudsen - et glimrende innhopp. Nå må han få sjansen. Har kvaliteter resten av midtbanen ikke har.
              Krogstad - helt grei, er vel inntrykket. Virker fortsatt tung. Tror han står mye bedre til Kairinen enn Mathew hvis vi fortsetter i 4-2-3-1, noe jeg inderlig håper.
              Lehne - bra innhopp, holdt opp ballen fint, vant en del dueller. Trengte nok en pause.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                #8
                Ingen hersketeknikk her men jeg er mer enig med RB’s karaktersetting enn de på forumet her. Folk har forskjellige måter å se og dømme fotballspillere på og det er det som gjør fotball spennende. En ting er sikkert er at alle vi heier på LSK og vil det beste for laget..

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3306

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Snow
                  Her er det skrevet mye rart. Først så fikk Sannes karakter 5 av RB og du gir han 3. Ser at du forstår deg veldig på fotball Om noen har sett på treningene så er Sannes den raskeste og mest utholdende LSK spilleren sammen med Krogstad.Han forstyrret motstanderne og løp mye. Prøvde seg flere ganger på løp mot mål men fikk sjelden ballen. Enig at han må være flinkere i duellene men den gorillaen( ikke rasistisk men at han var kraftig) han hadde på seg så tror jeg ikke mange LSK spillere hadde tatt han. Noen her lurer på hvorfor Apipon ikke spiller? Hmm.Neste kamp synes jeg vi burde bytte ut Mathew med Krogstad. Dessverre så gjorde Mathew endel feil pasninger og var skyld i at vi fikk det ene målet mot oss. Ellers en fantastisk spiller når han er på topp.Kairinen og Kallevåg må være med i start 11. Stå på gutter. Dette skal vi klare⚽️⚽️⚽️
                  Hadde Sannes blitt tatt av i pausen, så hadde han nok fort havnet på 5. At han falt var på grunn av 2. Omg. hvor jeg som sagt synes han ble borte. Synes han som sagt spesielt i 2. Omg. gjorde en del merkelige valg som førsteforsvarer som også trekker ned. Kunne sikkert ha nøyd meg med en 4er totalt, men prøver å bruke hele skalaen. Sannes har helt klart egenskaper og et talent som jeg tror vi vil få mye glede av med årene, men han falt i mine øyne igjennom med KFUM. For så vidt enig i at han ikke fikk mest å jobbe med, men det er også noe spillerne må håndtere.

                  Litt av poenget med disse trådene er å diskutere innsatsen i kampene. Jeg liker å tro jeg har en viss fotballforståelse, men det er situasjoner hvor jeg blir usikker på hvordan Bakke ønsker at de skal løses. De som er uenige med mine karakterer må gjerne sette opp sine egne karakterer, og så har vi et utgangspunkt for den videre diskusjonen.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎