Tobias Svendsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    #21
    Opprinnelig skrevet av MortenA

    I dag var det optimalt for han å komme inn når Molde hang på tauene. Da kommer han virkelig til sin rett. Rykket hans er gull verdt når motstander begynner å bli sliten. At han bør starte er jeg derimot litt mer usikker på. Han har absolutt vist nok til at jeg ikke er uenig dersom han starter, men tror han har bedre potensial som impact-spiller mot slutten.
    Skjönner tankegangen din.
    Men visst alterativet istedet er DG , så blir dette helt feil synes jeg.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 487

      #22
      Opprinnelig skrevet av MortenA

      I dag var det optimalt for han å komme inn når Molde hang på tauene. Da kommer han virkelig til sin rett. Rykket hans er gull verdt når motstander begynner å bli sliten. At han bør starte er jeg derimot litt mer usikker på. Han har absolutt vist nok til at jeg ikke er uenig dersom han starter, men tror han har bedre potensial som impact-spiller mot slutten.
      Kan godt være at du har rett, men det kommer til et punkt hvor man ikke har noe valg. Bakke skal slite med å forsvare å ikke starte han snart. Han har vært svært god i kampene han har kommet inn der vi jager mål.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3310

        #23
        Opprinnelig skrevet av Fugggel

        Kan godt være at du har rett, men det kommer til et punkt hvor man ikke har noe valg. Bakke skal slite med å forsvare å ikke starte han snart. Han har vært svært god i kampene han har kommet inn der vi jager mål.
        Kampen mot Godset fremstår som et lite varsko. Der var hans manglende evne/vilje til å følge løp inn bak Ranger direkte matchavgjørende. Nå tror jeg han har tatt lærdom av den kampen, og vi neppe ser igjen. Likevel tror jeg mye handler om egenskaper. DG er litt grå og kjedelig til sammenligning, men han er trygg og gjør sjelden feil. Med Tobias og for så vidt også Ulrik svinger det mer. Bakke ser nok verdien i å starte kampene trygt, og så sende innpå nye utfordringer når motstander begynner å bli sliten.

        Tobias er en type som er gull verdt å kunne sette innpå når man trenger en ny giv i laget. DG er ikke det. Der ligger mye av forskjellen. Tobias kan endre et kampbilde i mye større grad enn hva DG klarer. En annen forskjell er farta. Tobias har et suverent rykk, men lav toppfart. DG evner i mye større grad å løpe opp motstanders back.

        Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • *eLSKerLSK*
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 401

          #24
          Opprinnelig skrevet av MortenA

          Kampen mot Godset fremstår som et lite varsko. Der var hans manglende evne/vilje til å følge løp inn bak Ranger direkte matchavgjørende. Nå tror jeg han har tatt lærdom av den kampen, og vi neppe ser igjen. Likevel tror jeg mye handler om egenskaper. DG er litt grå og kjedelig til sammenligning, men han er trygg og gjør sjelden feil. Med Tobias og for så vidt også Ulrik svinger det mer. Bakke ser nok verdien i å starte kampene trygt, og så sende innpå nye utfordringer når motstander begynner å bli sliten.

          Tobias er en type som er gull verdt å kunne sette innpå når man trenger en ny giv i laget. DG er ikke det. Der ligger mye av forskjellen. Tobias kan endre et kampbilde i mye større grad enn hva DG klarer. En annen forskjell er farta. Tobias har et suverent rykk, men lav toppfart. DG evner i mye større grad å løpe opp motstanders back.

          Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.
          Tiltredes. Endelig har vi en stall der vi kan alternere etter forventet kampbilde, kamputvikling mm. Alle nevnte spillere er gode spillere med ulik spisskompetanse. Men de har spisskompetanse. Det gjelder mange av spillerene våre. Det har det ikke vært for mye av i stallen de siste årene.

          Kommentar

          • Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 487

            #25
            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Kampen mot Godset fremstår som et lite varsko. Der var hans manglende evne/vilje til å følge løp inn bak Ranger direkte matchavgjørende. Nå tror jeg han har tatt lærdom av den kampen, og vi neppe ser igjen. Likevel tror jeg mye handler om egenskaper. DG er litt grå og kjedelig til sammenligning, men han er trygg og gjør sjelden feil. Med Tobias og for så vidt også Ulrik svinger det mer. Bakke ser nok verdien i å starte kampene trygt, og så sende innpå nye utfordringer når motstander begynner å bli sliten.

            Tobias er en type som er gull verdt å kunne sette innpå når man trenger en ny giv i laget. DG er ikke det. Der ligger mye av forskjellen. Tobias kan endre et kampbilde i mye større grad enn hva DG klarer. En annen forskjell er farta. Tobias har et suverent rykk, men lav toppfart. DG evner i mye større grad å løpe opp motstanders back.

            Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.
            Uten tvil gode poenger. Jeg tenker personlig at det er naturlig å bytte litt om avhengig av motstander. DG er uten tvil den kanten med best defensive egenskaper. Naturlig å starte han i en kamp hvor trenerene spår et kampbilde hvor 1.det angripes mye på vår Høyre. 2. ønsker mer defensiv stabilitet, typ en tøff bortekamp.

            Om vi ser frem til neste match tenker jeg det er en ypperlig motstander å starte Svendsen. Vi møter seriens dårligste forsvar, sliter med å se hvordan de skal håndtere vår offensiv med en Tobias Svendsen i konstant bevegelse. Når han er på så gir han laget alle forutsetninger til en god start på kampen. Tror mye handler om å gå ut å vise hvem som er topplaget og hvem som ligger sist. Da tror jeg at spillern som skaper ubalanse er den riktige. Og det tror jeg vi alle er enig om at ikke er DG :-)

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 445

              #26
              Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2000

                #27
                Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.
                Enig. Kairinnen inn for Fredrik hvis han er klar, ellers få/ingen bytter. Magnus fra start på Fu/Vo. Phillip før vel også 90 i den kampen. Seferi og Braut bør også få minutter

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3310

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                  Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.
                  At Tobias og Ulrik spiller mesteparten av cupkampen på bekostning av Åsen og DG tar jeg for gitt. Brann kampen viste oss at Eliteserien er såpass tett at dersom vi senker oss 10% vil vi slite. Da er DG et tryggere alternativ fra start, og så kan Tobias og Ulrik komme inn og herje med et slitent forsvar. Det bygger videre på selvtilliten.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 445

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    At Tobias og Ulrik spiller mesteparten av cupkampen på bekostning av Åsen og DG tar jeg for gitt.
                    Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3310

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                      Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.
                      Nei, og hvertfall ikke etter at han måtte ut med skade. Liker ikke at han holder seg til lysken. Trodde Bakke ville starte med det trygge i DG, men Tobias viste tiden han fikk at det ikke var nødvendig.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 873

                        #31
                        Håper dette er en liten filleting. DG spiller bra i dag, og med begge to skadefrie og i form har vi mulighet til å bruke den vingen som passer best for kampplanen, og vite at hvis førstevalget ikke har dagen eller kampbildet ikke blir som man tror så har man en fullverdig innbytter.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                          Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.
                          DG på venstreback i cup når man har henta Baccay tilbake fra lån?

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 445

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            DG på venstreback i cup når man har henta Baccay tilbake fra lån?
                            Ville vært rart ja.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3310

                              #34
                              Med tanke på at Tobias var med på målfeiringene, så er det grunn til å håpe at han kun fikk en føling, og ingen skade.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7023

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft

                                DG på venstreback i cup når man har henta Baccay tilbake fra lån?
                                Baccay er vel fortsatt på lån i Kongsvinger.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3162

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Baccay er vel fortsatt på lån i Kongsvinger.
                                  Baccay er tilbake etter to kamper for KIL, se "Treningstråden".

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2104

                                    #37
                                    Noen som vet omfanget av skaden , han pådro seg mot Stabæk ?

                                    Kommentar

                                    • 14
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • May 2005
                                      • 91

                                      #38
                                      han trente ihvertfall alternativt sammen med Kaan og Pål i dag. En del sykkel og løping, ja, men også mye med ball; pasninger, touch og vendinger. Så ikke ekstremt hemmet ut, tror ikke at jeg selv ville vært i stand til å gjøre så mye mer mot fintene hans enn kjeglene han lekent dansa seg rundt…

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1205

                                        #39
                                        RB skriver at han mest sannsynlig er klar på onsdag.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13242

                                          #40
                                          Jesus! En slags Messi uten rosa dress?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎