Nyheter september 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Nyhetstråd Nyheter september 2020

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder. Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.
    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle.
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.
    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ) Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:
    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.
    3. Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.
    4. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    5. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    6. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • bema0806
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2011
    • 521

    #2
    Landskamp kunne stoppet Kairinen: – Han har gjort egen avtale med det finske forbundet

    Kaan Kairinen er tatt ut til det finske U21-landslagets EM-kvalifiseringskamper. I utgangspunktet betydde det at han ikke kunne spille kampen mor Ranheim. Nå har LSKs midtbanespiller løst saken selv.



    Kaan Kairinen er tatt ut til det finske U21-landslagets EM-kvalifiseringskamper. I utgangspunktet betydde det at han ikke kunne spille kampen mor Ranheim. Nå har LSKs midtbanespiller løst saken selv.




    Knudsen er også tatt ut til landskampsamling med u-19. Han er tilbake i god tid til Ranheim kampen

    Kommentar

    • mrognan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 845

      #3
      Espen Garnås og Kristoffer Ødemarksbakken har vært lagkamerater før – i Ull/Kisa. Onsdag møttes de i døra på Åråsen. Garnås på vei inn for å bli LSK-spiller, mens Ødemarksbakken lånes ut til gamleklubben.


      Da den medisinske testen var gjennomført onsdag morgen skrev Garnås under en kontrakt som binder ham til klubben ut 2023. På vei ut av kontoret til sportssjef Simon Mesfin møtte han Ødemarksbakken som han spilte en halv sesong sammen med i Ull/Kisa i 2017.
      Morten

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5089

        #4
        Spisshelten klar for comeback: – Jeg har tenkt, «wow» dette laget har jeg lyst til å spille på.

        https://www.rb.no/spisshelten-klar-f...s/5-43-1385727

        Björn Bergmann Sigurdarson får sitt LSK-comeback fra start mot Ranheim tirsdag – forutsatt at lisensen hans blir sendt i tide fra Kypros.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5089

          #5
          Björn offisielt klar, ref NFF.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5089

            #6
            TAKKET NEI TIL FLERE ELITESERIE-KLUBBER – ÅPEN FOR Å BLI «HJEMME» PÅ ÅRÅSEN

            https://www.eurosport.no/fotball/obo...89/story.shtml

            Flere klubber henvendte seg håpefullt, men beilerne fra øverste nivå ble avvist. Björn Bergmann Sigurdarson (29) ville hjem til LSK.

            Kommentar

            • bema0806
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2011
              • 521

              #7
              LSK-spissen vil jakte på nye utfordringer: – Kroppen har fått nok

              https://www.rb.no/lsk-spissen-vil-ja...s/5-43-1390129

              Sindre Mauritz-Hansen har terminert kontrakten med LSK. Etter er å ha tatt farvel i garderoben, dro han rett på fuglejakt på fjellet.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1199

                #8
                Opprinnelig skrevet av bema0806
                LSK-spissen vil jakte på nye utfordringer: – Kroppen har fått nok

                https://www.rb.no/lsk-spissen-vil-ja...s/5-43-1390129

                Sindre Mauritz-Hansen har terminert kontrakten med LSK. Etter er å ha tatt farvel i garderoben, dro han rett på fuglejakt på fjellet.
                – En plass i hjertet

                Selv om tida som LSK-spiller ble kort, så har 25-åringen fått et spesielt forhold til Åråsen-klubben. Det er en klubb jeg virkelig har blitt glad i. LSK vil ha en plass i hjertet mitt resten av livet. Jeg må takke dem for den sjansen de ga meg, og den hjelpen jeg fikk på å komme tilbake. De viste også forståelse da jeg tok opp at jeg ville terminere kontrakten, sier han.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #9
                  (Tromsø - Lillestrøm 0-1) På forhånd handlet det meste om Tromsøs 100-årsdag. Under kampen handlet det meste om Lillestrøm.


                  Ødela 100-årsdagen, senket Tromsø

                  (Tromsø - Lillestrøm 0-1) På forhånd handlet det meste om Tromsøs 100-årsdag. Under kampen handlet det meste om Lillestrøm.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • bema0806
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2011
                    • 521

                    #10
                    Var minst på laget som 15-16-åring, nå er han LSKs nye tøffing: – Det skal gjøre vondt å møte meg

                    Espen Bjørnsen Garnås (25) synes én kamp er altfor lite for å bli sammenliknet med Grønlund, Bjerkeland, Bjarmann og Kippe. Men LSK-nykommeren har måtte være tøffing på banen hele livet.


                    Espen Bjørnsen Garnås (25) synes én kamp er altfor lite for å bli sammenliknet med Grønlund, Bjerkeland, Bjarmann og Kippe. Men LSK-nykommeren har måtte være tøffing på banen hele livet.

                    Kommentar

                    • bema0806
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2011
                      • 521

                      #11
                      – Jeg måtte ha hjelp av kona for å komme ut av senga

                      https://www.rb.no/jeg-matte-ha-hjelp...s/5-43-1398887


                      I sitt LSK-comeback skadet Björn Bergmann Sigurdarson et ribbein. Det gjorde det umulig å spille mot Tromsø.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2253

                        #12
                        - Moses på vei bort

                        [RB+] https://www.rb.no/moses-pa-vei-bort-...s/5-43-1403526

                        Trener med HamKam. Ny spiller på vei inn

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1199

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          - Moses på vei bort

                          [RB+] https://www.rb.no/moses-pa-vei-bort-...s/5-43-1403526

                          Trener med HamKam. Ny spiller på vei inn
                          RB skriver også at en ny spiller kan signere onsdag, dvs i dag, og at LSK nærmer seg enighet om overgang for flere spillere denne uka
                          Eurosport skriver nå at den nye spilleren inn sannsynligivs er Tobias Svendsen fra HamHam
                          Last edited by fredpet76; 23.09.2020, 11:43.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            #14
                            Tobias Svendsen (21) klar ut 2023!

                            Stortalentet Svendsen håper å slå ut i full LSK-blomst

                            [lsk.no] https://www.lsk.no/nyheter/stortalen...ull-lsk-blomst

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 865

                              #15
                              Stortalent kan bli LSK-spiller – og tidligere VIF-spiller nær overgang

                              LSK er enig om overgangssum med Kvik Halden for Uranik Seferi (17), og Åråsen-klubben har også signert overgangsavtale med Kjelsås for Ulrik Mathisen (21).

                              Mandag var begge spillerne på besøk i LSK selv om ingen av dem foreløpig er enig med klubben om sine personlige betingelser.
                              RB+: https://www.rb.no/stortalent-kan-bli...s/5-43-1402901

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4207

                                #16
                                Stortalentet Uranik Seferi (17) er klar for LSK

                                https://www.lsk.no/nyheter/stortalen...7-klar-for-lsk

                                Signert på treårskontrakt f.o.m. 1 januar 2021. Blir å følge med på Kvik/Halden resten av året for undertegnede
                                Last edited by Kanarivogel89; 30.09.2020, 16:32.

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 865

                                  #17
                                  Ikke eksplisitt LSK-relatert, men viktig nok til at jeg våger meg allikevel:
                                  Regjeringen lemper på korona-tiltakene

                                  Den nasjonale skjenkestoppen ved midnatt opphører, breddeidretten for voksne kan starte igjen og 600 personer kan samles til arrangementer utendørs. Lettelsene vil gjelde fra 12. oktober.

                                  ...
                                  • Det åpnes for at 600 personer kan samles på utendørsarrangementer. Man må fortsatt holde én meter avstand og de 600 må deles inn i tre grupper. Innendørs er det fortsatt maksgrensen på 200 personer gjelder.
                                  Den nasjonale skjenkestoppen ved midnatt opphører, breddeidretten for voksne kan starte igjen og 600 personer kan samles til arrangementer utendørs. Lettelsene vil gjelde fra 12. oktober.


                                  Se også:

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    #18
                                    RB(+): LSK signerte ny spiller : -- Han kan se litt spe ut, men det er kraft i den kroppen

                                    Ulrik Mathisen (21) har signert for LSK. Midtbanespilleren starter sin Åråsen-karriere fra 1. januar.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎