Tromsø - LSK 15.9

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Karakterbok Tromsø - LSK 15.9

    Prøver meg på en liten vurdering av gutta i dag, litt prega av eufori over det for det gode resultatet.

    Mads: 6
    Veldig lite å gjøre, men framstår som en mer og mer solid keeper på dette nivået. Tar plass i feltet og gjør som oftest gode valg med ballen i beina.

    Melgalvis: 5
    Til ham å være - stålkontroll defensivt. Prøver å skape noe offensivt, men det blir noen feilpasninger av det.

    Garnås: 8 BB
    En deilig mann! Helt sjef i forsvaret, gjør veldig ofte gode valg med ballen også. Jeg trodde vi hadde fått en ren kjøttstopper, men han viser at han har mer på lager.

    Amundsen: 7
    Ikke like ruvende som Garnås, men har også full kontroll. Utfyller Garnås godt med farta si, som han viste ved et par anledninger. Virler tryggere med ball enn på lenge.

    Rafn: 4
    Er fryktelig høyrebeint, og er mye bedre på motsatt back. Farlighetene til TIL kom på hans side i dag.

    Kairinen: 6
    Viser hvor god han er med ballen flere ganger, men skulle gjerne sett ham levere litt flere sjanseskapende pasninger.

    Mathew: 6
    Årsbeste fra Mathew. Sterk i duellene og dekker store rom. Gode valg med ballen, men før trekk for å gi bort et håpløst frispark på tampen.

    Krogstad: 7
    Flott assist, løper enormt mye både defensivt og offensivt. Formen er på gang!

    DG: 5
    Farlige løp i bakrom og fin detalj før scorings. Blir litt anonym til tider, men bidrar godt bakover.

    TLO: 5
    Bevegelig og god, skulle spilt Krogstad i andre omgang. Blir mange dueller på ham, men holder bra nesten hele kampen. Blir sliten på slutten.

    Kallevåg: 5
    Enormt viktig scoring, og viser kvaliteten sin med ballen i trange situasjoner ofte. Mangler litt på siste tredjedelen, han også.
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3315

    #2
    Valgte å ikke skrive en karakterbok siden jeg mistet nesten halve kampen. Ikke uenig i noen av karakterene utifra hva jeg så.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2857

      #3
      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Prøver meg på en liten vurdering av gutta i dag, litt prega av eufori over det for det gode resultatet.
      Er stort sett enig, med et par tillegg:

      Melga hadde en enkel jobb defensivt, mot en svak motstander på sin side, som han løste prikkfritt. Offensivt veit vi at han er uredd og tør å prøve seg, noe som av og til fører til tellende og overraskende resultat. Det kan være langskudd i krysset, eller han dribler av 3-4 mann på vei inn i feltet. Han feiler ofte, men det er lov på offensiven. Kvaliteten på innleggene er som regel ikke all verden, men det gjelder for alle sammen, egentlig

      De offensive kvalitetene til TIL ligger på høyresiden, noe som ble utfordrende for fræksta'gutten. Dette til tross, noterte jeg meg at han kom i alvorlig trøbbel bare to ganger, hvorav bare den ene førte til TILs (eneste) store sjanse i kampen. Offensivt var han et aktivum der han stadig kombinerte som førte til innlegg og nesten-situasjoner i feltet.

      DG må få litt mer ros for det defensive arbeidet. Han var en konstant pain in the ass for spesielt RYJ, der han av og til regelrett tok ballen fra den fallerte has-been-spilleren. Mange god brudd og ballvinninger ellers også. Bare Mathew var bedre ballvinner på midten.

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎