Lillestrøm SK - Åsane, søndag 8. november, kl 15:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Kamptråd Lillestrøm SK - Åsane, søndag 8. november, kl 15:00

    1. divisjon, runde 26

    Kamparena: Åråsen Stadion
    Dommer: Mischa Kellerhals
    Kampstart: 15:00
    TV: Eurosport + / Eurosportplayer / Dplay


    Så vant vi de to kampene vi måtte vinne. Nå, med fire poeng ned til tredjeplassen og en kamp mindre spilt, ser det unektelig veldig lyst ut. Åsane står for tur, og her har vi et bittert tap å revansjere.

    Åsane skal så absolutt ikke undervurderes; de har festet et solid grep om kvalik og ligger nå på femteplass med 39 poeng. Det er heller ikke umulig for dem å klatre høyere så de har mye å spille for. På sine siste fem kamper står de med 2-2-1 (1-1 mot Ulf og Kåffa, 1-4 seier mot Grorud, 2-1 tap mot Kamma og 4-2 mot Kisa)

    Skader / Karantener:
    Litt småskader ute å går nå. Ranger og SKM skal være litt småskada, men de var begge med i troppen mot Sogndal (SKM med et lite innhopp). Kallevåg var også med i troppen så han er nok straks klar til å spille for fult igjen. Amundsen (lyske) og BBS (ukjent) var ikke med i troppen mot Sogndal, forhåpentlig vis er det lenge nok igjen til kamp til at de også blir klare.
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    #2
    Den største utfordringa nå, foran de siste kampene, blir å ta hver eneste motstander 100 prosent på alvor. Vi er absolutt gode nok til å vinne alle disse seks kampene, men vi må huske at kampene skal spilles før poengene deles ut. For hengekampen mot Jerv er heller ikke poengene delt ut på forhånd!

    Vi trenger 12 poeng på de siste 6 kampene for å rykke rett opp. Da lander vi på 60 poeng, mens Sogndal med sier i alle deres 5 siste kamper maksimalt kan få 59.

    Det bør vi kunne klare!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • hekk
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2019
      • 221

      #3
      Viktig og ikke miste fokus nå ja. Men nå har vel ikke akkurat Sogndal en formkurve som gir noen grunn til å tro at de skal vinne sine siste fem kamper.

      Fokuset bør vel egentlig være på å vinne ligaen.

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #4
        Nå MÅ Ranger og Knudsen inn i førstelleveren.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4283

          #5
          Opprinnelig skrevet av TomLundby
          Nå MÅ Ranger og Knudsen inn i førstelleveren.
          Hæ? Mot Åsane? Totalt feil tidspunkt å rokkere på elleveren. Hanke inn trepoengere de tre neste, så kan vi vurdere det.

          Kommentar

          • TomLundby
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 616

            #6
            Vi er ganske seine til å vurdere ting vi lovte vi skulle gjøre før sesongstart. Når vi har så liten tro på vår ungdomm er det bare tull vi sier vi skal satse på ungdommen.

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2105

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Hæ? Mot Åsane? Totalt feil tidspunkt å rokkere på elleveren. Hanke inn trepoengere de tre neste, så kan vi vurdere det.
              Enig at nå tidspunktet er litt å "gamble" .....
              Men Ranger og Knudsen er fremtiden , hvorfor ikke la dem få sin "ild-dåp" her? Dette vokser de på
              Personlig vil jeg ikke savne noen av hverken Megalsvis eller Gustavsson fra start , så bytt dem gjerne med begge de to..... men tviler på at det skjer da.
              Last edited by Playboy1; 06.11.2020, 08:06.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3319

                #8
                Jeg har lenge støttet opp under bruk av unggutta, men nå er ikke tidspunktet for å eksperimentere for mye med laget, spesielt ikke defensivt. Med mindre det er slitasje ser jeg ingen grunn til å sette ut Rafn og-/eller Melgalvis. Nå må de fokusere på opprykket, så får de sjansen når tida er inne for det.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7026

                  #9
                  Sogndal er jo i elendig form, de har vunnet en av sine sju siste og scorer knapt nok mål. Tre seire kan holde.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Personlig vil jeg ikke savne hverken Megalsvis eller Gustavsson fra start
                    Skal love deg at du ville savne DG om Melga starter. Tror kanskje ikke alle legger merke til hvor mye DG med farta si og utrettelig innsats redder en Melga i havsnød...

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2001

                      #11
                      Kjenner mer angst foran denne kampen enn før både Tromsø og Sogndal. Nå har vi vunnet to jevne og tøffe kamper, har sannsynligvis slitne bein og hoder. Dette er et bananskall av dimensjoner. Åsane er et av få lag som faktisk har vært bedre enn oss når vi møtte dem, de vant fortjent. Viktig med tre poeng her for å holde momentum, slik at vi mentalt fortsatt er i angrepsposisjon i stedet for å begynne å tenke på hvor mange poeng vi trenger for å være sikre.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2105

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Skal love deg at du ville savne DG om Melga starter. Tror kanskje ikke alle legger merke til hvor mye DG med farta si og utrettelig innsats redder en Melga i havsnød...
                        Skal ikke være uenig det. Og kanskje er venstre kant plassen mer åpen for hvem vi/kan bør bruke ?
                        Jeg er nok en av de som har undervurdert den defensive jobben DG gjør. Offensivt er han altfor mye av/på , veldig ujevn i prestasjonene.

                        Tenkte forøvrig ut fra ved bytte av begge eller ingen .....

                        Samme hva , dette blir en vanskelig kamp , Åsane er en "guffen" motstander.
                        Last edited by Playboy1; 06.11.2020, 11:30.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          #13
                          Enig - Åsene er gode, de har et bedre grunnspill enn oss har har en del bra spillere. Samtidig er vi bedre defensivt og har bedre individuelle spillere enn dem, så vi bør ha en god sjans så lenge vi ikke lar dem spille spillet sitt i fred.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Enig - Åsene er gode, de har et bedre grunnspill enn oss har har en del bra spillere. Samtidig er vi bedre defensivt og har bedre individuelle spillere enn dem, så vi bør ha en god sjans så lenge vi ikke lar dem spille spillet sitt i fred.
                            Det er helt riktig, og Åsane er definitivt bedre offensivt enn defensivt. Vi må tørre å presse høyt, men samtidig må vi nekte dem bakrom. Og så kan Garnås gjerne sette seg litt i respekt hos denne spissen deres, som er en målsnik (og faktisk en spiller jeg gjerne hadde sett i LSK).

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1206

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                              Enig - Åsene er gode, de har et bedre grunnspill enn oss har har en del bra spillere. Samtidig er vi bedre defensivt og har bedre individuelle spillere enn dem, så vi bør ha en god sjans så lenge vi ikke lar dem spille spillet sitt i fred.
                              Høres ut som vi er underdogs

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1462

                                #16
                                Vi har ikke storspilt med glitrende angrepsfotball i de 3 siste kampene. Åsane blir en helt annen kamp enn Tromsø og Sogndal, raskt og sikkert passningsspill.
                                Jeg er dog litt usikker på om gressbane vil kunne slå ut på Åsane, de er mest vant til plastikk-fotball..
                                Bakke ga ingen signal etter Sogndal om å ta lett på Åsane, .. vi får inderlig håpe at gutta er enig.
                                Vi ER gode nok til å vinne, og jeg tenker vi har et bedre lag enn da vi møtte de i Åsane.
                                Alt annet enn 3 p er nedtur!

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4283

                                  #17
                                  Vi skal så absolutt ikke tape! Ingen lag skal få ta alle seks poengene fra oss – og Åsane er siste hinder. Blir en revansjelysten gjeng som løper ut på matta på søndag.

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    #18
                                    Hjemme mot et møkkalag, med 4 poeng og en kamp ekstra å gå på. Hvis dette ikke er tida for en svært forsiktig ungdomssatsing med bruk av de 2 beste urutinerte unggutta, når passer det da? Husk at det bare er flaks at Mads fikk spille seg inn på laget, og se hvordan det har gått!

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5092

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                      Hjemme mot et møkkalag, med 4 poeng og en kamp ekstra å gå på. Hvis dette ikke er tida for en svært forsiktig ungdomssatsing med bruk av de 2 beste urutinerte unggutta, når passer det da? Husk at det bare er flaks at Mads fikk spille seg inn på laget, og se hvordan det har gått!
                                      Møkkalag? Har du sett Åsane spille fotball i år?

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        #20
                                        Åsane spiller høyrisiko. Skal på død og liv spille seg ut på tørre møkka. Det burde vi kunne utnytte. Et annet element er at de er mer eller mindre sikret kvalik, uten sjanse for direkte opprykk. Kan være med på at de anser borte mot LSK som kun en bonus med poeng. Når det er sagt har ikke spilet de siste to kampene vært oppløftende. Ikke noe å si på innsatsen, dog. Uansett skal dette være 3p. Mtp byttebonanzaen som kunne kostet oss poeng, så bør vi starte med de faste 11.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎