Lillestrøm SK - Sandnes Ulf, søndag 25. oktober kl. 15:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2128

    #61
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Byttene var i utgangspunkt greie, men de viser også hvor viktige Mathew og Amundsen er i det defensive arbeidet. Kairinen er en fantastisk indreløper, men ikke noe opplagt anker.
    Du kan ikke bedømme noen av spillerne på hva som skjedde etter 4 bytter. Hele laget mister rytmen når man bytter så mye på en gang, relasjonene blir borte. Unfair mot alle. Heldigvis gikk det bra, men håper det ikke skjer igjen. Bytt 2+1+2 neste gang, da får du også bedre matching for de som kommer inn.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2128

      #62
      Må si BBS skuffet meg i denne kampen. Sterk og rutinert, ja, men ødela også samtlige overganger vi kunne og burde tatt for å drepe kampen. Synes han virker tung

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Du kan ikke bedømme noen av spillerne på hva som skjedde etter 4 bytter. Hele laget mister rytmen når man bytter så mye på en gang, relasjonene blir borte. Unfair mot alle. Heldigvis gikk det bra, men håper det ikke skjer igjen. Bytt 2+1+2 neste gang, da får du også bedre matching for de som kommer inn.
        Slik kampsituasjon og kommende program er, så var byttene som sagt helt greie. Alle fire spillerne som ble tatt ut stod i fare for å måtte stå over Tromsø-kampen dersom de hadde pådratt seg gult kort, så alle byttene var fornuftige. Jeg har kritisert Bakke for ikke gjort lignende tidligere, så han skal få honnør i dag. Kun Bjørn av dem kan karaktiseres som rutinert, så det var forventet at det kunne bli litt kaos mot slutten. Det gikk heldigvis bra, selv om de fleste fikk litt forhøyet puls etter scoringen til Sandnes/Ulf.

        Jeg er helt enig i at laget mister rytme, og er ikke ute etter å henge ut noen. At jeg nevnte Kairinen handler mer om den viktige jobben Mathew gjør enn at Kaan var dårlig, for det var han ikke.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2128

          #64
          Opprinnelig skrevet av MortenA

          Slik kampsituasjon og kommende program er, så var byttene som sagt helt greie. Alle fire spillerne som ble tatt ut stod i fare for å måtte stå over Tromsø-kampen dersom de hadde pådratt seg gult kort, så alle byttene var fornuftige. Jeg har kritisert Bakke for ikke gjort lignende tidligere, så han skal få honnør i dag. Kun Bjørn av dem kan karaktiseres som rutinert, så det var forventet at det kunne bli litt kaos mot slutten. Det gikk heldigvis bra, selv om de fleste fikk litt forhøyet puls etter scoringen til Sandnes/Ulf.

          Jeg er helt enig i at laget mister rytme, og er ikke ute etter å henge ut noen. At jeg nevnte Kairinen handler mer om den viktige jobben Mathew gjør enn at Kaan var dårlig, for det var han ikke.
          Vi er nok mer enige enn det kan se ut som. Jeg ville ha mange av de samme byttene, men ikke på en gang. Det gikk bra, men det skulle ikke mer til enn at Ulf hadde satt kjempesjansen sin rett etter 4-2 før dette kunne endt i tapte poeng. Amundsen kunne ha fullført. Riktig å spare TLO. Ville startet med Braut og Ranger. Deretter Rafn2 eller Gustaf for bbs og Knudsen + Urik når ting setter seg etter de første byttene. Problemet med 4 bytter på en gang er at det er nødt til å bli kaos. Neste kamp er vel for øvrig borte mot Raufoss. Kanskje ikke så farlig om en av dem hadde måttet stå over der?

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2869

            #65
            Dette er jo nesten en milepæl i klubbens historie de siste 20 åra. En av få ganger vi presterer seier når alt ligger til rette for oss!
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 475

              #66
              Sjøl om vi roter fælt etter 4 bytter kan man også si at vi viser noe vi ikke har gjort på gudene vet hvor mange år i å klare å roe det ned igjen etterhvert. Virker som trua er litt tilbake i spellerne, at ikke rullegardina er nede hele resten av kampen men at vi henter oss inn som et lag og ror det rimelig komfortabelt inn de siste 5-10min.

              Starta seint i dag så har først fått sett ferdig kampen nå, hvor diskuteres den Clayton Zanesque kvaliteten på gållen til Tryggvi? :O

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2880

                #67
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Slik kampsituasjon og kommende program er, så var byttene som sagt helt greie. Alle fire spillerne som ble tatt ut stod i fare for å måtte stå over Tromsø-kampen dersom de hadde pådratt seg gult kort, så alle byttene var fornuftige.
                Nå hadde det vel vært Raufoss-kampen de hadde måttet sone dersom de hadde pådratt seg gult i løpet av den siste halvtimen? Og blitt klare igjen til TIL hjemme? Skal man se veldig kynisk-taktisk på det, hadde det faktisk vært bedre å pådra seg gult ila den siste halvtimen og sonet mot Raufoss. De bør vi matche greit selv med et "halvt annetlag". Mot TIL hjemme må vi ha alle mann til pumpene.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2298

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                  Sjøl om vi roter fælt etter 4 bytter kan man også si at vi viser noe vi ikke har gjort på gudene vet hvor mange år i å klare å roe det ned igjen etterhvert. Virker som trua er litt tilbake i spellerne, at ikke rullegardina er nede hele resten av kampen men at vi henter oss inn som et lag og ror det rimelig komfortabelt inn de siste 5-10min.

                  Starta seint i dag så har først fått sett ferdig kampen nå, hvor diskuteres den Clayton Zanesque kvaliteten på gållen til Tryggvi? :O
                  Eller Jan Åge Fjørtoft. Hvis jeg husker korrekt hadde han en identisk kasse i sin debykamp (eller Åråsen debut)

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2880

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Eller Jan Åge Fjørtoft. Hvis jeg husker korrekt hadde han en identisk kasse i sin debykamp (eller Åråsen debut)
                    Var der. Mot Strømmen, 1. mai 1988. Jeg satt på motsatt side og trodde den gikk utenfor, før den plutselig bare hang i nota.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Vi er nok mer enige enn det kan se ut som. Jeg ville ha mange av de samme byttene, men ikke på en gang. Det gikk bra, men det skulle ikke mer til enn at Ulf hadde satt kjempesjansen sin rett etter 4-2 før dette kunne endt i tapte poeng. Amundsen kunne ha fullført. Riktig å spare TLO. Ville startet med Braut og Ranger. Deretter Rafn2 eller Gustaf for bbs og Knudsen + Urik når ting setter seg etter de første byttene. Problemet med 4 bytter på en gang er at det er nødt til å bli kaos. Neste kamp er vel for øvrig borte mot Raufoss. Kanskje ikke så farlig om en av dem hadde måttet stå over der?
                      Trodde vi hadde Tromsø i neste. Min feil.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                        Nå hadde det vel vært Raufoss-kampen de hadde måttet sone dersom de hadde pådratt seg gult i løpet av den siste halvtimen? Og blitt klare igjen til TIL hjemme? Skal man se veldig kynisk-taktisk på det, hadde det faktisk vært bedre å pådra seg gult ila den siste halvtimen og sonet mot Raufoss. De bør vi matche greit selv med et "halvt annetlag". Mot TIL hjemme må vi ha alle mann til pumpene.
                        Bommet som sagt på rekkefølgen av kamper. Trodde TIL var neste kamp. Å ta lett på Raufoss vil være en feil. Vi kan fort tape mot hvem som helst i Obos på en dårlig dag. Når det er sagt så bør vi spare spillere slik vi gjorde mot Sandnes/Ulf dersom muligheten byr seg. Kanskje ikke gjøre fire bytter på en gang
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎