Lillestrøm SK - Jerv, onsdag 18. november, kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Kamptråd Lillestrøm SK - Jerv, onsdag 18. november, kl 18:00

    1. divisjon, runde 18
    Kamparena: Åråsen stadion
    Dommer:
    Daniel Higraff
    TV: Eurosport+ / Eurosportplayer / Dplay
    Ja så var det kamp igjen da, dessverre.

    Jerv står med 1-0-4 på sine siste fem (4-2 serier mot Øygarden, 1-0 tap mot Kåffa og Sogndal, 5-0 mot Ranheim og 1-0 mot Tromsø) ikke at det har noe å si.
    Kan vi få skrapa sammen "nødfugla"?


    alle former for maning er strengt forbudt
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    #2
    Dette går jo ikke, som alle skjønner. Tipper maks uavgjort.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1206

      #3
      Til denne matchen håper jeg vi gjør noen endringer. Ser for meg at både Kallevåg, Svendsen og Ranger får sjansen.

      Kommentar

      • Fotball24/7
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2008
        • 263

        #4
        Eneste grunnen til at vi evt vinner her er fordi Jerv er dårligere. De siste to kampene har vist at vi bør kunne rullere på laget uten at vi har så mye å tape på det. Først og fremst så må de spillerene som viste på møtet i går og evt trening de neste dagene at de er fremoverrettet og uredde få starte. Vil ha Kind på venstre (hvis kneet tåler det) og Rafn på høyre. Er Ranger klar nok etter småskader bør kanskje han få muligheten på bekostning av Melga. Ulrik Mathisen kan komme inn å få muligheten fra start og da tenker jeg krogen kan vike da jeg synes han er for ufarlig fremover i etablert spill og får treg når vi kommer på overganger. Resten vet jeg faen ikke...
        Dette er en ball

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3319

          #5
          Ønsket lag:

          Reitmaier
          Andersson - Østli - Kippe - Stefanutto
          Riise - Koren - Bonke - Fofana
          Ujah - Mifsud

          Kommentar

          • TomLundby
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 616

            #6
            Kampen mot Jerv er ikke tida for store endringer. 4-3-3 må fortsatt brukes i mangel på alternativer. Høyt press må brukes så mye som spillerne overhodet orker.
            De som har prestert på bra obosnivå hittil må spille. Det er etter posisjon:

            Mads
            ingen - garnås,amundsen - rafn
            krogstad, kairinen, matthew
            gustafson,lehne olsen, kallevåg

            Slørdahl, BBS, Haraldsson, Knudsen, Melgalvis, Ranger, og Kind Mikalsen er de på benken som pr nå i heldige øyeblikk kan heve laget om de byttes inn eller ved skader.
            En av de tre siste må gambles på som back.
            Øvrige bør resten av sesongen brukes kun i ekstreme nødstilfeller, om ledelsen i kampen er gigantisk eller opprykk er matematisk sikra.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              #7
              Det eneste som taler for oss er vi etter 2 strake rævakamper, med et klart bånn-napp i går, ikke er favoritter. Hører dere det, jævla kjekspakker: Vi mest trofaste tror ikke at dere skal vinne mot Jerv. Kan dere nå for fanden få ned de jævla skuldrene, og prøve å se ut som et fotball-lag???

              Og en ting til: Ser jeg Melgalvis trippe ut på Åråsen i denne kampen, så blir jeg skap-supporter resten av sesongen. Da er det bedre å starte med 10 mann slik at DG kan spille på backen. Så gjennomfører vi kampen uten høyre kant, og er vi heldige kan vi kanskje forsvare oss til 0-0.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7026

                #8
                Mats; Ranger, Garnås, Amundsen, SKM; Knudsen, KK, Mathisen; DG, Lehne, Tryggvi.

                Starter vi med Mr. Dong i pokalen på backen igjen klikker det for meg. Og både Matthew og Krogstad fortjener benking. La noen andre prøve seg.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1206

                  #9
                  Det er helt latterlig å se folk her gjøre Melgalvis til syndebukk for dårlige prestasjoner i det siste fra hele laget. Laget mangler ledertyper sier dere også vil dere ha inn Ranger. Kjøss katta. Det betyr enda færre ledertyper. Melgalvis er i alle fall en som alltid går foran med innsats og en av få som aldri gjemmer seg bort selv om det butter mot. Forsvaret er vårt minste problem. Vi slipper nesten ikke inn mål, I år er liksom Karinen helten? Joda han er fin å se på til tider men fremdriften er også til tider fraværende og han er enkel å sette ut av spill med fysisk fotball. Hvorfor han er borte fra dansk fotball? Fordi dansk fotball de siste årene er blitt langt mere fysisk. Mot Jerv vil jeg se en midtbane som i det minste prøver å være fremoverrettet i spillet. Når så vi sist ett mål fra utenfor 16 meteren fra vår midtbanetrio eller gode angrep i midten med stikkere til TLO.


                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9364

                    #10
                    TLO kan strippes for kapteinsbindet og sendes til Bolleland med Melgalvis.

                    Haraldsson på topp!

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1206

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av knut
                      TLO kan strippes for kapteinsbindet og sendes til Bolleland med Melgalvis.

                      Haraldsson på topp!
                      Dette er så jævlig lavmål! Oppløftende og en sikker motiverende melding for vår kaptein 4 kamper før slutt.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9364

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        Dette er så jævlig lavmål!
                        Er nå så.

                        ​​Vanligvis så roer jeg meg til dagen derpå. Men ække helt i mål ennå.

                        TLO hakke prestert i hele år. Har 1 mål mer enn Krogstad. Blir så forbanna!!!!

                        ​​​​​​Men er enig med deg i at midtbanen er mer destruktiv enn den er offensiv og at det er et hælvettes problem.

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Oppløftende og en sikker motiverende melding for vår kaptein 4 kamper før slutt.
                        Trur ikke det gjør no forskjell, hverken fra eller til.

                        Hadde vært fint om han ble trigga og ville motbevise, men med kroppsspråket han lirer av seg for tia, så trur jeg ikke at han bryr seg.

                        Ikke trur jeg han leser her inne heller. LSK sine rutiner rundt sosiale medier og bruk og håndtering av disse, skal forhindre det.

                        Og uansett så er alle på internett noen forbanna idioter man ikke skal høre på.
                        Last edited by knut; 16.11.2020, 18:27.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2855

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne

                          Dette er så jævlig lavmål! Oppløftende og en sikker motiverende melding for vår kaptein 4 kamper før slutt.
                          Så du mener det er motiverende og bare la han holde på som før? La han dasse rundt med geipen nedpå brystet uten konsekvenser? Det ser jo ikke ut som han vil spille kamp. Sikker på at han uffer seg hver gang han setter seg i bilen fra Moelven fordi han må kjøre over 1 time for å kjede seg på topp for oss. Presterer du ikke og har så laber innsats så er det benken. Faen heller altså! Er så lei av klippekort og pusing med spillera i denne klubben. En av mange grunner til at vi har blitt en taperklubb!
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #14

                            Blir fryktelig spennende å se hva Bakke gjør med laget her. Flere fortjener å smake benken nå, men samtidig så er det vel neppe lurt å bytte 7-8 mann samtidig. De som har kommet inn har tross alt ikke overprestert de heller. Tipper laget blir noe av det samme som i det siste. Mulig at Kallevåg kommer inn, så får vi se om det blir Tryggvi ut, eller kanskje Krogstad og Kallevåg inn på hans plass.

                            Jerv er jo en berg- og dalbane. Dårlig form i det siste og kommer fra en tøff bortekamp og lang reise i Tromsø. Dette er fryktelig enkelt; om vi ikke klarer å slå det laget her så har vi overhodet ingenting på øverste nivå å gjøre. Jeg forventer å se gnist, engasjement og spillere som har lyst til å vinne. Det er faens 4 kamper igjen! Nå er det slutt på å henge med huet. Denne kampen skal faen meg spilles på våre premisser.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4283

                              #15
                              Ser at Jerv ikke har putta på fire kamper. Da vet vi jo alle hvordan dette går

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3141

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Det er helt latterlig å se folk her gjøre Melgalvis til syndebukk for dårlige prestasjoner i det siste fra hele laget.
                                Er nok ingen syndebukk, bare det mest åpenbare symptomet på noe som ikke fungerer. Du sier at vi nesten ikke slipper inn mål, men det er ikke noe bevis på at Melgalvis leverer. Melgalvis kan utelukkende spille fordi DG er der og dekker over brorparten av feilene hans. Uten DG er høyresiden vår en aveny hvor motstanderne kan spasere inn og score så mye de gidder. Og da snakker vi OBOS, hvordan ville det ha sett ut i Eliteserien???

                                Du har et poeng i at midtbanen vår er for lite fremadrettet. For det blir evinnelig mye balltrilling frem og tilbake. Men det er også en konsekvens av noe - nemlig manglende bevegelse på topp og ditto mangel på oppspillsmuligheter. Og de blir definitivt ikke flere av at DG er nede på midten for å redde Melgalvis om vi får et brudd i mot.


                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  TLO kan strippes for kapteinsbindet og sendes til Bolleland med Melgalvis.
                                  Mener å huske uttrykket "Bøtte med møkk"? Jeg kjenner på frustrasjonen selv, men det går litt langt av og til.
                                  Få mennesker fortjener den betegnelsen, i farta kommer jeg opp med Trump og ungene hans...

                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1380

                                    #18
                                    Jeg synes man bør være forsiktige med å gå for hardt ut mot spillerne nå. Alt tyder på at de prøver. Hvorfor enkelte av dem i det hele tatt spiller for oss og har den rollen i laget som de har, er derimot noe som det bør ses nærmere på. Sportsplanen (eller oppfølgingen av denne) står etter min mening til stryk - også i 2020.

                                    Bekymringen for hvordan det skal gå neste år dersom vi rykker opp er selvfølgelig velbegrunnet. En liten kikk på "Stallen i 2020" er nok til å miste nattesøvnen. Får du ikke mareritt av utløpsdatoer, alder og historikk kombinert med hvem som får spilletid holder du neppe med LSK.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9364

                                      #19
                                      Så det med en gang kampen starta på Gystad; Kisa var tente og på, vi var av.

                                      Hvorfor? Det virka det som Bakke lurte på etter kamp og, dvs spillera fulgte ikke kampplanen.

                                      Har Jerv sett de siste kampene våre så skjønner de hvordan de skal slå oss, og det er med floskelen innsats.

                                      Klarer de å holde intensiteten oppe over hele kampen, så vil de kjempe oss ut av fatning samtidig som det vil dukke opp målsjanser for dem.

                                      Møter vi et kjempende lag så presterer vi null målsjanser, da det knyter seg helt for nedrykksgjengen - samtidig som dem ligger på opprykk.

                                      Hengerumper!

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Er nok ingen syndebukk, bare det mest åpenbare symptomet på noe som ikke fungerer. Du sier at vi nesten ikke slipper inn mål, men det er ikke noe bevis på at Melgalvis leverer. Melgalvis kan utelukkende spille fordi DG er der og dekker over brorparten av feilene hans. Uten DG er høyresiden vår en aveny hvor motstanderne kan spasere inn og score så mye de gidder. Og da snakker vi OBOS, hvordan ville det ha sett ut i Eliteserien???

                                        Du har et poeng i at midtbanen vår er for lite fremadrettet. For det blir evinnelig mye balltrilling frem og tilbake. Men det er også en konsekvens av noe - nemlig manglende bevegelse på topp og ditto mangel på oppspillsmuligheter. Og de blir definitivt ikke flere av at DG er nede på midten for å redde Melgalvis om vi får et brudd i mot.

                                        Dette er helt feil. Det du presenterer her er speilbilder i de få kampene i år vi har blitt trykt bakover på banen eller i faser av kamper der vi blir utålmodige og redde.Hvis vi heller holder oss til det vi har skapt offenisive så er vår høyreside ganske sterkt resprensetert når det gjelder scoringer. Ranger har fått prøve seg litt og er foreløpig ikke i nærheten av å tørre det samme som Melgalvis offensivt. Defensivt er de forleløpig ganske like også, mens Ranger har knapt vært over midtbanen og gjemt seg bort når han har fått sjansen. Melgalvis sliter til tider med presisjonen i passningsspillet mens passningsvalgene og tanken bak er ofte meget god. Erlandsen, Lennartsson og nå Bakke ser selvsagt at Melgalvis har mangler men de blir oppveid av at han er en av få spillere med en viss klokhet og ro i avgjørende situasjoner. i 2018 ble MA uthengt som syndebukken mens han i år etter min menig er laget beste spiller, i fjor var det Mats Haakenstad sin tur til å bli hengt ut til tørk selv om det beviselig kunne dokumenteres at poengfangsten med og uten Haakenstad var meget stor. Nå skal Melgavis tas. Han skal byttes ut til fordel for beviselig svakere spillere mener de fleste.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎