Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2278

    Spillertråd Jonatan Braut Brunes

    Et par lenker:
    Jonatan Braut Brunes, 23, from Norway ➤ Oud-Heverlee Leuven, since 2023 ➤ Centre-Forward ➤ Market value: €1.20m ➤ * Aug 7, 2000 in Bryne, Norway


    9,215 Followers, 608 Following, 67 Posts - See Instagram photos and videos from Jonatan Braut Brunes (@jonatanbrunes)

  • jerven
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 272

    #2
    Jeg har sett en del Florø-kamper i år, og syns Braut Brunes har gjort en veldig god figur.

    Han kom til Florø fra barndomsklubben Bryne før sesongen fordi Florø ville satse på han som hengende spiss. I Bryne har han visstnok spilt mest på midtbanen.

    Jeg syns det er vanskelig å vurdere hvor god Braut Brunes er basert på at jeg bare har sett han i Postnord-ligaen. På et forholdvis nykomponert Florø-lag som har svingt mye i prestasjonene gjennom sesongen har han fremstått som lagets beste spiller og toppscorer med 10 mål på tretten kamper.

    Brunes har veldig god fysikk for alderen, i tillegg har han brukbar teknikk, godt overblikk og flink til å posisjonere seg. Han framstår også som en fin fyr. Jeg mener han bør være like aktuell i en 9-er rolle som 10-errollen han selv definerer seg i. Jeg er spent på å se hvor mye han får prøve seg på dette LSK-laget utover høsten.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3922

      #3
      Det føles riktig og bra at klubben har signert fetter Braut for tre år. Velkommen til Sportsklubben, Jonatan Braut Brunes! Måtte du bli like god som fettern din og bidra til å bringe LSK til nye høyder!

      Det virker også som at denne unge mannen er godt over gjennomsnittet smart! Se hva han sier avslutningsvis i det korte signeringsintervjuet på lsk.no:

      - Så er det viktig å få med at jeg ønsker Kanari-Fansen og Lillestrøm-supporterne et godt nytt år.

      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        #4
        Han har ikke en eneste landskamp. Vi har mye bedre spillere i akademiet. Jeg tror dette er et lodd kjøp pga navnet og ikke noe annet. Lykke til.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1320

          #5
          Opprinnelig skrevet av Snow
          Han har ikke en eneste landskamp. Vi har mye bedre spillere i akademiet. Jeg tror dette er et lodd kjøp pga navnet og ikke noe annet. Lykke til.
          Han har nok bevist på trening at han er verdt å satse på. Husk at han har vært her et halvt år allerede, han hadde ikke fått kontrakt hvis trenerne ikke mente han var verdt å jobbe videre med.

          Samtidig er det ikke noen enkel vei til spilletid for ham - BBS og Lehne er langt foran han i køen, og i tillegg har vi Sannes på kontrakt. Det er litt råflott å ha fire midtspisser i et 4-3-3-lag, kanskje det er lov å håpe på bytte av formasjon?

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3162

            #6
            Dagens profil-intervju på lsk.no:

            Hva gleder han seg mest til ved å spille for LSK denne sesongen? Og hvor lei er han av alle spørsmålene om fetter Erling Braut Haaland? Jonatan Braut Brunes gir deg svarene i denne utgaven av LSK-profilen.


            gilbert

            Kommentar

            • niko
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2008
              • 438

              #7
              Aktuell for utlån til start iflg RB

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                #8
                Det kom vel ikke som en overraskelse. Ny spiss kommer fra Sogndal og Sannes er tilbake etter utlån.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Fint med utlån om man kan hente han tilbake om Lehne blir solgt. Selges Lehne så bør Braut være her.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Fint med utlån om man kan hente han tilbake om Lehne blir solgt. Selges Lehne så bør Braut være her.
                    Selges Lehne vil det komme en erstatter. Braut bør få et år i OBOS med kamper uke etter uke.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3306

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                      Selges Lehne vil det komme en erstatter. Braut bør få et år i OBOS med kamper uke etter uke.
                      Spørsmålet nå etter at TLO kan være på vei bort er om Braut fortsatt skal lånes ut til Start. Et år med spilletid i Obos vil nok være meget nyttig for utviklingen, men jeg tror og han kan gjøre en bra figur i Eilteserien allerede i 2022. Ikke på nivå med hva TLO har levert i år, men at han fort kan ende på 10+ mål dersom han får en link med Åsen er slett ikke umulig. Sammen med Adams tror jeg spissplassen er godt dekket opp. Jeg synes han viste mange gode takter med den marginale spilletiden han fikk. Før innhoppene på høsten hadde han et bedre scoring/minutt-snitt enn TLO (dog ett mål på overtidsminutter, og sjansene han kom til mot Viking borte var mange og ekstremt store. Med litt mer is i magen/erfaring/flaks kunne han fort ha scoret hattrick i den kampen.

                      Det betyr ikke at jeg er imot å hente en veteran som kan dekke hullet etter TLO på kort sikt.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 487

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Spørsmålet nå etter at TLO kan være på vei bort er om Braut fortsatt skal lånes ut til Start. Et år med spilletid i Obos vil nok være meget nyttig for utviklingen, men jeg tror og han kan gjøre en bra figur i Eilteserien allerede i 2022. Ikke på nivå med hva TLO har levert i år, men at han fort kan ende på 10+ mål dersom han får en link med Åsen er slett ikke umulig. Sammen med Adams tror jeg spissplassen er godt dekket opp. Jeg synes han viste mange gode takter med den marginale spilletiden han fikk. Før innhoppene på høsten hadde han et bedre scoring/minutt-snitt enn TLO (dog ett mål på overtidsminutter, og sjansene han kom til mot Viking borte var mange og ekstremt store. Med litt mer is i magen/erfaring/flaks kunne han fort ha scoret hattrick i den kampen.

                        Det betyr ikke at jeg er imot å hente en veteran som kan dekke hullet etter TLO på kort sikt.
                        Jeg føler meg trygg på at LSK legger ganske mye penger for oss til å være for å sikre seg en solid forsterkning.

                        Jeg deler ikke din mening om at spissplassen er dekket, om vi går inn i neste sesong med de 2 spissene har vi en som har vært særs skadeplaget og en som har et fåtal kamper i ES og nærmest ingenting i OBOS. Om vi skal ha som mål å prestere minst like bra som i år kan jeg ikke se for meg at vi går inn i neste sesong med de 2. vi må også ta med oss at vi mister vår kaptein og masse rutine. Det vil også spille inn når man skal sette sammen neste års tropp.

                        Kommentar

                        • ChrisK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2013
                          • 294

                          #13
                          Klubben ønsker minst en erfaren og en yngre «utfordrer» i hver posisjon. Kommer nok inn en mer erfaren spiss i vinter.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 1976

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Jeg føler meg trygg på at LSK legger ganske mye penger for oss til å være for å sikre seg en solid forsterkning.

                            Jeg deler ikke din mening om at spissplassen er dekket, om vi går inn i neste sesong med de 2 spissene har vi en som har vært særs skadeplaget og en som har et fåtal kamper i ES og nærmest ingenting i OBOS. Om vi skal ha som mål å prestere minst like bra som i år kan jeg ikke se for meg at vi går inn i neste sesong med de 2. vi må også ta med oss at vi mister vår kaptein og masse rutine. Det vil også spille inn når man skal sette sammen neste års tropp.
                            Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg hadde inntrykk av at Adams har hatt en langvarig skade som holdt ham utenfor vårsesongen. Hvis det stemmer kan han neppe betegnes som særs skadeplaget. Edh var ute halve junioralderen, men det skyldtes EN alvorlig skade. Ingen omtaler vel ham som særs skadeplaget?

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 487

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg hadde inntrykk av at Adams har hatt en langvarig skade som holdt ham utenfor vårsesongen. Hvis det stemmer kan han neppe betegnes som særs skadeplaget. Edh var ute halve junioralderen, men det skyldtes EN alvorlig skade. Ingen omtaler vel ham som særs skadeplaget?
                              Siden han kom i 2018 har han 10 kamper første sesong, kom på sommeren. 2019 spilte han 12 kamper 2020 2 kamper i obos. Det er heller ikke snakk om en skade, men flere forskjellige. Han har riktignok spilt tilnærmet alt i år.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 1976

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                Siden han kom i 2018 har han 10 kamper første sesong, kom på sommeren. 2019 spilte han 12 kamper 2020 2 kamper i obos. Det er heller ikke snakk om en skade, men flere forskjellige. Han har riktignok spilt tilnærmet alt i år.
                                Ok. I stand corrected. Uansett enig med deg i at vi trenger en ferdig vare inn som erstatter, ref mine poster i andre tråder

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 438

                                  #17
                                  Da blir det utlån neste sesong: https://www.lsk.no/nyheter/jonatan-b...s-ut-til-start

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 1976

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av niko
                                    Hmmm, bra for Braut At utlånet fortsatt gjennomføres tyder på at de er ekstremt trygge på å få inn en solid erstatter for Lehne. At Sannes skal vise seg som en åpenbaring etter det han har vist de siste sesongene er jeg skeptisk til, så da har vi plutselig bare Adams nå. En ting er å love en erstatter, men vi snakker altså i utgangspunktet om en fra hylla over Adams.

                                    Velger å ha tillit til at vi får en spennende nyhet ganske snart

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1462

                                      #19
                                      Spennende spiller, og Start er ikke så langt fra Bryne.. så det høres ut som det kan bli en grei ramme for Braut.. ser frem til å få han tilbake til klubben - da kommet litt lengre i sin utvikling

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2104

                                        #20
                                        Litt skeptisk til dette utlånet.
                                        Dersom vi ikke har en spiss pågang som kan gå rett
                                        inn i første elleveren ? Er vi veldig tynnt besatt på denne plassen. Samt Braut vil bare ha 1 år igjen på kontrakten med LSK etter neste sesong.
                                        Om han gjør succse for Start , spørs det da om vi får se han så mye mere i LSK drakta?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎