Raufoss IL - Lillestrøm SK, onsdag 28. oktober kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 219

    Kamptråd Raufoss IL - Lillestrøm SK, onsdag 28. oktober kl 18:00

    1. divisjon, runde 23

    Kamparena: NAMMO stadion
    Dommer: Stian Røvig Sletner
    Kampstart: 18:00
    TV: Eurosportplayer / Eurosport + / Dplay

    14 kamper på rad uten tap, og nå har vi seriemesterskapet i våre egne hender. Det var mye positivt i kampen mot Ulf, der vi var totalt dominerende frem til det ble gjort fire bytter på en gang, noe Bakke også har vedkjent at kanskje ikke var så lurt. Uansett, nå går vi inn i en helt kritisk fase av sesongen. Denne her må vinnes.

    Raufoss står med 2-0-3 på sine site fem (0-1 seier mot Åsane, 0-2 tap mot Kamma, 4-2 tap mot Jerv, 2-1 seier mot Sogndal og 3-2 tap mot 2010)
    Nok en gang har vi en startelever som fungerer bra. Kallevåg og Svendsen er tilbake etter karantene. Grunnet tett kampprogram burde det vel kanskje gjøres noen endringer i startelleveren, nøyaktig hva de endringene blir tenker jeg ikke spiller så veldig stor rolle da vi har en solid bredde i troppen nå.
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 385

    #2
    Tror jeg vil ha in BBS i første omgang, så kan TLO løpe ihjel Raufoss i 2.omg.

    Kommentar

    • Fotball24/7
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2008
      • 262

      #3
      Denne kampen er så utrolig viktig! Ikke bare trenger vi 3 poeng men den er inngangen til to så viktige kamper mot de andre opprykkskandidatene. Her kan vi vise oss som et stabilt topplag eller gjøre det mer spennende enn nødvendig. Jeg håper og tror vi kan kontrollere denne kampen, slik som vi har sett de foregående kampene. Er optimist og sitter med følelser og en trygghet jeg ikke har gjort på alt for lang tid. Deilig men en jævlig skummel følelse Håper på samme lag som mot Ulf.
      Dette er en ball

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1309

        #4
        Dette kan bli en vanskelig avgjørelse for Bakke: Skal vi gjøre noen bytter på grunn av det tette programmet er det naturlig å gjøre nå, hvor vi møter den antatt svakeste motstanderen i de kommende kampene. Med den brede stallen vi har er det nettopp den rulleringa vi kan gjøre nå som skiller oss fra de fleste andre obos-laga.

        På den andre siden er det såklart «never change a winning team», men jeg heller mot å gjøre noen bytter fra start her, avhengig av den fysiske tilstanden til en del spillere.

        Jeg tenker på BBS inn for Olsen, Svendsen på kanten, Ranger på back og Knudsen på indreløper for eksempel. Å gjøre bytter i posisjoner der vi har reserver som er like gode som de som spiller fast.

        Mads
        Ranger - Garnås - Amundsen - Rafn
        Knudsen - Mathew - Krogstad
        Svendsen - BBS - Haraldsson

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3891

          #5
          Hvis BBS er klar for en omgang, mener jeg at han bør starte. Han vil ha mye større sjanse til å komme inn i kampen og påvirke spillet, enn om han kommer inn senere.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 385

            #6
            Må være viktig å få BBS i form nå synes jeg så ikke hele oppholdet bare svinner ut i ingenting. TLO løper uansett overalt og hele tiden, så med møre Raufoss spillere kan det være smart å bruke den energien i 2.omg om kampen vipper. Ellers vil jeg se Ranger, Slørdahl. Sjansen for at vi rykker opp er ganske stor nå, og tror vi i det minste er nødt til å tenke litt på hvordan forsvaret vårt skal se ut i Eliteserien. Vet jaggu ikke om Megalvis, Simen eller Rafn blir med opp.

            Kommentar

            • hekk
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2019
              • 219

              #7
              Dette blir virkelig en kamp der vi må gjøre endringer fra start; vi skal nå spille åtte kamper på en måned, og vi trenger virkelig den toppa starteleveren mot Tromsø og Sogndal

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1199

                #8
                Laget blir ganske sikkert det samme som sist bortsett fra Kallevåg inn. Det finnes null grunner til nå å foreta særlig mange bytter. Ranger er langt bak Melgalvis i den offensive fasen av spillet og derfor fungerer han foreløpig bedre som han har blitt brukt i det siste. Poengene som på papirert ser lettest ut må ikke skusles bort.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 797

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Laget blir ganske sikkert det samme som sist bortsett fra Kallevåg inn. Det finnes null grunner til nå å foreta særlig mange bytter. Ranger er langt bak Melgalvis i den offensive fasen av spillet og derfor fungerer han foreløpig bedre som han har blitt brukt i det siste. Poengene som på papirert ser lettest ut må ikke skusles bort.
                  Å hvile nøkkelspillere er ingen grunn?

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    #10
                    Tror neppe vi kommer til å bytte 4-5 mann. Det kan være forstyrrende for den rytmen vi har i laget nå. I tillegg kan det være et farlig signal om at vi undervurderer motstanderen. Jeg tror rett og slett ikke at Bakke tar sjansen på det. Jeg tror vi kjører på med det samme laget. Så står venstrekanten mellom Kallevåg og Haraldsson. Får vi kampen dit vi vil så blir nok alle 5 byttene gjort, men med litt mellomrom og neppe 4 samtidig denne gangen.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Tjodleif
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2017
                      • 848

                      #11
                      RB melder at Kallevåg har en hælskade og er dermed ikke med til Toten. Ingen mer spesifikk informasjon.

                      Hvem tar venstrekanten? Deilig med en bred og god tropp

                      Kommentar

                      • Egumen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2011
                        • 162

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                        RB melder at Kallevåg har en hælskade og er dermed ikke med til Toten. Ingen mer spesifikk informasjon.

                        Hvem tar venstrekanten? Deilig med en bred og god tropp
                        Haraldsson tar nok den ganske greit etter forrige kamp.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Ranger er langt bak Melgalvis i den offensive fasen av spillet
                          Der får vi være enige om å være uenige.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3891

                            #14
                            Ny spennende runde. Mot Raufoss håper jeg på en revansjesugen gjeng som vil vise at fadesen i hjemmekampen er hentet fra førhistoriske tider. Her må vi være nøyaktige og bunnsolide i forsvarsarbeidet. Håper på et par-tre tidlige mål til oss, så vi kan roe nervene. Viktig at vi ikke senker oss foran en tilsynelatende "enkel" kamp!!

                            TIL-Hamkam: Håper Rekdal og Kamma kan lage trøbbel for et Tromsølag som har vist synkende formkurve. Sogndal-Jerv: Jerv har kommet seg etter coronaen og er på kvalik. Kan Sogndal føle seg trygge på hjemmeseier? Ranheim-Stjørdals/Blink: I Trøndelag er det derby, og da vet vi at det meste kan skje. Stjørdals-Blink kjemper jo også om kvalik! Holder likevel Ranheim som klar favoritt på hjemmebane.

                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • bema0806
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2011
                              • 521

                              #15
                              Tipper Tromsø går på en smell hjemme mot kamma, tipper en u i den kampen.
                              sogndal - jerv der forventer jeg at jerv gjør det skarp og at sogndal fortsetter sin nedadgående kurve.
                              siste kampen
                              og i trønderlagen tipper jeg en kaos av en kamp der begge lag skårer veldig mye mål. Stjørdal har dog for vane av å slippe inn like mye mål. Så her blir det nok kaotisk. Der det ender i at begge lag får ett poeng hver

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6074

                                #16
                                Coppens tilbake... Eneste måten å få Bakke til å bruke talentene etterhvert er for Mesfin å kvitte seg med resten.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4207

                                  #17
                                  Totningen prøvde, men er det i det hele tatt mulig å skade Mathew? For en maskin han er!

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2829

                                    #18
                                    Hvor mange enkle pasningsfeil har Melga hatt på 8 min? Utrolig
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2082

                                      #19
                                      Blir helt koko av filmingen her

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2082

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                        Hvor mange enkle pasningsfeil har Melga hatt på 8 min? Utrolig
                                        jeg skal være forsiktig med å være negativt når det skjer så mye posetivt om dagen. Men akkurat det samme føler jeg har gjentatt gang på gang.
                                        Megalsvis gjør en del bra til tider , men ‘pælmer’ altfor ofte ballen bort.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎